Sodejuu Posted 29 januari 2021 Report Share Posted 29 januari 2021 2 hours ago, carl said: En van Henk Niemeyer hoorde ik dat Rolf .... van Blueamp zijn door Fremer geteste phono trap nooit heeft teruggekregen. Was een duur ding en kennelijk gebeurde dit vaker. .... = Becker Het zou best kunnen dat Fremer de Blueamp heeft gehouden, maar het kan ook van niet. Henk had wel vaker sterke verhalen, maar ze waren altijd leuk om aan te horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 januari 2021 Author Report Share Posted 29 januari 2021 Ik heb menig gezellig uurtje bij Henk gezeten Roger dat is zeker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 29 januari 2021 Report Share Posted 29 januari 2021 Dat hoor je toch vaker van recensenten die apparaten niet retour zenden of goedkoop willen houden. Ik dacht dat er een tijdschrift was dat bepaalde testapparatuur uiteindelijk van de hand deed. Zo te zien zijn advertentie inkomsten en de losse verkoop of abonnementsopbrengsten ook niet alles om de zaak draaiende te houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 januari 2021 Author Report Share Posted 29 januari 2021 (edited) Het is natuurlijk ook zo dat als je een lovend stukje krijgt over jouw apparatuur door Michael Fremer het door zeer veel mensen wordt gelezen. Ik kende een NL auteur die het product voor inkoopsprijs wilde houden. Vervolgens verkocht hij het meestal door. Edited 29 januari 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gydotron Posted 30 januari 2021 Report Share Posted 30 januari 2021 De beste draaitafel is diegene die bij je thuis staat, want daar kan je vinyl mee draaien ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 januari 2021 Author Report Share Posted 30 januari 2021 Dromen mag Gydo. Ik ben overigens met mijn Oracle Delphi V met Graham 2.2 arm en Benz Ruby Z low nog steeds dik tevreden. Toen bewust ook naar een subchasis gezocht. Ik geloof zo wie zo dat vanaf een bepaald prijsniveau het element steeds dominanter wordt voor het muzikale resultaat. Dat neemt niet weg dat als ik nog eens iets leuks tegenkom er eentje bijkoop. Maar dat is hobby en geen muzikale noodzaak Dus een andere discussie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gydotron Posted 30 januari 2021 Report Share Posted 30 januari 2021 Een Oracle Delphi is zeker een erg mooie draaitafel ! Mensen kiezen voor een bepaald product omdat verschillende redenen, (sound, look and feel, kwaliteit, duurzaamheid, ....) en zoveel mensen zoveel smaken. Respect hebben voor mekaar smaak is volgens mij de essentie in het audiolandschap. Wat de ene een te neutrale weergave vind zal juist iemand anders het waarderen en omgekeerd. Het grote gelijk bestaat niet in audio en zeker in't leven niet. Ik heb het met schande en schade geleerd. Amen Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 januari 2021 Author Report Share Posted 30 januari 2021 Zelfs in de kerk hoor je verstandige dingen Gydo (zolang ze zich maar niet met de sex bemoeien) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 januari 2021 Report Share Posted 30 januari 2021 (edited) Qua draaitafels heb ik ooit een Era draaitafel gekocht. In de audiobladen waren ze helemaal lyrisch over dat ding, dus ik dacht toen ik mijn Thorens aan een vriend verkocht had (die wou perse mijn hele set incl. zelfbouwluidsprekers kopen) dat is wel wat. Ik had een ADC XLM element, dus dacht dit ook op die arm met bladveren te gebruiken. Dat werkte al helemaal niet. De arm was dan wel vrij van wrijving, maar niet bepaald vrijlopend. Met die veren kon je het element op één hoogte prima instellen. Maar wanneer de plaat wat dikker was, of een bobbel er in was het een ramp. Het arme naaldje van die XLM verdween helemaal in de holte van de naalddrager, zodat het plastic op de plaat kwam. Ook de horizontale lagering was gewoon lomp uitgevoerd. Het naaldje zwabberde van links naar rechts. Ik vond het hele ding ook zo ontzettend grof gemaakt, dat ik na een paar weken het ding heb teruggebracht en een fatsoenlijke draaitafel kocht (weer een Thorens). Ik had echt een slecht gevoel bij die Era. Met zo weinig liefde voor mechanica gemaakt, dat ik er als machinebouwer maar niet kon wennen. Edited 30 januari 2021 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 30 januari 2021 Report Share Posted 30 januari 2021 Ik heb er nooit een gehad, er werd wel positief over geschreven. De beste,moeilijk te zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 januari 2021 Author Report Share Posted 30 januari 2021 Een vriend had er een met SME arm, klonk toch wel goed. Overigens de ontwerper van Era was tevens de ontwerper van Verdier. Rob Spoelstra (dr Thorens) heeft er een. Helaas heeft hij een lagerprobleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 30 januari 2021 Report Share Posted 30 januari 2021 5 minutes ago, carl said: Een vriend had er een met SME arm, Er is een ERA met een wisselbaar armboard. Alleen is het onmogelijk de SME montage plaat er op de 'juiste' manier op te monteren. Het plankje is gewoon te smal. Hadden wel een model (of meer?) met een mooie traag draaiende motor. Maar ja, als je een draaitafel 666 noemt en met de Frans slag bouwt .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 januari 2021 Author Report Share Posted 30 januari 2021 (edited) Hij leek wel erg veel op de TD 150/TD 160 Seed. Geloof je verder gelijk want Roger zegt ook altijd dat een SME arm niet op de TD 160 kan. Edited 30 januari 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 30 januari 2021 Report Share Posted 30 januari 2021 Kan wel hoor, maar dan moet je wel dat scheve armboard hebben....En dan gaat het net. ..Tenminste met mijn mijn Eroica is het (net) geen probleem. Ik heb een TD160mk4 met SME 3. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 januari 2021 Report Share Posted 30 januari 2021 Die arm op bladveren was idd een ramp. Net zoals de "vering" in de ERA met neopreen blokken. Het was weer iets typisch Frans. "Subchassis met veren? Dat is niet door en Fransman bedacht, dus dan kan het niet goed zijn en moet anders". En zo creëeerde ERA een DRAAK van een speler. De 666 lijkt alleen van buiten op een TD150, maar is verder compleet anders. Zoals gezegd vering met neopreenblokken en een onbruikbare arm. En ook de ERA is te smal voor een SME arm. Op een ERA/Thorens TD160 serie kan wel een SME met verwisselbare headshell. Dan moet je de SME headshell in de la doen en een headshell erop zetten met slotgaten, zodat je daarmee het element op de juiste plek kunt zetten. Op de SME manier kan het dus NIET. Ook niet met de licht schuine armboard. Dat is nog steeds te "recht". Er zijn wel meer spelers te smal voor een SME arm. Thorens en ERA zijn dus niet de enigen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 30 januari 2021 Report Share Posted 30 januari 2021 Wellus...Ik krijg de 2 protractor punten precies afgesteld...Maar met een recht armboard gaat je dat niet lukken weet ik zeker. Maar ook dat is geen geen probleem...Want dan is de totale "vervorming" niet 21 procent maar 28, om maar eens een getal te noemen....En dan wat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 januari 2021 Author Report Share Posted 30 januari 2021 (edited) Een van de twee dingen waar je Roger boos meemaakt is zeggen dat een SME op een TD 160 past. De tweede zal ik maar niet zeggen Ik ga nog eens even navragen welke Era mijn vriend had. Heeft nu trouwens een Mitchell. PS stevige prijs zeg https://www.catawiki.nl/l/22083669-era-444-in-frankrijk-gebouwde-platenspeler-legende-van-top-kwaliteit-met-era-arm-en-nieuw-shelter-mm-element Edited 30 januari 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 januari 2021 Report Share Posted 30 januari 2021 Mitchell Michell Engineering (zonder t). John Michell had Franse voorouders Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 januari 2021 Report Share Posted 30 januari 2021 Blikken rommel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 30 januari 2021 Report Share Posted 30 januari 2021 OMG..jullie zijn verschrikkelijk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 januari 2021 Author Report Share Posted 30 januari 2021 24 minutes ago, Sodejuu said: Mitchell Michell Engineering (zonder t). John Michell had Franse voorouders Hoe je het uitspreekt wist ik. De draaitafel is wel een beetje vergelijkbaar opgezet als een Oracle. Ze hadden ook een gemeenschappelijke voorouder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 31 januari 2021 Report Share Posted 31 januari 2021 Kom kom, er zijn meer "beste" draaitafels. Die er nog mooier uitzien ook. Vind ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 januari 2021 Author Report Share Posted 31 januari 2021 (edited) Vroeg op Jack volgens mij kan je af met weinig slaap. Het benoemen van de beste draaitafel is natuurlijk een moeilijke zaak want zoveel zie en hoor je niet. Wat dat betreft denk ik met weemoed terug aan de analoge dagen in Sneek want Henk had er vaak erg leuke dingen staan. Een draaitafel die me daar altijd heeft aangesproken is die van Simon York https://recordplayer.com De Kuzma R vind ik op papier ook wel een leuk ding alleen al omdat er meerdere armen opkunnen. Helaas nooit gehoord. Een van de weinige winkels die veel draaitafels heeft staan is Audio 21. Volgens mij wilde hij dit jaar een analoge show geven. Dan heb ik wel een vaccin gehad. Edited 31 januari 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 januari 2021 Author Report Share Posted 31 januari 2021 (edited) Ik heb nog even zitten te googelen op Simon York. Deze site is erg leuk want de draaitafel is werkelijk tot de essentie teruggebracht https://www.remusic.it/EN/Simon-Yorke-Series-9-turntable-36cf9900 Edited 31 januari 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 31 januari 2021 Report Share Posted 31 januari 2021 45 minutes ago, carl said: Vroeg op Jack volgens mij kan je af met weinig slaap. Het benoemen van de beste draaitafel is natuurlijk een moeilijke zaak want zoveel zie en hoor je niet. Wat dat betreft denk ik met weemoed terug aan de analoge dagen in Sneek want Henk had er vaak erg leuke dingen staan. Een draaitafel die me daar altijd heeft aangesproken is die van Simon York https://recordplayer.com De Kuzma R vind ik op papier ook wel een leuk ding alleen al omdat er meerdere armen opkunnen. Helaas nooit gehoord. Een van de weinige winkels die veel draaitafels heeft staan is Audio 21. Volgens mij wilde hij dit jaar een analoge show geven. Dan heb ik wel een vaccin gehad. We zijn altijd vroeg op Carl. 7:30 is laat!. Een prachtige blauwe lucht vandaag De "beste" draaitafel vind ik die ik zelf kan betalen. Al die anderen zullen "beter" zijn, maar daar kijk ik niet eens naar. Ik heb er nu 2 die ik zelf "goed" vind. Beide met een DL-103. De ene snaar aangedreven, de andere direct drive. De Technics klinkt strak en heel precies. Dat combineert goed met een wat warme buizen Push Pull versterkers de Thorens klinkt wat warmer en combineert goed met mijn SE-10 single ended versterker die voor een buizen versterker ongelofelijk "strak" klinkt. Nu speelt ik met de Technics en binnenkort zet ik een andere set neer met de Thorens. Vintage is weer anders. Het is net wat oud forumlid Wol zei "de combinatie" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts