Duck-Twacy Posted 2 februari 2021 Report Share Posted 2 februari 2021 https://www.rega.co.uk/about/naiad Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 februari 2021 Author Report Share Posted 2 februari 2021 1 hour ago, Tubejack said: Ik ook, heb even een "break" genomen. Wat een geweldige phonotrap die Mani. Ik ben er helemaal van. Een andere komt er voorlopig niet. 1 hour ago, Tubejack said: Ik ook, heb even een "break" genomen. Wat een geweldige phonotrap die Mani. Ik ben er helemaal van. Een andere komt er voorlopig niet. 1 hour ago, Tubejack said: Ik ook, heb even een "break" genomen. Wat een geweldige phonotrap die Mani. Ik ben er helemaal van. Een andere komt er voorlopig niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 februari 2021 Author Report Share Posted 2 februari 2021 (edited) 1 hour ago, Tubejack said: Ik ook, heb even een "break" genomen. Wat een geweldige phonotrap die Mani. Ik ben er helemaal van. Een andere komt er voorlopig niet. Zeg Jack had jij die Ampearl ook niet besteld. Die van mij staat op afzenden. Lijkt me geweldig. PS Jack kan niet vaak genoeg herhaald worden Edited 2 februari 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 februari 2021 Report Share Posted 2 februari 2021 (edited) 31 minutes ago, carl said: Zeg Jack had jij die Ampearl ook niet besteld. Die van mij staat op afzenden. Lijkt me geweldig. Die had ik besteld, maar ik had zelf een foutje gemaakt in de tenaamstelling bij de overschrijving, waardoor het niet aankwam. Via de ING bank, heb ik -op wat kosten na- mijn geld terug. Goed geregeld. Momenteel heb ik wat andere prioriteiten en dure bouwprojecten voor anderen, die het nodige cashflow vereisen. Ik wacht het even af. Bovendien ik vind het ook wel leuk, om eerst iets van jullie bevindingen te horen. Hoe is het b.v. afgelopen met je step-up trafo? Edited 2 februari 2021 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 2 februari 2021 Report Share Posted 2 februari 2021 4 hours ago, audiofreak said: Maar ik had niet de illusie dat ik veel langer had overleefd als 4 minuten, hooguit 10-15 minuten. Onze leus onder mijn maten was: "Dat je als tanker niets mooier is dan te sterven in je pantser of (tank)harnas". Ik ben ook een "tanker" geweest, zoals je dat noemt, maar ik denk daar toch wel iets anders over..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 februari 2021 Report Share Posted 2 februari 2021 33 minutes ago, carl said: PS Jack kan niet vaak genoeg herhaald worden Ja hij klinkt geweldig, met mijn SE10 versterker t.o.v. 2 phono versterkers met buizen. Mocht er nog een keer een phono Hear dag komen dan neem ik hem mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 2 februari 2021 Report Share Posted 2 februari 2021 38 minutes ago, René N. said: Ik ben ook een "tanker" geweest, zoals je dat noemt, maar ik denk daar toch wel iets anders over..... Ja, van jou snap ik dat wel. Jij zat toch op een Centurion tank? Daar zou ik ook niet in willen sterven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 februari 2021 Author Report Share Posted 2 februari 2021 (edited) 3 hours ago, Tubejack said: Die had ik besteld, maar ik had zelf een foutje gemaakt in de tenaamstelling bij de overschrijving, waardoor het niet aankwam. Via de ING bank, heb ik -op wat kosten na- mijn geld terug. Goed geregeld. Oh dat heb ik al ergens beschreven Jack. Het probleem was dat het MM gedeelte van de Pass Kloon 40 dB versterkt en met 20 dB versterking van de Silk Step Up kwam je dan niet boven de 60 dB. Voor de Benz Ruby Low heb je toch zeker 64 dB versterking nodig blijkt nu. Dat kan je dan wel compenseren door de volume van de voorversterker meer open te zetten maar dat klonk toch aan de grens van de voorversterker en dus niet lekker. Op lage volumes ging het prima. Ik ga het nog een keer proberen met de Ampearl want die geeft 46,5 dB en met de 20 dB extra van een step up moet dat beter gaan. Maar anders komt die Ampearl gewoon volledig op de TD 320. Ik heb daar toch nog een keer vage plannen met een nieuwe tweede draaitafel met twee armen. Dan wil ik een massa (wel tweede hands) geschikt voor twee armen. Ik word binnenkort 70 en dan moet je jezelf een beetje troosten Na de Corona wil ik wel een keer langskomen met de Ampearl en dan horen we het wel. Edited 2 februari 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 2 februari 2021 Report Share Posted 2 februari 2021 33 minutes ago, audiofreak said: Ja, van jou snap ik dat wel. Jij zat toch op een Centurion tank? Daar zou ik ook niet in willen sterven. Ik wil in niet één tank sterven Maar wij hebben toch geen battle tanks meer? Alles verkocht aan Indonesië meen ik. We gingen toch 6 gemoderniseerde Leopards kopen van Duitsland?....jawel 6 stuks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 2 februari 2021 Report Share Posted 2 februari 2021 30 minutes ago, Roots said: Ik wil in niet één tank sterven Maar wij hebben toch geen battle tanks meer? Alles verkocht aan Indonesië meen ik. We gingen toch 6 gemoderniseerde Leopards kopen van Duitsland?....jawel 6 stuks. In geval van oorlog zouden die dan toch 24 minder Russische tanks moeten opleveren. Tenminste volgens Audiofreak! groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 februari 2021 Report Share Posted 2 februari 2021 (edited) 23 hours ago, Hans van Liempd said: In welke branche wordt er wél eerlijke voorlichting gegeven? Nou sommige audiofielen mensen willen ook belazert worden Voorbeeldje, komt een klant met een fraai vintage apparaat. Helaas is de voeding defect en het apparaat "letterlijk" opgeblazen. Klant koopt in het buitenland een ander werkend exemplaar met 2 defecte onderdelen die over te zetten zijn uit het opgeblazen exemplaar. Het apparaat uit het buitenland zou nog helemaal origineel zijn van 1e eigenaar. In de tussentijd had ik al e.e.a. uitgezocht wat eventueel extra vervangen moest worden. Apparaat uit buitenland bleek echter fantastisch onderhouden met meer dan 80 nieuwe onderdelen. Juist op die kritische plekken. Dus ik blij voor hem, dat hij geluk had en dat de reparatie kosten laag blijven. Werd toch maar héél moeizaam begrepen..... Ik had rustig €350 meer kunnen rekenen.... je zou het haast.... pfffff audiofielen eh mensen Zal het maar niet over buizen hebben.... Edited 2 februari 2021 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 februari 2021 Report Share Posted 2 februari 2021 2 hours ago, carl said: ...Het probleem was dat het MM gedeelte van de Pass Kloon 20 dB versterkt . ... Wat is dit alweer voor kolder? Waar haal je die onzin vandaan? De MM trap van de Pass kloon heeft een gain van 40dB. Met de Silk (die nu op 1:10 staat (ik geloof nl niet dat je 'm naar 1:20 hebt gezet), kom je uit op ca 50dB versterking. Dat is idd weinig voor een element dat 0,3mV uitgeeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 februari 2021 Author Report Share Posted 2 februari 2021 (edited) Oh sorry 40 dB voor de MM en 20 dB voor de step up. De Benz functioneert prima vanaf 64 dB en hij stond op 66 dB ingesteld (net gecheckt). Ik corrigeer de tekst boven gelijk. Bij de tekst van Ampearl stond het wel goed. De trafo ga ik zeker nog een keer gebruiken bij de Ampearl tenzij je hem snel terug wil natuurlijk. PS 1 om er nog even aan toe te voegen dat ik met mijn volumeknop met stapjes van 0,7 dB goed kan zien wat ik ten opzichte van vroeger tekort kom. 6 dB gedeeld door stapjes van 0,7 dat zou goed kunnen. PS 2 Ik heb de trafo niet opengemaakt maar van buiten heb je maar 1 ingang en 1 uitgang. Edited 2 februari 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 2 februari 2021 Report Share Posted 2 februari 2021 2 hours ago, Roots said: Ik wil in niet één tank sterven Maar wij hebben toch geen battle tanks meer? Alles verkocht aan Indonesië meen ik. We gingen toch 6 gemoderniseerde Leopards kopen van Duitsland?....jawel 6 stuks. Het zit iets anders in elkaar. Maar daar ga ik hier niet verder over uitweiden. Ik ben mijn boekje al te buiten gegaan op dit audioforum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 2 februari 2021 Report Share Posted 2 februari 2021 3 hours ago, Roots said: Ik wil in niet één tank sterven En zo is het maar net..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 februari 2021 Author Report Share Posted 2 februari 2021 Op zijn hoogst begraven in een grote luidspreker zolang het maar geen ESL is Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 februari 2021 Report Share Posted 2 februari 2021 en zolang die het maar blijft doen, hè? Zie je de grond trillen en de bloemetjes dansen op je graf. "Hier ligt een audiofiel die geen afscheid kon nemen. Nu is hij doof en dood." Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 februari 2021 Author Report Share Posted 3 februari 2021 Ja dat is ook niet wat we willen Marc, laten we maar voor het audio Walhalla kiezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 februari 2021 Report Share Posted 3 februari 2021 Optie https://www.want.nl/de-perfecte-doodskist-voor-audiofielen/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 3 februari 2021 Report Share Posted 3 februari 2021 58 minutes ago, carl said: Ja dat is ook niet wat we willen Marc, laten we maar voor het audio Walhalla kiezen. En staat daar dan de beste platenspeler ooit? Dat zou toch jammer zijn voor de levenden. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 februari 2021 Author Report Share Posted 3 februari 2021 (edited) Ik kan me bijna niet voorstellen dat het hiernamaals niet analoog is Leo Om een signaal als een soort sushi in hele dunne plakjes af te snijden om vervolgens weer aan elkaar te plakken vind ik tegen de natuurlijke orde. Ik had gisteren nog een telefonisch gesprekje met Wim van Audiomaat ter voorbereiding van een bezoek. Heel interessante man met gezonde principes zoals gebruik van natuurlijke materialen en het mijden van afscherming. Daar kan ik ver in meegekomen, maar ik zit eigenlijk wel op de lijn van Gydo die minder dogmatisch is en gewoon een LP 12 koopt. Dat is dan voor velen Hear een verouderd apparaat, maar overtuigd muzikaal volgens mij nog steeds. Neemt niet weg dat we nog wel even kunnen doorgaan met zoeken naar de beste draaitafel in deze Corona tijd. Edited 3 februari 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 3 februari 2021 Report Share Posted 3 februari 2021 18 minutes ago, carl said: Dat is dan voor velen Hear een verouderd apparaat Het is jou mening dat velen Hear de LP12 een verouderd apparaat vinden. Die 'velen' hebben zich daar echter nooit over geuit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 februari 2021 Report Share Posted 3 februari 2021 59 minutes ago, Groovy said: Optie https://www.want.nl/de-perfecte-doodskist-voor-audiofielen/ Geweldig Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 3 februari 2021 Report Share Posted 3 februari 2021 1 hour ago, Groovy said: Optie https://www.want.nl/de-perfecte-doodskist-voor-audiofielen/ Creepy !! Grof geld verdienen aan de doden . 23.500 euro en niet eens een draaitafel erin. Welke idioot bedenkt zoiets en welke dwaas zou zoiets nemen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 3 februari 2021 Report Share Posted 3 februari 2021 3 minutes ago, Tubejack said: Geweldig Hahaha. je hebt het vast al besteld met een tuner erin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts