Groovy Posted 13 februari 2021 Report Share Posted 13 februari 2021 (edited) Gaaf,dan heb je de g krachten op je nek wel gevoeld denk ik. Bij zulke capriolen moet je goed in de gordels zitten en je hoofd tegen de steun. Edited 13 februari 2021 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 februari 2021 Report Share Posted 13 februari 2021 Ha, we zijn weer thuis... het gaat over... auto's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 februari 2021 Report Share Posted 13 februari 2021 Heb jij ook nog sterke verhalen Marc? Ik kan ook nog wel even vertellen over alle valpartijen op mn moutainfiets,. Is echt een wonder dat ik nog leef... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 februari 2021 Report Share Posted 13 februari 2021 (edited) 7 minutes ago, Groovy said: Gaaf,dan heb je de g krachten op je nek wel gevoeld denk ik. Bij zulke capriolen moet je goed in de gordels zitten en je hoofd tegen de steun. Nou je kan ook een paar rondjes doen op zo'n achtbaan in Walibi. Vreselijk vind ik dat. Ik heb nog heimwee naar mn 1e (gebruikte) auto. Austin Maxi. Vreselijk onbetrouwbaar, maar had wel charme (deze had beter in off topic gekunt ) Edited 13 februari 2021 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 februari 2021 Author Report Share Posted 13 februari 2021 (edited) 2 hours ago, Sodejuu said: Charles heeft het niet zo op snelheid. Op de terugreis van München (2017) trapte ik mijn auto ook ff. Bij 210 op de teller had Charles pareltjes op zijn voorhoofd. Toen ben ik maar weer van het gas gegaan (er was nog ruimte over). Roger had me net verteld dat de auto aan vervanging toe was. Ik was eigenlijk meer bang dat hij uit elkaar viel dan voor de snelheid. Maar de auto werd met vaste hand bestuurd dat dan weer wel Trouwens erg leuke show, tijd om van die klote Corona af te zijn. Edited 13 februari 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 13 februari 2021 Report Share Posted 13 februari 2021 28 minutes ago, Duck-Twacy said: Ik heb nog heimwee naar mn 1e (gebruikte) auto. Austin Maxi. Vreselijk onbetrouwbaar, maar had wel charme (deze had beter in off topic gekunt ) Zo'n koektrommel heb ik ooit nog gehad. Had een rechthoekig stuur, maar waar niet mee te sturen viel. Bij de sloop een rond stuur gehaald en nog een paar maanden meegereden. Totdat ik door de rem heen trapte op de Ausfarht in Duitsland op terugreis naar Nederland voor mijn 10-daagse miltair verlof en rechtdoor ging. Regelrecht naar de slop gereden en mijn vader gebeld om mij op te halen. Wat een ongelofelijke KT auto was dat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 februari 2021 Report Share Posted 13 februari 2021 (edited) Wat ik schreef, veel charme. De Princess dat was een k*t auto De mijne had overigens een gewoon rond stuur. Beetje dun wellicht, maar daar had je weer een bont velletje voor. In mn studentetijd heb ik er eens 8 studenten mee vervoerd (El cid in Leiden) Edited 13 februari 2021 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 februari 2021 Report Share Posted 14 februari 2021 9 hours ago, carl said: Roger had me net verteld dat de auto aan vervanging toe was. Ik was eigenlijk meer bang dat hij uit elkaar viel dan voor de snelheid. Maar de auto werd met vaste hand bestuurd dat dan weer wel Trouwens erg leuke show, tijd om van die klote Corona af te zijn. Ik weet echt niet hoe die kronkels in je hoofd werken, maar de auto was in prima staat (hij rijdt nog steeds rond). Wat ik heb gezegd was dat ik aan het kijken was voor een andere auto. Dat is wat anders dan dat de auto aan vervanging toe is. Na 10 jaar wilde ik wel eens iets anders, nieuwers. Maar feitelijk heb ik nog steeds een beetje spijt dat die auto, waar we mee in München waren, weg is. Die was wel erg mooi. 9 hours ago, audiofreak said: Had een rechthoekig stuur, maar waar niet mee te sturen viel. De Maxi en Princess hadden een rond stuur. De Allegro had wel een vierkant stuur. De Maxi kon nog wel (voor z'n tijd), maar die andere 2 waren echt werkelijk waardeloos. Kan ook niet anders in de tijd dat werknemers in Engeland om de 5 minuten gingen staken (bovendien staan engelse bedrijven niet bepaald bekend om hun bouwkwaliteit). Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 februari 2021 Author Report Share Posted 14 februari 2021 (edited) Ik heb vaak gezegd dat ik die oude Alfa van jouw wel een van de mooist belijnde auto’s van de laatste 30/40 jaar vond Roger. Ik hoop dat iemand hem nog een keer een totale overhaul geeft. Mijn lievelingsprogramma als ik niets te doen heb is dan ook car overhaul. Tijd voor een programma turntable overhaul. De vraag is wie de presentator wordt Marco of jij Edited 14 februari 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 februari 2021 Report Share Posted 14 februari 2021 11 hours ago, Duck-Twacy said: Wat ik schreef, veel charme. De Princess dat was een k*t auto De mijne had overigens een gewoon rond stuur. Beetje dun wellicht, maar daar had je weer een bont velletje voor. In mn studentetijd heb ik er eens 8 studenten mee vervoerd (El cid in Leiden) Leuk, wanneer was dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 14 februari 2021 Report Share Posted 14 februari 2021 Om een beetje on topic te blijven https://www.alpha-audio.nl/2016/03/highway-hi-fi-platenspeler-op-weg/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 februari 2021 Report Share Posted 14 februari 2021 1 hour ago, mumsoft said: Leuk, wanneer was dat? 1979, helaas nooit n kamer in leiden weten te bemachtigen (heb ook niet heel hard gezocht) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 februari 2021 Report Share Posted 14 februari 2021 39 minutes ago, Groovy said: Om een beetje on topic te blijven https://www.alpha-audio.nl/2016/03/highway-hi-fi-platenspeler-op-weg/ The horror Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 februari 2021 Author Report Share Posted 14 februari 2021 Die zat in de bus op schoolreisje naar Alkmaar op de middelbare school. De muziek die gespeeld werd was wel goed en overschreeuwde de weergave kwaliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 14 februari 2021 Report Share Posted 14 februari 2021 11 hours ago, Sodejuu said: Ik weet echt niet hoe die kronkels in je hoofd werken, maar de auto was in prima staat (hij rijdt nog steeds rond). Wat ik heb gezegd was dat ik aan het kijken was voor een andere auto. Dat is wat anders dan dat de auto aan vervanging toe is. Na 10 jaar wilde ik wel eens iets anders, nieuwers. Maar feitelijk heb ik nog steeds een beetje spijt dat die auto, waar we mee in München waren, weg is. Die was wel erg mooi. De Maxi en Princess hadden een rond stuur. De Allegro had wel een vierkant stuur. De Maxi kon nog wel (voor z'n tijd), maar die andere 2 waren echt werkelijk waardeloos. Kan ook niet anders in de tijd dat werknemers in Engeland om de 5 minuten gingen staken (bovendien staan engelse bedrijven niet bepaald bekend om hun bouwkwaliteit). Whahahaha. Kennelijk heb ik ook last van een kronkel in mijn hoofd, want het was inderdaad een Allegro die ik heb gehad. Scherp opgemerkt, Roger !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 februari 2021 Author Report Share Posted 14 februari 2021 (edited) Nu maar weer terug naar de beste draaitafel. Wel even een hoofdtelefoon erbij. Het mooiste deel is wel dat hij aantoont dat dat een SAT draaitafel op onderdelen niet deugt. Die AR is wel bijzonder doordacht blijkt. Die knaap kan wel zeer goed uitleggen. Edited 14 februari 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 14 februari 2021 Report Share Posted 14 februari 2021 Beetje langdradig maar als je de onderzoeker moet geloven hebben we hier de beste tafel ooit gevonden Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 februari 2021 Author Report Share Posted 14 februari 2021 (edited) Hij zegt niet klankmatig George, maar meer wat betreft bijgeluiden en neveneffecten. Ik zou dezelfde test nog wel eens willen zien met een Fat Bob en een Rega. Edited 14 februari 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 15 februari 2021 Report Share Posted 15 februari 2021 Dit @carl is dus wat ik steeds weer bedoel met eenvoudig fysica. De zwaartepunten, zwaarte lijn door het gewicht, lager en headshell. De headshell constructie. Kijk naar de zwaar uitgevoerde randen van het subchassis, dat is wat het de stijfheid geeft. De eenvoud van de vorm van het subchassis. Om een of andere reden heb ik daar geen neiging om er een Keel achtige toestand van te maken. Helaas dan wel weer de motor los van het subchassis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 februari 2021 Report Share Posted 15 februari 2021 42 minutes ago, Seed7 said: Helaas dan wel weer de motor los van het subchassis. Waarom zou je de motor aan het subchassis monteren? Die wordt toch los gezet om trillingen van de motor van de arm weg te houden? Of zou je een subchassisspeler met dd motor maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 februari 2021 Report Share Posted 15 februari 2021 (edited) Mijn Technics geeft geen krimp als ik er met mijn vingers op tik. Het chassis is goed gedempt en ontkoppeld. Maar verder durf ik niet te gaan. Dat hoef ik met een Thorens echt niet te proberen. Maar wie gaat er nou met een hamer er op slaan? @Carl ik zou die test wel eens willen zien met je Oracle. Geeft die ook eens een flinke mep. Kijk wat de bijgeluiden en neveneffecten zijn en laat het ons weten. Ook klankmatig. tjongejongejonge Edited 15 februari 2021 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 15 februari 2021 Report Share Posted 15 februari 2021 (edited) 25 minutes ago, Sodejuu said: Waarom zou je de motor aan het subchassis monteren? Er zijn drie verticale assen in een draaitafel, de spindel, het draaipunt van de arm en de motor as. Die drie wil je ten allen tijde parallel en op gelijke afstand hebben. Is dat niet zo dan krijg je afwijkigen. In het geval van de motor los van het subchassis introduceer je spanningen, spanningsverschillen, modulaties in de aandrijfsnaar. Wow, flutter zijn het gevolg. Een subchassis staat nooit stil, het beweegt dus altijd tov de motoras. Met een dempende en rekbare snaar los je het probleem niet op. Je smeert het wat meer uit maar je zorgt er ook voor dat het blijft jutteren. Als je motor trilt, dan moet je een motor maken die niet trilt. oorzaak wegnemen in plaats van gevolgenbestreiding. De Technics sl-13/1500 MKII machines zijn subchassis DD's. Alleen hangt het geheel in rubbers. Of kijk hoe tussenwieller traditioneel geplaatst worden. Het geheel komt aan/op veren in de console. Dual heeft een hele reeks snaaraangedreven draaitafels waar de motor wel op het subchassis gemonteerd is. Het doel van een subchassis is de draaitafel te isoleren van de omgeving, m.i. niet van van de motor. Edited 15 februari 2021 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 februari 2021 Report Share Posted 15 februari 2021 Je hebt wel een punt met alles in lijn te houden. In de praktijk zie ik het niet vaak. Ik denk dat het vooral een kostenpunt in in de fabrikage. Een trillingsvrije motor zal een stuk duurder zijn dan een "motor of the shelf". De meeste draaitafelfabrikanten maker de motor niet zelf, maar kopen die in. Heel weinig laten ze op specificatie maken. De meesten kopen gewoon een motor en zetten die erin. Als je weet dat je een motor hebt die toch de nodige vibraties heeft, dan monteer je die niet aan je subchassis. En zolang het subchassis stabiel is, zullen ook alle assen in lijn staan. Ik begrijp ook dat je beter aan bronbestrijding kunt doen dan aan symptoombestrijding. Echter, kijk eens om je heen. Overal wordt hoofdzakelijk aan symptoombestrijing gedaan ( geluidschermen naast autosnelwegen, vliegvelden ver van bebouwing, etc). Blijkbaar is symptoombestrijding makkelijker en goedkoper dan bronbestrijding. Of mis ik hier iets? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 februari 2021 Report Share Posted 15 februari 2021 (edited) 22 minutes ago, Sodejuu said: Ik begrijp ook dat je beter aan bronbestrijding kunt doen dan aan symptoombestrijding. Echter, kijk eens om je heen. Overal wordt hoofdzakelijk aan symptoombestrijing gedaan ( geluidschermen naast autosnelwegen, vliegvelden ver van bebouwing, etc). Blijkbaar is symptoombestrijding makkelijker en goedkoper dan bronbestrijding. Of mis ik hier iets? Nee, bronbestrijding is moeilijk, ga een Nederlander zijn vrijheid -om te staan en te gaan- waar ze willen afnemen. Dat werkt nu al niet. Ik ga een plaatje opzetten. Edited 15 februari 2021 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 februari 2021 Author Report Share Posted 15 februari 2021 (edited) 1 hour ago, Tubejack said: @Carl ik zou die test wel eens willen zien met je Oracle. Geeft die ook eens een flinke mep. Kijk wat de bijgeluiden en neveneffecten zijn en laat het ons weten. Ook klankmatig. tjongejongejonge Ik heb zelf behoorlijk geëxperimenteerd Jack ook met een bewegings app. Zeker met mijn onderplaat op SST voetjes (ook een vorm van subchasis) krijg je het allemaal verregaand stootvrij. Toch vond ik dit niet het interessantste van het filmpje. Met een subchasis sluit je namelijk omgevingsgeluiden uit zoals de man duidelijk aantoont. Dat is de essentie van het systeem. Dit soort testjes zou je ook met andere systemen moeten doen voor een eerlijk vergelijk. En dat Seed dit allemaal leuk vindt begrijp ik wel Edited 15 februari 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts