Jump to content

Beste draaitafel ooit

carl
 Share

Recommended Posts

53 minutes ago, Seed7 said:

Volslagen onzinnig.

Die Continuüm met die lelijke carbon arm ken ik. Ik verslijt de eigenaresse van dat ding ook voor compleet gek. Het ding speelt met zo enorm veel "authoriteit" dat je na een plaatkant genoeg hebt van het gedram, het lijkt wel een losgeslagen CEO. Er zit geen rust in. Je wordt van effect naar effect gesleept, "Effekthascherei". Het is heel erg veel "sounding", het lijkt wel of er overal subharmonischen gegenereerd worden. "Bigger than life".

Misschien had ze beter een dt van Cock kunnen kopen,maar dat is voor zulke big spenders waarschijnlijk te goedkoop.

Cock heeft het in uitvoering redelijk simpel gehouden en daardoor juist zit er veel denkwerk in. Maar ja bij een kant en klare versie van de Sonore zit je ook boven de 30.000. 

19 minutes ago, carl said:

Cock heeft het in uitvoering redelijk simpel gehouden en daardoor juist zit er veel denkwerk in. Maar ja bij een kant en klare versie van de Sonore zit je ook boven de 30.000. 

Mag ik even inhaken hierop met een nieuwtje, Carl. De Barcanova Sonore draaitafel prijzen worden significant aangepast door een beter productieproces. Men verwacht zelfs rond de 20.000 euro de draaitafel compleet te kunnen gaan leveren. 

Cock had me al zoiets verteld Ivan. Zou jammer zijn dat de draaitafel niet voor een breder publiek beschikbaar kwam.

Edited by carl

Er zal geen tussenhandel komen Carl, want anders zoals Cock zegt: “zijn de prijzen van God los en ik wil gezonde prijzen hebben. Met winkeliers en importeurs ertussenin gaat de prijs vier keer over de kop. En wordt de draaitafel ook zo’n exorbitante prijs, zoals hier besproken.” En dat wil Cock dus niet. Hij wil het gezond houden en ja, dat kan een beperkte aanwezigheid betekenen op de internationale markt, maar dat is geen issue voor Cock. 

Edited by Ivan10

Het is natuurlijk ook zo Ivan dat als je deze draaitafel koopt er een stukje Cock bijkoopt. Bij verkoop via de reguliere handel mis je dat verkoopargument natuurlijk.

Edited by carl

Als je alleen met de oren van Cock van de kwaliteiten van zijn draaitafel kan genieten dan kan je beter voor iets goedkopers gaan Leo. We gaan direct maar eens even wandelen. Mooi weer zeg.

4 hours ago, leobus said:

Als ik dan. mag kiezen wat betreft dat stukje Cock, ga ik voor zijn oren! Zo, die claim is al vast gelegd.

groet,

Leobus

Zou het niet doen. Dan klinkt je eigen set inene een stuk minder, en zit je weer met het audiovirus. En dat kan héél hardnekkig zijn, en flink muteren in de loop der jaren.

56 minutes ago, Seed7 said:

Jemig .... als die man een scheet laat .... ruikt het dan ook beter?

Dat heeft natuurlijk niets met audio te maken.

Edited by Groovy

Sonnet

Menigeen van hear is wel eens bij Cock geweest

En het verslag daarvan getuigde immer van een feest

Door uitleg en illustratie bleef niets de bezoekers duister

En sprak men over hem vol lof en luister

Want die spulletjes van Sonore

Brachten bezoeker niet alleen muziek maar zelfs stilte ten gehore

Hij serveert de verbaasde luisteraar intussen een uitstekend bakkie pleur

Nooit vergald door een veest en haar weerzinwekkende geur

Van fluisterstil tot hels kabaal,

De akoestiek van kerk of volle zaal

Echt, je hoort het allemaal

Hij praat honderduit en eindigt eigenlijk nooit nie

Maar Cock is noch Iers, noch heet hij Barney

Toch heeft hij ontegenzeggelijk “the gift of the Blarney”

Ik begrijp Seed niet, die mag zijn drol terug slikken.  😆

Cock heeft een hekel aan het woord goeroe. Heeft hij ook niks mee met die term, andere mensen gebruiken die term vaak negatief uit afgunst. Hij is wel een evangelist van het goede geluid, maar dat is mijn persoonlijke opinie. Voor de rest heeft iedere Nederlander een mening. En audiofielen weten het altijd beter. “Ik weet het beterst” “Nee, ik weet het nog anderst”

32 minutes ago, Hans van Liempd said:

Toch denk ik soms ook, dat Cock een alien is... Bovenmenselijk. 

Die associatie snap ik Hans, maar heet dat niet "geniaal"?

Als lezer lees ik enkel achting, respect en bewondering voor 's mans kunnen.

Ik lees niet de typische taal van guru-volgelingen.

En zie evenmin typisch guru-gedrag. Hij zoekt de publiciteit niet eens. Heeft ie vast geen tijd voor...

Iemand die iets maakt of neerzet wat eerst nog niet bestond, en wat vervolgens zoveel waardering oogst,

is voor mij gewoon een genie,

of ik 'm nu ken of nie..

Edited by thingman