Jump to content

To CD player or not ......

Gydotron
 Share

Recommended Posts

6 hours ago, Seed7 said:

Niet naar uren kijken, maar naar resultaat per uur.

Het gaat natuurlijk om de gewerkte uren maal het resultaat per uur 😆  

De kracht in onze economie is mijns inziens dat we híer in het algemeen goed samenwerken. Bij andere landen is de hiërarchie veel sterker en houden mensen kennis lang bij zich. 

Edited by carl

9 hours ago, Gydo said:

Ik speel eigenlijk nooit CD's meer. Ik heb nog wel eens overwogen om een SACD, CD en DVD Audio speler te kopen. Ik heb nog heel wat pure SACD's en DVD Audio's liggen, maar die vind ik nu terug op Qobuz.

Ik ben benieuwd of je de AAD versies van de CD's ook vindt op Qobuz.

Voor mij geen remasters of re-remasters ivm loudness war, genoeg van te vinden op internet.

(en dan bedoel ik niet de audiofiele titels alleen)

Edited by marcel535i

22 hours ago, Gydo said:

Ik vind nochtans de remaster van Animals uiterst geslaagd.

Ik zal eens luisteren, ik heb hier de Animals British invasion 2003 versie met ADD code. 

Deze is goed:  -13 dB / -1.5 dB peak  dus niet verputst en klinkt niet vermoeiend met veel "lucht" in de goede muziek.

Edited by marcel535i

Ik heb wel eens het verhaal gehoord dat Eric Burdon platzak was en zich geen “pint” kon veroorloven. In een karaoka bar werd een prijs uitgeloofd voor degene die “ house of the rising sun” goed kon zingen. Hij won de prijs met de mededeling dat hij Eric Burdon goed nadeed 😀

• 3 weeks later...

Paul zegt er dit over tov streaming (geripte CD's): (het antwoord wordt wel goed verpakt gegeven)

Uiteindelijk gaat het om de DAC en het zuiver houden van de digitale info voorkeur WAV

(allerlei bewerkinen/decoderingen kunnen fouten bevatten in de software blijft een grote onzekerheid die je niet wilt)

Edited by marcel535i

9 hours ago, Seed7 said:

en "the magick word is" I think...... @1.44m en daarna nog een paar keer

Beter dan het dogma denken van sommige van ons !!!     (Denk ik 🙂 )

René Descartes (1596 – 1650)

‘Ik denk, dus ik ben’

🙂

9 hours ago, Seed7 said:

Edited by marcel535i

9 hours ago, marcel535i said:

Beter dan het dogma denken van sommige van ons !!!     (Denk ik 🙂 )

René Descartes (1596 – 1650)

‘Ik denk, dus ik ben’

Dus een mening is belangrijker dan nadenken? Descartes denken is heel iets anders dan het "I think' (ik ben van mening dat) van de man in het filmpje.

Er wordt een bestandsformaat afgeschoten zonder enige onderbouwing.

Er wordt geponeerd dat een cd beter is dan streamen zonder enige uitleg.

Er wordt een software systeem afgeschoten zonder enige uitleg.

Dan is er nog de tegenstelling in het begin en eind van het verhaal, niet terug naar CD versus CD is net dat beetje beter.

Geef mij dan maar die "oase van data in een woestijn van meningen".

Belangrijkste mbt de dac chip is en blijft precieze timing van omzetting van digitaal signaal naar analoog. Het exacte en precies op tijd reconstrueren van de stukjes van je analoge signaal om zo de exacte vorm terug te reconstrueren. Uiteraard met behulp van een nauwkeurige masterklok.

Zonder een uitstekende klok met zeer lage jitterwaarde is de hele exercitie sowieso totaal kansloos.

Edited by Nico H

13 hours ago, Seed7 said:

Dus een mening is belangrijker dan nadenken? Descartes denken is heel iets anders dan het "I think' (ik ben van mening dat) van de man in het filmpje.

Er wordt een bestandsformaat afgeschoten zonder enige onderbouwing.

Er wordt geponeerd dat een cd beter is dan streamen zonder enige uitleg.

Er wordt een software systeem afgeschoten zonder enige uitleg.

Dan is er nog de tegenstelling in het begin en eind van het verhaal, niet terug naar CD versus CD is net dat beetje beter.

Geef mij dan maar die "oase van data in een woestijn van meningen".

Klopt inderdaad die filosoof staat hierbuiten (zwaar uit zijn verband gerukt) . Verder over Paul, die volg ik al een tijdje en het lijkt in ieder geval dat hij de knop indrukt en geimproviseerd een antwoord geeft soms een beetje de draad kwijt raakt en zich tegenspreekt, verder ook nog een Toko in stand moet houden en dus ook wat andere belangen mee moet laten wegen. Voor mij persoonlijk is CD een prima media waarbij ik in ieder geval bij vroege persingen CD van voor de remaster terreur vetrouwen kan hebben in authenticiteit van de muziek (voor mij jaren-60-70-vroeg80)     zonder dat er overgeprocessed is  door bijv. Pro-tools enz.  Maar dat is mijn smaak.

Verder is er geen  "de waarheid"   maar alleen maar meningen of voor de Cynici onder ons  is er alleen maar "bullshit" 

11 hours ago, Nico H said:

Belangrijkste mbt de dac chip is en blijft precieze timing van omzetting van digitaal signaal naar analoog. Het exacte en precies op tijd reconstrueren van de stukjes van je analoge signaal om zo de exacte vorm terug te reconstrueren. Uiteraard met behulp van een nauwkeurige masterklok.

Zonder een uitstekende klok met zeer lage jitterwaarde is de hele exercitie sowieso totaal kansloos.

Ik zou zeggen :   "Ja duh",   maar voor sommige misschien niet zo   "ja duh"  een "1" is een "1" en een "0" is een "0"   maar dan vergeten we even de horizontale as als het ware n.l. de tijd. Even belangrijk als de vertikale as ofwel de amplitude.  De clock is een analoog signaal in de tijd.

10 hours ago, marcel535i said:

Voor mij persoonlijk is CD een prima media

Ieder medium is dat. Het steeds maar weer willen vergelijken levert niets op dan keuze stress. Neem de dingen gewoon voor wat ze zijn, een cassettebandje is een cassettebandje niet meer, niet minder. Dat geld ook voor de mate aan compressie. Het hoort bij de tijd en instelling van sneller sneller, beter, meer, nu.

On 9-11-2022 at 07:24, Seed7 said:

Ieder medium is dat. Het steeds maar weer willen vergelijken levert niets op dan keuze stress. Neem de dingen gewoon voor wat ze zijn, een cassettebandje is een cassettebandje niet meer, niet minder. Dat geld ook voor de mate aan compressie. Het hoort bij de tijd en instelling van sneller sneller, beter, meer, nu.

En wat leren we hier weer van ?      Het gaat om de muziek, maakt niet uit of de noten op een bier-viltje zijn gedrukt   🙂

Het neurotisch vergelijken is niet meer aan mij besteed. De laatste nieuwe kabel uitproberen, cd versus streaming versus analoog, ....neen, daar heb ik geen zin meer in.

Dat wil niet zeggen dat ik toch nog wel eens wat plannen heb, zo wil ik graag nog eens een grotere speaker bouwen. Ook blijft het kriebel on een betere netwerkspeler te kopen, met name de Grimm MU 1. Of ik het ga doen ..... geen idee.

Gisteren kwam ik deze foto tegen en aangezien ik de Kii's al heb spreekt mij deze minimalistische opstelling wel heel erg aan. De diffusors vind ik zelfs erg mooi. Awel, zulke diffusors wil ik wel eens bouwen.

314386263_5874878072531961_5549777862823

Vandaag mijn CD speler weer eens aangezet maar mijn oude Sony X333ES is overleden.

Hij wil de TOC niet meer lezen.

Zou best kunnen dat na het schoonmaken van het loopwerk hij het wel weer gaat doen.

Ik weet niet of ik daar nog in duik. hij staat niet voor niets al tig jaar stil.

21 hours ago, kappa7 said:

Vandaag mijn CD speler weer eens aangezet maar mijn oude Sony X333ES is overleden.

Hij wil de TOC niet meer lezen.

Zou best kunnen dat na het schoonmaken van het loopwerk hij het wel weer gaat doen.

Ik weet niet of ik daar nog in duik. hij staat niet voor niets al tig jaar stil.

Genoeg liefhebbers die hem kunnen re-animeren.  Ik zou hem in ere herstellen bij zo'n man, al of niet via verkoop op MP.