Jump to content

To CD player or not ......

Gydotron
 Share

Recommended Posts

ik kan zelf ook wel wat daar hoef ik hem niet voor weg te brengen.

Tis meer de vraag of er nog loopwerken voor te krijgen zijn.

maar om tijd en geld in iets te investeren wat je toch niet meer gebruik?

en dan voor MP vind ik ook weer zonde van mn tijd.

• 2 weeks later...
9 hours ago, carl said:

Ik ben eigenlijk benieuwd of Gydo al wat verder is met een keuze voor een top streamer. Ik wil graag met zijn kennis meeliften.

Ik heb het op "hold" gezet. Ik heb mijn bestaande NAD M50 gemodificeerd met Nichicon FG Fine Gold  in de voeding en daar ben ik erg tevreden over, dus de behoefte om iets anders te kopen is weggevallen. Misschien binnen een jaar of 2, als de techniek weer wat verder staat, dat ik terug uitkijk naar een nieuw toestel.

5 hours ago, Tubejack said:

Wat ga je dan met die kennis doen? 

Ik wil ook in het souterrain wel een streamer als ik het daar op orde heb Jack. We gaan daar de/een computer zetten en dan is een streamer voor de muziek wel zo handig. De Auralic blijft verder in de huiskamer.

Edited by carl

51 minutes ago, carl said:

Ik wil ook in het souterrain wel een streamer als ik het daar op orde heb Jack. We gaan daar de/een computer zetten en dan is een streamer voor de muziek wel zo handig. De Auralic blijft verder in de huiskamer.

Met welke dienst stream je Carl?  Qobuz ?

Edited by Tubejack

Met Tidal. Ik heb Qobuz geprobeerd indertijd en dat lukte niet. Ik zou het nog eens kunnen proberen. 

Als ik zo naar audiobladen kijk lijkt er een groot verschil te zijn tussen diverse streamers. Ik heb de idee dat die verschillen wat zijn uitvergroot.

Ik krijg mijn akoestische spulletjes in januari. Ga dan eerst maar eens het souterrain op orde proberen te krijgen. Ik zal maar beginnen met de Auralic en natuurlijk het analoge spul.

1 hour ago, carl said:

Met Tidal. Ik heb Qobuz geprobeerd indertijd en dat lukte niet. Ik zou het nog eens kunnen proberen. 

Als ik zo naar audiobladen kijk lijkt er een groot verschil te zijn tussen diverse streamers. Ik heb de idee dat die verschillen wat zijn uitvergroot.

In je souterrain maakt dat toch niet uit? Het is toch maar een ruimte voor "erbij?" Kwaliteit is dan toch niet belangrijk?  Nou dan kun je net zo goed via een laptop streamen, dacje aan sluiten en gaan!  Scheelt je een bak geld ook. Ik heb ook zoiets aan mijn eigen computer.  Werkt goed en eenvoudig. 🙋‍♂️ 

Het souterrain is geen ruimte voor erbij Jack. De bedoeling is dat mijn set van de zolder naar beneden gaat. Vandaar dat ik er met RivaSono akoestisch behoorlijk in investeer. De set in de huiskamer is verder puur voor achtergrondmuziek. 

Ik heb het wel eens eerder gezegd, maar de zolder is in de zomer veel te lang heel erg warm. Daarnaast zit de ingang van het souterrain vlak bij de huiskamer wat veel gezelliger is. De ruimte is daarbij ook zeer geschikt  als werkkamer. 

Edited by carl

2 hours ago, carl said:

Die verschillen zitten voor een deel  in de in of externe DAC van de streamer.  Neem een top ladder dac of een top ESS Pro dac.  Die verschillen zijn groot. Maar waarschijnlijk buiten jouw en zeker buiten mijn budget. Voor een kelder m.i. ook een beetje overdreven. 🙋‍♂️

9 minutes ago, carl said:

Ik heb het wel eens eerder gezegd, maar de zolder is in de zomer veel te lang heel erg warm. Daarnaast zit de ingang van het souterrain vlak bij de huiskamer wat gezelliger is. De ruimte is ook zeer geschikt  als werkkamer. 

Heb je wel eens uitgezocht waarom die zolder zo warm wordt? Je woont toch in een bos? Ook handig als die ruimte een andere bestemming krijgt. 

Ben ik blij dat ons audio spul, gezellig in de woonkamer staat.  🙋‍♂️ 

Edited by Tubejack

Met de term kelder doe je de ruimte eigenlijk onrecht Jack. Als ik de trap naar beneden ga kom ik in een soort halletje wat ook betegeld is. Met de ene deur ga ik naar de twee kelders en de andere deur na het souterrain. Dat zit voor 60 procent onder de grond.  Veel licht in de ruimte met goed uitzicht en een geriefelijk trap naar de tuin. Daarnaast is de ruimte goed geïsoleerd en heeft vloerverwarming.

5 minutes ago, carl said:

Met de term kelder doe je de ruimte eigenlijk onrecht Jack. Als ik de trap naar beneden ga kom ik in een soort halletje wat ook betegeld is. Met de ene deur ga ik naar de twee kelders en de andere deur na het souterrain. Dat zit voor 60 procent onder de grond.  Veel licht in de ruimte met goed uitzicht en een geriefelijk trap naar de tuin. Daarnaast is de ruimte goed geïsoleerd en heeft vloerverwarming.

Je laat je 2x wegjagen Carl met je stereo.  Eerst wordt je verbannen naar de zolder en nu naar de kelder.  Tja moet jij weten hoor. 🙋‍♂️ 

Edited by Tubejack

7 minutes ago, Tubejack said:

Je laat je 2x wegjagen Carl met je stereo.  Eerst wordt je verbannen naar de zolder en nu naar de kelder.  Tja moet jij weten hoor. 🙋‍♂️ 

Jij hebt die “kelder” duidelijk niet gezien. Als ik daar zou wonen had ik die ruimte al lang als audioruimte ingericht. Echt geen verbanningsoord hoor. En die zolder is trouwens ook wel aardig. Maar kan mij voorstellen dat het daar warm kan worden. Ook in het bos staat er wel zon op het dak en alle warmte gaat nou eenmaal naar boven.

groet,

Leobus

30 minutes ago, Tubejack said:

Heb je wel eens uitgezocht waarom die zolder zo warm wordt? Je woont toch in een bos? 

Het huis is zeer prettig in de zomer dankzij het bos Jack. Het dak steekt er inderdaad een beetje boven uit. Ik denk dat de buizen net te veel van het goede zijn. Ik zou airco kunnen aanschaffen, maar waarom als ik zo’n goed alternatief heb? 

We hebben nu een logeerbed in het souterrain staan en dat gaat naar de zolder. Dat wordt eigenlijk alleen met de kerst gebruikt wanneer ze met zijn allen blijven slapen. Voor kleinere gezelschappen hebben we nog ruimte op de studeerkamer. 

Edited by carl

27 minutes ago, Tubejack said:

Zoals Leo het al zegt het is werkelijk een zeer fraaie ruimte Jack. Doordat er een open kast van pakweg  2/2 in de ruimte komt te staan kan ik er mijn diverse verzamelingen ook kwijt 😀 Ik ben verder niet verbannen uit de huiskamer hoor, maar een L Kamer is gewoonweg niet ideaal als luisterkamer. Daarbij een ruimte om aan te kunnen rommelen is gewoon leuk. 

25 minutes ago, leobus said:

Jij hebt die “kelder” duidelijk niet gezien. Als ik daar zou wonen had ik die ruimte al lang als audioruimte ingericht. Echt geen verbanningsoord hoor. En die zolder is trouwens ook wel aardig. Maar kan mij voorstellen dat het daar warm kan worden. Ook in het bos staat er wel zon op het dak en alle warmte gaat nou eenmaal naar boven.

Ik ben een beetje aan het plagen Leo. Er is niets zo fijn, om ergens samen van te genieten. Mijn vrouw zit regelmatig naast me op de bank, dan gaan we naar muziek luisteren of naar een film kijken.  In een aparte ruimte anders dan de woonkamer doe je dat minder gauw, is mijn eigen ervaring. Ik weet niet of zijn vrouw ook van muziek houdt maar zou dan op zijn minst een bankje neerzetten waar je met zijn 2e op kunt zitten 🙋‍♂️  

Ellie vindt muziek zeker leuk als achtergrond. Ik draai vaak wat steviger en dan gaat ze naar de keuken of vroeg naar bed.  Dus laat ze maar lekker naar haar detectives kijken zonder mij. 

1 minute ago, Hans van Liempd said:

Man wat heb ik een hekel aan dat geleuter. 

Wat doe je dan hier op het forum Hans 😀 overigens zit ik nu in de trein naar Nijmegen. 

Just now, Hans van Liempd said:

Het belangrijkste voordeel van een aparte luisterkamer is voor mij, dat ik niet de hele avond naar TV hoef te kijken. Man wat heb ik een hekel aan dat geleuter. 

Er zit ook een "uit knop" op zo'n TV.  🤔 Hier staat hij zo weinig aan, dat hij 2 weken later nog op "Baby TV" stond voor de kleinkinderen 😂