Jump to content

To CD player or not ......

Gydotron
 Share

Recommended Posts

Ben je het wel eens met het regime in Turkije of Pakistan? Of Bangladesh en Brazilië? Dan blijft er weinig over aan landen met lage productiekosten. Spullen die in Europa gemaakt worden zijn er nauwelijks of zijn omgestickerde "lagelonenlandspullen". En in geval van omstickeren, geef je alleen geld aan mensen die al veel te veel hebben.

Alles draait om geld.... Ook al ben ik het daar ook niet mee eens.

Overgens, om weer ontopic te komen. Mijn CD speler is een rasechte Chinees (in Nederland bij een winkel gekocht), maar die staat nu aan de kant. Verder alleen Chinese spullen op componentniveau in mijn set.

28 minutes ago, Hans van Liempd said:

Ben je het wel eens met het regime in Turkije of Pakistan? Of Bangladesh en Brazilië? Dan blijft er weinig over aan landen met lage productiekosten. Spullen die in Europa gemaakt worden zijn er nauwelijks of zijn omgestickerde "lagelonenlandspullen". En in geval van omstickeren, geef je alleen geld aan mensen die al veel te veel hebben.

Mijn surround Marantz versterker is made in Vietnam...Die mensen mogen van mij best wel wat rijker worden.🙂

24 minutes ago, Roots said:

Mijn surround Marantz versterker is made in Vietnam...Die mensen mogen van mij best wel wat rijker worden.🙂

Ik vrees, dat alleen Marantz er rijker van wordt.

Van de andere kant, beter slecht betaald dan niet betaald. Uiteindelijk gaan ze daar ook wel fatsoenlijk verdienen.

18 hours ago, kappa7 said:

Tegenwoordig laat ik de printjes gewoon in China maken.

Voor dat geld kan ik de etsbak niet eens opwarmen.

Ook niet nodig op China in te schakelen, gewoon bij onze belgische vrienden (velleman)  dit kopen en aan je oude PHilips spelertje gen.2 hangen aan het SAA7210 chipje.

Maar natuurlijk niet nodig voor audiofiele oortjes want die horen het gewoon 🙂

cd_counter.jpg

4 hours ago, Hans van Liempd said:

All makes perfect sense, expressed in dollars and cents (Roger Waters)

Waar het om geld gaat is de menselijke moraal, waar het om zou moeten gaan, ver te zoeken. 

Zie:  Groningen dossier (aardbevingen), Energie maatschappijen,  Rabobank die de boeren de verkeerde kant opduwde, geo-politiek  ....  en zo kunnen we eindeloos doorgaan.

En het gaat niet om wie de handjes die het doen (in China) maar om wie de bedrijven bezitten en het geld opstrijken en zo kun je zomaar ontdekken dat een bedrijf in Nijmegen die allerlei discrete componenten maakt gewoon bezit is van de Chinezen  (made in Holland - profit in China)  

Edited by marcel535i

49 minutes ago, kappa7 said:

Als ik dit zo lees allemaal dan ben ik blij dat ik niet zo een moraal ridder ben.

Koop gewoon waar het beschikbaar is en tegen de juiste prijs en waar dat vandaan komt maakt me niets uit.

Nou, moraalridder is wat sterk uitgedrukt. Maar ik heb ook ooit iets bij Ali gekocht maar vond als meteen dat ik dat niet meer moest doen. Een doosje bestemt voor mij de hele wereld over, kom op zeg :P. Dus daar uitgeschreven, wat nog een heel gedoe was. Er werd zwaar benadrukt dat ik nóóit meer een account zou kunnen krijgen :huh: :biggrin:.

2 hours ago, kappa7 said:

Als ik dit zo lees allemaal dan ben ik blij dat ik niet zo een moraal ridder ben.

Koop gewoon waar het beschikbaar is en tegen de juiste prijs en waar dat vandaan komt maakt me niets uit.

Het probleem is echter dat je op deze manier geld uitgeeft op een plek waar dat zich te veel opstapelt.

En geld is macht en daar gaan landen(dictators) uiteindelijk gebruik van maken om jou te chanteren.

Zie wat Rusland en Saudi Arabië nu aan het doen zijn. En de Chinezen zijn nu ook bezig. Macht uitbreiden in derde wereld landen, opkopen van bedrijven en vastgoed in westerse landen enz. En zelfs al dreigen Taiwan aan te vallen.

Ik weiger dat soort landen nog rijk(er) te maken.

groet,

Leobus

2 hours ago, René N. said:

..........ik heb ook ooit iets bij Ali gekocht maar vond als meteen dat ik dat niet meer moest doen.  Dus daar uitgeschreven, wat nog een heel gedoe was. Er werd zwaar benadrukt dat ik nóóit meer een account zou kunnen krijgen :huh: :biggrin:.

Maar daar gaat het dus om. Dat je juist uitgeschreven wilt zijn en nooit meer iets wilt bestellen via hun. 

Edited by audiofreak

17 minutes ago, leobus said:

Het probleem is echter dat je op deze manier geld uitgeeft op een plek waar dat zich te veel opstapelt.

En geld is macht en daar gaan landen(dictators) uiteindelijk gebruik van maken om jou te chanteren.

Zie wat Rusland en Saudi Arabië nu aan het doen zijn. En de Chinezen zijn nu ook bezig. Macht uitbreiden in derde wereld landen, opkopen van bedrijven en vastgoed in westerse landen enz. En zelfs al dreigen Taiwan aan te vallen.

Ik weiger dat soort landen nog rijk(er) te maken.

groet,

Leobus

Het punt is mijns inziens, dat je er niet aan ontkomt. Wat wordt er nou niet geproduceerd in die landen? Ik vrees dat het zoeken is naar een naald in een hooiberg.

8 hours ago, audiofreak said:

Het punt is mijns inziens, dat je er niet aan ontkomt. Wat wordt er nou niet geproduceerd in die landen? Ik vrees dat het zoeken is naar een naald in een hooiberg.

Daar kun je best wel eens gelijk in hebben. En qua kwaliteit hebben ze natuurlijk ook stappen voorwaarts gezet. Vroeger (jaren 50 60) werden de Japanners ook uitgelachen. Ik vond het echter vroeger wel zo overzichtelijk dat een Amerikaans, Duits, Japans, Italiaans, Nederlands, etc. kwaliteitsmerk grotendeels ook in/ uit die betreffende landen hun resources/ onderdelen halen en er ook geassembleerd werden. Ik bedoel een Harley moet voor mij grotendeels uit Amerikaanse onderdelen bestaan en een Ducati grotendeels uit Italiaanse onderdelen. Op een Chinese HD of Ducati zit ik niet te wachten. Maar in de hedendaagse aandeelhoudersgestuurde bedrijven draait het enkel nog om de kosten/ baten. Hoedanook weiger ik pertinent om ook maar iets via aliexpress te bestellen, zelfs wanneer ik me daarmee zelf in de vinger snij.       

Edited by Vinyl_Fuchs

Zo zou ik best wel een Audio-GD Dac willen proberen..Maar het staat me gewoon tegen..Tijdje terug was ik naar een Volvo Polestar aan het kijken. Ja mag dan online bestellen en kan je je nieuwe aanwinst helemaal vanaf fabriek met gps volgen tot dat die voor je deur staat..Een Chinese Mercedes gaat ook niet gebeuren.

Zo vanmiddag nog even wat spullen bij Alie besteld.

Spul wat ik hier in de betreffende configuratie niet eens kan krijgen.

Het wordt hier gewoon niet gemaakt.

En dan heb ik het over een standaard CW/WW LED controller die met RF en LAN bestuurd kan worden.

Wordt hier gewoon niet meer gemaakt.

Er zijn wel fabrikanten die iets dergelijks hebben maar ook dat wordt gewoon in china gemaakt en betaal ik alleen maar meer voor om dat er meer partijen tussen zitten.

Dus wat mij betreft niets mis met Alie.

On 14-10-2022 at 19:42, Roots said:

Absoluut niet...China krijgt gewoon teveel geld binnen. Er zijn armere landen om te produceren ondertussen en die kunnen het beter gebruiken. Wij profiteren maar hun ook.

Ik denk dat de Chinese bevolking te weinig van dit geld krijgt Roots. Het wordt omgezet in economische en militaire macht en niet in een fijn leven voor de bevolking.

Edited by carl

7 hours ago, carl said:

Ik denk dat de Chinese bevolking te weinig van dit geld krijgt

Geen idee wat "te" is, maar de welstand in China is de laatste twee decennia enorm toegenomen. Als goed geschoolde Chinees in Shanghai is het vrij eenvoudig om een veel hoger besteedbaar inkomen te hebben dan de gemiddelde Nederlander hier heeft. Ook in de echte industrie gebieden is de welstand hoog. De verschillen binnen het land zijn echter wel veel groter, als visser met een paar aalscholvers in plaats van een net heb je nog steeds geen cent te makken. Het is dan ook niet voor niets een bijna uitgestorven beroep. Verder zijn de prijzen voor voedsel en wonen domweg erg laag.

Je hebt inderdaad nogal verschil tussen stads en plattelands bevolking Seed. Mijn dochter heeft in Peking gewoond en observeert wel goed. De uren die Chinezen werken zijn niet vergelijkbaar met onze uren. Ik krijg wel de idee van een zeer kapitalistisch mentaliteit. Mijn dochter heeft wel een zeer goede tijd gehad.

Edited by carl

On 6-2-2021 at 18:42, Gydotron said:

Ik ben blijkbaar een uitstervend ras want ik speel nog steeds met een CD speler. Ik heb er 2, nml een CEC  TL3N gecombineerd met een Grimm CC1 Wordclock en de andere is een Tentlabs Transport. Ik heb momenteel geen streaming in huis, maar binnenkort gaat mijn Mola Mola Makua preamp binnen en plaatsen ze er een extra print in en dan kan ik hem als Roon Endpoint gebruiken. Toch ben ik niet van plan om mijn CD's te rippen. Waarom zou ik als ik ze zo kan nemen. Sommigen beweren dat de CD nog steeds beter speelt dan streaming, maar in het verleden kon ik nagenoeg geen verschil opmerken.

Ik ben gewoon benieuwd wie er nog steeds veel gebruik maakt van de CD speler?

Even weer terug naar het onderwerp. De afgelopen jaren diverse (SA)CD spelers in huis gehad. Speler verkocht, volop streamen en wat later weer een speler in huis. Dit proces heeft zich inmiddels een aantal keer hier afgespeeld. Ik betrap mij er op dat ik de laatste tijd weer naar de inmiddels (vermoed ik) niche markt van cd spelers aan het kijken ben. Toch nog niet de drang om daadwerkelijk de stap te zetten om er weer een in huis te halen. Kwalitatief denk ik dat er weinig verschil ‘hoorbaar’ is, althans, dat is mijn ervaring. Ik vond en vind het leuk om dat zilveren schijfje uit het doosje te pakken, naar de speler te lopen, de lade te openen etc etc. Vervolgens tijdens het luisteren het boekje uit het cd doosje soms te peuteren en zo te multitasken en naar de muziek te luisteren. Dat is het meer; alles eromheen….

Ik speel eigenlijk nooit CD's meer. Ik heb nog wel eens overwogen om een SACD, CD en DVD Audio speler te kopen. Ik heb nog heel wat pure SACD's en DVD Audio's liggen, maar die vind ik nu terug op Qobuz.

Ik heb 2 CD spelers, nml een CEC TL5 en een Tentlabs CD transport.  De CEC ga ik verkopen en de Tentlabs hou ik. Vinyl speel ik al meer dan een jaar niet meer en ook hier ga ik grote kuis doen, ik verkoop al mijn vinyl en tevens ook mijn Luxman PD 300 draaitafel.

2 hours ago, carl said:

De uren die Chinezen werken zijn niet vergelijkbaar met onze uren.

Niet naar uren kijken, maar naar resultaat per uur.

t.a.v. CD spelers etc. Er staan nog heel veel cd's in de kast en dat blijft ook zo en dus blijft er een cd-speler. Het zelfde voor LP's en een draaitafel. Er zijn de afgelopen paar jaar wel een heleboel CD's en LP's verkocht of weggeven. Wat gebleven is is "nostalgie" en wat ik het beste werk van een artiest vindt en wat exotica. Zo'n 90% van de boekencollectie is ook de deur uit.

6 hours ago, Gydo said:

…..  ik verkoop al mijn vinyl en tevens ook mijn Luxman PD 300 draaitafel.

Laat hier maar horen Guido. Ik ben altijd geïnteresseerd in vinyl is “mint” conditie 😄

2 minutes ago, carl said:

Laat hier maar horen Guido. Ik ben altijd geïnteresseerd in vinyl is “mint” conditie 😄

Vermoedelijk gaat een vriend alles opkopen. Ik heb erg veel "audiofiele" labels. Bv Kind of Blue op 45 toeren, maar ook nog vele anderen. In totaal een 500 platen. Ik kan ze los verkopen, maar ik heb een hekel om lijstjes te maken.