Jump to content

sacd

lucky l
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door lucky l:

Ik wil een sacd speler kopen,klopt het dat een sacd speler gewone cds mooier afspeeld dan een gewone cd speler????En welke kan ik het beste kopen,ik wil ongeveer 1500 euro uitgeven!!!

Helaas is dit niet waar. De cd-weergave is minder dan van een vergelijkbare "normale" cd-speler. Op zich klinkt SACD zeker niet verkeerd, maar het grote nadeel is de software (niet alles is verkrijgbaar) en de prijs daarvan (gem.

Geplaatst door lucky l:

Ik wil een sacd speler kopen,klopt het dat een sacd speler gewone cds mooier afspeeld dan een gewone cd speler????En welke kan ik het beste kopen,ik wil ongeveer 1500 euro uitgeven!!!

Ik denk dat je Lucky bent Lucky.

Wel eens een Audio Analoque Cdspeler beluisterd ?

Zit warempel in jou prijsklasse en maakt muziek , aan een platenspeler heb je natuurlijk nog niet gedacht

:D;)

Zonder gekheid ga eerst maar eens luisteren.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Geplaatst door Haudio:

Ik denk dat je Lucky bent Lucky.

Wel eens een Audio Analoque  Cdspeler beluisterd ?

Zit warempel in jou prijsklasse en maakt muziek , aan een platenspeler heb je natuurlijk nog niet gedacht

:D    ;)

Zonder gekheid ga eerst maar eens luisteren.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Zal ik doen!!Thanks

Geplaatst door Sodejuu:

Helaas is dit niet waar. De cd-weergave is minder dan van een vergelijkbare "normale" cd-speler. Op zich klinkt SACD zeker niet verkeerd, maar het grote nadeel is de software (niet alles is verkrijgbaar) en de prijs daarvan (gem.

Geplaatst door lucky l:

Adviseer eens een goede cd speler als alternatief,ik speel nu alles af met mijn onkyo dvd speler!!En ik vind het merendeel vry dof klinken!!!Bvd!

Zelf heb ik ook een dvd speler maar de cd weergave van deze laat ook te wensen over :(

Pffffffff of ik je kan adviseren wat een goeie speler voor je kan zijn confused.gif ?

Ben vanavond aan het luisteren met mijn 2e hands Teac VRDS10 die ik dus geruild heb voor de Sony sacd speler, ik sta verstelt van zijn kwaliteiten :) er zijn meer geluiden op een cd dan ik tot nu toe gedacht had, ook heb ik al vaker hier gelezen dat veel mensen zijn loopwerk gewoon ultiem vinden en dat een beter loopwerk niet bestaat.

Tevens is deze speler goed te modificeren als je euro's hebt :D Of het iets voor je is weet ik niet ik ken je wensen en je budget niet, ik kan alleen maar zeggen dat hij mij prima ligt en ik hem echt niet meer zou ruilen voor mijn Zonie sacd speler, ook 2e hands nog te krijgen voor een leuk bedrag als je rond neust. ;)

misschien dat meer mensen je kunnen adviseren ... ook over dit model Teac ?

groetjes

Geplaatst door lucky l:

Mag ook een ander merk zijn!Rond de 1500 euro.

Voor dat bedrag kom je een aardig eind ;) gebruikt is ook wel een aardige optie, ik heb nu een cd speler en speakerkabel aangeschaft van een aardig niveau voor een laag bedrag ;)

Als ik het mag geloven zijn de 192 Khz spelers behoorlijk aan het wedijveren met SACD. Ik zit zelf dan ook over een tijdje de electrocompaniet versie hiervan te beluisteren en te testen. Maar volgens mij is de northstar 192 ook zeer zeker de moeite waard. Ik heb er nu hier en op andere sites behoorlijk positieve verhalen over gelezen. Ik moet stiekum toegeven dat wanneer ik aan de upgrade van mijn cd speler toe ben ik de northstar ook ga beluisteren ;-) . Je hebt dan natuurlijk ook nog een loopwerk nodig, dus wellicht ligt de totale prijs dan wat te hoog maar tweedehands is er ook wel wat te krijgen kwa loopwerken...

Geplaatst door @:

Als ik het mag geloven zijn de 192 Khz spelers behoorlijk aan het wedijveren met SACD. Ik zit zelf dan ook over een tijdje de electrocompaniet versie hiervan te beluisteren en te testen. Maar volgens mij is de northstar 192 ook zeer zeker de moeite waard. Ik heb er nu hier en op andere sites behoorlijk positieve verhalen over gelezen. Ik moet stiekum toegeven dat wanneer ik aan de upgrade van mijn cd speler toe ben ik de northstar ook ga beluisteren ;-) . Je hebt dan natuurlijk ook nog een loopwerk nodig, dus wellicht ligt de totale prijs dan wat te hoog maar tweedehands is er ook wel wat te krijgen kwa loopwerken...

De Northstar biedt voor het geld veel moois, al is het idd een behoorlijk bedrag incl. loopwerk.

Om het effekt van jitter zoveel mogelijk te elimineren heb je wel een i2s interface nodig op je loopwerk, dit is nu nog een vrij zeldzaam verschijnsel.

Merk ook op dat het Northstar loopwerk een upsampler aan boord heeft, wat mede de prijs bepaalt.

Met een ander loopwerk, het liefst gekoppeld met Aes/Ebu (XLR) kun je ook mooie resultaten bereiken, maar ben je weer afhankelijk van een digitale xlr kabel die toch weer zijn stempel op het geluid zet.

Een i2S kabel is niet meer dan een stp netwerkkabeltje, niet erg kritisch dus.

Het effekt van i2S is indrukwekkender, de analoge presentatie en sublieme plaatsing kan makkelijk wedijveren met bijv. een Wadia 860, de 861 heb ik er nog niet naast gehoord, maar heel veel verschil zal niet hoorbaar zijn.

De prijs verschilt dan echter wel gigantisch :)

Wadia onderscheidt zich alleen nog met een eigen algoritme en dan heb je het echt over nuances.

Sacd heeft wat stereo weergave betreft het nakijken, alleen meerkanaaals kan de DSD gebreken nog wat maskeren, maar luister je daar eenmaal doorheen, dan kijk je toch liever wat verder, ook gezien het muziekaanbod tegen de huidige prijs.

Andr

Geplaatst door Sodejuu:

Allesvreters zijn leuke en handige apparaten die helaas nergens echt goed in zijn. Je moet compromissen maken om zoiets betaalbaar te houden. Die gaat meestal ten koste van de weergavekwaliteit   :(

Dus ook geen goede optie!Thnx

:(

Geplaatst door Sodejuu:

Allesvreters zijn leuke en handige apparaten die helaas nergens echt goed in zijn. Je moet compromissen maken om zoiets betaalbaar te houden. Die gaat meestal ten koste van de weergavekwaliteit   :(

Dat waag ik in twijfel te trekken. Mainstream ja, maar niet de duurdere alleseters, zeker de marantz 8300 is hier een uitzondering in!

Geplaatst door Blue-Eyes:

Dat waag ik in twijfel te trekken. Mainstream ja, maar niet de duurdere alleseters, zeker de marantz 8300 is hier een uitzondering in!

Misschien heb je wel gelijk ;)

Hallo Lucky I

De oplossing is geen SACD-speler maar een gewone CD-speler te kopen. Laat je vooral niks wijsmaken door het NOS-journaal van gisteren dat het einde van de CD al aankondigde. Echt niet! Enkele kandidaten die je zeker moet beluisteren zijn de Arcam Diva CD-82 (1200 Euro nieuw) en de Arcam CD-92T (1650 Euro nieuw). Uitstekende spelers die ik allebei heb mogen beluisteren en die hun geld absoluut waard zijn.

:) groet

Geplaatst door lucky l:

Ik twijfel inderdaad ook tussen die marantz en de onkyo!!Allebei ook sacd!!Maar hoe kom ik erachter welke beter audio speelt,allebei kopen!!  :D

zoals velen vaker zeggen hier, goeie dealer geeft het mee om te luisteren thuis ;)

Geplaatst door lucky l:

Ik twijfel inderdaad ook tussen die marantz en de onkyo!!Allebei ook sacd!!Maar hoe kom ik erachter welke beter audio speelt,allebei kopen!!  :D

Beste Lucky ,

Als je een SACD wilt kopen gewoon doen !

Geen advies vragen , maar zelf ervaren.

Door schade en schande wordt men wijs.

Vaak is het meer schade dan schande dus het kost alleen maar centen.

En dan weet je zelf , hoe het werkelijk is.

En daarna kun je anderen van advies dienen , die het niet geloven en ook zelf dienen te ervaren.

MvG,

Haudio

:D;)