Jump to content

sacd

lucky l
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Haudio:

[QB]

Beste Lucky ,

Als je een SACD wilt kopen gewoon doen !

Geen advies vragen , maar zelf ervaren.

Door schade en schande wordt men wijs.

Vaak is het meer schade dan schande dus het kost alleen maar centen.

En dan weet je zelf , hoe het werkelijk is.

Klopt precies :) heb ik ook zo gedaan .. ;)

Geplaatst door Zee:

Het heeft even geduurd, maar de definitieve vervanger voor de cd, dvd, sacd speler komt er aan:

http://www.stereophile.com/shownews.cgi?1576

Eindelijk !!

oh dat verhaal zegt me niets! 24/96 kan heel mooi zijn hoor. (heb ik al) maar als ze dat als een codec op een printje proppen dan wordt 't ook niets.

De huidige codec standaard zou gelijk zijn aan cd kwaliteit. Nou nee hoor dat halen ze niet!!!

Mijn DVD speler heeft een 24/192khz DAC aan boord maar philips heeft er een analoge multiplexer aan gehangen om de stereo output te maken. Weg detail. Ik heb meteen de smd pootjes los geknipt. Dan maar geen stereo output. En de muting heb ik ook wel geknipt. Klinkt al weer een stuk frisser. Maar geeft harde tikken bij 't inschakelen.

Ik ben van mening dat de kwaliteit of resolutie van de DACoverter minder effect op het geluid heeft dan de signaal verwerking na de DAC!!

Groeten Simon

Alle besprekingen die ik gezien heb waarderen de Marantz en de Onkyo een stuk beter dan de Pioneer (die zijn naam eer aan doer, als pionier in het multisysten gebeuren), dus als je de meerprijs er voor over hebt kun je de zaak wat versimpelen.

Over de low budget Philips DVD-963SA met vMedevoort mod lees ik ook veel goeds. heb je poen over voor een aparte CD of dvd-a speler.

Geplaatst door Sodejuu:

Ja, je gaat je eigen spul afkraken    ;) Natuurlijk niet, zou ik ook niet doen. I

k heb wel geleerd dat een multiplayer van een x bedrag niet opkan tegen een singleplayer van hetzelfde bedrag. Het is precies wat je wil. Als je alles wil hebben en het moet goed klinken, ga dan voor de allesvreter. Wil je echter dat er muziek uit moet komen, kies dan de singleplayer.

Maar, luister niet naar mij. Ga naar de dealer en neem een aantal in de verschillende types mee en vergelijk. Alleen zo leer je    cool.gif

Zal ik doen thnx!!

Bij deze wil ik toch even reageren op de discussie. Heb zelf onlangs de Philips dvd963savM aangeschaft. En dit heb ik gedaan na een "gehoor test voor cd's". Voor de prijs (400 kaal en 600 met vM-upgrade) is het een zeer goede speler voor CD's. Dit mede door de upsampling (192 khz). In mijn ogen is het de beste cd-speler die ik tot nu toe heb gehoord. En dan heb ik het nog niet over de SACD of DVD kwaliteiten.

Geplaatst door Efvie:

Dit mede door de upsampling (192 khz). In mijn ogen is het de beste cd-speler die ik tot nu toe heb gehoord. En dan heb ik het nog niet over de SACD of DVD kwaliteiten.[/QB]

Hallo Efvie ,

hoeveel spelers heb je werkelijk zelf gehoord :rolleyes: ? onder gelijke omstandigheden :)

Geplaatst door Duck-Twacy:

Efvie zal best wel in de winkel vergeleken hebben (toch?). Lijkt de voor dat bedrag een goede keus, zeker als je ook een DVD-video speler nodig hebt (en niet te puristisch bent aangelegd     :D )

kun je dat vergelijken in de winkel ? cool.gif

Geplaatst door Efvie:

okok,

Ik heb het hier over mijn mening!

En zie het in perspectief van de prijs!!

Ik heb geen dure cd spelers geluisterd (boven 1200 euro).

Ik wilde even reageren over de onzin dat een sacd speler niet goed cd's weergeeft.

Toch zou jij dan ook moeten weten, dat een sacd-speler minder goed gewone cd's afspeelt dan een even dure cd-speler... Lijkt me ook niet meer dan logisch eigenlijk, met al die onnodige decoders erin enzo. En er zit uberhaupt meer hardware in een sacd-speler, dus als je dan een cd-speler hebt die even duur is, dan kun je er vanuit gaan dat daar beter onderdelen in zitten, want het kost in totaal even veel terwijl er minder in zit -> betere componenten...

Geplaatst door Henrie:

Toch zou jij dan ook moeten weten, dat een sacd-speler minder goed gewone cd's afspeelt dan een even dure cd-speler... Lijkt me ook niet meer dan logisch eigenlijk, met al die onnodige decoders erin enzo. En er zit uberhaupt meer hardware in een sacd-speler, dus als je dan een cd-speler hebt die even duur is, dan kun je er vanuit gaan dat daar beter onderdelen in zitten, want het kost in totaal even veel terwijl er minder in zit -> betere componenten...

Je vergeet 1 ding. De wet van de grote aantallen. Het feit dat Philips een stuk of 100000 (ik zeg maar wat) van die apparaten kan slijten betekent dat de bepaalde kosten sterk omlaag kunnen. merken als Meridian (bijvoorbeeld), die misschien maar een paar 1000 afzetten, kunnen dat niet en zullen daarom altijd een stuk duurder zijn. Natuurlijk gebruikt Meridian (bijvoorbeeld) gemiddeld wel betere componenten dan Philips (mag ik hopen), maar daar is het prijsplaatje dan ook naar. Maar zelfs als ze gelijkwaardige compenenten zouden toepassen, kan Philips zoiets gewoon goedkoper maken.

Ik betwijfel bijvoorbeeld of er in de Meridian veel betere componenten zit dan een Philips SACD1000

Verder is er dus voor circa 200 euro aan gesleuteld door vM. Ik neem aan dat dit zo'n 100 euro aan betere onderdelen betekent en de rest arbeidsloon, winstmarge etc. Lang niet slecht lijkt me.

Ik vind het iig een goede ontwikkeling als ook de grote electronica jongens zo nu en dan iets betaalbaars op de markt zetten waarbij geluidskwaliteit een belangrijke rol gespeeld heeft. Beetje flauw om daar meteen minachtend over te doen. Natuurlijk zou Philips (+ vM) voor hetzelfde geld een nog beter alleen CD spelend apparaat kunnen maken. Maar daar is tegenwoordigte te weinig markt voor en bovendien hebben ze andere belangen: veel SACD spul verkopen!

Geplaatst door Duck-Twacy:

Je vergeet 1 ding. De wet van de grote aantallen. Het feit dat Philips een stuk of 100000 (ik zeg maar wat) van die apparaten kan slijten betekent dat de bepaalde kosten sterk omlaag kunnen. merken als Meridian (bijvoorbeeld), die misschien maar een paar 1000 afzetten, kunnen dat niet en zullen daarom altijd een stuk duurder zijn. Natuurlijk gebruikt Meridian (bijvoorbeeld) gemiddeld wel betere componenten dan Philips (mag ik hopen), maar daar is het prijsplaatje dan ook naar. Maar zelfs als ze gelijkwaardige compenenten zouden toepassen, kan Philips zoiets gewoon goedkoper maken.

Ik betwijfel bijvoorbeeld of er in de Meridian veel betere componenten zit dan een Philips SACD1000

Verder is er dus voor circa 200 euro aan gesleuteld door vM. Ik neem aan dat dit zo'n 100 euro aan betere onderdelen betekent en de rest arbeidsloon, winstmarge etc. Lang niet slecht lijkt me.

Ik vind het iig een goede ontwikkeling als ook de grote electronica jongens zo nu en dan iets betaalbaars op de markt zetten waarbij geluidskwaliteit een belangrijke rol gespeeld heeft. Beetje flauw om daar meteen minachtend over te doen. Natuurlijk zou Philips (+ vM) voor hetzelfde geld een nog beter alleen CD spelend apparaat kunnen maken. Maar daar is tegenwoordigte te weinig markt voor en bovendien hebben ze andere belangen: veel SACD spul verkopen!

Ja das ook weer waar. Ik zeg ook niet dat het een prutsding is, maar of ie zo goed is als een Meridian betwijfel ik ook...

Wie of wat is 'vM' in deze trouwens? Van Medevoort?

Geplaatst door Henrie:

Ja das ook weer waar. Ik zeg ook niet dat het een prutsding is, maar of ie zo goed is als een Meridian betwijfel ik ook...

Wie of wat is 'vM' in deze trouwens? Van Medevoort?

van Medevoort Inderdaad.

En natuurlijk kan het altijd beter, soms zelfs voor minder (heel soms :) ). meestal voor veel meer (te vaak).

Hey guys,

Laten we eerlijk zijn.

Een Philips 963 of Sony 900/9000 klinkt gewoon veel beter dan de gemiddelde cd speler (tot zo'n EURO 500). Het leuke is dat deze apparaten tegenwoordig goed geprijsd zijn en "alles" afspelen. Toch precies wat iedereen zoekt...? :rolleyes:

Greetz

Geplaatst door Flyguy:

Hey guys,

Laten we eerlijk zijn.

Een Philips 963 of Sony 900/9000 klinkt gewoon veel beter dan de gemiddelde cd speler (tot zo'n EURO 500). Het leuke is dat deze apparaten tegenwoordig goed geprijsd zijn en "alles" afspelen. Toch precies wat iedereen zoekt...?   :rolleyes:

Hoy,

Ik vond zelf ook dat de philips 963sacd opvallend goed klonk met CD's toen ik hem een weekje thuis had (ben wel geen kenner).

Helaas waren er een aantal kleine kantjes (niets met geluidskwaliteit te maken) die mij lieten beslissen hem terug naar de winkel te brengen.

Geert

Greetz

Ik ben zelf ook nog steeds laaiend!! heerlijk schone diepe klanken zowel CD als SACD. Al met al ben ik zeer tevreden.

Tja... maar nu moet/wil ik ook aan de 5 analoge kanalen..... (maar daar heb ik al een vraag over uitstaan hier)

Geplaatst door Efvie:

Ik ben zelf ook nog steeds laaiend!! heerlijk schone diepe klanken zowel CD als SACD. Al met al ben ik zeer tevreden.

Tja... maar nu moet/wil ik ook aan de 5 analoge kanalen..... (maar daar heb ik al een vraag over uitstaan hier)