Lebowski Posted 7 februari 2021 Report Share Posted 7 februari 2021 (edited) Ik ben in bezit van een grote collectie oude Thorens platenspeleronderdelen alsmede een tweetal Shure SME series II toonarmen, georven van mijn vader wiens hobby dit was. Ik wil een groot deel hiervan verkopen omdat het mijn hobby niet is en er ongetwijfeld andere liefhebbers blij mee gemaakt kunnen worden. Echter mijn kennis van de verschillende artikelen is zeer beperkt en zelfs na onderzoek op internet vind ik het lastig vast te stellen wat een redelijke vraagprijs is voor de meeste items. De twee toonarmen in kwestie zijn cosmetisch in uitstekende staat en hebben in het verleden prima gefunctioneerd; mijn vader kocht alleen artikelen van hoge kwaliteit en maakte alles altijd grondig schoon, en/of verving onderdelen met slijtage. Ik zou het op prijs stellen als experts hier kunnen vaststellen wat de staat is van deze armen (op basis van wat een foto je kan vertellen uiteraard), en wat een redelijke vraagprijs is. Ik heb meerdere geïnteresseerde partijen maar wil graag een eerlijke vraagprijs kunnen voorleggen. Op basis van wat ik lees gaan deze armen doorgaans voor tussen de 1000 en 1300 euro. Het gaat me om de prijs zonder de elementen; deze verkoop ik los. Hetzelfde geld voor de headboards. Voor eventueel geïnteresseerde partijen, ik ben verder in het bezit van veel reserveonderdelen voor de TD124, TD224 en andere vintage Thorens spelers, Shure elementen, headboards en nog veel andere zaken. Op verzoek kan ik foto's posten. Alles wordt verkocht 'as is' maar kan bij serieuze interesse op afspraak in Nijmegen bekeken worden. Edited 7 februari 2021 by Lebowski Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 7 februari 2021 Report Share Posted 7 februari 2021 Die prijs zal gerelateerd zijn aan Ebay veronderstel ik. Vanaf e700 tot e1000 al naar gelang de staat van de armen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 7 februari 2021 Report Share Posted 7 februari 2021 Gecondoleerd met het verscheiden van je vader. Wat een kennis en leuke hobby heeft hij gehad. Hoe is hij hier mee begonnen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 februari 2021 Report Share Posted 7 februari 2021 Dergelijke armen wisselen over het algemeen voor €300 tot €350 van eigenaar. Als de doos met accessoires er nog bij zit kan dit wel oplopen, maar kaal, zal het echt niet meer worden. De prijs voor de armborden zijn afhankelijk van materiaal, afwerking en vraag. Onderdelen van TD124 2n 224 kunne wel serieus geld opbrengen. Originele Thorens onderdelen zijn duur en er is vraag naar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts