Tubejack Posted 1 maart 2021 Report Share Posted 1 maart 2021 Wat is een TPR kabel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gydotron Posted 1 maart 2021 Report Share Posted 1 maart 2021 39 minutes ago, Tubejack said: Wat is een TPR kabel? Grimm kabel: https://www.grimmaudio.com/pro-products/pro-cables/tpr/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 maart 2021 Report Share Posted 1 maart 2021 38 minutes ago, Gydotron said: Grimm kabel: https://www.grimmaudio.com/pro-products/pro-cables/tpr/ Bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 maart 2021 Author Report Share Posted 1 maart 2021 En met zeer uitgebreide gebruiksaanwijzing voor alle mogelijke toepassingen https://www.grimmaudio.com/wp-content/uploads/TPR-Assemblies-pinout-sheet.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 maart 2021 Report Share Posted 1 maart 2021 (edited) 17 hours ago, kappa7 said: Pas je wel op met een gevlochten kabel tussen je element en je phono trap. Te veel capaciteit toevoegen kan als een laag af filter werken wat er voor zorgt dat het wel dunner klinkt maar dat is dan meer om dat het laag wordt weg gefilterd. Lijkt me niet de bedoeling. De capaciteit hangt net zoals bij elke kabel af van de lengte, het aantal en de dikte van de draden. Ik heb eens een phonokabel van het dunne HF draad van Cock gemaakt. Extreem dun en met maar 4 draadjes. Dat klonk werkelijk fantastisch. Een PBJ zou ik met die dikke draden en grove vlecht hier inderdaad niet gebruiken. Korte kabels zijn voor mij altijd beter dan lange. Een condensator als laag af filter? Hoog af bedoel je? En met dergelijk kleine capaciteiten ligt dat ver boven het hoorbare bereik. Er wordt totaal geen laag weggefilterd. Stranded kabels versmeren het signaal, waardoor het laag vetter lijkt. Edited 1 maart 2021 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 maart 2021 Report Share Posted 1 maart 2021 15 hours ago, Roots said: Maar we hebben het helemaal niet over phonokabels of MM elementen. Carl zijn kabel fungeert gewoon als een interlink. De eigenschappen van een kabel gelden voor elke toepassing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 1 maart 2021 Report Share Posted 1 maart 2021 7 hours ago, Tubejack said: Wat is een TPR kabel? Beetje kort van memorie, Jack? Toen je bij mij was heb je ook naar die kabel geluisterd. Hij zat tussen de Line Magnetic LP-33 phono amp en de VTL Tl-2.5 voorversterker. Ik ben er nog een topic over begonnen. Zie hier : https://www.high-endforum.nl/topic/16189-grimm-audio-tpr-interconnect-rca/ Verder was mijn set toen bekabeld met Sign interconnect en de Sign Shotgun luidsprekerkabel. Mijn hele set is nu met de TPR interconnects bekabeld. En de Sign Shotgun nog als luidsprekerkabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 1 maart 2021 Report Share Posted 1 maart 2021 1 hour ago, Hans van Liempd said: De eigenschappen van een kabel gelden voor elke toepassing. Zeker...Maar een MM element ziet graag een hoge capaciteit als kabel, of condensator. Nog even uitleg over dat missen van microdetail....Als de stroom zeg maar 3 procent na ijlt op de spanning dan mis je 3 procent van het begin van de sinus. Want je hebt pas signaal waar de sinus van de stroom en spanning elkaar overlappen. Voor de rest wordt het idd gewoon een smeerboel, versmering dus. Daarom capaciteit en inductie zo laag mogelijk houden. En als het kan compenseren. Maar voorkomen is beter dan genezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 1 maart 2021 Report Share Posted 1 maart 2021 (edited) On 2/28/2021 at 5:11 PM, carl said: Ik heb van Roger een Sign interlink geleend voor tussen de voorversterker en Phono versterker. Ik had het niet verwacht maar de kabel klinkt zeker anders dan de Kimber PBJ. Net of die meer ballen heeft, maar tegen het agressieve aan. Ik heb de connectoren wel even goed schoongemaakt met Deoxit. Over een paar dagen maar even terugzetten om te kijken hoe ik er dan over denk. 23 hours ago, carl said: Die paar dagen heb ik teruggebracht tot een paar uur. Toch maar even de TPR kabel overgezet van streamer naar Phono. Net iets minder agressief. Ik moet toch eens een paar kabels erbij laten maken. TPR is toch wel een topkabel voor weinig geld. Tja, de Sign klinkt echt beter dan de Kimber PBJ. Dat heb ik al eens eerder tegen je gezegd. De Sign is eigenlijk een kleintje Nirvana kabel. Kenmerk van Sign bekabeling is "Drive en Energie en Homogeen met een 3D geluidsbeeld". Kenmerk van Kimber PBJ is "klankkleur en enige versmering". Kenmerk van de TPR is holografisch beeld, een gedetailleerd hoog zonder scherpte en geen kleuring en maskering en een groot 3D geluidsbeeld. Dit is wat ik schreef in mijn topic over de TPR en waarom ik het beter vind dan Kimber en Sign ( in mijn set dan) : "Ik durf blind te zeggen alles tot 300 euro prijsklasse en wellicht nog hoger. Als de Grimm TPR interconnect mijn eigen interconnects Sign Audio en Kimber Select die ik al jaren gebruik achter zich laat wat betreft 3D soundstage, minder maskeert en geen kleuring en homogener is. Dan weet je toch genoeg". Bron: https://www.high-endforum.nl/topic/16189-grimm-audio-tpr-interconnect-rca/?do=findComment&comment=513646 Edited 1 maart 2021 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 maart 2021 Report Share Posted 1 maart 2021 31 minutes ago, audiofreak said: Beetje kort van memorie, Jack? Toen je bij mij was heb je ook naar die kabel geluisterd. Hij zat tussen de Line Magnetic LP-33 phono amp en de VTL Tl-2.5 voorversterker. Ik ben er nog een topic over begonnen. Zie hier : https://www.high-endforum.nl/topic/16189-grimm-audio-tpr-interconnect-rca/ Verder was mijn set toen bekabeld met Sign interconnect en de Sign Shotgun luidsprekerkabel. Mijn hele set is nu met de TPR interconnects bekabeld. En de Sign Shotgun nog als luidsprekerkabel. Senioren momentje Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 maart 2021 Author Report Share Posted 1 maart 2021 (edited) Ik ga eens een paar hele mooie connectoren zoeken. Ik dacht aan de Ulimates van DH labs https://silversonic.com/products/connectors/ultimate-rca/ Edited 1 maart 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 1 maart 2021 Report Share Posted 1 maart 2021 Ik zou voor deze gaan als ik jou was. https://hnny.nl/eti-research/ETI-Kryo-RCA.html groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 maart 2021 Author Report Share Posted 1 maart 2021 Ik kwam eigenlijk tot die DH labs omdat Audiomaat ze gebruikt op zijn kabels. Die Wim neem ik inmiddels wel serieus. Daarbij moeten ze bij mij stevig klemmen op de Pass Kloon. Gebruik jij die ETIS zelf Leo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 1 maart 2021 Report Share Posted 1 maart 2021 2 hours ago, Tubejack said: Senioren momentje Whahaha, herkenbaar Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 maart 2021 Report Share Posted 1 maart 2021 36 minutes ago, audiofreak said: Whahaha, herkenbaar Jack. Voor een buitenstaander is dit topic bijna niet te volgen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 1 maart 2021 Report Share Posted 1 maart 2021 1 hour ago, carl said: Ik kwam eigenlijk tot die DH labs omdat Audiomaat ze gebruikt op zijn kabels. Die Wim neem ik inmiddels wel serieus. Daarbij moeten ze bij mij stevig klemmen op de Pass Kloon. Gebruik jij die ETIS zelf Leo? Ja, ik heb interlinks van Cock en hij zweert bij die ETI rca’s. En ik hoor van meer mensen dat ze ze erg goed vinden. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 1 maart 2021 Report Share Posted 1 maart 2021 30 minutes ago, Tubejack said: Voor een buitenstaander is dit topic bijna niet te volgen.... Haha, als de senioren het maar kunnen volgen. De jeugdigen doen een poging en het inzicht komt later (als de voorkwab beter is ontwikkeld). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 1 maart 2021 Report Share Posted 1 maart 2021 Zolang die maar niet door ouderdomskwalen minder gaat werken dan. Dat wens ik niemand toe uiteraard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 1 maart 2021 Report Share Posted 1 maart 2021 16 minutes ago, leobus said: Ja, ik heb interlinks van Cock en hij zweert bij die ETI rca’s. En ik hoor van meer mensen dat ze ze erg goed vinden. groet, Leobus Zonder meer een mooie plug...Ik vraag me wel af wat er nog van dat Cryogene overblijft als je ze weer met 400graden moet solderen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 maart 2021 Author Report Share Posted 1 maart 2021 24 minutes ago, leobus said: Ja, ik heb interlinks van Cock en hij zweert bij die ETI rca’s. En ik hoor van meer mensen dat ze ze erg goed vinden. groet, Leobus Inderdaad een aanbeveling Leo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 1 maart 2021 Report Share Posted 1 maart 2021 (edited) 11 minutes ago, Roots said: Zonder meer een mooie plug...Ik vraag me wel af wat er nog van dat Cryogene overblijft als je ze weer met 400graden moet solderen? 400 graden? Fahrenheit misschien? Maar bij 400 graden Celsius soldeer je niet vaak hoor. Hoogstens als er veel zilver in je soldeer zit. Maar ook bij 225graden zou je wel eens gelijk kunnen hebben. groet, Leobus Edited 1 maart 2021 by leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 maart 2021 Report Share Posted 1 maart 2021 1 hour ago, Vinyl_Fuchs said: Zolang die maar niet door ouderdomskwalen minder gaat werken dan. Dat wens ik niemand toe uiteraard. Je moet ze regelmatig uitdagen, door wat moeilijkst te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 maart 2021 Report Share Posted 1 maart 2021 https://audio-creative.nl/bekabeling/eti-een-bijzondere-rca-connector/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 maart 2021 Report Share Posted 2 maart 2021 (edited) 17 hours ago, carl said: Inderdaad een aanbeveling Leo. Die ETI pluggen zijn de vroegere Eichmann pluggen. Die wilde jij toch niet? Cock heeft ook een tijd de pluggen van Graham Nalty gebruikt. Een zelfde principe als de ETI Die laatste gebruik ik ook vaak, al staat er dan geen Graham Nalty op Gaofei heeft ook heel mooie pluggen. Gemaakt van vol rood koper al dan niet met Rodium. Ze zijn alleen hier wat lastiger te krijgen Edited 2 maart 2021 by Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 maart 2021 Author Report Share Posted 2 maart 2021 Die Eichman daar heb ik inderdaad zeer slechte ervaringen mee Roger. Ik ga eens even kijken. Heb pas een nieuwe kabel nodig als ik de Ampearl binnen heb. Net het rack iets anders ingericht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts