[[Game]] Posted 26 februari 2003 Author Report Share Posted 26 februari 2003 volgens mij begrijpt frank hier nog het best wat ik bedoel. zie reactie pag 1. game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 26 februari 2003 Report Share Posted 26 februari 2003 Geplaatst door []game[]:misschien moeten we iets vaker benadrukken dat al die super installaties van ons ongeschikt zijn voor allerlei elektronische muziek stromingen. M.i. is dit is volslagen onzin, daarnaast wordt m.i. de verkeerde vergelijking gemaakt. Electronische muziek is net zo als electrisch versterkte muziek een acoustisch gebeuren. Het is in dat opzicht niet anders als een, pak'em beet, viool. De versterker en luidspreker maken deel uit van het instrument en zijn mede bepalend voor de sound. Net zoals de klankkast van een acoustisch instrument. Wel eens naar een "kale snaar" geluisterd? Saaaaiiii! Waar het om gaat is hoe deze instrumenten worden opgenomen. Helaas gebeurt het maar al te vaak dat het electronische, of electrisch versterkte, instrument in het mengpaneel wordt geplugd. Fout fout fout!!! Het moet net als een acoustisch instrument behandeld worden. Als iets niet goed klinkt, c.q. audiofiel klinkt, is dit een resultaat van de productie, en niets anders. De OP moet het m.i. dus niet over het feit hebben dat electronische muziek niet "audiofiel" is, maar over het feit dat deze over het algemeen slecht wordt opgenomen / geproduceerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Dynaco Posted 26 februari 2003 Report Share Posted 26 februari 2003 Beste allemaal, Luister eens naar Jean Michell Jarre op mofi,elpee,of gewone cd,live in Houston. en op je Highend spulletje,volgens mij heb je dan je vraag beantwoord. Mvgr Mr.Dynaco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted 27 februari 2003 Report Share Posted 27 februari 2003 Als iets niet goed klinkt, c.q. audiofiel klinkt, is dit een resultaat van de productie, en niets anders. Volledig mee eens. Maar als je jezelf moet kwellen met een slechte opname op een mooie installatie, kun je 3 dingen doen: 1. je draait de cd niet meer (jammer); 2. je blijft jezelf kwellen (jammer); 3. je speelt het gewoon in de auto en geniet gewoon van de muziek (toppie!!) Gr. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.A.R.R.Y.L. Posted 27 februari 2003 Report Share Posted 27 februari 2003 Op een high-end set klinkt electronische muziek (wel goede opname) retestrak. Denk aan Autechre, Two Lone Swordsmen, Aphex Twin, Bolo, Future SOund of London, Monolake, etc. Niks mis mee. Ook deze artiesten verwerken heel subtiele details in hun muziek; en ja ook dit is muziek. Want als ik naast kippevel van Bob Dylan, Eva Cassidy, Beth Orton, Norah Jones, Leonard Cohen, Pink Floyd (leve de MFSL WYWH!!), Oscar Peterson, Gene Harris, Stan Getz, etc. ook kippevel van eerder genoemde bands krijg, dan schaar ik het wel onder muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 27 februari 2003 Author Report Share Posted 27 februari 2003 ik noem elektronische muziek zeker niet slecht of wat dan ook. dat zou nergens op slaan. vond het alleen opvallend dat smurfenhouse op een radiotje van phillips beter klingt dan op een highend set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted 27 februari 2003 Report Share Posted 27 februari 2003 De vraag "Waarom is een Koe?" vind ik in dit forum niet echt op zijn plaats.... Het antwoord echter wel. Omdat ie achter een hooibaal! Natuurlijk F. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts