vogel Posted 6 maart 2021 Report Share Posted 6 maart 2021 Bij Audioselectief stond destijds een Holborne draaitafel met een tape-aandrijving. Henk was daar erg enthousiast over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 maart 2021 Report Share Posted 6 maart 2021 Ter lering en vermaak: Bij veel van die tape draaitafels zie ik een grote fout. Het centreren van een band doe je n.l. niet met flenzen, maar door het bomberen van de trommels waarop ze lopen. Deze zijn een dus klein beetje tonvormig. Daardoor blijft de band mooi in het midden lopen. Bij een draaitafel zou dat op de motorpoeli moeten, maar eigenlijk ook op het plateau. Voordeel van een audio tape kan de stijfheid zijn (mits de motor mooi gelijkmatig draait), gelijktijdig ontstaat dan het probleem, hoe hou je hem op spanning? Dat moet dan door de vrijstaande motor op rubber voetjes. Zonder voorspanning is er namelijk geen aandrijving. Na het afstoffen de motor dus weer op de juiste plaats zien te krijgen is effe een dingetje. Bij een rubber riem is dan makkelijker. Die is immers elastisch. Zet je de motor verder weg, meer voorspanning, dichterbij minder. Soms ook handig. Een rubber bandje met stijve inlage (staal, aramide) zou eigenlijk ook wel een mooie oplossing zijn. Een tandriem zonder tanden zeg maar. Die worden gemaakt door de inlage te wikkelen en dan het rubber er om te vulkaniseren. Dan ben je van die lasnaad af, hoe mooi ook gemaakt, het blijft een naad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 maart 2021 Report Share Posted 6 maart 2021 Ik heb Spiritchaser ook in oude versie en van MSLF. Ik vind de oude versie ook beter. Die nieuwe Harmonics ga ik ook beluisteren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 6 maart 2021 Author Report Share Posted 6 maart 2021 1 hour ago, carl said: Ik heb Spiritchaser ook in oude versie en van MSLF. Ik vind de oude versie ook beter. Die nieuwe Harmonics ga ik ook beluisteren! Ja, hé? Hoewel ik vind dat ze relatief dicht bij elkaar liggen vind ik de oude ook beter. Maar je gaat Harmonics beluisteren? Wasda? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 maart 2021 Report Share Posted 6 maart 2021 Ik vind de MSFL versie iets te warmig. De oude versie is wat pittiger René. Als ik een prik heb gehad kom ik weer vaker in Rotterdam. En ik wil dan ook nog een keer bij jou langs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 6 maart 2021 Author Report Share Posted 6 maart 2021 1 hour ago, carl said: Ik vind de MSFL versie iets te warmig. De oude versie is wat pittiger René. Als ik een prik heb gehad kom ik weer vaker in Rotterdam. En ik wil dan ook nog een keer bij jou langs. Ow, dan moet ik opschieten met de Open Baffles Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 maart 2021 Report Share Posted 6 maart 2021 4 hours ago, René N. said: Maar je gaat Harmonics beluisteren? Wasda? Dat krijg je met die spellingcontrole René. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 6 maart 2021 Author Report Share Posted 6 maart 2021 13 minutes ago, carl said: Dat krijg je met die spellingcontrole René. Uitzetten dan.... Gebeurd je toch (te) regelmatig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 maart 2021 Report Share Posted 6 maart 2021 Kan dat Morgen even opzoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 6 maart 2021 Author Report Share Posted 6 maart 2021 8 minutes ago, carl said: Kan dat Morgen even opzoeken. Weet het niet zeker, maar neem aan van wel. Moet dan toch op het desbetreffende apparaat? Ik zou het zelf lastig vinden zo.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts