Jump to content

Prijzen Japan????

MarKath
 Share

Recommended Posts

Ik zat onlangs een filmpje op YouTube te kijken van een Italiaan welke in Tokyo een giga audio zaak bezocht.

Wat mij opviel waren de prijzen daar, hoe verschillend deze zijn. Hij filmt daar heel veel apparatuur en luidsprekers waar de prijskaartjes voor staan.

Ik heb er even 3 uitgehaald welke zeer opmerkelijk zijn;

- Luxman L590 AX kost in Japan 606100,00 Yen wat omgerekend € 4683,92 is. Bij Stassen staat deze voor € 8200,00.

- Luxman L-550 AX II kost in Japan 376200,00 Yen wat omgerekend € 3456,55 is. Bij Audioexpert staat deze voor € 5800,00.

- Musical Fidelity M6SCD kost in Japan 568080,00 Yen wat omgerekend € 4390,22 is. Bij Soundgallery staat deze voor € 2599,00

Waar het mij eigenlijk om gaat en wat mij heel erg verbaast is dat de Luxman daar heel veel goedkoper is dan hier in Nederland en de Musical Fidelity daar extreem duur is.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn? 

6 minutes ago, Ove Rickland said:

Music Fidelity is Brits, dus daar zullen voor Japan wel invoerheffingen bij komen.

Helaas moet ik melden dat Musical Fidelity niet brits is maar Duits, is overgenomen door de eigenaar van ProJect en heeft eigenlijk ook niets meer in Engeland van doen want alles wordt geproduceerd in Taiwan, dat staat tenminste op de beide dozen die ik hier heb.

Dus het komt daar wel uit de buurt en zullen er inderdaad ook nog wel invoerheffingen over heen gaan.

15 minutes ago, SMarcel said:

Helaas moet ik melden dat Musical Fidelity niet brits is maar Duits, is overgenomen door de eigenaar van ProJect en heeft eigenlijk ook niets meer in Engeland van doen want alles wordt geproduceerd in Taiwan, dat staat tenminste op de beide dozen die ik hier heb.

Maakt mij ook niet uit. Ik las op Wikipedia "a British producer' en op hun eigen website staat een contactadres in Wenen. Dus laten we zeggen Europees bedrijf?

Edited by Ove Rickland

In Amerika is het gebruikelijk om prijzen zonder BTW te noemen. Als dat in Japan ook zo is, komt er daar nog BTW bovenop de genoemde prijzen.

Importeren in  NL geeft als extra’s: Vervoer, verzekering tijdens vervoer, BTW, invoerrechten en een marge voor de importeur.

groet,

Leobus.

Ik las ergens dat voor Amerikaanse produkten nu of binnenkort geen invoerrechten meer worden gerekend (dankzij Biden). Dus Amerikaanse produkten worden weer interessanter voor ons. 

Verder denk ik dat er vroeger op de maakkosten van een produkt een vast percentage werd gezet. Nu kijken  fabrikanten veel meer wat ze er maximaal op de markt voor kunnen krijgen. 

6 hours ago, SMarcel said:

De vraag is een beetje waar het product ontwikkeld wordt. Als MF het uitbesteedde kan het het best dat de ontwerpers nu voor Project werken.

Edited by carl

16 hours ago, SMarcel said:

Dus het komt daar wel uit de buurt en zullen er inderdaad ook nog wel invoerheffingen over heen gaan.

Het klopt dat MF in handen is van Pro-Ject, maar de ontwikkeling zit nog steeds in GB. Bovendien is Pro-Ject Oostenrijks en niet Duits. ;)