nando Posted 13 maart 2003 Report Share Posted 13 maart 2003 >...mocht lekker lang luisteren. Ook al had ik toch niet echt een superhoog budget Bij een geode winkel moet dat niets uitmaken omdat je in de toekomst (bij goede service) wel weer terug komt met je vriendjes en met een groter budget. Echter heeft niet iedere winkel/verkoper dit door, zij werken alleen op korte termijn. >Maar ik heb er nog nooit iets geluisterd wat ik toch niet zou kopen. Tja waarom niet? Je kan toch zeggen dat je erg nieuwsgierig bent naar die dingen en dat je ze graag eens wilt luisteren. Het is dan aan hen om nee te zeggen als ze dat niet willen. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 13 maart 2003 Report Share Posted 13 maart 2003 Geplaatst door Henrie: Heb ik gelijk werk dat met EN elektronica EN met audio te maken heeft. 2 vliegen in een klap... En personeelskorting 3 vliegen dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 maart 2003 Report Share Posted 13 maart 2003 Geplaatst door Ruud: En personeelskorting 3 vliegen dus Hehe... Dat zou helemaal mooi zijn. En ze hebben welliswaar geen ML of Krell, maar ach, Accuphase of Meridian kan ik ook wel mee leven En anders kan ik altijd nog gaan shoppen bij de concurrent. Hobo Hifi heeft wel ML... oeps Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 maart 2003 Report Share Posted 14 maart 2003 Game (...) voor mij is een van m'n hifi dromen om ooit nog eens elektrostaten en dan het liefst de quads te hebben. (...) (...) luisteren doe ik ook nog wel eens. (...) (...) Ik ben ook erg entousiast over quad. (...) (...) Ik ben zelf 18 en draai mijn muziek het liefst met een vol kamer geluid das best wel veel volume maar uiterst dragelijk. Dat moet kunnen met de esl's... lijkt me. (...) Klopt dat allemaal, Game? Je bent achttien jaar en je droomt van... van Quads?? Och gut, jongen toch! Op die leeftijd hoor je van h Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 14 maart 2003 Author Report Share Posted 14 maart 2003 ik zei 1 van m'n hifidromen... mijn andere dromen staan daar los van. en dat is gelijk het laatste dat ik over of tegen je zeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 15 maart 2003 Report Share Posted 15 maart 2003 Spiekerboer, dat ze je wijs hebben gemaakt dat je niet bestaat is voor mij volkomen duidelijk en dit is waarschijnlijk voor je eigen bestwil. Maar vertel eens, vanuit welk centrum komen deze schrijfsels? Ik moet zeggen dat deze therapie je op de lange duur geen goed zal doen. Met vriendelijke maar bezorgde groet, Ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 15 maart 2003 Report Share Posted 15 maart 2003 Nog wat olie: Geplaatst door spiekerboer:ESL 63 heeft een Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 maart 2003 Report Share Posted 15 maart 2003 mooi h Link to comment Share on other sites More sharing options...
heefiguur Posted 15 maart 2003 Report Share Posted 15 maart 2003 Beste spiekerboer, Geplaatst door spiekerboer: Was dat het reference systeem van Mark Levinson uit de jaren ‘70, wellicht? Per kant twee ESL 57 met een rijtje hoornloze London Ribbons ertussen, plus een Janis wooferkast er onder? Als je denkt dat er sinds die tijd veel verandert is vergis je je. Ik vind dat als ik een tape op m'n tapedeck opleg en afdraai heb ik vaak het idee dat de kwaliteit van toen niet eens zo gek was. Exessen daar gelaten. Die vind je tegenwoordig ook terug in het spetterhard (met clippen!!) op cd zetten van de muziek. Arie Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 maart 2003 Report Share Posted 15 maart 2003 (...) Bij basreflex wordt dit naar binnengestraalde geluid zelfs bewust omgedraaid en in fase met de eerstvolgende geluidsgolf van het membraam, door de poort weer naar buiten gezonden. (...) "in fase met de eerstvolgende geluidsgolf"? Nee, dat klopt niet. Geluidsgolven worden (in het gebied waarin de poort actief is) via de poort geproduceerd, via een proces dat vergelijkbaar is met orgelpijp + labium (stemspleet). Dat geluid is in fase met de output van de woofer in een hoger frequentiegebied, en dus niet vertraagd of zo. Jij doet het voorkomen dat de poort een fase achter zou liggen t.o.v. het membraan. Niet alleen is die gedachte onjuist, maar zelfs Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 15 maart 2003 Report Share Posted 15 maart 2003 Het zogenaamde "anti-fase centrum" bestaat volgens mij niet, tenzij je achter de ESL63 gaat zitten. Het akoestisch centrum is een projectie t.o.v. de luisteraar, de virtuele afstand t.o.v. het membraan komt overeen met de snelheid van de vertragingslijn (die van binnen naar buiten werkt). Het polair diagram van de ESL63 ziet er ook perfect uit, menig conventioneel luidspreker zou hier nog wat van kunnen leren. Ik bedoelde eigenlijk dat bij de resonantiefrequentie de output uit de poort Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 15 maart 2003 Author Report Share Posted 15 maart 2003 het idee van dat akoestisch centrum is toch simpel uit te leggen aan de hand van huygens principe? als je een steentje in de vijver gooit onstaan er kringen van af de plons. de esl 63 grijpt als het ware aan in een van die kringen. de plons zit dus 30 achter de 63. niet echt, maar terugredenerend zit ie er wel... zo zit het toch en niet anders?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 15 maart 2003 Report Share Posted 15 maart 2003 Gewoon negeren, die Spiekerboer Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 15 maart 2003 Report Share Posted 15 maart 2003 Geplaatst door Kermit:Gewoon negeren, die Spiekerhoer Het niveau stijgt weer, misschien vind je zijn kleinerende vertelwijze niet leuk, maar tussen de regels is ook informatie te lezen met soms zelfs een bronvermelding. Je hoeft natuurlijk niet te antwoorden..... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 15 maart 2003 Report Share Posted 15 maart 2003 Beetje gek tikfoutje hersteld... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 maart 2003 Report Share Posted 15 maart 2003 Geplaatst door Kermit:Beetje gek tikfoutje hersteld... Ja, probeer je er maar weer uit te lullen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 15 maart 2003 Report Share Posted 15 maart 2003 Wat een taalgebruik weer. Dat heb je met die popjongens... Geen finesse PS Ik maak steeds van die likfouten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 maart 2003 Report Share Posted 15 maart 2003 Geplaatst door Kermit:Wat een taalgebruik weer. Dat heb je met die popjongens... Geen finesse PS Ik maak steeds van die likfouten... Ja, gooi het maar weer over de 'muzieksmaak-boeg'. Zwak hoor Likfouten he? Zal je vrouw blij mee zijn Oeps... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 15 maart 2003 Report Share Posted 15 maart 2003 Die ziet er inderdaad zeer gelikt uit. En ze vind ESL63's de mooiste luidspekers. Ben ik nou weer on topic? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 maart 2003 Report Share Posted 15 maart 2003 Geplaatst door Kermit:Die ziet er inderdaad zeer gelikt uit. En ze vind ESL63's de mooiste luidspekers. Ben ik nou weer on topic? LOL... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 maart 2003 Report Share Posted 16 maart 2003 Geplaatst door Henrie: Likfouten he? Zal je vrouw blij mee zijn Oeps... Poeps? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 18 maart 2003 Report Share Posted 18 maart 2003 Spiekerboer is toch wel een kei in het uitlokken van een discussie over de discussie, moet ik 'm nageven. Als men niet bestaat heeft men ook geen kloten en dat klopt dan wel weer want Spiekerboer durft niet zijn konussen tegen een esl te zetten... Iedereen kan me nog meer vertellen maar ik weet wat ik hoorde en dat is muziek uit een Quad 988, met bas, klonk fantastisch! nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 18 maart 2003 Report Share Posted 18 maart 2003 Nee Nando, dat heb je niet gehoord. Je denkt dat je het gefoord hebt. Maar maak je geen zorgen, Spiekerboer gaat je redden van je vliezenzonde. Wellicht zul je dat wel eens vervelend of aanmatigend vinden, maar bedenk dan dat het uit een goed hart komt. En je geeft een oudere weer het gevoel zinniger bezig te zijn dan het gebruiken van zijn 65+ pas. PS Ik ben reddeloos verloren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 18 maart 2003 Report Share Posted 18 maart 2003 Welk hart? Hij heeft niet eens een hart want hij bestaat niet. Reddeloos verloren in prachtige opnames weergegeven door je geweldige esl-63? Misschien moeten we die Klaas Feenstra maar eens vragen wie elke week bij hem op de stoep staat om te kwijlen op die perfect performers, misschien komen we er dan achter wie die schijnvertoning is. Ondertussen ga ik nog maar even muziek luisteren, al is dat niet zoals het normaal gaat want ik zit ziek thuis. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 18 maart 2003 Author Report Share Posted 18 maart 2003 kermit of een andere reference bezitter: even off-topic, kan je andere luidsprekers op je kube aansluiten? Ik las namelijk iets over een scheidingsfilter dat erin zit....? in-topic: dat je enerzijds elektrostatofielen hebt en anderzijds konusfielen...dat is me nu wel duidelijk. maar hoe denken we hier over hybride(?) systemen als beveridge etc? je zou denken het goede van beiden en je hebt het beste. maar wat vinden jullie? en tot slot. waar speelt spiekerboer mee? gamequadkefweiniggeldgoedgeluid! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts