Jump to content

de drie quad esl's

[[Game]]
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door []game[]:

kermit of een andere reference bezitter: even off-topic, kan je andere luidsprekers op je kube aansluiten? Ik las namelijk iets over een scheidingsfilter dat erin zit....?   confused.gif

in-topic:

dat je enerzijds elektrostatofielen hebt en anderzijds konusfielen...dat is me nu wel duidelijk. maar hoe denken we hier over hybride(?) systemen als beveridge etc?

je zou denken het goede van beiden en je hebt het beste.   :)

maar wat vinden jullie?

en tot slot. waar speelt spiekerboer mee?

gamequadkefweiniggeldgoedgeluid!   :D

Dan heb ik het dubbel lastig!!!!

Ik ben door de luister sessies omgedraaid naar elsofiel maar omdat mijn kamer te klein is moet ik conusofiel blijven

eek.gifeek.gif

Maar die Mordaunt Short

Geplaatst door spiekerboer:

[QB]

Beste Nando,

Vliesridders zijn bij mij niet welkom!

Nee, echt: die komen er bij mij niet in.

Als je de uitlatingen van de zelfgeslagen vliesriddertjes in deze thread hebt gelezen, begrijp je vast wel waar

Vliesriddertjes lijken heel veel op zulke zwanen.

't Was eerst ook zo'n genoeglijk onderonsje, daar in de vliesvijver:

"Wat een transparantie, h

Michel,

Ik heb de Xanadu dc14 (de versie met duurdere tweeter) gehoord maar vond het helemaal niets en dat vond ik vreemd want ik heb wel eens andere xanadu's gehoord die wel erg goed klonken.

nando

om de discussie nog een beetje over het onderwerp te laten gaan:

esl's worde zoals ik al eerder zei door iedereen geprezen om hun transparantie etc.

(behalve door speakerboer)... :(

maaar de bass is vaak het slachtoffer van commentaar; We hebben nu toch de 989 met extra basspanelen?! klaar toch

>> wat me dat echter wel doet afvragen: hoezo extra panelen, is de toevoeging van een basspaneel geen hybride oplossing?

game :D:)

jullie weten hoe ik over de esl,s denk, dat is zowel positief;;; als negatief qua kleuring.

ook ik was nadelig bedacht over het laag .

laat mij 1 ding vertellen, toen ik bij kermit was, is zowel de transparantie als zodanig het laag SUBLIEM jawel;;; SUBLIEM op mij overgekomen, het rolde er gewoon heel vloeiend uit. :)cool.gif:P

Geplaatst door jopie:

jullie weten hoe ik over de esl,s denk, dat is zowel positief;;; als  negatief qua kleuring.

ook ik was  nadelig bedacht over het laag .

laat mij  1 ding vertellen, toen ik bij kermit was, is zowel de transparantie als zodanig het laag SUBLIEM jawel;;; SUBLIEM op mij overgekomen, het rolde er gewoon heel vloeiend uit.    :)     cool.gif     :P

en dat gold ook voor de transparantheid in deze zin.

kan iemand hier al ietszinigs zeggen over de keuze quad esl 989 vs. 988?

989 moet de superieure variant zijn tov de 988. Maar waarom bestaat die 988 dan? Zoveel scheelt het nu ook weer niet in de prijs.

is de 989 pertinent beter? Of gedijt ie alleen maar in grote ruimtes en is de 988 in principe de voor de normale consument bedoelde luidspreker?

game :D

Geplaatst door jopie:

daar ik moet spreken uit ervaring dat quad een iets donkere tint meegeeft qua geluid.

en dat kun je verandern door de akoustiek eens aan te passen .

ik heb de quads van kermit ook bij mij in huis gehad ,en dan klinken ze veel minder donkerbruin .

mijn enige probleem met deze luidsprekers is het laag .

dat stopt bij 50 hz .

en die orgels gaan gewoon door h

En wat dacht je van het volgende:

- Alleen negatief geladen (stof)deeltjes worden aangetrokken door elektrostatisch geladen membranen.

- Vliesriddertjes worden aangetrokken door elektrostatisch geladen membranen.

- Ergo: Vliesriddertjes zijn negatief geladen stofdeeltjes!

fout spiekerboer!

het zijn positief geladen stofdeeltjes .

de membranen van een esl zijn nl negatief geladen

:D

geeft niet hoor

kan ik je eindelijk ook eens wat leren ;)

De redenering over de deeltjes en de vliesriddertjes was een voorbeeld van sofisme, drogreden, - in dit geval: omgekeerde - Quatsch. Kijken of de zwaantjes d'r nog zijn. Meer niet.

Wat de elementaire krachten betreft: ja, de tegenstellingen zijn maar betrekkelijk.

"Alles trilt!", zou een moderne parafrase op Thales van Milete kunnen zijn.

Ik denk dan ook dat de wijze waarop een principe wordt uitgevoerd m

>Welke onwaarheden bedoel je?

Je hebt meerdere "onmiskenbare" slechte en goede eigenschappen genoemd maar ik kan die slechte eigenschappen van je toch echt niet ontdekken. Je had het over een sssst klank bij stemmen maar geen van de luidsprekers die ik heb gehoord had dit. Ik heb geen absoluut gehoor (niemand overigens) maar zo slecht is mijn gehoor ook niet.

>Overigens had jij zelf een intelligenter >indruk gemaakt als je “verkondigt” had >geschreven, in plaats van “verkondigd”.

>Spelling en stijl zijn natuurlijk volstrekt >onbelangrijk, maar intelligente mensen >beheersen ze feilloos.

au....

Ligt aan het moderne schoolsysteem ;)

nando