[[Game]] Posted 25 maart 2003 Author Report Share Posted 25 maart 2003 maar speakerboer, zeg nou zelf ondanks dat jij vindt van niet. die quads klinken gewoon super volgens de hele wereld. En jij zegt dat de hele werled behalve jou gek is.. daarmee overtuig je me niet. die puntbron is zowieso door quad opgelost. basweergave is prima bij de 989's aldus elke reviewer. Maar jij denkt dat het beter kan? bouw ze dan - zou ik zeggen!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 25 maart 2003 Author Report Share Posted 25 maart 2003 een tweede ding is: de 989's kosten 8000 euro per paar. voor dat geld koop je geen konussen die bij ze in de buurt komen. zoals avalons of german physic Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 maart 2003 Report Share Posted 26 maart 2003 Geplaatst door []game[]: (...) die quads klinken gewoon super volgens de hele wereld. En jij zegt dat de hele werled behalve jou gek is.. (...) basweergave is prima bij de 989's aldus elke reviewer. Nee []game[], niet de hele wereld. En niet elke reviewer. Overigens is het niet raadzaam recensies voetstoots voor waarheid aan te nemen. Zelf gaan luisteren! Eigen favoriete CD's meenemen! Maar jij denkt dat het beter kan?bouw ze dan - zou ik zeggen!! Luidsprekers bouwen?? Ik??! Schei toch uit zeg: ik... met m'n twee linkerhanden! Trouwens, er z Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 26 maart 2003 Author Report Share Posted 26 maart 2003 je hebt wel gelijk dat je niet op reviewers moet afgaan, maar ik heb gewoon behalve jou nog nooit iemand horen afknappen op de 989's. trouwens, heb jij ze wel eens gehoord? volgens mij ook niet... en dat van dat luidsprekers bouwen klopt wel. er zijn er inderdaad te veel. Maar omdat je ff opsomt waarom quads deels fout zijn, dacht ik: schrijf een brief naar quadelektroacoustics!!! game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 26 maart 2003 Report Share Posted 26 maart 2003 getver de tering zeg !! Wat kunnen jullie ouwehoeren Ik had het kunnen weten: Extreem lange threads zijn altijd slecht. Paul, die hier geen topic reply notification gaat aanschakelen ........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 26 maart 2003 Author Report Share Posted 26 maart 2003 je moet het ook niet allemaal gaan lezen achteraf! toen was het heel spannend.... het is wel de langste topic die ik ooit heb geopend dus een beetje respect graag! vond je niks interessant dan? game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 Paul heeft dit allemaal al veel eerder een keer voorbij zien komen. Hij is een echte transmissielijn-liefhebber die zeker de kwaliteiten van een ESL weet te waarderen. Hoe is het eigenlijk met je luidspekers Paul. m.vr.gr. John Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 28 maart 2003 Author Report Share Posted 28 maart 2003 absoluut niet om dit topic in de rolatie te houden, maar heeft iemand op hear.nl de 989's al gehoord? ik denk dat die indrukken van die luidspreker prima in dit topic passen. Zag al wel 2 artikelen bij Reviews, dus... post het! game]]]] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 28 maart 2003 Report Share Posted 28 maart 2003 Hallo Game, Ik vrees dat Spiekerboer ze wel eens heeft gehoord, maar je moet toch zelf je oordeel vellen... groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 29 maart 2003 Report Share Posted 29 maart 2003 Lijkt me goed plan Quad's luisteren is een leuke bezigheid! nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 29 maart 2003 Report Share Posted 29 maart 2003 Het blijven toch maar Chineese speakers,hoe je ze ook wil noemen. Deze licht ge-update 63, je moet wat he, om de verkopen op te houden,zijn op maar een paar punten veranderd,verbeterd durf ik niet te zeggen hij klinkt gewoon doffer, minder als het orgineel. Het zijn nou eenmaal probleem dingen,er gaat vanalles fout. Beter een kassie,dan heb je in iedergeval contole over het naar achter gestraalde geluid,bij alle dipool en bipool moet je maar afwachten wat er waneer en op welke frequentie reflecteerd,lekker noukeurig en fase rein. ja op een halfe meter gemeten gaat het perfekt op 1 1/2 meter hoor je al verschil tussen hoge en lage frequenties. Homogeen want er word niet gefilterd? nee als je een filter een frequentie vertragings lijn gaat noemen. Ik heb in mijn Boxen ook geen filters,alleen een hoog demper op de bas en een laag demper op het hoog. En toen? iedere weergever heeft z'n problemen. Ik heb een paar jaar met de 57 gespeeld een jaartje met de 63 het luisterd heel lekker (wel op stands zetten) de nieuwe 988 vind ik echt 10x nix. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 29 maart 2003 Report Share Posted 29 maart 2003 Geplaatst door [[Game]]:absoluut niet om dit topic in de rolatie te houden, maar heeft iemand op hear.nl de 989's al gehoord? ik denk dat die indrukken van die luidspreker prima in dit topic passen. Zag al wel 2 artikelen bij Reviews, dus... post het! game]]]] Ik heb ze nu 2 keer gehoord en ik moet zeggen mij bevalt het geluid zeer goed. Maar op dit moment ben ik zeer tevreden met de audiostatics alsmede de gehele installatie (combinatie met T+A) zodat ik nu eindelijk aan werkelijk aan luisteren toekom. Zelfs mijn nieuwe vriendin zet als ze binnenkomt wanneer ik er niet ben meteen een muziekje op. Dubbel mazzel dus (haar kinderen zijn gelukkig goed opgevoed). Link to comment Share on other sites More sharing options...
smijnster Posted 30 maart 2003 Report Share Posted 30 maart 2003 Geplaatst door pietje bell:[QB]Het blijven toch maar Chineese speakers,hoe je ze ook wil noemen. Gut Pietje, Het is toch wat zeg met die Chinezen! Dat prachtige ontwerp van Peter Walker om zeep geholpen! Dat deed de beste man zelf trouwens ook al met zijn eerste ontwerp door de ESL 63 te ontwikkelen. Die 57 was natuurlijk veel beter dan de opvolger (zat geen hoog in oid). En de 989? Tja natuurlijk ook weer veel minder dan de 63! Geen of slecht laag (nog slechter dan bij de 63), nog doffer dan voorheen. Gewoon een klote speaker, echt helemaal niks. Lispelende krengen zijn het. Je koopt ze in een moment van verstandsverbijstering.. De muziekliefhebbers die er elke dag met plezier naar luisteren zijn volslagen getikt, net zoals de meeste serieuze recensenten. Neen het is zeer betreurenswaardig allemaal! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 30 maart 2003 Report Share Posted 30 maart 2003 Geplaatst door smijnster: Geplaatst door pietje bell:[QB]Het blijven toch maar Chineese speakers,hoe je ze ook wil noemen. Gut Pietje, Het is toch wat zeg met die Chinezen! Dat prachtige ontwerp van Peter Walker om zeep geholpen! Dat deed de beste man zelf trouwens ook al met zijn eerste ontwerp door de ESL 63 te ontwikkelen. Die 57 was natuurlijk veel beter dan de opvolger (zat geen hoog in oid). En de 989? Tja natuurlijk ook weer veel minder dan de 63! Geen of slecht laag (nog slechter dan bij de 63), nog doffer dan voorheen. Gewoon een klote speaker, echt helemaal niks. Lispelende krengen zijn het. Je koopt ze in een moment van verstandsverbijstering.. De muziekliefhebbers die er elke dag met plezier naar luisteren zijn volslagen getikt, net zoals de meeste serieuze recensenten. Neen het is zeer betreurenswaardig allemaal! Oh geweldige speakers er zijn geen betere,als je dat alleen maar wil horen,fout hier. En als [[Game]] alleen maar lof liedjes over Quad wil,kan "ie" beter een folder bestellen. waar praat ik over het laag van de 989? de 57 was puur idd. miste wel hoog en laag, waren niet te plaatsen maar een midden! En 'ik' PB denk,nee weet wel zeker dat voor dat geld heel wat beter te koop is,maar ieder z'n meug/mening. En het zijn Chinese speakers, helaas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 30 maart 2003 Report Share Posted 30 maart 2003 Quad ESL's aanschaffen is een ernstig geval van 'verstandsvermijnstering'. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 30 maart 2003 Report Share Posted 30 maart 2003 Er is zoveel in China gemaakt, dus wat boeit dat nou? >Je koopt ze in een moment van >verstandsverbijstering.. De muziekliefhebbers >die er elke dag met plezier naar luisteren zijn >volslagen getikt, net zoals de meeste serieuze >recensenten. Jah... de hele wereld is gek behalve jij... hoera. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 30 maart 2003 Report Share Posted 30 maart 2003 Geplaatst door pietje bell: Oh geweldige speakers er zijn geen betere... Wie doet nou welke uitspraak? Wat is dat toch voor een rare neiging om ESL's af te branden? Ben je niet tevreden over je eigen spullen? Als je ze niet mooi vindt, dan neem je ze niet. Maar je kunt er wel over discusieren. Met argumenten en zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 30 maart 2003 Author Report Share Posted 30 maart 2003 met "pietje bel schopt tegen alles" als sig. Ga ik er niet vanuit dat je de 57 danwel 63 of 988 heb gehoord. zijn ze trouwens echt in CHINA gemaakt? En iz het niet meer in de aloude tradite van quad? game Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 30 maart 2003 Report Share Posted 30 maart 2003 Geplaatst door [[Game]]:met "pietje bel schopt tegen alles" als sig. Ga ik er niet vanuit dat je de 57 danwel 63 of 988 heb gehoord. *Dat is jou mening. Ik heb er jaren mee gespeeld,dus word je ook uitgenodigt als er een nieuw model uitkomt. (ook al is het meer dan 10 jaar geleden dat ik de 63 had). zijn ze trouwens echt in CHINA gemaakt? * sterker nog het is al jaren een chinees merk. En iz het niet meer in de aloude tradite van quad? game Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 30 maart 2003 Report Share Posted 30 maart 2003 Geplaatst door Kermit: Wie doet nou welke uitspraak? Wat is dat toch voor een rare neiging om ESL's af te branden? Ben je niet tevreden over je eigen spullen? Als je ze niet mooi vindt, dan neem je ze niet. Maar je kunt er wel over discusieren. Met argumenten en zo... En wie brand nou wat af? Ik geef mijn mening heb veel modellen esl gehad,hoorde de potentie,maar die fouten zijn MIJ gaan iriteren. Esl 's doen gewoon veel fout daar hoor je bijna nooit iemand over. In studio's heb je van die fout bijna geen last. Er word niet gevraagt of ik ze mooi vind,iemand wil inpoet,krijgt ie, hij mag zelf weten wat hij daar mee doet en hoeft zich niet pers Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 maart 2003 Report Share Posted 30 maart 2003 Geplaatst door pietje bell: Esl 's doen gewoon veel fout daar hoor je nooit iemand over. Nou Pietje... Spiekerboer heeft heel wat tekortkomingen opgesomd. Is je dat ontgaan? Hij heeft geprobeerd de zaak ESL zo evenwichtig mogelijk te benaderen, en heeft daarom ook de sterke punten van ESL genoemd. Inderdaad reageert een kleine clan van membraanminnaars op dit forum als een soort sekte. Je bent v Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 30 maart 2003 Report Share Posted 30 maart 2003 Geplaatst door spiekerboer: Je bent v Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 30 maart 2003 Author Report Share Posted 30 maart 2003 dat was ook de reden voor dit topic, als ik inderdaad alleen maar lovende dingen wil horen lees ik de folder wel weer een keer. ik vindt het prima - commentaar - maar als jij met zo'n sig begint over die esl's neem ik je iets minder serieus. logisch toch. game. wat zijn die fouten dan? je noemt iets maar wat houdt het in? game]]]]]]] Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 30 maart 2003 Report Share Posted 30 maart 2003 Geplaatst door [[Game]]:dat was ook de reden voor dit topic, als ik inderdaad alleen maar lovende dingen wil horen lees ik de folder wel weer een keer. ik vindt het prima - commentaar - maar als jij met zo'n sig begint over die esl's neem ik je iets minder serieus. logisch toch. game. wat zijn die fouten dan? je noemt iets maar wat houdt het in? game]]]]]]] De fouten? vliesjes zijn fase rein,ja gemeten, die troep uit de achterkant die hoor je echt wel in een normale luister situatie. Vliesjes homogeen , vind ik dus niet, de bas die een Quad probeert weer te geven, daar is geen aandrijving voor(men beweert dat er aandrijving over het hele vlies is, die is er niet daardoor kan het vliesje in de hogere freq. wel makkelijk trillen,maar zodra er een grote "slag" moet worden gemaakt ontbreekt iedere power, (pak een krant bij 2 punten(minimale aandrijving) ga daar snel mee trillen(is te doen), pak nu 3 latjes,zo groot als die zelfde krant,lijm ze als een waaier er achter(veel meer aandrijving).probeer nu eens een grotere slag te maken,i rest my case) m'n sig, te veel mensen en dingen staan (of hebben zichzelf) op een of ander voetstuk geplaatst en ik ben de beroerdste niet om je/het er weer af te trappen,als ik daar al dan niet gegronde reden toe (denk) te zien ,ja knikken is zo makkelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 30 maart 2003 Author Report Share Posted 30 maart 2003 ja knikken is makkelijk, overal tegen aan schoppen is vervelend. Tussen weg? RATIONEEL ZIJN? ----------------- gam-------------e! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts