paul demo Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 Geplaatst door spido: Beste Patachou, Ad A: Geen kunst: om het half jaar moeten ze bijna volledig worden vernieuwd! Ad B: Ik heb onder de vliesfladderaars nog geen liefhebbers van het echte zware werk aangetroffen. Wagner, Richard Strauss e.d. Geen wonder ook: kunnen de ESL's meteen weer in revisie! Ad C: "Groetjes...?" Ben je een Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 Geplaatst door paul demo: (...) geloof het of niet,ik paf 2 pakjes op per dag. (..) : Maar dat geloof ik best wel van jou, Paul! Ik denk zelfs dat je nog wel m Link to comment Share on other sites More sharing options...
patachou Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
patachou Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 Beste spido, Belangrijkste factor bij een goeie speaker is dat je alles hoort bij laag volume. (rustig en niet vermoeiend). dus heel belangrijk vind ik. patachou Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 Beste Patachou, Nee, zulke luidsprekers heb ik niet. Ik moet er niet aan denken, zelfs. Hoe kom je erbij? Stijve nek? Leg eens uit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 Geplaatst door spido: Maar dat geloof ik best wel van jou, Paul! Ik denk zelfs dat je nog wel m Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 30 mei 2003 Author Report Share Posted 30 mei 2003 patachou, je woont in gent zie ik... Das wel erg ver. Bedankt voor je aanbod, maar voorlopig ben ik blij, en in principe hou ik mn kef's nog wel ff. Misschien doe ik mezelf alleen maar onrecht aan door esl 's te gaan luisteren want dan wil ik waarschijnlijk alleen nog maar esl's. maar welke heb je dan? de 63s'? en paul demo? jij hebt die avalons gehoord, en je vondt ze beter? game Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 Geplaatst door patachou:H Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 30 mei 2003 Author Report Share Posted 30 mei 2003 Dat zie ik ook niet helemaal? game Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 31 mei 2003 Report Share Posted 31 mei 2003 Patachou bedoelt waarschijnlijk het nogal forse beeld dat de Acoustats projecteren. Het is alsof het geluid van boven komt bij dergelijke hoge speakers. Ik ken dat verschijnsel van mijn manshoge Magnepans. Heeft wel iets, denk ik... je zit voortdurend "stalles". Vandaar de pijn in de nek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 31 mei 2003 Report Share Posted 31 mei 2003 Geplaatst door []game[]:waarom esl's van quad? Quad is (...) de bedenker van de elektrostaat (...) Hoe kom je er bij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
patachou Posted 31 mei 2003 Report Share Posted 31 mei 2003 beste vrienden, en dan zeker de theorie van de puntbron. Dit is precies wat de Quad esl 63 doet. De onderverdeling van het aandrijvend plaatoppervlak, gevoed via een exact berekende vertragingslijn wekt een geluidsveld op, identiek met dat van een bron op 30 cm achter het vlak van de speaker. Dit golffront is faserein, homogeen en aperiodish, met een frequentiekarakteristiek zonder de onrelmatigheden. Daarom hoe verder van de muur hoe beter. idem voor de nieuwe esl. groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
patachou Posted 31 mei 2003 Report Share Posted 31 mei 2003 daarom is quad zo uniek. en ook een echte esl speaker. groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 31 mei 2003 Report Share Posted 31 mei 2003 Geplaatst door patachou:beste vrienden, en dan zeker de theorie van de puntbron. Dit is precies wat de Quad esl 63 doet. De onderverdeling van het aandrijvend plaatoppervlak, gevoed via een exact berekende vertragingslijn wekt een geluidsveld op, identiek met dat van een bron op 30 cm achter het vlak van de speaker. Dit golffront is faserein, homogeen en aperiodish, met een frequentiekarakteristiek zonder de onrelmatigheden. Daarom hoe verder van de muur hoe beter. idem voor de nieuwe esl. groeten Ah, je hebt een foldertje gekregen? De eerste Quad balans-elektrostaten waren iso-fase systemen: wanneer je alleen de fase van de afstraling aan de voorkant of aan de achterkant in aanmerking neemt. In de dode meetruimte, dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 mei 2003 Report Share Posted 31 mei 2003 Geplaatst door spido: Ah, je hebt een foldertje gekregen? De eerste Quad balans-elektrostaten waren iso-fase systemen: wanneer je alleen de fase van de afstraling aan de voorkant of aan de achterkant in aanmerking neemt. In de dode meetruimte, dus. Ja en Bovendien is het een halve waarheid en een halve onwaarheid. Schoenmaker hou je bij je (conus)leest. Daar is nog meer dan genoeg werk aan de winkel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 31 mei 2003 Author Report Share Posted 31 mei 2003 ah, spido - waarom herhaal je alles wat speakerboer in de pagina's 1 tot en met 19 heeft lopen brullen? je vergeet toch niet wat je zelf zegt? beetje vreemd.... jouw pp's zijn intussen tot de grond gelijk gemaakt. Heb je dat ooit meegemaakt met de quad's?? nou jij weer. game~~~~~~~~~~~~~~~~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
patachou Posted 31 mei 2003 Report Share Posted 31 mei 2003 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 juni 2003 Report Share Posted 1 juni 2003 Kom op, jongens! Jullie kunnen vast wel beter... Dat er zotten bestaan die veel geld betalen voor ondeugdelijke rommel, dat is al zo oud als de wereld. Je hoeft de mensen alleen maar wat wijs te maken: dat ze een verstandige keuze hebben gemaakt, bijvoorbeeld, of dat ze er slim of belangrijk uitzien wanneer ze iets bepaalds bezitten. De wereldliteratuur wemelt van de voorbeelden (de fabels van Aesopus, het verhaal Vanden Vos Reynaerde, de sprookjes van Andersen...noem maar op). Deze "volmaakte luidsprekers" zonder bas, met akoestische kortsluiting, met dipolaire tegenfase, met resonerende en diffracterende rasters en frames is niet veel meer dan de zoveelste uitvoering van De Nieuwe Kleren van de Keizer. Wanneer je betere argumenten hebt dan "er staat geschreven..." of "ze zeggen..." dan hoor ik dat graag. Tot dusverre heb ik, afgezien van de bijdrage van Geert, nog maar weinig interessants van de vliesfladderaars gelezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 1 juni 2003 Author Report Share Posted 1 juni 2003 wat spiekerboer zei dan? was dat niet interessant? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 juni 2003 Report Share Posted 1 juni 2003 Ja, natuurlijk. Maar dat wist ik allemaal al. Link to comment Share on other sites More sharing options...
patachou Posted 1 juni 2003 Report Share Posted 1 juni 2003 Beste vrienden De muziek of orchestra blijft ter plaatse bij elektrostaten, zoals in werkelijkheid ik weet wel dat is een aanpassing. Bij dynamische luidsprekers wordt de muziek naar de toehoorders gekatupulteerd. Ik weet wel dat veel onders ons het graag hebben. (buikske begint te rammelen en zeker de trommelvliezen) natuurlijk bij popmuziek in de arena is dat ook wel zo. Maar ik ben een echte fan van Klassieke muziek, daar wordt de muziek niet naar de toehoorders gekatapulteerd. Belangrijk is wat soort muziek ? En dan nog iets de lage tonen bij Quad zijn prachtig en gedefinieerd zeker bij OTL of CTC buizenversterkers. groeten patachou Link to comment Share on other sites More sharing options...
patachou Posted 1 juni 2003 Report Share Posted 1 juni 2003 Beste vrienden, Ik heb nog steeds geen stemmen ??? en ik stem bijna voor iedereen. groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 1 juni 2003 Report Share Posted 1 juni 2003 Geplaatst door patachou:Beste vrienden, Ik heb nog steeds geen stemmen ??? en ik stem bijna voor iedereen. groeten Wie vraagt......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 1 juni 2003 Report Share Posted 1 juni 2003 Vijf sterren van mij hoor! IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door spido:[QB]Kom op, jongens! Jullie kunnen vast wel beter... Dat er zotten bestaan die veel geld betalen voor ondeugdelijke rommel, En dan moeten wij nu Perfect Performers kopen???????????????????????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts