Jump to content

Keus voor- en eindversterker voor jaren?

Jasper
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Ome Henk:

Kennelijk gaat die stelling niet altijd op, aangezien de nieuwe eigenaar van mijn Monsters z'n buizenbakkie heeft weggedaan (hij had/heeft de Silver 9i's). Welke buizenbak, weet ik niet :(

Ach Henk, het is net als met transistorversterkers, even de juiste zoeken :rolleyes::D;)

Wat dacht je van een Unico set? Hybride versterker en zeer binnenkort (misschien is ie er al) een buizen cd speler.

De versterker bevalt mij prima, had ook last van schel hoog. Nu dus niet meer. Zeer muzikale versterker die de directe concurrentie (Audio Analogue) en zelfs veel duurdere versterkers het bos inspeelt.

Geplaatst door Nanning:

Je moet geen buizen kiezen als je 5 jaar probleemloos vooruit wilt!

Bryston: 20 jaar garantie & plezier!!

(duik...!) Nanning

De buisjes in mijn eindversterkers gaan gemiddeld zo

Beste Frank (en anderen),

Sorry dat ik niet eerder heb laten weten welke keus ik nou gemaakt heb; het is de Tag Mc Laren set geworden. Ik had het te druk met luisteren ipv het bezoeken van dit forum dus ;) Bevalt me prima, ruimtelijk, veel detail, stemmen klinken beter, etc. Nog met een leuke korting kunnen kopen ook. Ik ben een gelukkig mens!

Allemaal bedankt voor de tips, reacties en goede raad!

Jasper

Zeer muzikale versterker die de directe concurrentie (Audio Analogue) en zelfs veel duurdere versterkers het bos inspeelt.

maar 't helaas aflegt tegen m'n 14 jaar oude versterkertje die 450,- euro goedkoper was.

(wat ik opzich best jammer vond, aangezien de Unico wel een afstandsbediening heeft en er mooier uit ziet)

ps Jasper... (om effe on-topic te blijven) de oude Naim lijn klinkt wat minder warm/smooth dan de nieuwe serie die jij hebt beluisterd. Wellicht is dat nog een optie, met name omdat je een versterkcombi zoekt voor jaaaren. (ik las laatst ergens de zin:"met een Naim kun je oud worden" i.v.m de mogelijkheid tot een z.n. 'recap' bij de Naim fabriek, eens in de circa 10 jaar)

Als je de mogelijkheid hebt zou ik ook eens een Sonneteer versterker beluisteren.

Met name de Sonneteer 'Alabaster' (rond de 2000,- euro) is een geweldige versterker.

Het is alleen jammer dat 't (nog) vrijwel niet bekend is in Nederland, en dus ook maar op enkele plekken te beluisteren.

Mvg,

Alco cool.gif

Haal je nu een Unico met een Audio Analogue door elkander Alco

Nee, niet dat ik weet Ome Henk.

Ik heb zowel de Unico als de Audio Analoque Puccini SE kunnen beluisteren en vergelijken, met m'n eigen versterker.

Maar ik doelde in de hierboven geplaatste reactie op de Unico.

Greetings,

Alco