Jump to content

Display cd speler

tover
 Share

Recommended Posts

Nou ik ben erg blij met de dimmer functies van mijn dvd en pre.

De schreeuwerige licht productie slaat soms helemaal nergens op.

Ik luister graag muziek met gedimd licht!

Maar idd voor 't geluid hoef je 't waarschijnlijk niet te doen.

Groeten Simon

Hoi Tover,

Simon geeft het al aan: het dimmen of zelfs geheel uitschakelen van het display heeft als voordeel dat je er niet door wordt afgeleid en/of dat je de lichtsterkte van het display kunt aanpassen aan de overige apparatuur.

Om die reden staan de displays van m'n voorversterker en cd-speler op 50% zodat ze op gelijke sterkte staan met het display van de tuner.

Toch wordt in diverse reviews aangegeven dat het volledig uitschakelen van het display een (kleine) klankmatige winst kan opleveren. Zelf heb ik er diverse luisterproeven met m'n huidige

Gewoon een ergonomisch hulpmiddeltje :D

Je hebt displaytjes die net schijnwerpers zijn. Die zijn goed afleesbaar, maar verpesten het luisterplezier.

Mijn display is net een waxinelichtje (ook nog rode letters). Hij verpest het luisterplezier niet, maar zo nu en dan is hij niet af te lezen. :P

;) Ideaal dus zo'n dimfunctie!

Marten Jan

Het verschil met een niet uitschakelbaardisplay dat mijn vorige speler kende met deze functie was dat je het kon uitschakelen :rolleyes: enige verandering in geluid ect. heb ik nooit kunnen waarnemen. :)en ook onze energie rekening was niet lager dan normaal toen ik het meestal uitschakelde

:D

Tover, als jij lekker rustig aan het muziek luisteren bent wil je toch niet dat je op het displaytje elke seconde weg ziet tikken omdat het licht nou eenmaal zo fel is dat je er naar toe getrokken wordt???

Geplaatst door MJ_OK:

Gewoon een ergonomisch hulpmiddeltje :D

Je hebt displaytjes die net schijnwerpers zijn. Die zijn goed afleesbaar, maar verpesten het luisterplezier.

Mijn display is net een waxinelichtje (ook nog rode letters). Hij verpest het luisterplezier niet, maar zo nu en dan is hij niet af te lezen. :P

;) Ideaal dus zo'n dimfunctie!

Marten Jan

Welk merk / type spelers zijn uitgevoerd met een bouwlamp display ? :rolleyes:

Geplaatst door kyra:

Micromega Stage 1, 2 en 3. Van de 4, 5 en 6 weet ik het niet, maar ik vermoed dat die het ook hebben. Mijn Micromega Tempo Pre schijnt in vol ornaat ook de mussen van het dak bij de overburen :rolleyes:;)

Dit is voor mij ook de reden om 'm uit te doen, voor de slijtage daar de speler zelf nooit uit gaat.

Mij maakt het eigenlijk verder niet uit tijdens het luisteren of ie aan of uit staat, want ik luister altijd met m'n ogen dicht. :P

Tis eigenlijk meer leuk voor de volgende eigenaar, want die is verzekerd van een display die zo goed als nieuw is. cool.gifconfused.gif

Geplaatst door Arjen de Goeij:

Waarom eigenlijk nooit de speler uit? Op die van mij zit geen standby, alleen aan/uit, maar is nooit in me opgekomen om hem gewoon altijd aan te laten.

De speler in mijn set die beneden staat staat ook altijd aan. Dwz het loopwerk staat op stand-by en de DAC staat altijd aan (heeft geen stand-by stand). Doe ik dat niet, duurt het een dikke 20 minuten vordat het eindelijk een beetje op niveau begint te klinken.

De Yamaha uit de 2e set staat gewoon uit als ik 'm niet gebruik. Daar had ik eerst een NAD 5100 staan. Die had 3 dagen aangestaan en zag daarna geen cd's meer eek.gif. Of het daarvan gekomen is confused.gif:rolleyes:

Geplaatst door Arjen de Goeij:

Waarom eigenlijk nooit de speler uit? Op die van mij zit geen standby, alleen aan/uit, maar is nooit in me opgekomen om hem gewoon altijd aan te laten.

Op mijn speler zit geen aan/uit knop aan de voorkant, alleen aan de achterkant. Als fabrikanten dit toepassen is het meestal omdat ze liever niet willen dat je 'm uitzet, de gebruiksaanwijzing bij mij vermeldt dit dus ook. De levensduur schijn je er mee te verlengen. :rolleyes:

Geplaatst door Henno Appel:

Op mijn speler zit geen aan/uit knop aan de voorkant, alleen aan de achterkant. Als fabrikanten dit toepassen is het meestal omdat ze liever niet willen dat je 'm uitzet, de gebruiksaanwijzing bij mij vermeldt dit dus ook. De levensduur schijn je er mee te verlengen. :rolleyes:

Bij mij hetzelfde. De aan en uitknop is op een lastige plek geplaatst aan de achterkant. Mijn Cd speler moet ook eerst een tijdje aan staan voordat ie optimaal gaat spelen. Ik zet hem dan ook altijd in standby.

Een displaydimmer zit er niet op (voor de prijs mag de optie er eigenlijk wel op), maar het licht is dan ook niet al te overheersend.

Iets wat ik niet kan zeggen van mijn Krell versterker. In de aan stand wordt het Ledje blauw, en nogal overheersend mag ik wel stellen. Dr zijn mensen die zelfs een weerstand hebben laten plaatsen voor het Ledje zodat e.e.a. wat minder overheersend de woonkamer in straalt...

Geplaatst door kyra:

Mijn Akai midi-setje... Die heeft een display dat in z'n geheel licht-groen oplicht als ie aanstaat. De letters/cijfers zijn zwart. Er zit ook geen dimmer op dat display, maar ik kan me er niet zo aan storen. Wellicht omdat er niet echt veel beweegt als ie aanstaat. Als je er een cd in afspeelt, loopt er wel een 'klokje' mee uiteraard, maar aangezien die cijfers zwart zijn, stoort dat niet zo...

Als ik alle lampen uitdoe, is m'n kamer nog steeds enigszins verlicht door dat display. Ik kan zelfs een schaduw op de (witte) muur projecteren als ik (vlak bij die muur) bijvoorbeeld m'n hand opsteek... Best fel dus, dat display...