Jump to content

Sacd dvd Philips sa 963 probleempje

Hokie
 Share

Recommended Posts

Beste allen ik heb een vraag,
Ik heb een Philips dvd sacd speler de 963 sa.
Hij speelt heel mooi maar heeft wel een probleem.
Het probleem doet zich voor als ik naar het volgende nummer skip Dan hoor ik een heel kort kraak je door de luidsprekers en dan begint het volgende nummer.
Als ik een bepaald nummer wil starten en ik druk op de afstandsbediening bijvoorbeeld een willekeurig nummer in Dan begint het nummer niet direct vooraan maar net een seconde later
Iemand een idee hoe dit kan en wat ik hier hopelijk aan kan doen?

Alvast dank

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Allereerst welkom hier. En als tweede gefeliciteerd, met een Philips SACD963 die het nog doet. De meeste zijn al lang overleden. Ik heb er hier ook nog een staan, maar die heeft problemen met het afspelen van DVD's

Is de laser niet vuil?

1 hour ago, Hans van Liempd said:

Allereerst welkom hier. En als tweede gefeliciteerd, met een Philips SACD963 die het nog doet. De meeste zijn al lang overleden. Ik heb er hier ook nog een staan, maar die heeft problemen met het afspelen van DVD's

Is de laser niet vuil?

bedankt voor je antwoord, ik zou eigenlijk niet weten of die vuil is. zou dat het euvel kunnen zijn?

Ik vrees van niet. Die Philipsspelers stonden niet bekend om hun duurzaamheid. Vooral de speciale ic's in het apparaat hadden een veel te korte levensduur. En daar kunnen allerlei storingen uit voort komen. 

Misschien is er iemand anders die er wat zinnigs van kan zeggen.

34 minutes ago, vogel said:

Zo'n 963 heb ik ook nog. Hij wordt opvallend heet en na een half uur raakt ie dan in de war. Treedt het probleem bij jou direct op of pas als hij warm tot heet is geworden?

Die van mij wordt ook heel heet maar het probleem wat ik beschrijf heeft hij altijd. Voor de rest nogmaals speelt hij echt heel mooi. Maar het gaat toch irriteren als je een volgend nummer kiest of een bepaald nummer kiest.
ik had ook nog een reactie van een audio reparatie bedrijf.

Dat kan aan de track offset/gain en laser te maken hebben. Dit kon bij oudere cd spelers afgeregeld worden. Heel misschien heeft deze een programma om het in te stellen. Bij deze wordt het door de besturing automatisch op de laser ingesteld. Als er niets bijgesteld kan worden, dan wordt het alles vervangen of helaas voor u een andere kopen.

ik wil dit natuurlijk zelf gaan doen maar weet niet hoe en kan het ook niet vinden op Google. 

5 hours ago, vogel said:

Mocht je zelf iets willen doen dan is het servicemanual op diverse plekken te downloaden: https://www.manualslib.com/manual/1075836/Philips-Dvd963sa.html

Misschien zit er ergens stof of zo. Of vind je bolle condensatoren in de voeding. Eerst maar eens goed kijken of je iets verdachts vindt.

Nog eens goed getest en gekeken en heb uitgevonden dat de problemen zich alleen voordoen als ik de muziek afspeel via de digitale uitgang dus bij de multi-Channel kabels doet hij dit niet. dat hij ietsje te laat begint aan het nummer deed hij nu helemaal  niet.

via de digitale uitgang als ik naar het volgende nummer skip of terug naar het eerste nummer dan hoor je eerst een lichte tik door de luidsprekers.

6 hours ago, Hokie said:

Nog eens goed getest en gekeken en heb uitgevonden dat de problemen zich alleen voordoen als ik de muziek afspeel via de digitale uitgang dus bij de multi-Channel kabels doet hij dit niet. dat hij ietsje te laat begint aan het nummer deed hij nu helemaal  niet.

via de digitale uitgang als ik naar het volgende nummer skip of terug naar het eerste nummer dan hoor je eerst een lichte tik door de luidsprekers.

Lens schoongemaakt en het is opgelost 🙌 👍