Jump to content

Reele verkoopprijs voor diverse highend audio apparatuur

Highenduser
 Share

Recommended Posts

Beste mede forumleden,  

net nieuw op het forum, heb wat high-end apparatuur waarvoor ik graag zou willen weten wat een goede prijs is om het te verkopen tot wat een minimale verkoopprijs zou moeten zijn.

Het gaat om de volgende apparatuur (deze zal ik steeds verder aanvullen ivm het opzoeken van deze apparatuur):

• Bowers en Wilkens (B&W) Nautilus 801 - black ash versie  (in originele doos, zgan) 2 stuks
  • Shogun MK IV walnoten speakers (in originele doos, onbeschadigd) 2 stuks
  • Sony SCD-XA7777 ES (in originele doos, werkt 100%, onbeschadigd)
  • Teac Stereo Tape Deck X-2000R BL (in originele doos, met plastic kap, onbeschadigd)
  • Accuphase PS-1200V (in originele doos, onbeschadigd)
  • Krell FPB 400cx  (in originele doos, onbeschadigd)
  • Krell Full Power Balanced amplifier 300 (in originele doos, onbeschadigd)
  • Pioneer CT-95 platine cassette stereo (in originele doos, onbeschadigd)
  • Marantz CD-16 (in originele doos, onbeschadigd)
  • Accuphase DP-77 (in originele doos, onbeschadigd)

Bedankt voor het meedenken, vragen kunnen via PM.

Mvg.

Diederik

Edited by Highenduser
Toevoeging apparatuur

Jack is me voor... Hifi Shark. Maar ook de vraagprijzen op tweedehands sites zeggen wel iets.

Ik heb een paar jaar geleden een berg audiospullen verkocht voor de familie van een overleden audiovriend. Ik heb een spreadsheet gemaakt en daarop alle nieuwprijzen en vraagprijzen op andere site's gezet. En daaruit onze vraagprijzen bepaald. Uiteindelijk zijn we op ca. 60% van de oorspronkelijke vraagprijzen uitgekomen. Dit had ook te maken met het feit dat er wat apparatuur tussen zat die defect bleek. En soms verrassingen zoals een paar oude studiomonitortjes die 3 keer meer op brachten dan de door ons geschatte verkoopprijs.

Het belangrijkst is, om de juiste koper te vinden. Handelaren en gelukszoekers zijn er genoeg. serieuze kopers minder.

En vergeet de kabels en andere accessoires niet. Daar wordt soms ook veel geld aan uitgegeven. 

Hier kreeg iemand dik 1000 euro voor de Teac

https://reverb.com/item/5492941-teac-x-2000r-black-open-reel-audiophile-stereo-tape-deck-reel-to-reel-black

Deze met doos en alles is wellicht nog meer waard.

De Accuphase was nieuw ruim 10.000. Dus mits in goede staat (en afhankelijk leefttijd) tussen de 3 en 6k? Nu ja, als ie ruim 15j oud is eerder 3 dan 6.

Maar dat had je ook zelf kunnen uitpluizen

https://www.hifishark.com/model/accuphase-dp-77

Edited by Duck-Twacy

4 hours ago, Beheer said:

Posts in dit deel van het forum tellen niet mee bij je forumstatistieken.

Grappig, dat wist ik niet. Is ook eigenlijk wel logisch dat deze níet meetellen....

1 minute ago, thingman said:

Ik vrees ook dat het bij nul posts zal blijven, wat ook wel logisch is...

Ja, klopt. Het valt wel op dat er een aantal aan komt waaien, een vraag stellen en nooit meer terug komen. Daarnaast zijn er gelukkig ook een paar die hier nu een plekje gevonden lijken te hebben, zoals Vinyl_Fuchs en Herbert....

Share

• Create New...