Manus Posted 3 maart 2003 Report Share Posted 3 maart 2003 Hallo, Ik heb een paar dagen twee setjes ls-kabels op proef van Nordost: de Solar Wind en de Super Flatline, beide bi-wire. Op de set die ik heb staan - Harman Kardon AVR5500 receiver, de Harman Kardon DVD25 (die ik ook gebruik als 'cd-speler') en de Mission 732 sepakers - klinken beide prima. Meer detail, meer subtiel hoog en een veel rustiger basweergave dan mijn huidige kabels, de Cleartrack van Vandenhul. De Solar Wind klinkt nog net iets opener dan de Super Flatline als is dat voor mijn gehoor minimaal (zal ook wel aan mijn set liggen). Het prijsverschil rechtvaardigt dat m.i. ook niet: Super Flatline kost 357 euro voor een set van 4 meter, de Solar Wind, 605 euro Ik kies derhalve waarschijnlijk voor de Super Flatline. Enige nadeel is dat de kabel weinig flexibel is en breekbaar lijkt. Mijn vragen zijn: * Beschadigen de Nordost-kabels snel of is dat niet het geval? * Heeft iemand ervaring met deze kabels, zo ja welke? Alvast bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 3 maart 2003 Report Share Posted 3 maart 2003 Quote Geplaatst door manus:Hallo, Enige nadeel is dat de kabel weinig flexibel is en breekbaar lijkt. Mijn vragen zijn: * Beschadigen de Nordost-kabels snel of is dat niet het geval? * Heeft iemand ervaring met deze kabels, zo ja welke? Hoi, De Flatline is inderdaad niet zo flexibel, maar het breekbare valt wel mee. Er vanuit gaande dat je niet allerlei gekke dingen met je kabel gaat doen zal je geen problemen ondervinden. Ik ben zelf net overgestapt van de Flatline naar de Red Dawn, maar ik kan de Flatline absoluut aanraden. Ja de Red Dawn is beter, maar dat mag ook wel voor dat prijsverschil! Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
chendy Posted 3 maart 2003 Report Share Posted 3 maart 2003 Quote Geplaatst door manus:* Beschadigen de Nordost-kabels snel of is dat niet het geval? * Heeft iemand ervaring met deze kabels, zo ja welke? Hi there! * Nee, ze beschadigen niet gemakkelijk. Ze zijn Lucian-proof en dat wil heel wat zeggen (Luican is mijn zoontje van 2,5jr). Ook heb ik laatst per ongeluk een stuk dubbelgevouwen onder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 3 maart 2003 Author Report Share Posted 3 maart 2003 Okay Jack en Chendy, Bedankt voor de nuttige informatie. En zo bewijst dit forum opnieuw zijn nut (Masterbase was de eerste verbetering die ik toepaste met dank aan de leden van Hear). Groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 4 maart 2003 Report Share Posted 4 maart 2003 Waar en tegen welk offer kom ik overigens aan een setje van de MasterBass.en? Volgens mij ben ik de enigste forumbezoeker die er nog niet mee draait. Waar moet het onder. Alleen de bron of ook (eind-)versterker(s) en zelfs (zware) luidsprekers? Ik meen ook zoiets op Marktplaats gezien te hebben vorige week, imitatie of verbetering?? Gr, Nanning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 maart 2003 Report Share Posted 4 maart 2003 Quote Geplaatst door Nanning:Waar en tegen welk offer kom ik overigens aan een setje van de MasterBass.en? Volgens mij ben ik de enigste forumbezoeker die er nog niet mee draait. Nee, je bent zeker niet de enigste die er niet mee draait. Ik heb het ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 5 maart 2003 Author Report Share Posted 5 maart 2003 Beste nanning, Tik de term 'Masterbase' in het zoekveld en je vindt en schat aan informatie. Zo heb ik het ook gedaan, op aanwijzing van de forumleden. Een setje van 4 blokjes kost standaard 46 euro. Voor de dealers moet je maar even op internet zoeken. In Leiden zit er in elk geval eentje, Van Andel. Groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
chendy Posted 5 maart 2003 Report Share Posted 5 maart 2003 Ik heb ook geen MB. Ik wil ze ook niet... Ik koop liever nog meer NordO$t. MB kan je o.a. vinden bij MultiFoon-R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 5 maart 2003 Report Share Posted 5 maart 2003 Quote Geplaatst door Nanning:Waar en tegen welk offer kom ik overigens aan een setje van de MasterBass.en? Volgens mij ben ik de enigste forumbezoeker die er nog niet mee draait. Waar moet het onder. Alleen de bron of ook (eind-)versterker(s) en zelfs (zware) luidsprekers? Ik meen ook zoiets op Marktplaats gezien te hebben vorige week, imitatie of verbetering?? Gr, Nanning Beste Nanning, Bij AS te Sneek kun je wel een setje lenen om te horen of het bij jou beleving past. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 5 maart 2003 Report Share Posted 5 maart 2003 Top Henk!! Voor of na de formummeeting? Dan hoor ik er ook weer helemaal bij Gr, Nanning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts