Groovy Posted 3 juni 2021 Report Share Posted 3 juni 2021 Mooie spullen allemaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 4 juni 2021 Report Share Posted 4 juni 2021 15 hours ago, carl said: Zowel Roger als ik hebben het los van elkaar uitgerekend en volgens mij kom je dan op resonantiefrequentie van iets boven de 10 Roots. De Compliance van het element is volgens mij 10 en Effectieve Massa + gewicht van het element is 15. Inderdaad,je zit precies in het midden. Ik ging ervan uit dat de compliance boven de 20 zou zijn. Cartridge Compliance/Arm Mass chart | Soundsmith (sound-smith.com) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 juni 2021 Author Report Share Posted 4 juni 2021 Die Carl heeft in de loop der jaren best wat van jullie geleerd Roots Voor mijn Graham 2.2 heb ik ook wel eens zitten kijken naar een tweede element. Daar is toch eigenlijk een Benz Ruby redelijk ideaal. Maar ik heb nog steeds geen tweede armwand voor de Graham. Je betaalt voor een tweede hands Graham 2.2 van een jaar of 12 oud nagenoeg mijn nieuwprijs. En misschien zou ik dat nog wel doen maar dan wil ik de arm wel graag bekijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 7 juni 2021 Members Report Share Posted 7 juni 2021 Een Zephyr gaat prima in een Jelco arm, zo zwaar waren die armen namelijk niet. Wel grappig (of niet) trouwens, ik heb denk ik 10 jaar lang tegen je geroepen ''koop nou zo'n Jelco arm!'' Heel veel kwaliteit voor belachelijk weinig geld, een definitie die je toch op het lijf geschreven zou moeten zijn? Nu is het een beetje mosterd na de maaltijd geworden. Ik heb nog wel een 750 liggen, maar die is 12 inch, gaat denk ik nooit op jouw Thorens passen? Zelf ben ik trouwens ook weer met een soortgelijk project bezig: de gerestaureerde Micro BL-91. Daar had ik een Ikeda arm en element op gemonteerd. Speelt echt belachelijk goed, maar ik vind de Ikeda er te modern uitzien op de BL-91. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het nog steeds de meest sexy arm ooit gemaakt, maar niet op een jaren 70 slagschip met massief houten console. Nou heb ik in Japan een Fidelity Research FR-64 gevonden, die heb ik naar Ikeda laten opsturen, die gaan hem weer naar originele nieuwstaat voor me terugbrengen, intern zijn Ikeda's en FR armen nog steeds zo goed als identiek. Daar komt dan een Ortofon SPU in te zitten. Een betere combinatie zal er heus nog wel te vinden zijn (Ikeda SAI of KAI bijvoorbeeld), maar voor thuis vind ik dat toch wel een bijzonder aantrekkelijke combinatie die ook op een zeer hoog niveau presteert... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 juni 2021 Report Share Posted 7 juni 2021 2 hours ago, Arden said: Ik heb nog wel een 750 liggen, maar die is 12 inch, ..... Ik heb wel interesse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 juni 2021 Report Share Posted 7 juni 2021 (edited) I love it when a plan comes together (waar zo'n draadje niet toe leidt...) Even een zijspoortje. Is die audio creatief arm (Groove master) nu van hetzelfde nivo? Wel een stuk duurder geworden zie ik (ze waren toch eerst rond 1100 euro) Edited 7 juni 2021 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 7 juni 2021 Members Report Share Posted 7 juni 2021 1 hour ago, Sodejuu said: Ik heb wel interesse Bel me maar ff... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 7 juni 2021 Members Report Share Posted 7 juni 2021 37 minutes ago, Duck-Twacy said: I love it when a plan comes together (waar zo'n draadje niet toe leidt...) Even een zijspoortje. Is die audio creatief arm (Groove master) nu van hetzelfde nivo? Wel een stuk duurder geworden zie ik (ze waren toch eerst rond 1100 euro) Die is idd nog wel een stap beter. Ik heb hem in 10- en 12 inch, serieus goede armen. De prijs zal nog wel verder omhoog gaan, de heren hebben bij het bepalen van de prijzen nooit aan distributie naar het buitenland gedacht. Gaat met de huidige prijs gewoon niet lukken... Een andere serieus goede arm (en een stuk betaalbaarder) is de nieuwe versie van de Audio Note Arm 1 V2. Kost uit mijn hoofd net geen 1100 euro in de winkel (ik verkoop ze niet, mijn dealers wel) en speelt echt op een veel hoger niveau dan je zou denken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 juni 2021 Report Share Posted 7 juni 2021 Zeker ook een fraaie arm (zeg ik als a-vinylofiel) https://www.decoaudio.com/deco_audio_tonearms2.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 juni 2021 Author Report Share Posted 8 juni 2021 (edited) Je hoort mij niet zeggen dat de Ikeda geen fantastisch mooie arm is Marco. Maar je kan niet alles hebben in het leven. Edited 8 juni 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 juni 2021 Author Report Share Posted 9 juni 2021 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 9 juni 2021 Members Report Share Posted 9 juni 2021 Smells like teen spirit... Dat zie ik jou nog niet zo snel draaien! Een Rega is idd geen porem op die tafel, die Jelco is dan een behoorlijke verbetering lijkt me zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 juni 2021 Author Report Share Posted 9 juni 2021 (edited) We zullen na de Corona nog wel eens bij elkaar komen Marco. Dan zetten we de TD 321 met Jelco naast jouw Micro Seiki. Overigens die Zephyr die komt ook van jou vandaan (Pjotr). Hij ligt nu bij Soundsmith (naald) maar daar zijn ze aan het bijkomen van de Corona (Trumpaanhangers). PS 1 op de Kenwood van mijn schoonzoon zit een Jelco (heeft die van mij gekregen) en ik heb er nu ook eentje voor de TD 321 PS 2 ik luister altijd naar goede raad hoor, soms echter wat later Edited 9 juni 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 10 juni 2021 Members Report Share Posted 10 juni 2021 (edited) 15 hours ago, carl said: We zullen na de Corona nog wel eens bij elkaar komen Marco. Dan zetten we de TD 321 met Jelco naast jouw Micro Seiki. Dat is misschien zo'n gek idee nog niet, zetten we er nog een Garrard 401 naast, en maken we er een soort van Vintage draaitafel meeting van. Misschien nog een 4e model om er echt een vergelijk van te kunnen maken. Vooralsnog wordt het dan: Thorens TD321 met Jelco 750 (9 inch)en Soundsmith Zephyr Micro Seiki BL-91 met Fidelity Research FR64 en Ortofon SPU Meister Silver Garrard 401 met Jelco 750 (12 inch) en vdH DDT II ... Suggesties? Edited 10 juni 2021 by Arden typo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 10 juni 2021 Report Share Posted 10 juni 2021 17 hours ago, carl said: We zullen na de Corona nog wel eens bij elkaar komen Marco. Dan zetten we de TD 321 met Jelco naast jouw Micro Seiki. Overigens die Zephyr die komt ook van jou vandaan (Pjotr). Hij ligt nu bij Soundsmith (naald) maar daar zijn ze aan het bijkomen van de Corona (Trumpaanhangers). PS 1 op de Kenwood van mijn schoonzoon zit een Jelco (heeft die van mij gekregen) en ik heb er nu ook eentje voor de TD 321 PS 2 ik luister altijd naar goede raad hoor, soms echter wat later Yep, leuk Carl om te volgen. Het is fijn dat een liefhebber er mee gaat spelen. En de mensen hier zijn dankbaar voor de hulp die we kunnen bieden van een aantal donaties van forumleden. Echt super. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 juni 2021 Report Share Posted 10 juni 2021 (edited) 3 hours ago, Arden said: Dat is misschien zo'n gek idee nog niet, zetten we er nog een Garrard 401 naast, en maken we er een soort van Vintage draaitafel meeting van. Misschien nog een 4e model om er echt een vergelijk van te kunnen maken. Vooralsnog wordt het dan: Thorens TD321 met Jelco 750 (9 inch)en Soundsmith Zephyr Micro Seiki BL-91 met Fidelity Research FR64 en Ortofon SPU Meister Silver Garrard 401 met Jelco 750 (12 inch) en vdH DDT II ... Suggesties? Het gaat dus over (verbouwde) spelers met een alternatieve arm erop? Dan kan mijn Thorens TD160 MkII B met Linn Basik LV Plus arm en Technics EPC-100CMk4/JA, inclusief Pro-Ject Speedbox S misschien aansluiten Edited 10 juni 2021 by Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 juni 2021 Author Report Share Posted 10 juni 2021 (edited) 2 hours ago, pjotr27 said: Yep, leuk Carl om te volgen. Het is fijn dat een liefhebber er mee gaat spelen. En de mensen hier zijn dankbaar voor de hulp die we kunnen bieden van een aantal donaties van forumleden. Echt super. Laten we het november/december doen. Dan zullen ze bij Soundsmith ook wel weer op orde zijn. En een donatie voor jouw club is altijd goed Edited 10 juni 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 10 juni 2021 Report Share Posted 10 juni 2021 43 minutes ago, Sodejuu said: Het gaat dus over (verbouwde) spelers met een alternatieve arm erop? Dan kan mijn Thorens TD160 MkII B met Linn Basik LV Plus arm en Technics EPC-100CMk4/JA, inclusief Pro-Ject Speedbox S misschien aansluiten Ik wilde de td160mkII met tangentiële arm al voorstellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 10 juni 2021 Members Report Share Posted 10 juni 2021 54 minutes ago, Sodejuu said: Het gaat dus over (verbouwde) spelers met een alternatieve arm erop? Dan kan mijn Thorens TD160 MkII B met Linn Basik LV Plus arm en Technics EPC-100CMk4/JA, inclusief Pro-Ject Speedbox S misschien aansluiten 10 minutes ago, kappa7 said: Ik wilde de td160mkII met tangentiële arm al voorstellen 23 minutes ago, carl said: Laten we het november/december doen. Ik vind het allemaal prima, zolang het maar niet tegelijk met de i-EAR show valt (13- en 14 november, ALS het doorgaat). Misschien handig als Carl hier een nieuw draadje voor opstart? Die zit hier vaker dan ik de laatste tijd. Mijn locatie kan gewoon gebruikt worden, zijn er in ieder geval ook genoeg phonotrappen voor je weet maar nooit, dus trek maar een plan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 juni 2021 Author Report Share Posted 10 juni 2021 Prima Marco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 10 juni 2021 Report Share Posted 10 juni 2021 16 minutes ago, Arden said: Ik vind het allemaal prima, zolang het maar niet tegelijk met de i-EAR show valt (13- en 14 november, ALS het doorgaat). Misschien handig als Carl hier een nieuw draadje voor opstart? Die zit hier vaker dan ik de laatste tijd. Mijn locatie kan gewoon gebruikt worden, zijn er in ieder geval ook genoeg phonotrappen voor je weet maar nooit, dus trek maar een plan... Leuk, wellicht ben ik oktober/november in Nederland... dus wie weet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 juni 2021 Author Report Share Posted 10 juni 2021 Check nog even want dan houden we daar met de datum rekening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 10 juni 2021 Report Share Posted 10 juni 2021 Leuk plan Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 juni 2021 Author Report Share Posted 10 juni 2021 Ik open morgen even een topic. Wil even over goede uitgangspunten denken George. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 11 juni 2021 Report Share Posted 11 juni 2021 11 hours ago, carl said: Check nog even want dan houden we daar met de datum rekening. Het plan bij ons is nu Oktober/November.. We blijven altijd rond de 6 weken. Maar het hangt ook af van Corona perikelen. Reizen in deze tijd hangt aan elkaar van onzekere factoren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts