Jelte Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 Heeft iemand (naast Matlok)ervaring met deze luidsprekers? Ik heb er een paar op het oog maar een uitgebreide google levert weinig op. Ik zoek een allrounder en weet dat je daarbij compromissen moet doen. Audio slaat de Take 6 hoog aan maar ik neem die Rang und Namenlisten met een grote korrel zout. Liever de ervaringen van nuchtere hollandse jongens zoals jullie. Mijn belangrijkste vraag is of deze luidspreker geschikt is voor ruimtes van zo'n 40 M2. Jelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 15 augustus 2003 Author Report Share Posted 15 augustus 2003 Ze werden toch wel verkocht in Nederland? Anil, bedankt voor je pm. Die "bass buildup" die jij noemt, werd die niet veroorzaakt door een te zwakke versterker? Ja, ik zeg maar wat hoor. Het zijn wel forse speakers, maar 40 m2 is ook bepaald geen gangkast. Kijk, dat doe ik nu altijd, ik vraag naar ervaringen en als het antwoord niet bevalt dan ga ik er tegenin. Stom. Iemand anders? Jelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 ALR-Jordan wordt nog steeds in NL verkocht. Ik heb de Take 6 nooit beluisterd, wel de Take 5, Note 7 en Factor 2. Het leuke is nl dat de importeur hier vlak bij me zit (2km in vogelvlucht). De Factor 2 heeft wel heel erg indruk op me gemaakt. Dat is een 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 16 augustus 2003 Author Report Share Posted 16 augustus 2003 Bedankt, De Take 6 is het grotere, duurdere zusje van de take 5. Zou hetzelfde klankkarakter hebben. Ik ga vandaag luisteren. Altijd spannend, en moeilijk om kritisch te blijven. Jelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 16 augustus 2003 Author Report Share Posted 16 augustus 2003 Sodejuu, wie is de importeur? Nou, ik ben om en heb ze gekocht. Inmiddels kan ik jullie zelf het antwoord op mijn vraag geven: Ze spelen fantastisch in een ruimte van 40 vierkante meter. Kleiner kan ook, zoals ik bij de verkoper heb kunnen vaststellen, maar dan verzand de bas wel wat. Wat een prachtige luidsprekers. Precies de gemakkelijke allrounders die ik zocht. Ik blij, verkoper blij, iedereen blij. Niet afdingen, glaasje prik gekregen, nog wat gebabbeld. Het is een leuke hobby. Jelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dick Stock Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 Ik heb de ALR-Jordan 9 mnd thuis gehad, erg mooie speaker importeur is Poulissen. Groeten - Dick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Gefeliciteerd met de aanwinst. Ik weet zeker dat je er van gaat genieten. De importeur is officieel GAP Acoustics: GAP Acoustics Jesuitenstraat 1 6041ED Roermond 0475-350777 De service is echt prima. Ze importeren AVM en ALR-Jordan. Ik meen dat Isophon nu ook door hun wordt gedaan, maar dat weet ik niet zeker. Maar als je naar Poulissen Audio/Video belt, zullen ze je vast wel kunnen helpen [edit]Ik zie net dat de site van Poulissen niet werkt. Je ziet alleen de homepage, maar de buttons blijven onzichtbaar en werken niet . Onderhoud [/edit] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bird Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Geplaatst door Sodejuu:Gefeliciteerd met de aanwinst. Ik weet zeker dat je er van gaat genieten. De importeur is officieel GAP Acoustics: GAP Acoustics Jesuitenstraat 1 6041ED Roermond 0475-350777 De service is echt prima. Ze importeren AVM en ALR-Jordan. Ik meen dat Isophon nu ook door hun wordt gedaan, maar dat weet ik niet zeker. Maar als je naar Poulissen Audio/Video belt, zullen ze je vast wel kunnen helpen [edit]Ik zie net dat de site van Poulissen niet werkt. Je ziet alleen de homepage, maar de buttons blijven onzichtbaar en werken niet . Onderhoud [/edit] hey sodejuu, poulissen is dit niet die persoon die bij het beruchte stassen begonnen is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Geplaatst door Bird: hey sodejuu, poulissen is dit niet die persoon die bij het beruchte stassen begonnen is? Dhr Poulissen is idd vroeger bedrijfsleider geweest bij Stassen, maar hij heeft in zijn bedrijf absoluut een andere bedrijfvoering dan zijn voormalige werkgever. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 18 augustus 2003 Author Report Share Posted 18 augustus 2003 Bedankt voor de tips, maar helaas... Ik heb Gap Acoustics gebeld maar ze hebben helemaal niets meer over de Take 6. Ik heb Poulissen maar niet meer geprobeerd want die zitten op hetzelfde adres. De fabrikant heeft nog niet gereageerd op mijn vragen. Als iemand voor mij handleidingen / brochures / tests kan scannen, graag! Jelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 augustus 2003 Report Share Posted 18 augustus 2003 Ik zal ff een notitie maken en morgen eens in mij archief gaan zoeken. Er zal best wel een test van die dingen bij me rondslingeren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 19 augustus 2003 Author Report Share Posted 19 augustus 2003 Dat zou fijn zijn, Sodejuu! Er staat in ieder geval tests in Audio 3/96 en Stereoplay 9/95. Hartelijk dank, Jelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 augustus 2003 Report Share Posted 19 augustus 2003 Mooi, dan hoef ik niet de testlijst door te spitten. Ik heb beide bladen liggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 19 augustus 2003 Author Report Share Posted 19 augustus 2003 Kwijl. Heb je ook een scanner Jelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 augustus 2003 Report Share Posted 19 augustus 2003 Geplaatst door Jelte:Kwijl. Heb je ook een scanner Jelte Ja, maar die is oud en heb 'm nog niet op m'n PC aagesloten. Bovendien werkt ie niet op XP. Ik moet wat toeren uithalen om dat prul aan de gang te krijgen, maar dat lukt wel. Helaas niet vanavond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 19 augustus 2003 Author Report Share Posted 19 augustus 2003 Ik ken dat. Succes. Als het maar leesbaar is. Dank je wel. Jelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door Jelte:Ik ken dat. Succes. Als het maar leesbaar is. Dank je wel. Jelte Zoals je hebt gemerkt is het met de scanner nog niet gelukt. Morgen poog ik verder. De scans zullen wel OK zijn, dat beloof ik. Op zich scant dat ding wel OK, maar het is een oudje en er zijn geen XP drivers van. Daarom moet ik me met een "alternatieve" driver behelpen. Deze moet ook nog op een speciale manier ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 21 augustus 2003 Author Report Share Posted 21 augustus 2003 Tjeempie, Sodejuu, ik voel me bezwaard. Kan ik ergens mee helpen? Jelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 augustus 2003 Report Share Posted 21 augustus 2003 Het gepruts heeft een einde. Het werkt en de test zitten in je mailbox Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 22 augustus 2003 Author Report Share Posted 22 augustus 2003 Geweldig, bedankt. Je maakt dit forum waardevol, Sodejuu. Jelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 22 augustus 2003 Report Share Posted 22 augustus 2003 De ALR-JORDAN FACTOR 2 blijft een "wannahave" voor mij! Schitterende speaker uiteraard met bijpassende stand! ps: Iemand een foto'tje van deze speaker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 augustus 2003 Report Share Posted 22 augustus 2003 Geplaatst door PD:De ALR-JORDAN FACTOR 2 blijft een "wannahave" voor mij! Schitterende speaker uiteraard met bijpassende stand! Goeie plaatjes dus helemaal niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 22 augustus 2003 Report Share Posted 22 augustus 2003 Schitterend! Bedankt Sodejuuu! Heb jij ze ooit kunnen beluisteren?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 augustus 2003 Report Share Posted 22 augustus 2003 Geplaatst door PD:Schitterend! Bedankt Sodejuuu! Heb jij ze ooit kunnen beluisteren?? Uiteraard . Ze stonden bij Poulissen in de winkel te spelen. De set bestond uit AVM CD1+ loopwerk, AVM DAC3, AVM V4 voorverst., AMP Mono eindtrappen. De bekabeling was van Fast Audio en AVM BiCoax. Ondanks dat ze in de winkel stonden en er een glazen wand er achter was, klonk het echt subliem. De demo's werden me ook te koop aangeboden voor een schappelijke prijs, maar ik kon ze niet kwijt in het huis waar ik toen woonde en het bleef toch nog een flink bedrag. Toen ze wel bereikbaar waren, waren ze uit het programma en ook de demo's hadden reeds een nieuwe eigenaar. Nu heb ik tot grote tevredenheid een set B&W N804 spelen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 22 augustus 2003 Author Report Share Posted 22 augustus 2003 In de Take 6 zitten dezelfde aluminium drivers voor mid en laag als in de Faktor serie. De tweeter is van Scanspeak. Verder was de Take serie wel een stuk goedkoper dan de Faktor serie, maar naar verluidt was de prijs/kwaliteit verhouding beter. De opvolger van de Take serie is de huidige Note serie. Heeft iemand die wel eens gehoord? Jelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts