Ivan10 Posted 11 juni 2021 Report Share Posted 11 juni 2021 Record Store Day bestaat dit jaar op twee dagen (zaterdag 12 juni en 17 juli 2021) en hier worden onafhankelijke muziekwinkels in het zonnetje gezet met speciale LP uitgaves. Geen CD’s vreemd genoeg. Gaat er iemand nog morgen? De selectie en dat is puur gokken wat er ligt in de winkel bestaat uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 11 juni 2021 Report Share Posted 11 juni 2021 Goede tip, ik had het wel gezien. aar niet in de agenda gezet.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 11 juni 2021 Report Share Posted 11 juni 2021 Helemaal ontgaan. Helaas voor Sounds Venlo geen 100 tot 200 euro per maand aan inkomsten, maar Fuchsie is aan het (be-)sparen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 11 juni 2021 Report Share Posted 11 juni 2021 8 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: Helemaal ontgaan. Helaas voor Sounds Venlo geen 100 tot 200 euro per maand aan inkomsten, maar Fuchsie is aan het (be-)sparen. Phoe hee, dat is best een fors bedrag. Die platen draai je dan maar een paar keer? Want met zo'n toename van je collectie kom je, lijkt het mij, niet zo snel aan je oudere platen toe? Zeg ik hé, met een collectie van 350 platen, waarvan ik er dan maar een stuk of 20 of zo heel regelmatig draai.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 11 juni 2021 Report Share Posted 11 juni 2021 (edited) Gelukkig gun(-de) ik het Sounds Venlo (ware liefhebbers/ wandelende muziekencyclopedieën) Je hebt volkomen gelijk: voor de heb/ verzamelwoede en dan 2-3 keer afspelen en dan in de kast. Ik weet niet of ik mijn collectie reeds gedeeld heb in mijn set. Zo niet dan doe ik het nog even. Ben vanaf 2008 begonnen met verzamelen van audio-apparatuur en LP's en nu dus gestopt. Had voorheen (jeugdtijd/pre 2008) hoogstens 5 eigen LP's, 10-cd's en vele cassettebandjes. Dus die ongeveer 20 euro voor Tidal is voor mij een koopje. Alhoewel ik moet toegeven dat ik bij LP's intensiever van muziek kan genieten. 1 voorbeeld is: Ike & Tina Turner - Live in Paris (Olympia 1971) De meeste LP's gebruikt via MP gekocht bij betrouwbare verkopers. Edited 11 juni 2021 by Vinyl_Fuchs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 12 juni 2021 Report Share Posted 12 juni 2021 Ik ga meestal een week erna,dan is er nog genoeg te kiezen. Maar meestal is er niet veel van gading bij,of ik vind het te duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 12 juni 2021 Author Report Share Posted 12 juni 2021 Ja, de rij heb ik aan me voorbij laten gaan. Het was me te druk en ik had er geen geduld voor om 5-10 minuten als een gek door de bakken heen te moeten gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 25 juni 2021 Report Share Posted 25 juni 2021 Niemand iets gekocht tijdens RSD? Kom nog een herkansing op 17 juli. Ben persoonlijk verzadigd en stream tegenwoordig meer dan dat ik draai. Foei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 25 juni 2021 Report Share Posted 25 juni 2021 9 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: Niemand iets gekocht tijdens RSD? Kom nog een herkansing op 17 juli. Ben persoonlijk verzadigd en stream tegenwoordig meer dan dat ik draai. Foei. Nee, nog niet. Ik heb wel het hele aanbod bekeken maar kon er niet iets uithalen waarvan ik dacht "dát moet ik hebben...". Nu ben ik sowieso al aan het downgraden (qua aantallen LP's dan, er gaan er nog 100 in de verkoop...) en ben (helaas???) wat kieskeurig in mijn smaak.... Ik ga morgen trouwens nog wel even fysiek in de winkel alhier kijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 25 juni 2021 Report Share Posted 25 juni 2021 In Roermond is morgen trouwens een platenbeurs, maar ik laat het schieten. Bovendien nog niks van mijn vinylkameraden gehoord. Misschien dat Roger gaat? Kijken/ snuffelen is altijd leuk, maar voor mij geen optie: krijg ik weer jeuk (om iets te kopen). @ René: 100 van de ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 25 juni 2021 Report Share Posted 25 juni 2021 Bij "mijn" platenboer Sounds Venlo hebben ze ook instore-concerts (wel 2x Dewolff instore bij Music Machine te Sittard meegemaakt): helaas bij hen nog nooit iets bijgewoond. Toch maar eens werk van maken, "postcovid". Nu dus "wink". Grenswerk is inmiddels logischerwijze ook begonnen met promoten net als andere muziektempels. Hoop binnenkort weer te mogen genieten van live-muziek met mijn (muziek-)kameraden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 25 juni 2021 Report Share Posted 25 juni 2021 27 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: In Roermond is morgen trouwens een platenbeurs, maar ik laat het schieten. Bovendien nog niks van mijn vinylkameraden gehoord. Misschien dat Roger gaat? Kijken/ snuffelen is altijd leuk, maar voor mij geen optie: krijg ik weer jeuk (om iets te kopen). @ René: 100 van de ? 100 van de 450. Ik hou er dus nog zo'n 350 over.... Weinig hé Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 25 juni 2021 Report Share Posted 25 juni 2021 Just now, René N. said: 100 van de 450. Ik hou er dus nog zo'n 350 over.... Weinig hé Dat is dan ook weer relatief. En hoeveel cd's? Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 25 juni 2021 Report Share Posted 25 juni 2021 23 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: Bij "mijn" platenboer Sounds Venlo hebben ze ook instore-concerts (wel 2x Dewolff instore bij Music Machine te Sittard meegemaakt): helaas bij hen nog nooit iets bijgewoond. Toch maar eens werk van maken, "postcovid". Nu dus "wink". Grenswerk is inmiddels logischerwijze ook begonnen met promoten net als andere muziektempels. Hoop binnenkort weer te mogen genieten van live-muziek met mijn (muziek-)kameraden. Ja, we mogen weer. Ik heb hier trouwens ook veel te weinig instores bezocht. Ook nul dus...... Maar ik ben blij dat we weer naar live-concerten toe kunnen en dat zijn ook wel leuke mogelijkheden.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 25 juni 2021 Report Share Posted 25 juni 2021 1 minute ago, Vinyl_Fuchs said: Dat is dan ook weer relatief. En hoeveel cd's? Phoe, een paar honderd denk ik? Waarvan er ook een aardige overlap met platen is. Maar ik draai nu ook wel wat vaker cd's, met een lekkere oude Philips CD204. TvW-gemod.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 25 juni 2021 Report Share Posted 25 juni 2021 Qua live-concerten heb ik me nog niet georiënteerd. Ben een laatbloeier wat dat betreft. Net zoals mijn audio-hobby pas in 2008 mee begonnen. Ofschoon ik in eind 80s misschien wel legendarische blues-optreden bijgewoond heb in 't Babbeltje zonder dat ik er erg in had. Vanaf 2008 Pinkpop en sinds enkele jaren toch meer Bospop. Verder Grenswerk, Paridiso en binnenkort toch ook maar FP Muziekgebouw te Eindhoven proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 16 april Report Share Posted 16 april Komend weekeinde met Drekskater naar Sounds Venlo, met live-optredens van o.a. Peter Beeker (ook een slagerszoon), Dawn Brother en BJ Baartmans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 16 april Report Share Posted 16 april (edited) Verkeerde topic. sorry Edited 16 april by Roots Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 16 april Author Report Share Posted 16 april Follow you, follow me - Genesis Ah onze naar perfectionisme strevende Phil haalt dit nummer bijna niet meer. Maar het breekbare is toch mooi. Las ooit zijn biografie, hij nam vaak zijn concerten op om het optreden nog dezelfde avond te evalueren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 16 april Report Share Posted 16 april Ja heh. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 16 april Author Report Share Posted 16 april En zit er nog iets tussen voor de forumleden in 2024? https://recordstoreday.nl/releases/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buizerd Posted 17 april Report Share Posted 17 april 11 hours ago, Ivan10 said: Follow you, follow me - Genesis Ah onze naar perfectionisme strevende Phil haalt dit nummer bijna niet meer. Maar het breekbare is toch mooi. Las ooit zijn biografie, hij nam vaak zijn concerten op om het optreden nog dezelfde avond te evalueren. Genesis is schitterend ja, vooral de eerste jaren, inclusief From Genesis to revelation - dat mag ook wel eens gezegd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 17 april Report Share Posted 17 april 19 hours ago, Ivan10 said: En zit er nog iets tussen voor de forumleden in 2024? https://recordstoreday.nl/releases/ Jazeker wel... Het album "Through" van Kraan. Maar ik gok erop dat ik deze achteraf nog in Duitsland kan bestellen, ik verwacht niet dat er in NL een winkel is die 'm in zijn collectie zal hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts