Jump to content

Luidsprekers en ruimte

oordop
 Share

Recommended Posts

Ik ken ze niet, maar ik kan me niet voorstellen dat ze zo groot zijn dat ze er niet in passen... Misschien dat ze niet door je deur passen, maar dan moet je maar een gat in de muur maken...

kiddin'... ;):D:P

Hallo oordop (geweldige naam!),

Volgens mij zijn 802's in zo'n ruimte echt overkill. Zelfs 803 lijkt me al naar overdrijving neigen, maar groter lijkt mij echt zonde van het geld.

:) groet,

Hoi Oordop,

Ik heb een tijd geleden een test meegemaakt met de N802 en de N805 in een ruimte van 5 x 3,5m. De N802 kwam absoluut niet los in deze ruimte en de N805 deed het fantastisch. Ik denk niet dat het verstandig is een dergelijke (dure) speaker in zo'n ruimte te plaatsen.

Ik heb zelf de N804 in een 31m

Geplaatst door gripen:

Wat moet je toch met die overgewaardeerde en overgeprijsde B&W's.

Alleen uit Denemarken lijken speakers met een fatsoenlijke prijs/prestatie verhouding gemaakt te worden.

Is dat zo ? :rolleyes::Deek.gif:P

Geplaatst door gripen:

Wat moet je toch met die overgewaardeerde en overgeprijsde B&W's.

Alleen uit Denemarken lijken speakers met een fatsoenlijke prijs/prestatie verhouding gemaakt te worden.

Gemaakt? Of Ontworpen?

Mijn JBL's zijn ook in Denemarken gemaakt, maar daar zijn ze vast niet ontworpen. Is iig geen Deens merk.

Geplaatst door oordop:

Jongens,jongens,jongens.....Smaken verschillen nu eenmaal en gelukkig maar, want anders zat iedereen nu achter mijn vrouw aan.

Oordop

je hebt ook vrouwen waar iedereen achter aan zit cool.gif hoe is dit te verklaren ? :rolleyes:

Geplaatst door kyra:

je hebt ook vrouwen waar iedereen achter aan zit cool.gif hoe is dit te verklaren ? :rolleyes:

Kan ik me wel voorstellen met een vrouw zoals die van jou eek.gifcool.gif Heb je er de laatste dagen veel last van gehad confused.gif;)

Geplaatst door Sodejuu:

Kan ik me wel voorstellen met een vrouw zoals die van jou eek.gifcool.gif Heb je er de laatste dagen veel last van gehad confused.gif;)

niet alleen de laatste dagen, zeg maar de laatste 12 jaartjes en ze komt nog niet eens uit denemarken :D

Om nog ff terug te komen op de originele vraag... 5 bij 5 is niet echt een grote kamer en lijkt me dus niet echt erg geschikt voor een erg robuuste speaker. Maar het sleutelwoord blijft volgens mij toch: proberen. Gewoon die rakkers plaatsen en kijken of het een positief effect oplevert, meten is weten....

De betere luidspreker klinkt altijd en overal beter dan de slechtere luidspreker.

Alleen klinkt deze betere luidspreker - vooral wat de lage tonen betreft - in een grotere ruimte wel weer beter dan in een kleinere ruimte.

Ergo: Koop de betere luidspreker en betrek daarmee een ruimere woning.

(En met je vrouw, natuurlijk, als ze dat wil...)

Geplaatst door spiekerboer:

De betere luidspreker klinkt altijd en overal beter dan de slechtere luidspreker.

Alleen klinkt deze betere luidspreker - vooral wat de lage tonen betreft - in een grotere ruimte wel weer beter dan in een kleinere ruimte.

Ergo: Koop de betere luidspreker en betrek daarmee een ruimere woning.

(En met je vrouw, natuurlijk, als ze dat wil...)

Een mindere luidspreker kan in een kleinere ruimte beter presteren dan een betere luidspreker in die betreffende ruimte...

Als je problemen krijgt met het laag in een ruimte, komt het totaalbeeld niet tot z'n recht en zou een mindere luidspreker beter kunnen presteren.

Maar waarom een groot systeem in zo'n betrekkelijk kleine ruimte?

Er zijn genoeg kleinere top-luidsprekers die wel geschikt zijn voor een kleinere ruimte..

RAMA

Geplaatst door spiekerboer:

Ook op de zeebodem?

Nou ja daar heb je wel de ruimte. Maar of je vrouw het daar naar haar zin heeft?

Er lopen meer threads over kleine speakers. Er zijn genoeg zeer goede (kleine) speakers die het goed doen in een kamer van 5x5. Verder een kwestie van smaak. Dus proberen en zelf luisteren.

Amici,

Er dreigt wederom een Babylonische spraakverwarring: grote kamer, kleine kamer, betere luidspreker, mindere luidspreker, prestatie zus en prestatie zo.

Concreet: mijn salon is (o, wonderbaarlijk toeval) exact 5 x 5 meter. Daarin staan (afgezien van de overigens smaakvolle inrichting) opgesteld 2 luidsprekers van 80 centimeter hoog. Dit al 6 jaar tot genoegen van ondergetekende en zijn (schaarse) bezoekers.

Kan dit uw aller goedkeuring wegdragen of overtreed ik elementaire regels?

Met groet,

Geplaatst door dick jansen:

Amici,

(...)

A. Concreet: mijn salon is (o, wonderbaarlijk toeval) exact 5 x 5 meter. Daarin staan (afgezien van de overigens smaakvolle inrichting) opgesteld 2 luidsprekers van 80 centimeter hoog.

B. Dit al 6 jaar tot genoegen van ondergetekende en zijn (schaarse) bezoekers.

C. Kan dit uw aller goedkeuring wegdragen of overtreed ik elementaire regels?

Beste Dick,

ad A: Luidsprekers van 80 cm hoog zouden wel eens behoorlijk goed kunnen zijn.

(Aan de andere kant: er zijn ook k****speakers van 120 cm hoog!)

ad B: Goed zo! Right or wrong... Good or Bad... YOUR speakers!!

ad C: Vooruit dan maar. Vooral vanwege B, dus.

Tenslotte dit: er bestaan in het geheel g

misschien moet je er ook eens aan gaan denken of je nog een keer gaat verhuizen ja/nee? en ik neem aan dat je voor de aankoop de speakers een keer in huis kan beluisteren, athans als je deze bij de betere luidspreker boer koopt moet dit tog wel af te spreken zijn..

iig veel succes