Jump to content

Ocos Cable

carl
 Share

Recommended Posts

Ik heb ze gisteren opgehaald bij Roger Buel. Ik moet direct nog kijken of ze lang genoeg zijn. We gaan het weekend naar vrienden in Belgie dus het zal wel daarna worden. Op het moment luister ik veel beneden. Klinkt niet zo goed als boven, maar toch heel aardig 😀

• 2 weeks later...
On 8/5/2021 at 12:25 PM, carl said:

Ik heb ze gisteren opgehaald bij Roger Buel. Ik moet direct nog kijken of ze lang genoeg zijn. We gaan het weekend naar vrienden in Belgie dus het zal wel daarna worden. Op het moment luister ik veel beneden. Klinkt niet zo goed als boven, maar toch heel aardig 😀

Heel benieuwd Carl 😉

• 1 year later...

Dan zal je eerst de oude mantel moeten verwijderen neem ik aan.

En als je dan toch bezig ben misschien ook even het diëlektricum vervangen aangezien dat ook een kunststof isolator is.

Just now, kappa7 said:

En als je dan toch bezig ben misschien ook even het diëlektricum vervangen aangezien dat ook een kunststof isolator is.

Dat diëlektricum  ( tussen kerngeleider en buitenste geleider) is nou net het bijzondere aan de Ocos kabel. Het is toch een coax kabel. Hoe krijg je de buitenste geleider er af zonder hem te slopen. Je zou hoogstens de buitenste isolatie er af kunnen slopen en die vervangen. En wat gaat dat dan doen blijft de vraag.

groet,

Leobus

Precies mijn punt Leo, wat voor zin heeft het als je niet alles kunt aan passen.

Ik heb overigens geen idee waar van het huidige diëlektricum is gemaakt.

Wat overigens het belangrijkste is bij een coax kabel is de afstand tussen de kern en de mantel, die bepaald de impedantie van de kabel.

Daar aan zitten klooien kan de eigenschappen aanpassen van de kabel.

1 hour ago, kappa7 said:

Dat is maar de vraag. Als ik naar geconfectioneerd kabels kijk dan zit er vaak meerdere mantels om. Waarom zou je eerst alles verwijderen? Bovendien met alleen papier en katoen heb je geen afscherming en als de + en - tegen elkaar aan komen kortsluiting. Mijn idee was om de Ocos in een extra katoenen mantel te maken. Misschien doet het niets , misschien wel. 

Toevallig zag ik vandaag bij het opruimen een doorzichtige slang. Ga ik binnenkort een kabel doorheen laten lopen. Ziet er vast en zeker mooi uit. 

13 hours ago, kappa7 said:

Ik heb overigens geen idee waar van het huidige diëlektricum is gemaakt.

Een kunststof gevuld met heel veel koolstof zodat het halfgeleiderachtige eigenschappen krijgt. Welke kunststof kun je testen, PVC zinkt, PE drijft, PP drijft in water. PVC stinkt naar chloor bij verbranden, PE ruikt naar kaars, PP ook. PE brand met een blauwe vlam en een beetje geel, PP brand met een voornamelijk gele vlam. (het zou mij niet verbazen als het PVC is omdat daar veel makkelijker grote hoeveelheden toevoegingen in gedaan kunnen worden)

De eerste wedervraag die mij bij @pjotr27's vraag op kwam, wat is er niet goed dan?

Edited by Seed7

14 hours ago, pjotr27 said:

Dat is maar de vraag. Als ik naar geconfectioneerd kabels kijk dan zit er vaak meerdere mantels om. Waarom zou je eerst alles verwijderen? Bovendien met alleen papier en katoen heb je geen afscherming en als de + en - tegen elkaar aan komen kortsluiting. Mijn idee was om de Ocos in een extra katoenen mantel te maken. Misschien doet het niets , misschien wel. 

Voor wat ik begrepen heb was het juist de bedoeling van rijstpapier en katoen om alleen gebruik te willen maken van natuurlijke materialen.

Een kunststof zou dan de balans weer verstoren.

Dat is dan weer wat ik heb van horen zeggen dan.

Elektronen trekken zich niks aan van "natuurlijke materialen" of "onnatuurlijke": die zoeken zoals altijd naar de makkelijkste weg van letterlijk de kleinste weerstand van punt A naar punt B en nemen die. Als dat doorheen een "natuurlijk materiaal" is, is dat doorheen dat en heb je kortsluiting.

Kleur was 1 ding maar materiaal ook hoor, ons lichaam zou zich verzetten tegen bepaalde materialen waardoor we minder goed de muziek kunnen ervaren. Dit was dan wel te compenseren met stickers met positieve energie velden etc. beetje vage materie. 

Van der Heide was iets gelijks op het spoor denk ik, mogelijk bestaat die structuur info niet echt, maar is het vooral een energie verhaal. 

Edited by Walt

5 hours ago, Seed7 said:

Een kunststof gevuld met heel veel koolstof zodat het halfgeleiderachtige eigenschappen krijgt. Welke kunststof kun je testen, PVC zinkt, PE drijft, PP drijft in water. PVC stinkt naar chloor bij verbranden, PE ruikt naar kaars, PP ook. PE brand met een blauwe vlam en een beetje geel, PP brand met een voornamelijk gele vlam. (het zou mij niet verbazen als het PVC is omdat daar veel makkelijker grote hoeveelheden toevoegingen in gedaan kunnen worden)

De eerste wedervraag die mij bij @pjotr27's vraag op kwam, wat is er niet goed dan?

Nee hoor, Ocos speelt prima. Maar je weet het nooit.. Ik ga weleens experimenteren... Maar fase 1 is mijn kasten ombouwen volgende week....

6 hours ago, Walt said:

Van der Heide was iets gelijks op het spoor denk ik, mogelijk bestaat die structuur info niet echt, maar is het vooral een energie verhaal. 

Van der Heide was zeker iets op het spoor, maar dat zal toch zitten in de materiaalkeuze. Structuurinfo is volgens mij een term uit de homeopathie en daar is genoegzaam van bewezen dat het onzin is. 

8 hours ago, carl said:

Van der Heide was zeker iets op het spoor, maar dat zal toch zitten in de materiaalkeuze. Structuurinfo is volgens mij een term uit de homeopathie en daar is genoegzaam van bewezen dat het onzin is. 

M.i. is homeopathie net als Ocos kabel. In theorie mogelijk onzin, maar toch werkt het soms beter dan reguliere kabels.

1 hour ago, Tubejack said:

M.i. is homeopathie net als Ocos kabel. In theorie mogelijk onzin, maar toch werkt het soms beter dan reguliere kabels.

Je houdt er bij homeopathie geen rekening mee Jack dat je door iets heel sterk te geloven ook genezing kan veroorzaken. Denk hierbij ook aan de zogenaamde “wonderen” in de middeleeuwen.  Achter homeopathie zit overigens wel een idee alleen is het volkomen kwats https://nl.wikipedia.org/wiki/Homeopathie  Het is in een tijd ontstaan waar ook de rassenleer opkwam. Ook deze leer is kwats.

10 hours ago, carl said:

Geenszins bewezen, wel aangenomen.