carl Posted 17 juli 2023 Author Report Share Posted 17 juli 2023 Kennelijk overtuigt het artikel op Wikipedia en het vele wetenschappelijke onderzoek wat gedaan is je niet Toine. Maar geef dan overtuigt onderzoek wat voldoet aan normale wetenschappelijke standaarden. Overigens heeft Marc me indertijd wel weer van van der Heide overtuigd. Ik had toen zijn tegel moeten overnemen, maar ik had toen weinig budget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 17 juli 2023 Report Share Posted 17 juli 2023 1 hour ago, carl said: Je houdt er bij homeopathie geen rekening mee Jack dat je door iets heel sterk te geloven ook genezing kan veroorzaken. Denk hierbij ook aan de zogenaamde “wonderen” in de middeleeuwen. Achter homeopathie zit overigens wel een idee alleen is het volkomen kwats https://nl.wikipedia.org/wiki/Homeopathie Het is in een tijd ontstaan waar ook de rassenleer opkwam. Ook deze leer is kwats. Als geloven ook genezen zou betekenen, zou dat geweldig nieuws zijn. Helaas is dat een simplistische voorstelling van zaken, want er zou niemand ziek hoeven zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 17 juli 2023 Report Share Posted 17 juli 2023 23 minutes ago, carl said: Kennelijk overtuigt het artikel op Wikipedia en het vele wetenschappelijke onderzoek wat gedaan is je niet Toine. Maar geef dan overtuigt onderzoek wat voldoet aan normale wetenschappelijke standaarden. Overigens heeft Marc me indertijd wel weer van van der Heide overtuigd. Ik had toen zijn tegel moeten overnemen, maar ik had toen weinig budget. In een louter materialistische wereld kan homeopathie inderdaad niet werken. Maar zelfs de wetenschap stelt al enige tijd dat alles energie is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 17 juli 2023 Report Share Posted 17 juli 2023 Homeopathie steunt op zodanig grote verdunningen, dat er geen werkzame componenten meer overblijven. Dan kan wel nog een placebo-effect optreden. Daarbij kan het geloof in zo'n middel effectief helpen bij de genezing. Maar het placebo-effect is ook geen wondermiddel. Er zijn dingen die het eigen lichaam niét kan genezen en waarvoor er dus medische hulp nodig is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 juli 2023 Author Report Share Posted 17 juli 2023 (edited) 28 minutes ago, thingman said: In een louter materialistische wereld kan homeopathie inderdaad niet werken. Maar zelfs de wetenschap stelt al enige tijd dat alles energie is. Dat laatste ontken ik zeker niet Toine, maar wel dat homeopathie daarom werkt. De idee achter de homeopathie is, dat als je door het toedienen van een middel ziek wordt je door het toedienen van dit middel in een sterk verdunde vorm (mits geschud) juist beter wordt. Dan kan je net zo goed regelmatig Waalwater drinken want daar zit werkelijk alle troep in die je kunt bedenken en wordt je van alles genezen. Maar nogmaals ontken ik niet de effecten van de vindingen van van der Heide en Bal Gehakt want die zijn evident. Edited 17 juli 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 juli 2023 Report Share Posted 17 juli 2023 2 hours ago, carl said: 1) Je houdt er bij homeopathie geen rekening mee Jack dat je door iets heel sterk te geloven ook genezing kan veroorzaken. 2) Denk hierbij ook aan de zogenaamde “wonderen” in de middeleeuwen. 3) Achter homeopathie zit overigens wel een idee alleen is het volkomen kwats 1) Als het even kan gebruik ik liever geen zware middelen als antibiotica, dat richt ook een hoop schade aan het kan b.v.een deel van je darmflora vernietigen . @Carl Mijn vorige huisarts was naast "gewone" huisarts ook afgestudeerd in homeopathie en had vaak een goed plantaardig alternatief. 2) Je kunt élke dag, voor kleine wondertjes zorgen. Dat is vaak heel simpel. 3) Dat kan, mag, jij en iedereen vinden, maar onze ervaring is anders. De werking van geneeskrachtige kruiden is al eeuwen bekent, maar vroeger ging je daarvoor de brandstapel op. Oja in iets geloven, mooi toch? dat doe jij en ik toch ook? b.v. in vinyl, Terwijl het technisch gezien iets is als een oud karrewiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 juli 2023 Author Report Share Posted 17 juli 2023 (edited) Mijn huisarts vroeg al 40 jaar geleden wat ik wilde Jack. Mijn antwoord was standaard “alleen maar horen dat ik niets ernstigs heb”. Huisartsen krijgen al lang in de opleiding te leren dat ze niet onnodig moeten medicineren. De klant neemt daar vaak geen genoegen mee. Geneeskrachtige kruiden zijn verder natuurlijk gewoon medicijnen en dat heeft verder niets met homeopathie te maken Overigens is er een goede methode om te kijken of homeopathie bij je werkt. Koop een fles jenever en doe 1 druppel daarvan in een fles water. Na het schudden doe je een druppel van het mengsel in een volgende fles water en ga weer schudden en herhaal dat een aantal keer. Drink ondertussen de fles jenever helemaal en in korte tijd op. Tegen de tijd dat je dronken bent neem dan een slokje van het jenevermengsel. Volgens de leer van de homeopathie ben je dan snel van je dronkenschap af. Bij mij werkte het niet helaas. Edited 17 juli 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 juli 2023 Report Share Posted 17 juli 2023 2 hours ago, carl said: Geneeskrachtige kruiden zijn verder natuurlijk gewoon medicijnen en dat heeft verder niets met homeopathie te maken Ooit in de tuinen van VSM geweest? Daar staan prachtige bloemen en planten, die worden m.i. in tal van homeopatische zalfjes gebruikt. Wij gebruiken er al jaren een stuk of 3...4 verschillende. Werkt erg goed. (VSM tuin juni 2023) Géén alcohol is tegenwoordig de norm https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2324072-geen-alcohol-is-de-norm-dat-moeten-artsen-duidelijker-uitdragen Ik dronk al erg weinig en dan alleen in het weekeinde, maar sinds ik daar helemaal mee gestopt mee ben nu zo'n 12 maanden terug ben ik 5 kilo afgevallen en de sportprestaties gaan met sprongen vooruit ik zit nu op 19Km https://tubejack.nl/2023/07/16/30-km/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 juli 2023 Author Report Share Posted 17 juli 2023 Nu ben ik ook aan het afvallen Jack en ik ben helemaal op schema. Af en toe een glaasje wijn draagt echter wel bij aan mijn levensvreugde. De meeste medicijnen zullen tegenwoordig wel chemisch gemaakt zijn. Het begin van de farmacie zit natuurlijk in kruiden. Ik heb daar verder helemaal niets tegen, maar die theorie van verdunning is echt kwats. Maar als je je er goed bij voelt ben ik de laatste om te zeggen dat je het niet moet gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 17 juli 2023 Report Share Posted 17 juli 2023 Wel een idee, mijn Ocos kabels inpakken in vlechtwerk van kruiden.... Wie weet wat er met het geluid gebeurd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 17 juli 2023 Report Share Posted 17 juli 2023 (edited) Ik ben toch eerder iemand die zich vasthoud aan wetenschappelijk onderbouwde zaken. Alleen vind ik het zo vermoeiend als men mekaar beschuldigd van onwetendheid. Diegene die zich aan de wetenschap vasthouden hebben het volgens de "believers" niet begrepen omdat ze niet "open" staan voor andere meningen en visa versa. Spijtig genoeg ontbreekt het bij de believers aan gefundeerde argumenten want dat hebben dan weer juist de "niet believers" niet begrepen. Edited 17 juli 2023 by Bebatoli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 17 juli 2023 Report Share Posted 17 juli 2023 4 hours ago, carl said: Overigens is er een goede methode om te kijken of homeopathie bij je werkt. Koop een fles jenever en doe 1 druppel daarvan in een fles water. Na het schudden doe je een druppel van het mengsel in een volgende fles water en ga weer schudden en herhaal dat een aantal keer. Drink ondertussen de fles jenever helemaal en in korte tijd op. Tegen de tijd dat je dronken bent neem dan een slokje van het jenevermengsel. Volgens de leer van de homeopathie ben je dan snel van je dronkenschap af. Bij mij werkte het niet helaas. ik weet niet hoe groot de flessen in Nijmegen zijn, maar ik heb geen liter jenever nodig om dronken te worden. Mag je ook stoppen wanneer je laveloos bent, of moet de fles echt leeg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 juli 2023 Author Report Share Posted 17 juli 2023 Tijdens onze vakantie in Schiedam heb ik in het jenevermuseum aldaar aan een proeverij meegedaan. Met drie kleine proefglaasjes was ik al teut. Dus als ik een fles op heb ben ik waarschijnlijk al overleden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zo’n jenevertje toch wel lekker vind. Toch maar niet aan beginnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 17 juli 2023 Report Share Posted 17 juli 2023 Maar uh , hoe klinken nu de Ocos kabels Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 17 juli 2023 Report Share Posted 17 juli 2023 1 hour ago, Buell said: Maar uh , hoe klinken nu de Ocos kabels Ik denk dat kabels niet klinken, of je moet ze laten vallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 17 juli 2023 Report Share Posted 17 juli 2023 2 hours ago, Buell said: Maar uh , hoe klinken nu de Ocos kabels Misschien klinken ze juist wel niet. Wat ik wel weet is dat het een mega mooie match is in mijn set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 17 juli 2023 Report Share Posted 17 juli 2023 Lange tijd mee gespeeld, mooie kabel. Was benieuwd naar de ervaringen van Carl. Zonder borrel op Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 juli 2023 Author Report Share Posted 17 juli 2023 (edited) 3 hours ago, Buell said: Maar uh , hoe klinken nu de Ocos kabels De standaard kabel die ik gebruikte klonk toch wat “sloom” Buel. De Kimber klonk juist weer wat sneller, maar ook weer wat dunner (hele prettige kabel trouwens). Niets van dit alles bij Ocos. Net of de kabel voor deze verbinding gemaakt is. Het zal verder best zo zijn dat sommige mensen “karakter” missen. Ik dus als kiespijn en blijf er verder gewoon van af. Oh ja Cock, waarom maken ze van dit spul geen interlinks? Edited 17 juli 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 18 juli 2023 Report Share Posted 18 juli 2023 19 hours ago, Bloom said: Homeopathie steunt op zodanig grote verdunningen, dat er geen werkzame componenten meer overblijven. Dan kan wel nog een placebo-effect optreden. Daarbij kan het geloof in zo'n middel effectief helpen bij de genezing. Maar het placebo-effect is ook geen wondermiddel. Er zijn dingen die het eigen lichaam niét kan genezen en waarvoor er dus medische hulp nodig is. Elk jaar, in april en mei, kon ik niet meer uit mijn ogen kijken van de hooikoorts. Na pillen, poeders, druppels van de huisarts kreeg ik een spuit. En inderdaad, daarmee had je werkelijk nergens meer last van. Het jaar daarop begonnen de klachten opnieuw. Ik ging naar een klassiek homeopaat en nee die draait geen klassiek in de wachtkamer. In korte tijd was ik van de klachten af en ook nog een paar jaar daarna. Of het moet zijn, dat ik mij dat verbeeld!? Is het wetenschappelijk bewezen, dat de wetenschap inmiddels alles weet, wat er te weten valt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 18 juli 2023 Report Share Posted 18 juli 2023 2 hours ago, Jongensdroom said: Is het wetenschappelijk bewezen, dat de wetenschap inmiddels alles weet, wat er te weten valt? Wetenschap is een methode. Methodes weten niets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 18 juli 2023 Report Share Posted 18 juli 2023 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 18 juli 2023 Report Share Posted 18 juli 2023 14 hours ago, carl said: De standaard kabel die ik gebruikte klonk toch wat “sloom” Buel. De Kimber klonk juist weer wat sneller, maar ook weer wat dunner (hele prettige kabel trouwens). Niets van dit alles bij Ocos. Net of de kabel voor deze verbinding gemaakt is. Het zal verder best zo zijn dat sommige mensen “karakter” missen. Ik dus als kiespijn en blijf er verder gewoon van af. Oh ja Cock, waarom maken ze van dit spul geen interlinks? leuk om te horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 juli 2023 Author Report Share Posted 18 juli 2023 (edited) 8 hours ago, Jongensdroom said: Elk jaar, in april en mei, kon ik niet meer uit mijn ogen kijken van de hooikoorts. Na pillen, poeders, druppels van de huisarts kreeg ik een spuit. En inderdaad, daarmee had je werkelijk nergens meer last van. Het jaar daarop begonnen de klachten opnieuw. Ik ging naar een klassiek homeopaat en nee die draait geen klassiek in de wachtkamer. In korte tijd was ik van de klachten af en ook nog een paar jaar daarna. Jouw kennende had ik niet anders verwacht Wil (hahaha). Maar serieus. Ik had vroeger last van chronische allergie. Elk jaar voorhoofdsholteontsteking en vaak zaten mijn oren ook dicht. Met de ouderdom ging het voorbij of ging ik ergens anders wonen? Zo moeilijk oorzaak en gevolg te bepalen. Edited 18 juli 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 18 juli 2023 Report Share Posted 18 juli 2023 Wat mij stoort bij de groep mensen die alternatieve genees- en levenswijzes praktiseren, wel dat die vaak een houding hebben dat de anderen het "nog" of "niet" begrepen hebben. Zeg maar gerust een hautaine houding hebben want zij hebben het "licht" gezien. Maar omgedraaid ook, mensen die de "wetenschappelijke" approach kiezen gebruiken dat dan ook weer als zaligmakend. Ik hekel beide zienswijzen omdat ze beide sectair zijn en je er geen meter mee vooruitkomt. Zo, ik hoop eerlijk gezegd dat we het terug over onze gemeenschappelijke passie kunnen hebben, nml muziekbeleving. Amen Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 juli 2023 Author Report Share Posted 18 juli 2023 Ik denk niet dat de wetenschappelijke benadering zaligmakend is Gydo. Ik denk wel dat je vaak niet anders kan want anders verval je in redeneringen als van Wil (die zeker niet dom is). Hoe vaak heb ik niet horen zeggen: “ roken kan geen kwaad want mijn opa is er 100 mee geworden”. In dit ene geval klopt dit vast en zeker, maar statistisch gezien is het onzin. Gisteren trouwens een leuke film gezien. Die ging over een niet bijster slimme man die per ongeluk 200 jaar later in de tijd belandde. De Trumpianen hadden evolutionair de intelligente mensen verdrongen. Er groeide niets meer op de akkers want die werden met limonade besproeid. Iedereen dacht dat dit goed was vanwege de reclame. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts