Walt Posted 19 juli 2023 Report Share Posted 19 juli 2023 Zo te horen zijn de meningen verdeeld over die Ocos, mogelijk een smaak kwestie of slechte match in de set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 19 juli 2023 Report Share Posted 19 juli 2023 20 minutes ago, Roots said: Het is niet dat ik getrouwd ben met Cardas...Maar ik blijf daar hangen. Ze weten als geen ander hoe je kan spelen met kabels. Ik kom er hier maar ergens tussen in. Het gaat om de match, als die goed is: niks meer aan doen. In mijn beleving zou het niet eens kunnen, dat iedereen voor dezelfde bekabeling kiest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 19 juli 2023 Report Share Posted 19 juli 2023 2 hours ago, Roots said: Ocos is eigenlijk gewoon te strak te clean..Van geen wonder dat één van de ESL brothers ze verkocht. Dat had met o.a. met de lengte te maken. Hij heeft nu monoblokken in de buurt van de LS staan. En soms wil men eens iets anders (Nordost Blue Heaven). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 19 juli 2023 Report Share Posted 19 juli 2023 De lengte ging er niet meer toe doen toch, bij Ocos? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 juli 2023 Author Report Share Posted 19 juli 2023 (edited) Toen hij nog een gewone versterker had, had hij Ocos nodig. Met monoblokken kennelijk niet meer. Verder vreemd is lekker. Ik ben het wel met Wil eens. Edited 19 juli 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 19 juli 2023 Report Share Posted 19 juli 2023 1 minute ago, carl said: Toen hij nog een gewone versterker had, had hij Ocos nodig. Met monoblokken kennelijk niet meer. Verder vreemd is lekker. Ik ben het wel met Wil eens. Als de versterkers dichter bij de ls staan heb je minder lange kabels nodig. Verder had hij een zelfgemaakte elektro-aangedreven constructie om de LS naar voren te laten komen voor gebruik en bij niet-gebruik terug richting de wand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 19 juli 2023 Report Share Posted 19 juli 2023 Nou breekt mijn klomp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 19 juli 2023 Report Share Posted 19 juli 2023 On 18-7-2023 at 23:13, Vinyl_Fuchs said: In de zin van reserve? Klopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 juli 2023 Author Report Share Posted 20 juli 2023 11 hours ago, Ove Rickland said: Klopt. Wel eens geprobeerd te biwiren Ove? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 20 juli 2023 Report Share Posted 20 juli 2023 Heb je de Ocos al aangesloten Fuchs? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 20 juli 2023 Report Share Posted 20 juli 2023 23 hours ago, Jongensdroom said: Ik kom er hier maar ergens tussen in. Het gaat om de match, als die goed is: niks meer aan doen. In mijn beleving zou het niet eens kunnen, dat iedereen voor dezelfde bekabeling kiest. Dat zeg je nou zo...Maar er zijn nu al een stuk of 6 forumleden die klakkeloos een Ocos kopen...En het is dan ineens allemaal nog mooier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 20 juli 2023 Report Share Posted 20 juli 2023 1 hour ago, Roots said: Dat zeg je nou zo...Maar er zijn nu al een stuk of 6 forumleden die klakkeloos een Ocos kopen...En het is dan ineens allemaal nog mooier. Sorry, maar dat zegt mij niet zoveel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 20 juli 2023 Report Share Posted 20 juli 2023 5 hours ago, Roots said: Heb je de Ocos al aangesloten Fuchs? Ja. Ik moet er wel nog een paar spades op zetten. Heb ze er nu zo tussen gefrot. Jij wilt natuurlijk weten of ik het beter dan wel slechter vind klinken: ik hoor een nuance verschil , maar of dat beter is, daar ben ik eerlijk gezegd nog niet over uit. Helaas is een snelle kabelwissel voor een A B test in mijn set-up uitgesloten (ze zitten rechtstreeks op het crossover filter aangesloten). Of mijn audiogeheugen is niet goed genoeg ontwikkeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 20 juli 2023 Report Share Posted 20 juli 2023 2 hours ago, Roots said: Dat zeg je nou zo...Maar er zijn nu al een stuk of 6 forumleden die klakkeloos een Ocos kopen...En het is dan ineens allemaal nog mooier. Ik heb hier vier sets luidsprekerkabel, een NOS kabel (vertind koper), een set Vicol, een set Pel Audio en een set Ocos. Het is heel afhankelijk van welke versterker er speelt, maar op dit moment vind ik de Ocos het mooiste. Het kan best zo zijn dat over een paar weken de Pel Audio weer mooier is. Toen een mede forummer een setje Ocos bij zich had vond ik het echt wat hebben. Die paar honderd euro heb je zo weer terug. Op dit moment is het de laatste set die ik zou verkopen… Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 20 juli 2023 Report Share Posted 20 juli 2023 20 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: Ja. Ik moet er wel nog een paar spades op zetten. Heb ze er nu zo tussen gefrot. Jij wilt natuurlijk weten of ik het beter dan wel slechter vind klinken: ik hoor een nuance verschil , maar of dat beter is, daar ben ik eerlijk gezegd nog niet over uit. Helaas is een snelle kabelwissel voor een A B test in mijn set-up uitgesloten (ze zitten rechtstreeks op het crossover filter aangesloten). Of mijn audiogeheugen is niet goed genoeg ontwikkeld. Voorheen zaten er vrij standaard 4mm koperen Monstercables op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 21 juli 2023 Report Share Posted 21 juli 2023 Bij die Ocos kabel horen ook die zwarte en rode adapters. In de rode adapter zit volgens mij een kleine condensator en weerstand, ik weet niet of de Ocos kabel goed werkt zonder deze componentjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 21 juli 2023 Report Share Posted 21 juli 2023 De kabel werkt dan uiteraard wel, alleen je mist het Zobel netwerkje wat in die connector zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 21 juli 2023 Report Share Posted 21 juli 2023 21 minutes ago, Duclaasie said: De kabel werkt dan uiteraard wel, alleen je mist het Zobel netwerkje wat in die connector zit. Wat doet zo'n netwerkje? Een kabel is al een filter ............... Dat verbetert het geluid? Wat haalt het weg? Wat voegt het toe? Ik vertrouw het niet erg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 juli 2023 Author Report Share Posted 21 juli 2023 27 minutes ago, Walt said: Bij die Ocos kabel horen ook die zwarte en rode adapters. In de rode adapter zit volgens mij een kleine condensator en weerstand, ik weet niet of de Ocos kabel goed werkt zonder deze componentjes. Volgens mij zit dat Zobel netwerk juist in de zwarte adapter. Cock zei dat je dat je de zwarte juist nodig hebt als je bi wired. Vond hij volgens mij niet nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 juli 2023 Author Report Share Posted 21 juli 2023 (edited) 14 minutes ago, Jongensdroom said: Wat doet zo'n netwerkje? Een kabel is al een filter ............... Dat verbetert het geluid? Wat haalt het weg? Wat voegt het toe? Ik vertrouw het niet erg. Je kan dat Zobel netwerk ook los kopen. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar ik vond het verder geen verbetering. Wat zegt Spido ervan? Edited 21 juli 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 21 juli 2023 Report Share Posted 21 juli 2023 Klopt, zit in de zwarte inderdaad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 21 juli 2023 Report Share Posted 21 juli 2023 2 hours ago, carl said: Volgens mij zit dat Zobel netwerk juist in de zwarte adapter. Cock zei dat je dat je de zwarte juist nodig hebt als je bi wired. Vond hij volgens mij niet nodig. De beste methode volgens Cock is om de Ocos-kabel te strippen en dan direct vastmaken aan de speaker en versterker. Hoe minder overgangen hoe beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 21 juli 2023 Report Share Posted 21 juli 2023 On 20-7-2023 at 10:54, carl said: Wel eens geprobeerd te biwiren Ove? Nee: heeft bij mij weinig zin, omdat Cock destijds het filter heeft aangepast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 juli 2023 Report Share Posted 21 juli 2023 4 hours ago, Ove Rickland said: De beste methode volgens Cock is om de Ocos-kabel te strippen en dan direct vastmaken aan de speaker en versterker. Hoe minder overgangen hoe beter. +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 juli 2023 Author Report Share Posted 21 juli 2023 Misschien doe ik dat nog een keer George. Aan de andere kant functioneert het zo ook erg praktisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts