carl Posted 13 juli 2021 Report Share Posted 13 juli 2021 Vandaag even de stripreeks “Wunderwaffen” herlezen. Het is een historische strip met SF elementen. Het verhaal in een nutshell: door een bijzondere gebeurtenis mislukt de inval in Normandië. Hitler besluit zijn experimentele wapenprogramma sterk te ontwikkelen waaronder veel vliegtuigen waaronder zelfs eentje die op steenkool loopt (historisch). Ik zoek altijd naar passende muziek en het Nibelungenlied leek me wel wat. Wagner komt trouwens ook in de strip voor. Op een gegeven moment krijg je daar ook helemaal genoeg van. Leuke middag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 13 juli 2021 Report Share Posted 13 juli 2021 (edited) Ik ken die strip helemaal niet...Heb wel de game gespeeld Mohaa...Medal of Honor...... Later, Game of Duty...Muziek was echt erg mooi. Vooral als je in een battle zat en de treurnis(in mineur) was heel indrukwekkend. edit, Call of Duty Edited 13 juli 2021 by Roots Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcman Posted 14 juli 2021 Report Share Posted 14 juli 2021 Ik kan invoelen wat dit met je doet. Middagje heerlijk jeugdsentiment. Nu ben ik van heel ruim na de 2e wereldoorlog en pre-internet. Daarnaast heb ik ook altijd interesse gehad in de 1e/2e wereldoorlog maar kon de toegang tot informatie niet goed vinden. Hoorde alleen verhalen van mijn Opa en vader (die zelf nog heel jong was). Tegenwoordig kun je het zo gek niet bedenken of het is vindbaar. Boeiende technische ontwikkelingen destijds, maar beelden van b.v. kampen kan ik maar moeilijk naar kijken.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 14 juli 2021 Report Share Posted 14 juli 2021 Heb je het laatste deel al gekocht van Wunderwaffen Carl? Die moet ik nog kopen. De softcover versie heeft mijn voorkeur. De hardcover versie zou ik nooit meer compleet krijgen. Hauteville House is ook een favoriet van me. Dat is een soort steampunk strip, Amerika in de 19e eeuw met veel stoom en zeppelins. En een snufje scifi/fantasy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 juli 2021 Author Report Share Posted 14 juli 2021 Vorige week gekocht @Ivan. Fantastische strip en je krijgt bijna sympathie voor echte nazis als Rudel. Ik ben vrij voorzichtig met mijn strips dus ik neem genoegen met soft covers. Die Heauteville ga ik opzoeken want ik ben gek op Zeppelins. Mijn idee is trouwens al langer vliegtuigen door Zeppelins te vervangen. Met de huidige techniek zou dat toch moeten kunnen: veel milieuvriendelijker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 juli 2021 Author Report Share Posted 14 juli 2021 (edited) 2 hours ago, Arcman said: Nu ben ik van heel ruim na de 2e wereldoorlog en pre-internet. Daarnaast heb ik ook altijd interesse gehad in de 1e/2e wereldoorlog maar kon de toegang tot informatie niet goed vinden. Als je pensioen hebt, heb je tijd genoeg om bij te lezen @Arcman Wat mij eigenlijk interesseerde is de psychologie van al die nazi leiders. Eigenlijk is het grotendeels de militaire onderlaag tijdens de eerste Wereldoorlog geweest met ongelooflijke behoefte aan revanche. En de rassenleer e.d. leefde al veel langer in Duitsland en het Oostblok. Daarnaast speelde onder meer dat grootmachten als Frankrijk, Engeland en Rusland niet wilde dat Duitsland een (economische) wereldmacht werd. In die zin heeft Duitsland toch wel de oorlog gewonnen achteraf bezien. De vader van mijn moeder had al ruim voor de oorlog een exportbedrijf naar Duitsland (kippen). Wat hij verdiende mocht Duitsland niet uit. Daarom besloot hij het geld maar op te maken in Duitsland en mijn moeder naar de duurste kostschool in Duitsland (op een eiland op de Rijn) te sturen. Die nonnen waren zeer anti fascistisch. Maar op een gegeven moment moest de hele kostschool onder “militaire” begeleiding naar een plein om naar een toespraak van Hitler te luisteren. Mijn moeder vertelde later dat die toespraken van Hitler zeer overtuigend waren - de man was een top performer. Edited 14 juli 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcman Posted 14 juli 2021 Report Share Posted 14 juli 2021 3 hours ago, carl said: Als je pensioen hebt, heb je tijd genoeg om bij te lezen @Arcman Wat mij eigenlijk interesseerde is de psychologie van al die nazi leiders. Eigenlijk is het grotendeels de militaire onderlaag tijdens de eerste Wereldoorlog geweest met ongelooflijke behoefte aan revanche. Ik hoop dat mij veel (pensioen)jaren gegeven zijn...Voor wat betreft de oorlogsgeschiedenis heb ik een voorkeur voor historisch correcte feiten en vliegmachines. Ik dacht dat Wunderwaffen een oude strip was (ik kende deze strip niet) maar dit schuurt aan tegen fantasy? Mooi getekende strip. Het moet een ongelofelijke tijd geweest zijn jaren 30/40. Mijn favoriete Wunderwaffen is overigens de Messerschmitt ME 262. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 juli 2021 Author Report Share Posted 14 juli 2021 (edited) Er komen nog steeds nieuwe strips van de serie uit. Ook erg goed tekenwerk. Het is natuurlijk een alternatieve werkelijkheid. Toch zijn veel figuren wel degelijk historisch zoals Rudel ( de echte Bigglesworth denk ik dan). Ook stonden al die Wunderwaffen wel degelijk op de tekentafel. Ze zijn ook later uitgebracht door Amerikanen en Russen die al die Duitse geleerden na de oorlog “aan het werk zetten”. Er is een erg leuk nummer over Werner von Braun Edited 14 juli 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts