Hans van Liempd Posted 21 juli 2021 Report Share Posted 21 juli 2021 (edited) Niet dat ik iets aan mijn akoestiek wil veranderen, maar ik zag deze platen bij Praxis liggen. Het lijkt mij in ieder geval beter dan harde kale muren. En ook al is het geen perfecte diffusor, het zal in het midden en hoog zeker wat doen. ttps://www.praxis.nl/verf-laminaat-decoratie/tegels/wandtegels/steenstrips/steenstrips-rebel-of-styles-ultralight-tasso-zwart-574x187x25mm/10044826#specs Edited 21 juli 2021 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 21 juli 2021 Report Share Posted 21 juli 2021 2 hours ago, Hans van Liempd said: Niet dat ik iets aan mijn akoestiek wil veranderen, maar ik zag deze platen bij Praxis liggen. Het lijkt mij in ieder geval beter dan harde kale muren. En ook al is het geen perfecte diffusor, het zal in het midden en hoog zeker wat doen. ttps://www.praxis.nl/verf-laminaat-decoratie/tegels/wandtegels/steenstrips/steenstrips-rebel-of-styles-ultralight-tasso-zwart-574x187x25mm/10044826#specs Ook verkrijgbaar van hout volgens mij,dat zou ik doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 21 juli 2021 Report Share Posted 21 juli 2021 (edited) Dat is/wordt wel wat donker in huis........? De revolutionaire Ultralight Tasso steenstrip van Rebel of Styles is de meest licht-gewichte steenstrip van de wereld. Het gewicht is minder van 0,6 kg/m2. Dit komt doordat de steenstrips gemaakt zijn van UltraLight EPS-piepschuim. Door de aangebrachte textuur en kleuring van het piepschuim, zijn de steenstrips haast niet van echte natuurstenen strips te onderscheiden. Edited 21 juli 2021 by HansP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 21 juli 2021 Report Share Posted 21 juli 2021 (edited) Bij mij is de akoestiek een duidelijk verbeterpunt. Op een steenworp van mij bevindt zich: Incatro die inmiddels ook samenwerken met Poulissen Audio. Ben als Jantje modaal echter ook een beetje bang voor de prijs van een geluidsmeting. Echter vragen/ informeren staat vrij. Edited 22 juli 2021 by Vinyl_Fuchs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 juli 2021 Author Report Share Posted 22 juli 2021 10 hours ago, HansP said: Dat is/wordt wel wat donker in huis........? De revolutionaire Ultralight Tasso steenstrip van Rebel of Styles is de meest licht-gewichte steenstrip van de wereld. Het gewicht is minder van 0,6 kg/m2. Dit komt doordat de steenstrips gemaakt zijn van UltraLight EPS-piepschuim. Door de aangebrachte textuur en kleuring van het piepschuim, zijn de steenstrips haast niet van echte natuurstenen strips te onderscheiden. Wanneer je die paneeltjes op de eerste reflectiepunten hangt, valt het mee denk ik. Ze zijn er ook in het grijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 juli 2021 Author Report Share Posted 22 juli 2021 11 hours ago, Groovy said: Ook verkrijgbaar van hout volgens mij,dat zou ik doen. Ik zou dus denken aan deze paneeltjes tegen het plafond. Hout lijkt me dan een stuk lastiger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 22 juli 2021 Report Share Posted 22 juli 2021 Hmm, ik had niet in de smiezen dat het piepschuim is. Dan zou het idd ten goede kunnen komen aan de acoustiek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 juli 2021 Author Report Share Posted 23 juli 2021 On 7/22/2021 at 1:33 PM, Groovy said: Hmm, ik had niet in de smiezen dat het piepschuim is. Dan zou het idd ten goede kunnen komen aan de acoustiek. Dat staat inderdaad bij de beschrijving. Er zit echter wél een gesloten laklaag of zoiets op. Het schuim is ook wel van een stevige kwaliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 23 juli 2021 Report Share Posted 23 juli 2021 Dat zou in jouw luisterkamer wel kunnen werken. Maar volgens mij heb jij een goede acoustiek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 juli 2021 Author Report Share Posted 23 juli 2021 1 hour ago, Groovy said: Dat zou in jouw luisterkamer wel kunnen werken. Maar volgens mij heb jij een goede acoustiek. On 7/21/2021 at 7:37 PM, Hans van Liempd said: Niet dat ik iets aan mijn akoestiek wil veranderen, ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fonzy Posted 24 juli 2021 Report Share Posted 24 juli 2021 hebben ze ze niet in andere kleuren??? Of in wit?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 juli 2021 Author Report Share Posted 24 juli 2021 4 hours ago, Fonzy said: hebben ze ze niet in andere kleuren??? Of in wit?? Misschien wel, maar ik zag ze bij Praxis alleen in grijs en in zwart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 19 augustus 2021 Report Share Posted 19 augustus 2021 Verstrooier? ik heb 10 paneeltjes gekocht bij Hornbach. Ik ga ze verdelen op een dunne plaat multiplex lijmen en hang ze in de audiohoek. [url=https://postimg.cc/t1b96vgY][img]https://i.postimg.cc/t1b96vgY/DSC08627.jpg[/img][/url] Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 19 augustus 2021 Report Share Posted 19 augustus 2021 8 minutes ago, Groovy said: Verstrooier? ik heb 10 paneeltjes gekocht bij Hornbach. Ik ga ze verdelen op een dunne plaat multiplex lijmen en hang ze in de audiohoek. [url=https://postimg.cc/t1b96vgY][img]https://i.postimg.cc/t1b96vgY/DSC08627.jpg[/img][/url] Kun je dan niet net zo goed wat leuke houtjes laten verzagen bij een timmerwerkplaats? Lijkt me goedkoper toch? Of een keer wat echte diffusers bouwen, daar heb je profijt van in een veel groter frequentiegebied. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 19 augustus 2021 Report Share Posted 19 augustus 2021 Ja, maar dat is voor mij een bijkomstigheid. Ik heb ze gekocht omdat ik ze mooi vind en het fraai oogt tegen de muur. Ik had het gezien bij een kennis in zijn audioruimte, maar daar hangen er veel meer. Mocht ik er anderzins profijt van hebben dan is dat mooi meegenomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts