Jump to content

Platenspelers-cd spelers

Haudio
 Share

Recommended Posts

Toch zijn de grenzen al enigsinds open.

Binnen de EC betaal je als consument je BTW/VAT in het land van aanschaf.

Dus de spullen die je in bijv. Duitsland koopt(als consument)worden in Duitsland belast en niet in Nederland.

Een ander verhaal zijn die machines waar BVB op geheft wordt ,o.a. de auto dus.

Hier kom je niet onderuit.

Overigens die hoge prijzen hier heeft ook weer z'n voordelen.

"Ieder nadeel heb se voordeel" wie zei dat ook alweer

:)

M'n vorige draaitafel haalde ik zelf uit Engeland(nee geen Linn) na 10 jaar trouwe dienst ging ie weg en dat met een afschrijving van nog geen 100piek per jaar.

Guest okki-nokki

Beste mensen, Een importeur is altijd kosten verhogend.Een winkelier die voor minder dan 40% marge (ex BTW)levert is niet goed wijs.Een importeur die onder de 20% werkt idemdito.Betreffende VPI importeur is dat ook van Clearaudio en op de lenteshow was hij beslist niet krenterig met het schenken van (onbeperkt) een vorstelijk glas wijn.Jammer dat je dat gemist hebt.Ik heb het me in ieder geval goed laten smaken.Niet verder zijken maar zo snel mogelijk die platenwasser voor $450 in de V.S. bestellen.Die platen hadden al schoon kunnen zijn.Praatjes vullen geen gaatjes.

Rgds. Okki-nokki

Hai Okki-Nokki

Het gaat mij (natuurlijk)niet alleen om de prijs die ik zelf moet betalen, maar om het feit dat veel mooie Amerikaanse produkten volledig uit de markt worden geprijst of hier helemaal niet op de markt kunnen komen omdat ze in vergelijking met europese produkten veel te duur zijn.

Over die winstpercentages (van de importeur kende ik ze niet)heb ik twee vragen:

- wat kan kan je beter verdienen 20%/40% van 5 draaitafels of 15%/35% van 15 draaitafels. Een lagere prijs leidt tot meer omzet lijkt me.

- is dat winstpercentage wel redelijk gezien de gestegen dollerkoers over de jaren. Als het produkt duurder wordt door de dollar zou je met dezelfde winst kunnen volstaan.

Je moet eens naar de prijzen van Kimber in Duitsland en Amerika kijken. Die prijsverschillen zijn niet zo drastisch als bij VPI.

PS "Praatjes vullen geen gaatjes" was dat geen strip in de Okki heel veel jaren geleden?

Guest okki-nokki

Carl,

Wat die winst marge`s betreft,dat is een naar mij lijkt redelijke veronderstelling.Ik ben echt van mening als je daar onder gaat kan je onmogelijk een tent draaiende houden.5 tot 10% lagere prijzen genereren mijns inziens geen wezelijk grotere omzet.De Hollandse markt is erg klein,helaas.Het aantal malloten dat bij het uitkomen van een nieuw model z`n oude er voor inruilt is begrijpelijk ook klein.Amerika is voor ons nu eenmaal duur.Koop zelf erg veel vinyl op het web.Maar dat doe ik alleen omdat ik er anders niet aan kan komen c.q.vinden,dus take it or leave it.

Groet Okki-nokki

Geplaatst door okki-nokki:

Carl,

Wat die winst marge`s betreft,dat is een naar mij lijkt redelijke veronderstelling.Ik ben echt van mening als je daar onder gaat kan je onmogelijk een tent draaiende houden.5 tot 10% lagere prijzen genereren mijns inziens geen wezelijk grotere omzet.De Hollandse markt is erg klein,helaas.Het aantal malloten dat bij het uitkomen van een nieuw model z`n oude er voor inruilt is begrijpelijk ook klein.Amerika is voor ons nu eenmaal duur.Koop zelf erg veel vinyl op het web.Maar dat doe ik alleen omdat ik er anders niet aan kan komen c.q.vinden,dus take it or leave it.

Groet Okki-nokki

Nou Okki je zegt het maar,is dit de enigste reden om je spullen op het web te bestellen.

Ik kan je elke nog leverbare titel bezorgen.

Maar dan komt het,de kosten zullen groter zijn dan wanneer je het zelf besteld.

Dus wat doe je dan ???

Guest okki-nokki

Gewoon op het web scoren elke nacht ebay uitvlooien.Niets gaat vanzelf en het is meer dan de moeite waard.Alleen je moet niet meer bieden dan wat het je waard is.Je niet gek laten maken door Japanners en Italianen. Zoals je het maakt heb je het.

Okki-nokki

Geplaatst door okki-nokki:

op de lenteshow was hij beslist niet krenterig met het schenken van (onbeperkt) een vorstelijk glas wijn.schoon kunnen Rgds. Okki-nokki

Dit, overigens meerdere uitlatingen, leest alsof je het zelf hebt geschonken ?

confused.gif Jitze confused.gif

Geplaatst door robertp:

Volgens mij is er maar 1 draaitafel: een Linn LP 12. Als je die gehoord hebt, snap je niet dat mensen nog digitaal willen.Ik vraag me af of er mensen zijn die slechte ervaringen hebben met die draaitafel.

Deze even gemist, ja die zijn er wel, je zou hier een stukje kunnen lezen.

Groet Jitze

Hallo allemaal,

cd of lp, hoe zit dat dan met de opname op vynil?? ik heb cd's daar hoor je de tikken van een plaat op, en andersom heb ik ook platen die al digitaal opgenomen waren, en daarna op plaat zijn geperst. hoe weten de platenliefhebbers nou dat als ze een nieuwe lp kopen, dat deze niet al helemaal digitaal gemasterd was vooraf?

En als je dat dan niet weet, is het dan niet eerder bijgeloof dat je 40 khz tonen hoort? dat je ze wil horen?

greetz

keessie

Hai Keessie,

Platen die voor het begin '80 zijn geperst zijn voor het merendeel wel analoog opgenomen en gemixt. Voor het merendeel omdat voor de CD op markt was volgens mij wel al digitaal (PCM)werd opgenomen (het stond zelfs op de hoes als aanrader).

Heruitgaven van Speakers Corner bijvoorbeeld zijn volgens mij altijd goed zowel wat bewerking van de opname betreft als de kwaliteit van de plaat. Hoewel Oscar Peterson's Night Train niet echt goed klinkt (nog niet vergeleken met CD).

Simply Vinyl is oppassen geblazen. Volgens Mike Fremer van Stereophile gebruiken ze alles, als het maar verkoopt. Met dit merk ben ik zeer terughoudend wel 25 Euro pre plaat namelijk - kassa.

Overigens een vraag aan de anderen. Heeft Simply Vinyl de matrijzen van DCC overgenomen. Ik kreeg op een bepaald moment die indruk. De DCC opnamen en persingen die ik gehoord heb vind ik overigens wel weer goed.

Tot slot Sundazed schijnt ook een aanrader te zijn. Mono's van Birds en Dylan bijvoorbeeld.

Mijn aankoopadviseur is overigens Mike Fremer van Sterophile. Bovengenoemde platen kan je namelijk nergens uitproberen. Over die 40 Hz maak ik me ook geen zorgen als het maar goed klinkt.

Geplaatst door carl:

Hai Keessie,

Overigens een vraag aan de anderen. Heeft Simply Vinyl de matrijzen van DCC overgenomen. Ik kreeg op een bepaald moment die indruk. De DCC opnamen en persingen die ik gehoord heb vind ik overigens wel weer goed.

Tot slot Sundazed schijnt ook een aanrader te zijn. Mono's van Birds en Dylan bijvoorbeeld.

Nee, volgens mij niet.

Maar je kunt het zelf wel checken.

Kijk in de uitloopgroef en zie je een nummer beginnend met LPZ oid. dan is het van een DCC master. (Steve Hoffman z'n naam staat er overigens ook in)Maar ik geef je weinig kans dat je dit aantreft.

Er is wel eens een DCC master door een ander label gebruikt.

Acoustic Sounds re-isued op dit moment een serie lp's uit de OJC serie van Fantasy.

Saxophone Collossus van Sonny Rollins is van een DCC matrijs geperst,de andere titels van Fantasy Matrijzen.

Als het je stijl is doe er je voordeel mee.

$20 tegen meer dan $30 voor de DCC.

Geplaatst door sodejuu:

Niet helemaal waar. Als ik me niet vergis spreekt de belastingsdienst hier een woordje mee.Als je niet het alleenrecht hebt van een merk en je het ook nog eens door wil verkopen aan medewinkeliers, zul je het spul ook aan jezelf moeten verkopen, anders krijg je concurrentievervalsing of zoiets. Ik heb het meegemaakt met AVM. Dat was eerst in handen van Poulissen en toen bleek dat het toch wel aansloeg, moest hij van het importgebeuren een aparte BV maken. Hierdoor werd de aangeboden apparatuur in de winkel gelijk een stuk duurder omdat hij het aan zichzelf moest verkopen vanwege de belastingdienst. Die neemt namelijk niet aan dat je iets verkoopt zonder winst te maken.

He, laten we het lekker bij Hifi en muziek houden. Zelden zo'n onzinverhaal gelezen.

Groet,

Geplaatst door Keessie:

Hallo,

even voor mijn informatie, wat is een dcc???

ik ga niet zeggen wat ik denk dat het is, want dat is het toch niet.

greetz

DCC staat voor Dunhill Compact Classics.

Een bedrijfje dat oude glorie opnieuw zowel op 24kt Gold CD als op 180gr zwart vinyl uitbracht.

Geplaatst door Ome Henk:

...en nog steeds op het net staat: web page DCC

Je kunt zelfs alle titels die uitverkocht zijn nog gewoon bestellen ?????

DCC is nooit bankroet verklaart dus de naam is er nog steeds.

Er is inmiddels een ander bedrijf die weer titels ,onder de merknaam DCC, op de markt wil brengen.

Eigenlijk hetzelfde als met MFSL alleen is MFSL wel bankroet verklaard.

Overigens de eerste "nieuwe" MFSL titels gezien. Geen LP's maar SACD's, 3 titels van Patricia Barber

Dan ben je toch wel even stil...

Ja, da's waar...totdat je weer bij komt van 't lachen.

Het is, naar mijn idee, weer zo'n persoonlijke ervaring,die gewoon mooi geschreven en uitgelegd in een blad als "Stereophile" staat.

Maar goed, ik wil hiermee niet beweren dat ik een een fanatiek LP12 aanhanger ben, die beweert dat alleen de LP12 zaligmakend is hoor. (daarvoor heb ik gewoon niet voldoende draaitafels beluisterd/vergeleken)

Wel ben ik 't er mee eens dat de LP12 tegenwoordig veels te duur is. Als je nagaat dat een 2e hands LP12 (izgs) regelmatig op ebay.co.uk wordt aangeboden voor amper 400,- tot 500,- UKP!

Maar....imho, 't blijft een plaatje:

lp12.jpg

Veel mooier dan al dat plexiglas en chroom.

(maar da's persoonlijk, net zo persoonlijk als 't verhaal uit die 'Sterophile'.)

Laterrr,

Alco cool.gif

Hai Alco,

Ik ben het wel met je eens. Zo'n oude LP12 ziet er geweldig uit. Ik ben niet zo'n plexiglas fan hoewel ik een Oracle heel mooi vind (ook een slimme vering - namelijk hangend). Weer tevreden met de Linn/Naim combinatie?

Hai Siep,

Waar betrek jij je nieuwe LP's. Ik koop ze via Ars of Bauer, maar zoek een adres waar ze meer hebben.

Hai Alco,

Ik ben het wel met je eens. Zo'n oude LP12 ziet er geweldig uit.

Weer tevreden met de Linn/Naim combinatie ?

Hoi Carl,

Voorlopig kan ik prima leven met de Naim/Linn combi. (ps: de Kan's blijven wel een voorlopige/dus tijdelijke oplossing)

Zolang ik nog in m'n huidige woning woon, heeft 't weinig zin om van alles te proberen, door die beroerde akoestiek/kamer.

Maar ik heb net vanmiddag een nieuwe PC (never ever een Compaq meer!) besteld,dus voorlopig doe ik sowiezo maar effe geen HiFi aankopen.

ps: de Sonus Fabers heb ik eergisteren verkocht.

Groeten,

Alco

Geplaatst door carl:

Hai Siep,

Waar betrek jij je nieuwe LP's. Ik koop ze via Ars of Bauer, maar zoek een adres waar ze meer hebben.

Hoi Carl,

De meeste LP's koop ik bij Acoustic sounds.

Ze hebben eigenlijk alles op voorraad wat leverbaar is.

Voor CD's en DVD's is Amazon.com wel handig.

(een tip: bestel nooit meer dan 2 cd's,DVD's tegelijk)