Admin Beheer Posted 16 augustus 2021 Admin Report Share Posted 16 augustus 2021 Zoals jullie zien zijn we weer On-Line! Zonder noemenswaardige problemen is er geüpdate naar de laatste versie Invision Community. Er zijn geen bijzonderheden opgetreden en ook bleek de huidige configuratie die ik had doorgevoerd na de overname verder prima in orde. Uit stabiliteit en veiligheid zijn we over naar PHP 7.4.0 en zijn alle MySQL databasetabellen geoptimaliseerd. Er zijn nog wat kleine wijzigingen nodig op de MySQL maar dit moet eerst even worden uitgezocht. Let op Houd rekening met het feit dat oudere browsers, denk aan Microsoft Internet Explorer, oudere versies van Edge, Firefox of Chrome, problemen kunnen geven. Zoals ik al eerder heb aangegeven hebben ze voor deze oudere browsers de compatibiliteit losgelaten. Mochten jullie toch tegen iets aanlopen of vragen hebben over deze nieuwe versie stel deze dan in dit topic. Link to comment
Tubejack Posted 16 augustus 2021 Report Share Posted 16 augustus 2021 Mooi, onder Safari werkt het tot nu toe prima Link to comment
kappa7 Posted 16 augustus 2021 Report Share Posted 16 augustus 2021 Crome op android ziet er goed uit Link to comment
audiofreak Posted 16 augustus 2021 Report Share Posted 16 augustus 2021 (edited) Chrome browser werkt het ook in. Ik zie wel dat er iets is veranderd in de lay-out van het forum. Zo zie je dus een topic niet meer over je hele scherm, maar tot de helft. Ook zijn de quotes voor een stukje te lezen en wil je de hele quote zien moet je het eerst uitvouwen. Zie hier een voor beeld ervan https://www.high-endforum.nl/topic/15812-weer-n-audiofiele-dag-iii/?do=findComment&comment=528154 En dit topic is dus wel helemaal gevuld over het hele scherm. Kan het zijn dat de rest zich nog aanpast in de loop van deze dag? Edited 16 augustus 2021 by audiofreak Link to comment
Admin Beheer Posted 16 augustus 2021 Author Admin Report Share Posted 16 augustus 2021 Dat de quotes "ingeklapt" zijn vindt ik op zich wel prettig. Soms heb je hele pagina's met quotes die je al kent en waardoor pagina's enorm lang worden. Ik zal eens kijken of er iets aan de breedte van het forum gedaan kan worden. Wat ik niet ze zitten is een soort van "statistiek" wat ik zie: Eens kijken of dat weg kan. Ja, dat kan / is weg Breedte is ook weer normaal. Link to comment
Geerdie Posted 16 augustus 2021 Report Share Posted 16 augustus 2021 (edited) 2 hours ago, Duck-Twacy said: FF 91.0 ok +1 Ziet er strak uit verder Emoticons laden ook sneller. Edited 16 augustus 2021 by Geerdie Link to comment
Vinyl_Fuchs Posted 16 augustus 2021 Report Share Posted 16 augustus 2021 Lijkt net of dat ineens een leesbril opzet. Link to comment
Duck-Twacy Posted 16 augustus 2021 Report Share Posted 16 augustus 2021 FF heeft de optie om op je home page een aantal rijen tegels met shortcuts naar veel gebruike pagina's te tonen. De tegel voor Hi-end forum is wel erg subtiel (onleesbaar) geworden na de upgrade Link to comment
audiofreak Posted 16 augustus 2021 Report Share Posted 16 augustus 2021 Ja, alles is weer normale breedte. Ook de knoppen van + en Quote staan weer onderaan. Dank beheer! Link to comment
MarKath Posted 17 augustus 2021 Report Share Posted 17 augustus 2021 Ziet er allemaal strak uit Een goede upgrade. Link to comment
Admin Beheer Posted 17 augustus 2021 Author Admin Report Share Posted 17 augustus 2021 Ik zie dat het probleem met het niet tonen van afbeeldingen in Chrome niet is opgelost. Edit: Dit is iets wat Chrome doet als de Url van de afbeelding geen httpS is. Arden zijn site is geen httpS zie ik. Hier kan ik dus niets aan doen helaas. Ook zijn de vette topic titels in de Active Topics module verdwenen. Erg onhandig. Helemaal omdat die module de Topic Create Date gebruikt ipv. de Last Reply Date. Edit: Dit is gedaan omdat de oude module te veel performance trok om de titel vet te houden. Er is een module die eea. wel doet, deze is nog niet beschikbaar voor 4.6, even wachten nog. Beide heb ik aan Invision Support gemeld. Link to comment
Admin Beheer Posted 18 augustus 2021 Author Admin Report Share Posted 18 augustus 2021 Inmiddels heb ik dat Datum en Tijd notatie aangepast van US naar NL. Ook de weekdagen en maandnamen heb ik vertaald. Dit maakt, in mijn ogen, eea. duidelijker De komende tijd wil ik nog kleine vertalingen aanpassen. Link to comment
Admin Beheer Posted 18 augustus 2021 Author Admin Report Share Posted 18 augustus 2021 Ook de Back-to-Top plugin is ge-update en werkt weer. Deze vindt je rechts onderin je scherm. Ik ben nog bezig om de Active Topics module aangepast te krijgen naar een logischere werking. Link to comment
Roots Posted 18 augustus 2021 Report Share Posted 18 augustus 2021 Vorig jaar heb je het eens gehad over een nachtmodus. Zit dat nu in deze software ook al? Ik kijk meestal op een 34"monitor, en het is best wel een bak licht. Forum ziet er strak en netjes uit, bedankt voor je inzet Link to comment
Admin Beheer Posted 18 augustus 2021 Author Admin Report Share Posted 18 augustus 2021 47 minutes ago, Roots said: Vorig jaar heb je het eens gehad over een nachtmodus. Zit dat nu in deze software ook al? Ik kijk meestal op een 34"monitor, en het is best wel een bak licht. Forum ziet er strak en netjes uit, bedankt voor je inzet Hallo Roots, Dat is de volgende stap, een template met Dag en Nacht-modus. Nog even geduld dus Link to comment
Ove Rickland Posted 20 augustus 2021 Report Share Posted 20 augustus 2021 In een url mogen geen spaties, vandaar high-endforum. Correcter als naam is, denk ik, high-end forum (dus met spatie). Link to comment
Admin Beheer Posted 20 augustus 2021 Author Admin Report Share Posted 20 augustus 2021 1 hour ago, Ove Rickland said: In een url mogen geen spaties, vandaar high-endforum. Correcter als naam is, denk ik, high-end forum (dus met spatie). Ik zie inderdaad dat er een spatie ontbreekt. Dit heb ik gecorrigeerd. Link to comment
audiofreak Posted 20 augustus 2021 Report Share Posted 20 augustus 2021 (edited) Beste beheer, Waar kan ik mijn signature aanpassen? Ik zie dat niet meer in mijn instellingen staan bij mijn profiel. Edited 20 augustus 2021 by audiofreak Link to comment
Admin Beheer Posted 20 augustus 2021 Author Admin Report Share Posted 20 augustus 2021 53 minutes ago, audiofreak said: Beste beheer, Waar kan ik mijn signature aanpassen? Ik zie dat niet meer in mijn instellingen staan bij mijn profiel. Dat kan in Account Settings: Link to comment
Geerdie Posted 20 augustus 2021 Report Share Posted 20 augustus 2021 Onder "Profile" kan ook toch? Rechts in het grijze vak? Link to comment
Admin Beheer Posted 20 augustus 2021 Author Admin Report Share Posted 20 augustus 2021 1 hour ago, Geerdie said: Onder "Profile" kan ook toch? Rechts in het grijze vak? Ik volg je niet helemaal. Link to comment
Geerdie Posted 20 augustus 2021 Report Share Posted 20 augustus 2021 3 hours ago, Beheer said: Ik volg je niet helemaal. Ik zat met mijn hoofd in een ander universum. Ik werd getriggerd door Audiofreak's wens om z'n SIGNATURE te wijzigen. Ik dacht natuurlijk weer even slim te zijn en vond de button om je PROFIEL te wijzigen... Sorry. Link to comment
audiofreak Posted 20 augustus 2021 Report Share Posted 20 augustus 2021 Danje Beheerder. Ik heb het weer gevonden. Link to comment
Recommended Posts