Jump to content

Yamamoto Headshell

carl
 Share

Recommended Posts

Ik ben druk bezig de draaitafelvergelijking voor te bereiden. Ik moet natuurlijk wel goed voor de dag komen 😀 De vraag is een beetje wat voor een element in mijn Jelco 750 D komt. Nu zou het eigenlijk mooi zijn als het element in noodgevallen ook in mijn Graham 2.2 past. Helaas is de effective massa van de Graham 2.2, 11 gram en die van de Jelco 75 d 13,48 gram. Nu zat ik me af te vragen of je die effective massa bij de Jelco niet wat kan verlagen door een headshell te kopen met wat minder gewicht.Dan zou dat wellicht kunnen. Toevallig vond ik deze site http://mockingbirddistribution.com/yamamoto-sound-craft/yamamoto-headshells/  Er zit er een bij die kennelijk 4 gram lichter is dan de standaard Jelco Headshell. Twee headshells lijkt me op termijn toch wel leuk. Kan je nog eens wat uitproberen. Zo heb ik nog een antiek ADC element liggen.

Ik hoop dat Cock meeleest want ik geloof niet dat die daar geen mening over heeft.

Edited by carl

Na wat zoeken ben ik weer wat verder. Standaard zit op de Jelco een HS 25 headshell. Die weegt 12,1 gram (gecheckt op keukenweegschaal) en dat leidt weer tot een effectieve massa van de arm van 13,48 gram. Er is ook een Jelco HS 50 en die weegt maar 9,1 gram. Het is me nog niet duidelijk wat dit voor de effectieve massa betekent. Je kan namelijk niet simpelweg 3,1 van de effectieve massa aftrekken. Bij effectieve massa gaat het ook om gewichtsverdeling.

Die HS 50 headshell is trouwens zeer betaalbaar. Misschien heeft iemand hem nog wel liggen of anders E bay. Maar vanmiddag zie ik Roger dus wie weet.

Edited by carl

14 hours ago, carl said:

Weer fout.Ik word in september onderzocht op staar.

Ik ben pas aan beide ogen aan staat geholpen. Na 50 jaar contactlenzen en daarvoor 15 jaar bril zie ik nu zonder die hulpmiddelen prima. Alleen n leesbril. En dat van lenzen die meer dan -10 dioptrie sterkte hadden. Een paar weken rustig aan doen, druppelen en s nachts oogkapje. Verder merk je er weinig van. Ik vind het een geweldige oplossing.

Twee jaar geleden kocht ik een nieuwe bril.
Uit de meting bleek dat mijn zicht iets verbeterd was, maar ook dat ik beginnend staar had.
Tot op heden merk ik daar weinig van.

2 minutes ago, Groovy said:

Twee jaar geleden kocht ik een nieuwe bril.
Uit de meting bleek dat mijn zicht iets verbeterd was, maar ook dat ik beginnend staar had.
Tot op heden merk ik daar weinig van.

Een Yamamoto heb ik niet🤭

• 4 weeks later...