leobus Posted 20 mei 2021 Report Share Posted 20 mei 2021 Gisteren bezoek gehad van Miquel Blauw van Dion Audio. Hij had zijn nieuwste ontwikkeling - een geïntegreerd versterkertje- meegenomen. Ik gebruik bewust het verkleinwoord, want het is echt een klein kastje. Ik schat iets van 20x 35x7 cm. Maar al gauw bleek dat de daden in mijn set niet klein zijn. Het is echt een heerlijk versterkertje. Met mijn eigen versterkers heb ik nog altijd wat scherpte over. Die is met dit versterkertje dus echt helemaal verdwenen. De afbeelding van het stereobeeld is zelfs nog iets mooier dan bij mijn eigen set. Detailrijkdom is ook wat beter. Het enige wat ik mis is wat we wel eens “Slamm” noemen. Echt harde knallen van een basdrum komen wat rustiger, maar dan wel weer wat verfijnder. Het gekke is dat laagweergave van bijvoorbeeld een orgel (Piu Jesu van Rutter) weer heel strak en mooi detailrijk is. Kennelijk dus alleen wat minder sterk als het een snel en laag signaal is. Het is een versterkertje dat 60 watt aan 4 Ohm levert. En volgens de bouwer een DC gekoppeld versterkertje. Zegt mij als niet techneut niet zo veel. Ik zit nu echt te twijfelen of dit voor mij een mooi upgrade zou zijn. Als die “Slamm” er wel zou zijn, zou ik het wel weten. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 20 mei 2021 Report Share Posted 20 mei 2021 Had je die "slamm" wel met andere versterkers die je hebt getest zoals de Spec, of is dit alleen in combinatie met je huidige versterker hoorbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 20 mei 2021 Report Share Posted 20 mei 2021 Dat van de Spec kan ik mij niet meer zo goed herinneren. Ergens heb ik nog het idee dat het daar ook minder was. Die had ook geen gigantisch vermogen. De Belcanto wel: 1000 watt. Maar of dat het is, weet ik niet. De Belcanto heeft een schakelende voeding en dat heeft geen enkele versterker hier in huis gehad. Volgens Dion Audio is de mindere “slamm” inherent aan klasse ab versterkers. Maar ik zou wel eens willen weten wat een vergelijkbaar concept met bijv. 200 watt zou doen. Maar helaas, dat heeft Dion Audio niet. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 20 mei 2021 Report Share Posted 20 mei 2021 Hier alleen maar android/ windows: pas toe aan mijn 2de smartphone en 2de tablet en beide van Samsung. Waarbij ik de tablet het belangrijkste vindt. Laptop/ desktop gebruik ik nagenoeg niet meer. Bij mij gaan ze kapot als ze te langzaam worden of geregeld vastlopen. Dan wil ik er nog wel eens "tikkie" op geven (wat op den duur dan einde oefening betekent). Gelukkig doe ik dat bij mijn andere spullen niet. Mijn oudste heeft als enigste binnen ons gezin een Apple apparaat (tablet) Mij werkt de tegendraadse bediening van Apple op mijn gemoed. Net wat je gewend bent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 20 mei 2021 Report Share Posted 20 mei 2021 Hoezo geef je een ferme tik op de computer als Windows langzaam is of vastloopt? Daar kan het toestel niks aan doen. Zet er dan liever Linux op in plaats van het te vernielen, zo heb je er tenminste nog wat aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 mei 2021 Report Share Posted 20 mei 2021 5 hours ago, leobus said: Maar ik zou wel eens willen weten wat een vergelijkbaar concept met bijv. 200 watt zou doen. Maar helaas, dat heeft Dion Audio niet. groet, Leobus Ik heb hier wel iets staan wat dat wel heeft, Wil ik wel een keer naar jou meenemen als je dat leuk vind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 21 mei 2021 Report Share Posted 21 mei 2021 (edited) 18 hours ago, Vinyl_Fuchs said: Hier alleen maar android/ windows: pas toe aan mijn 2de smartphone en 2de tablet en beide van Samsung. Waarbij ik de tablet het belangrijkste vindt. Laptop/ desktop gebruik ik nagenoeg niet meer. Bij mij gaan ze kapot als ze te langzaam worden of geregeld vastlopen. Dan wil ik er nog wel eens "tikkie" op geven (wat op den duur dan einde oefening betekent). Gelukkig doe ik dat bij mijn andere spullen niet. Mijn oudste heeft als enigste binnen ons gezin een Apple apparaat (tablet) Mij werkt de tegendraadse bediening van Apple op mijn gemoed. Net wat je gewend bent. Excuses: in foute topic geplaatst. Edited 21 mei 2021 by Vinyl_Fuchs Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 21 mei 2021 Report Share Posted 21 mei 2021 12 hours ago, kappa7 said: Ik heb hier wel iets staan wat dat wel heeft, Wil ik wel een keer naar jou meenemen als je dat leuk vind. Ik weet niet of je jouw “Ampen” bedoelt, maar die zijn veel te groot om hier te plaatsen. Dus dat gaat hem niet worden. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 mei 2021 Report Share Posted 21 mei 2021 Dat wel maar als je eens wat wil proberen dan wil ik ze wel eens mee nemen maar mochten ze goed bevallen dan heb je 2 problemen. 1. ik neem ze echt weer mee en 2. je kan ze niet echt kwijt bij jou Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 21 mei 2021 Report Share Posted 21 mei 2021 15 minutes ago, kappa7 said: Dat wel maar als je eens wat wil proberen dan wil ik ze wel eens mee nemen maar mochten ze goed bevallen dan heb je 2 problemen. 1. ik neem ze echt weer mee en 2. je kan ze niet echt kwijt bij jou Nou, met 2 problemen wordt me dat wat veel. Bovendien ken ik nog een derde probleem. Als ik jouw versterkers ergens op de grond moet zetten voor een test, zijn alle kabels te kort. Tof aangeboden, maar toch maar niet. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 mei 2021 Report Share Posted 21 mei 2021 Prima Leo maar wat natuurlijk wel een ding is. Als je een wat zwaardere ab versterker wil komt dat al snel met bijhorende koeling en voeding. Dat gaat in jou bestaande kast wel een uitdaging worden. Misschien is de purifi eind versterker dan wel iets voor jou.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 mei 2021 Author Report Share Posted 22 mei 2021 Ben mijn platenrek aan het repareren met wat extra versteviging kruizen. Verder getest met een aantal LP's van Michael Jackson en vergeleken met remasters op Qobuz 24/96Khz. Qobuz klinkt echt goed. Vinyl gaat nog een stap verder, ruimtelijker, losser. Set-up digitaal en analoog is beide even duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 mei 2021 Report Share Posted 22 mei 2021 Terug naar de oorsprong Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 mei 2021 Author Report Share Posted 22 mei 2021 (edited) 31 minutes ago, carl said: Terug naar de oorsprong Jack Is dat zo? Het is -denk ik- de kunst om beide fatsoenlijk te laten klinken via één set. Digitaal of analoog "brother and sisters" hebben het veel makkelijker. Digitaal kan niet verder. 21,5 bit is wel de maximaal haalbare resolutie. (hogere cijfertjes zijn vooral marketing) Toch speel ik met een relatief eenvoudige set-up, gewoon analoger. En analoog kan nog veel verfijnder Het platenrek is inmiddels weer een stuk steviger. Er moet eigenlijk een nieuwe komen. Nog zwaar die LP's zeg Edited 22 mei 2021 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 mei 2021 Report Share Posted 22 mei 2021 (edited) On 5/17/2021 at 4:23 PM, thingman said: Voor sommige mensen wordt het een moeilijke week. Zij worden droevig van de alomtegenwoordigheid van een festival dat de Europese muziekcultuur viert met deuntjes die eigenlijk bedoeld zijn om een Bulgaarse campingdisco rond sluitingstijd zo snel mogelijk leeg te vegen. Zij houden niet van knipogen in hun muziek, en ook niet van te witte tanden. Nu het glitterfestijn een zaak van immens belang lijkt te zijn geworden, voelen zij zich een beetje eenzaam. De vrouw van sommige mensen vindt dat die mensen dan maar een weekje hun eigen platenkast opnieuw moeten alfabetiseren, liefst met hun muil dicht. Dat er ergere dingen zijn, bewijst zij door het nieuwe EK-lied van Martin Garrix en de helft van U2 aan te klikken, wat de zaken weliswaar in perspectief zet, maar ze er zeker niet beter op maakt. Als Bono galmt dat 'We are the people we've been waiting for', weten sommige mensen echt niet meer waar ze het zoeken moeten. haha, Het heeft hier ook veel opgestaan voor huisgenoten (zelf kijk ik nauwelijks tv) en zowaar toch 2 nummers ontwaard die me niet helemaal deden grijpen naar een doos prozac of een fles JD (een ervan is niet door hoorde ik later). Maar niets is bestand tegen de after party talkshows met veel borsttromgeroffel over hoe goed we het doen enzo Edited 22 mei 2021 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 mei 2021 Report Share Posted 22 mei 2021 Inmiddels naar boven gegaan(Ellie vertelt het me wel). Ik vond die soul zangeres uit Malta en die Portugees toch echt niet slecht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 22 mei 2021 Report Share Posted 22 mei 2021 Net terug van de wandeling met de hond,Nederlandse inzending gemist Frankrijk lijkt mij een kanshebber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 22 mei 2021 Report Share Posted 22 mei 2021 Ja, de spanning... Zwitserland of Frankrijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 mei 2021 Report Share Posted 22 mei 2021 Helaas Frankrijk is het niet geworden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 22 mei 2021 Report Share Posted 22 mei 2021 En maar 3 punten van het Europese publiek voor Hooverphonic? Dat lijkt me totaal in tegenspraak met het aantal cd's dat die jaarlijks verkopen over heel Europa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 23 mei 2021 Report Share Posted 23 mei 2021 7 hours ago, kappa7 said: Helaas Frankrijk is het niet geworden 7 hours ago, kappa7 said: Helaas Frankrijk is het niet geworden Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 23 mei 2021 Report Share Posted 23 mei 2021 ja inderdaad: erg jammer voor Frankrijk.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 mei 2021 Report Share Posted 23 mei 2021 Nog steeds aan de Elipson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 23 mei 2021 Report Share Posted 23 mei 2021 Tja, het stemmend publiek heeft gekozen: Italie. Bijzonder. Een uitschieter, daar gingen veel telefoonstemmen heen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 mei 2021 Report Share Posted 23 mei 2021 Vond jij het goed Ivan. Ik zag het op het nieuws en vond het een beetje over de top. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts