carl Posted 15 februari 2022 Report Share Posted 15 februari 2022 (edited) Morgen Roger op bezoek om bij te praten en twee platenspelers in te stellen en een derde te checken. De Oracle heb ik namelijk zelf gedaan Zondag met een vriend naar Kampen om de Spatials no 7 open Baffle te beluisteren. Ter vergelijking wil ik nog een conventioneler systeem uitproberen namelijk de Marten Parker Duo. En dan weet ik het niet meer. En naar muziek luisteren doe ik ook nog. Joan Armatrading staat nu aan. Toch wel erg goed hoor. Edited 15 februari 2022 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nico H Posted 15 februari 2022 Report Share Posted 15 februari 2022 On 13-2-2022 at 07:24, Tubejack said: Wederom verbaasd hoe goed CD's klinken. Door sommige hier, wordt op popmuziek afgegeven, maar ik deel die mening niet. Ok niet iedere opname is audiofiel, maar het overgrote deel klinkt goed tot zeer goed en zelfs het minste kun je nog fatsoenlijk afspelen, met een nauwkeurige dac en CD-loopwerk. Ik draaide o.a. deze dubbel CD. https://www.discogs.com/release/451003-Various-Het-Beste-Uit-De-Top-40-Van-90 Verbluffend hoeveel structuur, laagjes muziek, ruimte en diepte in opnames zitten. Prachtig Helemaal mee eens. In de tijd dat deze muziek veel werd gedraaid, en ik die zelf veel draaide, was mijn set: Nou zeg maar, nogal dubieus. Inmiddels een mooie uitstekend klinkende audioset. Waar ik onwijs van kan genieten, is om dit soort albums die Tubejack hier nu laat zien, opnieuw te herontdekken. Je dacht dat je de muziek van vroeger goed kende, echter niets is minder waar. En dat is een feestje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 februari 2022 Author Report Share Posted 16 februari 2022 On 14-2-2022 at 23:36, carl said: Mee eens en daarom pleit ik voor een simpele toonregeling a la Quad in mijn tape lus. Alleen voor noodgevallen dan. Toonregeling is anno 2022 geen vies woord meer. Volgen deze pagina zelfs high-end. https://audioxpress.com/index.php/news/schiit-audio-announces-loki-max-high-end-remote-controlled-equalizer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 16 februari 2022 Report Share Posted 16 februari 2022 Aha Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 februari 2022 Report Share Posted 16 februari 2022 (edited) Ik ga het opzoeken Jack - bedankt. Ik zit hier nu naar “ Pictures of Heath” te luisteren van ondermeer Chet Baker en Art Pepper. Ongelooflijk fantastische LP en bovendien absoluut foutloze persing. Dit in tegenstelling tot Cassandra Wilson “new Moon….” Volgens mij is het gat “geperst” toen de plaat al afgekoeld is. Slecht gecentreerd! Edited 16 februari 2022 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 februari 2022 Author Report Share Posted 16 februari 2022 44 minutes ago, carl said: Ik ga het opzoeken Jack - bedankt. Je hoeft niks te zoeken Carl, alleen met je muis op de link klikken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 februari 2022 Report Share Posted 16 februari 2022 Ik bedoel inhoudelijk dan Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 februari 2022 Author Report Share Posted 18 februari 2022 (edited) Vandaag mijn Black Lion dac -die een beetje stond te verstoffen- een nieuwe functie gegeven. Dit soort dac's wordt v.n.l. voor monitoring gebruikt in opname studio's om te masteren, mixen of te monitoren. Je hoort echt veel, waarschijnlijk álles, ook wat minder goed is. De hoofdtelefoon uitgang, had ik nog nooit gebruikt. Blijkt verrassend goed samen met een DT-770 PRO hoofdtelefoon. Klinkt mooi Lady In Satin: The Centennial Edition Edited 18 februari 2022 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 februari 2022 Report Share Posted 19 februari 2022 On 14-2-2022 at 08:33, Tubejack said: Geen problemen met de naald? Zou kunnen, moet ik echt even mee aan de gang. Ik heb de Thorents er naast staan dus even wat ombouwen. Nu ben ik afgelopen week voor het werk in Spanje geweest en gisteravond weer thuis gekomen dus moet even tijd en zin maken om er mee aan de gang te gaan. Heb helaas te veel projecten liggen hier om op te pakken en door dat ik nu veel weg ben is het afmaken van projecties niet echt mijn hoogste prioritijd. Komt wel weer als ik wat meer zin krijg. zo ligt mijn voorversterker nog open om een volume transplantatie te krijgen. De nieuwe controller ligt al klaar maar moet nog gemeten worden en in het kastje gevrot. ook de pono versterker moet ik weer eens nameten en afstellen. Na zo veel jaar zal er best wel wat verlopen zijn. nu mijn hele versterking lijn op de phono na DC gekoppeld is moet ik daar ook weer eens wat aandacht aan schenken. te veel te doen en te weinig zin om tijd te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 februari 2022 Author Report Share Posted 19 februari 2022 2 hours ago, kappa7 said: te veel te doen en te weinig zin om tijd te maken. Wat herkenbaar George. Na maanden van "gekte" tot eind vorig jaar. Afgelopen januari en februari tot nu toe weinig energie en zin. Komt wel weer goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 februari 2022 Report Share Posted 19 februari 2022 Ja rustig aan de zin om wat te doen komt wel weer. Voor nu ben ik blij dat ik de vlucht van gister overleeft heb. Was geen pretje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 19 februari 2022 Report Share Posted 19 februari 2022 Yikes Kappa...Gisteren nog even naar Big Jet TV gekeken, ik zou me ook echt niet prettig voelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 februari 2022 Report Share Posted 19 februari 2022 https://photos.app.goo.gl/EcW9sxJxRjSpzssRA Dit is net voor de landing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 19 februari 2022 Report Share Posted 19 februari 2022 Jeemig ja, ik heb járen geleden ook zoiets meegemaakt. Dan zit je echt te denken "is dit het laatste wat ik meemaak....". Maar was dit dan nog voordat alles stilgelegd werd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 maart 2022 Report Share Posted 4 maart 2022 (edited) Mijn audiofiele dag bestond gisteren uit een luistersessie bij een audiokennis. Hij had een nieuwe Auralic streamer en was daar erg enthousiast over. Even beschrijven hoe set er uit ziet: Een smalle lange huiskamer van ik schat 3,6 x 9 m. Daarin op een kopse kant de set met Klipsch Paladium luidsprekers. Een Hegel H590 en een Marantz super audio speler en de Auralic. Volgens mij een Aries G2.1. En ook nog een mooie draaitafel met voorversterker.en een uitgebreide 5.1 set, maar die hebben we nu niet beluisterd. Toen ik binnen kwam stonden de Bossche bollen klaar. Om de stap naar streaming te vieren. De man is namelijk absoluut digibeet en wou dat graag zo houden. Tot de Auralic op zijn pad kwam. In het verleden was hij al eens met streaming bezig geweest, maar dat werkte voor hem helemaal niet. Nu dus Auralic en Tidal. Geen eigen muziek en rippen, maar gebruiken i.p.v. bezitten. Dan naar de luisterstoel. Hij laat wat muziek horen en is daar zelf wel enthousiast over. Ik kan echter maar lastig aan de Klipsch klank wennen. Net of stemmen helemaal apart van de rest van de muziek worden weergegeven. Instrumenten gaat prima, maar stemmen mwahh. Ook versmeerde de klank nogal, zodat het een brei van geluid werd. Nu heeft de woonkamer drie ramen. twee aan de rechterkant, en een achter de set. Die achterste is geen probleem. Daar staan wat akoestische aanpassingen naast en onder. Maar die ene naast de rechter luidspreker is een lastige. Aan de linkerkant zit dan ook nog een deur die niet gebruikt wordt. Maar dus ook redelijk hard. Na een aantal nummers merkte ik op dat ik er niet echt aan kon wennen. Ik vroeg, of hij wel eens luisterde met de gordijnen een stukje dichtgeschoven. Voor de deur en voor het raam hangen namelijk dikke verduisterende gordijnen. Die worden gebruikt tijden het gebruik van de beamer, maar niet wanneer ik naar muziek luister, was het antwoord. Nou dat was dus simpel. De gordijnen werden een stuk dichtgeschoven en de eerste reflectiepunten waren nu gedempt. Tegelijk hebben we onder de Auralic een natuurstenen plaat gelegd en tussen die plaat en de Auralic drie eierdoppen met kogels. De Auralic stond voordien op de Hegel versterker. Niet ideaal leek mij. Tussen de Hegel en natuurstenen plaat werden drie rubber dempers geplaatst. Zo kon de Hegelj z'n warmte prima kwijt. Wat er toen gebeurde... daar had ik zelfs niet op durven hopen. Alles viel op 'n plek, stemmen waren niet meer iel en onsamenhangend en elk instrument was bijna tastbaar in het stereobeeld aanwezig. En toen werd ook het verschil tussen de CD speler en Auralic een stuk duidelijker. De Marantz heeft een duidelijke Marantz klank (wat rond) en de Auralic laat alles prachtig detailrijk horen. Daarna hebben we eigenlijk alleen nog maar naar muziek geluisterd. Ik heb een hoop van zijn muziekkeuze "geshazamd". Dat is een heel goed teken. Net zoiets als wanneer ik op vakantie ben. Maak ik veel foto's, dan boeit het me. En dat was hier dus nét zo. Alweer een mooie avond dus. Edited 4 maart 2022 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 4 maart 2022 Report Share Posted 4 maart 2022 Leuk Hans, de man zal blij zijn dat hij jouw heeft uitgenodigd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 maart 2022 Author Report Share Posted 17 maart 2022 In een hoekje van mijn werkplaats ligt al jaren een Nagaoka JT-322 element te wachten op een "quadrofonie project" dat waarschijnlijk nooit komt. Ik heb hem de afgelopen decennia in een paar draaitafels en phono-trappen geprobeerd, met wisselend succes. Vandaag in mijn Technics draaitafel geschroefd, met de originele Technics shell. In 1e instantie op 1,8gram. Eerst maar eens "voeren" met heftige trans muziek. Het laag was ongedefinieerd, sompig en dik, het geluid zweefde een beetje. Na een paar LP-kanten de naaldkracht naar de aanbevolen 1,5gram. De capaciteit de kabel meegereken van +/- 70pF naar 170. Weer een aantal platen verder eens serieus gaan luisteren. Nu klinkt het prachtig, het laag is niet meer overheersend slank en goed gedefinieerd. Het stereobeeld is niet meer zweverig. Er zijn veel laagjes muziek te horen en details waarvan ik me niet kan herinneren dat die in de groef zaten. Mijn Goldring 1006 klinkt ook goed, maar dit gaat duidelijk verder. Onder de microscoop ziet de Shibata naald er als nieuw uit. Kennelijk moet zo'n element weer even "op gang" komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 17 maart 2022 Report Share Posted 17 maart 2022 Nou over op gang komen tubejack. Vandaag mijn Denon AH-D9200 hoofdtelefoon binnen. Meteen aangesloten op iPad, portable ifi versterker en luisteren. Klinkt enorm midden betoond en nergens naar. Nu een paar uur verder en hem weer opgezet en het scheelt behoorlijk wat. Ik laat hem eerst eens een langere tijd aan de portables aangesloten en spelen en ga hem dan eens aan de set beneden knopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 maart 2022 Author Report Share Posted 17 maart 2022 53 minutes ago, Mediator said: Nou over op gang komen tubejack. Soms heeft apparatuur "menselijke trekjes" Gefeliciteerd met je aanwinst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 17 maart 2022 Report Share Posted 17 maart 2022 2 hours ago, Tubejack said: Soms heeft apparatuur "menselijke trekjes" Gefeliciteerd met je aanwinst Je bedoeld voor zo’n ouwe l*l als ik dat ik ook wel eens even op gang moet komen gna gna. ik denk dat het wel goed komt met de hoofdtelefoon. Net beneden aangesloten en een half uurtje geluisterd. Klinkt al veel beter. En de Denon maakt hier ook een flinke stap hetgeen mijn beyerdynamic DT990pro eigenlijk niet doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 maart 2022 Author Report Share Posted 17 maart 2022 (edited) 1 hour ago, Mediator said: Je bedoeld voor zo’n ouwe l*l als ik dat ik ook wel eens even op gang moet komen gna gna. ik denk dat het wel goed komt met de hoofdtelefoon. Net beneden aangesloten en een half uurtje geluisterd. Klinkt al veel beter. En de Denon maakt hier ook een flinke stap hetgeen mijn beyerdynamic DT990pro eigenlijk niet doet. Ehhh dat 1e is voor eigen rekening .... hahaha Zie er erg mooi uit die Denon AH-D9200. Prachtig Ik luister een jaar of 2 via een DT-770 (80Ω) Schiit Vali 2 hybride hoofdtelefoon versterker en een Schiit Modi 3 aan mijn iMac. Klinkt lekker. Maar ja je hebt lekker en heel mooi. Ik neem aan dat je deze hoofdtelefoon aan je hoofdset gaat gebruiken? Edited 17 maart 2022 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 17 maart 2022 Report Share Posted 17 maart 2022 Ja ik ken al die Beyers wel goed. Ook de DT770 en de DT880. Maar ik ben dan weer opgegroeid met de DT990pro. Heb hem een paar jaar terug opnieuw gekocht vanwege mijn elektrisch drumstel en ik gebruikte hem ook voor de zolderset die ik echter heb opgeheven. Heb daar ook menig uurtje genoten van die Beyer daar. Die Denon zit ook erg comfortabel trouwens. Mooie hobby hè die hifi zeker als dingen op hun plaats vallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 maart 2022 Author Report Share Posted 17 maart 2022 33 minutes ago, Mediator said: Mooie hobby hè die hifi zeker als dingen op hun plaats vallen. Zeker. Wat ik leuk vind van PRO spullen zoals die van Beyerdynamic dat je kwaliteit krijgt voor weinig geld. Vooral beginnende artiesten hebben nog niet zoveel geld maar hebben wél behoefte aan fatsoenlijke apparatuur. Je krijgt wel warme oren van zo'n DT-770 gelukkig het went Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 maart 2022 Report Share Posted 19 maart 2022 On 17-3-2022 at 15:30, Mediator said: Nou over op gang komen tubejack. Vandaag mijn Denon AH-D9200 hoofdtelefoon binnen. Meteen aangesloten op iPad, portable ifi versterker en luisteren. Klinkt enorm midden betoond en nergens naar. Nu een paar uur verder en hem weer opgezet en het scheelt behoorlijk wat. Ik laat hem eerst eens een langere tijd aan de portables aangesloten en spelen en ga hem dan eens aan de set beneden knopen. De Denon heeft een impedantie van 24 Ohm wat wel laag is voor een hoofdtelefoon. Een portable apparaat heeft daar vaak wel problemen mee. Een goede stabiele hoofdtelefoon versterker zal wel wonderen doen bij deze headset. Mooi ding overigens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 19 maart 2022 Report Share Posted 19 maart 2022 2 hours ago, kappa7 said: De Denon heeft een impedantie van 24 Ohm wat wel laag is voor een hoofdtelefoon. Een portable apparaat heeft daar vaak wel problemen mee. Een goede stabiele hoofdtelefoon versterker zal wel wonderen doen bij deze headset. Mooi ding overigens. ja klopt Kappa. Hij klinkt pas echt wat verfijnder aan mijn Unison Research SH versterker. Mijn ifi portable versterker gaat ook wel wat beter maar het geluid blijft wat hoekig. Af en toe spectaculair maar soms weer wat minder. Helemaal ongekleurd is die Denon trouwens niet. Je hoort toch een soort van amplitude vanwege het gesloten systeem. Een beetje zoals ik vroeger Kharma ook hoorde op shows. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts