Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... IV

Tubejack
 Share

Recommended Posts

Just now, Roots said:

Het is nu een beetje zo: Als ik nog meer neerwaartse druk geef kan ik nog sneller door de bocht...Maar aan de helft heb al genoeg bij 33rpm. Beetje zonde van die extra slijtage van je banden..Naald /plaat denk ik dan eigenlijk 🙃

Er zijn zelfs cartridges die > 500µm halen Roots. Het zal een doel hebben. Of de plaat meer slijt bij een hoge naald druk daar zijn de meningen erg over verdeeld. Ik heb ook een Shure SC35 met witte naald die speelt met 3 gram een Denon DL-103 op 2,5 gram en andere MM elementen die op 1,8gram spelen.   

3 hours ago, Tubejack said:

Dus ik ben van 1,75 gram naar 1,83 gegaan. Bij 100µm blijft nu wèl de naald in de groef. Maar dat is -denk ik- wel erg zwaar voor het naaldje. 🤔

Wat is het doel dan?

Trouwens ..Ik liep al bij 8 maanden...En ik vroeg van alles aan mijn papa en mama😄

2 hours ago, Roots said:

Op 500µm....Maar we hebben er maar 50 nodig...Heb je zelf verteld.

Wel goed lezen hé.  Afijn net een 1,5 uur genordic walked.  heerlijk weer nog🙂

Daarvoor, deze LP gedraaid.  Geweldig mooi " let's dance" 

Aanrader: zo'n Gold Ring 1042  👍

LmpwZWc.jpeg    

11 minutes ago, Roots said:

Ik heb notabene zelf die 1042 aangeraden een paar weken geleden....aan wie was het ook alweer?🤔...Toen ben jij op die naald gaan shoppen!

Dat was dan een goed advies 🙋‍♂️ Maar eh... ik had die naald al 31 mei j.l. via Ebay  in Engeland besteld.  Even terug gebladerd op dit forum je hebt inderdaad de 1042 genoemd maar in een ander topic maar niet aan mij.  Maar wat geeft het? 😉Eenmaal goed afgesteld en met de juist capaciteit afgesloten. Top 👍  

Edited by Tubejack

1 minute ago, Roots said:

Geeft ook helemaal niks Jack🤗 Het plezier is wat ieder toekomt...En ook zo bedoeld is.

Zoals ik al zei Roots, het is echt top.🙂  Ik zat vandaag stiekem te denken, wat dan een volgende logische stap is. Want een mens moet wat te wensen hebben niet?  Ik heb wel iets met het merk Goldring.  

Het halen van 100 um is naar mijn idee niet het niet van de plaat springen van de naald, maar afspelen zonder enige vervorming op beide kanalen bij 100 uM. Dit is voor de meeste elementen echter een illusie om dit te halen. 

Maar wat wordt in deze bedoelt met fijn afstellen? In feite zou je na ieder aanpassing namelijk je uitlijning en naalddruk ook moeten bijstellen. 

Overigens zit mijn Phasemation PP-300 nog in de inspeel fase en ga ik de afstelling binnenkort nog eens nalopen.  Volgens Roger zou vooral de tracking er na verloop van tijd op vooruit gaan. 

Ik heb ook een Goldring Jack...Een Eroica LX...Als je mij vraagt wat is het mooiste wat ik ooit gehoord heb..Dan is dat op mijn Krell/Thiel combi met die Goldring...Niet om uitersten maar die laagjes, dieptes die je meemaakt.

5 minutes ago, Duclaasie said:

Het halen van 100 um is naar mijn idee niet het niet van de plaat springen van de naald, maar afspelen zonder enige vervorming op beide kanalen bij 100 uM. Dit is voor de meeste elementen echter een illusie om dit te halen. 

Maar wat wordt in deze bedoelt met fijn afstellen? In feite zou je na ieder aanpassing namelijk je uitlijning en naalddruk ook moeten bijstellen. 

Overigens zit mijn Phasemation PP-300 nog in de inspeel fase en ga ik de afstelling binnenkort nog eens nalopen.  Volgens Roger zou vooral de tracking er na verloop van tijd op vooruit gaan. 

Kan niet! Tracking  gaat alleen maar achteruit..Volgens mij moet je het wekelijks bijstellen om die 100µm te halen..En dan nog..So what?

1 minute ago, Roots said:

Ik heb ook een Goldring Jack...Een Eroica LX...Als je mij vraagt wat is het mooiste wat ik ooit gehoord heb..Dan is dat op mijn Krell/Thiel combi met die Goldring...Niet om uitersten maar die laagjes, dieptes die je meemaakt.

Mooi. Ik zat stiekem naar de nieuwe Eroica HX te kijken.  Voordeel is dat je geen step-up trafo nodig hebt met buizen. Wellicht iets minder dan een LX, maar in een step-up trafo verdwijnt toch ook muziek?  Heeft  daar iemand, wel eens iemand over nagedacht? 🤔 Nadeel is dan weer, dat je de rest van de set eigenlijk ook weer moet up-daten. Is dan zo'n stap dan wel groot genoeg, om echt verschil te maken.?  Luxe problemen. 😀   Ik ga lekker platen draaien 🙋‍♂️

12 minutes ago, Duclaasie said:

Volgens mij ook 😉 Maar ik vond het al heel wat. 80µm gaat zeker goed. 90µm net aan, Toch een mooi resultaat?  Zover ik weet  wordt met het inspelen de ophanging wat soepeler, waardoor de naald de groef makkelijker kan volgen.  Maar er zijn hier  mensen op dit forum, met veel ervaring. Wie het zijn dagelijks werk is zoals Sodejuu 🙋‍♂️

16 hours ago, Tubejack said:

Dat doet  mijn kleinzoon van 15 maanden ook.  Lopen, is nog niet helemaal zijn ding. Hij probeert het wel én fanatiek.  🙋‍♂️

🥰  Ik denk dat ik die van mij binnenkort maar ga vastbinden.

6 minutes ago, carl said:

🥰  Ik denk dat ik die van mij binnenkort maar ga vastbinden.

Het is een vrolijk kereltje. En ik heb er weer een doel bij Carl. Het lijkt me machtig als hij kan solderen. 🙂 Dat ga ik ook zo doen. Maar eerst nog een bak koffie. Er staat en LP van Eva Cassidy die klinkt prachtig. Verder merk ik echt dat het komkommertijd is hier op dit forum. Zal door het mooie weer komen 💁🏼‍♂️

Ik luister op zolder niet. Maar in de huiskamer ben ik wel bezig. Ik denk dat het beter kan als de Cabasse Galiotes of ze moeten een keer opgewaardeerd worden. Moet je voor in Frankrijk zijn, maar ik spreek nauwelijks Frans 😄

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...