Mediator Posted 10 augustus 2022 Report Share Posted 10 augustus 2022 Dankjewel allemaal! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 10 augustus 2022 Report Share Posted 10 augustus 2022 Ik kocht twee nog hele gave Philips luidsprekers uit vervlogen tijden. De units heb ik er uit gehaald en daar een breedbander Philips 9710m in geschroefd. Wauw wat een upgrade, ze kinken wat scherp in het hoog en daar komt mijn equalizer goed van pas, De kasten zijn groot genoeg, goed gedempt dus geen gebonk aangezien er twee openingen zijn waar de woofer en midden toner in gezeten hebben kan je druk weg. Met daar het doek voor zie er niets van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 augustus 2022 Report Share Posted 11 augustus 2022 Jij komt je pensioen wel door Peter Ik ga direct verder met het schoonmaken van mijn souterrain. Wil wel eens zien hoe ver ik kom met mijn HiFi daar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 11 augustus 2022 Report Share Posted 11 augustus 2022 Zeker,ik verveel mij niet. Jouw souterrain lijkt mij mooi om daar een muziekkamer van te maken. Lekker beneden ook wel fijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 augustus 2022 Report Share Posted 18 augustus 2022 Het is ook allemaal veel dichter bij onze leefruimte Peter. Bovendien een zeer goede trap naar het souterrain zowel van binnenuit als van buitenaf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 augustus 2022 Report Share Posted 18 augustus 2022 En dichter bij de wijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 augustus 2022 Report Share Posted 18 augustus 2022 Je hebt het door Roger Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 augustus 2022 Report Share Posted 20 augustus 2022 Mijn audiofiele dag bestond uit LP’s recyclen. Mijn hele kelder staat vol met LP’s die ik in de loop der jaren heb gekregen. Die ben ik nu aan het uitselecteren. De vele “ Warm aanbevolen” e.d. en platen met krassen gaan rechtstreeks de kliko in. De hoezen gaan bij het oud papier. Ik heb een doos gemaakt van NL talig waaronder André Hazes, Vader Abraham, Ellie en Rickert, Robert Long en nog veel meer. Iedere collectie bevat wel platen van Thijs Introspection en Flairck. Morgen ga ik modern bekijken en de stapels klassiek. Daar zou nog wel wat leuks bij kunnen zitten. Als er wensen bijvoorbeeld op het gebied van orgel zijn laat het weten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 augustus 2022 Author Report Share Posted 20 augustus 2022 Na al die hitte en dagen niet spelen, zowaar weer eens een audiofiele dag vandaag. Er staat een vintage setje uit 1982 in de kamer en dat klink als een klok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 augustus 2022 Report Share Posted 20 augustus 2022 Be 1 hour ago, Tubejack said: Na al die hitte en dagen niet spelen, zowaar weer eens een audiofiele dag vandaag. Er staat een vintage setje uit 1982 in de kamer en dat klink als een klok. Ben jij nog geïnteresseerd in Elly en Rickert, Jack ? Ik heb ook wat LP’s met Rely Pop van ze. De vader Abrahams LP is al weg naar Roger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 augustus 2022 Author Report Share Posted 20 augustus 2022 48 minutes ago, carl said: Ben jij nog geïnteresseerd in Elly en Rickert, Jack ? Ik heb ook wat LP’s met Rely Pop van ze. De vader Abrahams LP is al weg naar Roger. Eh nee Carl, bedankt voor het aanbod. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 augustus 2022 Report Share Posted 21 augustus 2022 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 augustus 2022 Author Report Share Posted 21 augustus 2022 2 hours ago, carl said: Vinyl klinkt wel echt goed met wat er nu staat. (alleen Fet's) Ik had gister de laatste dubbelaar van Adele op. Bij het nummer: "My Little Love" had mijn vrouw "kippenvel". Zo hoort het. Ook bij stevige uithalen geeft de set geen krimp. De Goldring 1042 laat veel muziek en laagjes horen. Top MM cartridge Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 augustus 2022 Report Share Posted 21 augustus 2022 Toch grappig dat je na alle formaten doorlopen hebt toch uitkomt op vinyl Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 augustus 2022 Author Report Share Posted 21 augustus 2022 3 hours ago, carl said: Toch grappig dat je na alle formaten doorlopen hebt toch uitkomt op vinyl Jack. Niet helemaal Carl. Ik snoep van álle walletjes. Digitaal én analoog, buizen én transistoren of een mix. Ik denk ook niet zo gauw, dat wat ik hebt :"het beste medium is" Ook andere media kunnen erg goed klinken. Maar vinyl vind ik wel bijzonder. Naast een goed loopwerk (draaitafel) blijkt met name de phono-stage wonderen kunnen verrichten. M.i. een beetje onderschat "doosje" Ongeveer hetzelfde, als andere doosjes met zoals die met de naam : "dac" Een "vermogen" hoeft het dan weer niet te kosten. Kan natuurlijk wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 21 augustus 2022 Report Share Posted 21 augustus 2022 8 minutes ago, Tubejack said: M.i. een beetje onderschat "doosje" ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 augustus 2022 Author Report Share Posted 21 augustus 2022 19 minutes ago, Seed7 said: ? Phono-stage Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 21 augustus 2022 Report Share Posted 21 augustus 2022 1 minute ago, Tubejack said: Phono-stage Onderschat???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 augustus 2022 Author Report Share Posted 21 augustus 2022 (edited) 9 minutes ago, Seed7 said: Onderschat???? Zeker! Die heeft volgens mij minstens net zoveel invloed (of zelfs meer) dan de rest van de analoge set-up . @carl Vinyl heeft natuurlijk ook een aantal nadelen, zoals: "groot, onhandig, kwetsbaar". Maar wat muziek betreft, is het m.i. een medium waar alles al inzit en ook qua tijd precies klopt. Edited 21 augustus 2022 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 21 augustus 2022 Report Share Posted 21 augustus 2022 Een phonotrap is zeker heel belangrijk, en zeker bij een goed element. Ik denk wel dat verschillende instelbare loads gewenst zijn om er alles uit het element te halen wat er in zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 augustus 2022 Author Report Share Posted 21 augustus 2022 59 minutes ago, Groovy said: Een phonotrap is zeker heel belangrijk, en zeker bij een goed element. Ik denk wel dat verschillende instelbare loads gewenst zijn om er alles uit het element te halen wat er in zit. Nog mooier is het als je het element en phono-trap precies op elkaar kunt aanpassen. En soms vind ik via een exact aangepastste of bij het element bijbehorende step-up nog weer beter klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 21 augustus 2022 Report Share Posted 21 augustus 2022 Ja, dat is helemaal mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 21 augustus 2022 Report Share Posted 21 augustus 2022 2 hours ago, Tubejack said: Zeker! Die heeft volgens mij minstens net zoveel invloed (of zelfs meer) dan de rest van de analoge set-up . Ik heb nu niet bepaald de indruk dat de phonotrap ooit onderschat is. Kijk eens naar de enorme hoeveelheid schakelingen er voor zo'n ding bestaan. De enorme hoeveelheid discussies op allerhande fora, in tijdschriften, blogs etc. Ook ten aanzien van het aanpassen. Van de eenvoudigste manier, capaciteit, impedantie tot complex door de keuze van de ingangsschakeling en de componenten daarvan, dan de keuzes ten aanzien van filteren. Als er in de analoge keten thuis iets onderschat wordt dan is het het loopwerk en overschat wordt het element. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 augustus 2022 Author Report Share Posted 21 augustus 2022 (edited) 8 hours ago, Seed7 said: Ik heb nu niet bepaald de indruk dat de phonotrap ooit onderschat is. Kijk eens naar de enorme hoeveelheid schakelingen er voor zo'n ding bestaan. De enorme hoeveelheid discussies op allerhande fora, in tijdschriften, blogs etc. Ook ten aanzien van het aanpassen. Van de eenvoudigste manier, capaciteit, impedantie tot complex door de keuze van de ingangsschakeling en de componenten daarvan, dan de keuzes ten aanzien van filteren. Als er in de analoge keten thuis iets onderschat wordt dan is het het loopwerk en overschat wordt het element. Dat idee heb ik al van decennia terug. Toen Blue Note Phono-1 's verkocht werden met kostbare Jan Allaerts cartridges. En nog steeds bij diverse Youtube filmpjes. Platen spelen is een dure hobby. Een top vintage voor en eindversterker die nu staat te spelen, was goedkoper dan een Goldring 1042. Edited 22 augustus 2022 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 22 augustus 2022 Report Share Posted 22 augustus 2022 13 hours ago, Tubejack said: Platen spelen is een dure hobby. Dat is het hele audiogebeuren als je iets meer dan een midimaat-all-in-one-wondersetje wilt. Als je dat niet wilt dan is het opvallend waarin veel en weinig geïnvesteerd wordt (binnen de geven mogelijkheden). In geld en aandacht. Suboptimalisatie viert hoogtij en dat wordt natuurlijk door de "handel" met liefde in stand gehouden. Dat daarmee de phonotrap een ondergeschoven kindje is? Neen, niet bepaald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts