Mediator Posted 22 augustus 2022 Report Share Posted 22 augustus 2022 De phonotrap is vaker wel onderschat. Dat zie je dan niet misschien hier. Er zijn hier trouwens ook digifans (niks mis mee overigens). Maar op andere fora zie je het wel terug. Goede draaitafel en goed element denkt men vaak vanzelf aan. Om goed te investeren in het phono gedeelte wordt vaak niet aan gedacht of men denkt dat men wel wegkomt met een redelijk eenvoudig ding. Op een bepaald niveau is de phonotrap een anker en komt de magie pas als je als phonotrap iets moois koopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 augustus 2022 Report Share Posted 22 augustus 2022 Ik had het even gemist maar heel veel sterkte Med. Dat vind ik ook wel het sterke van dit forum, dat je even iets kwijt kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 22 augustus 2022 Report Share Posted 22 augustus 2022 Dank je Carl. Vanochtend is mijn vader gecremeerd. Het heeft erg veel indruk gemaakt. Zal ook nog een gemis worden straks. Ben hier nu maar om de gedachten even op wat anders te brengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 22 augustus 2022 Report Share Posted 22 augustus 2022 Het overkomt je ook maar gewoon..En je kan er niets aan doen. Ik heb het allemaal meegemaakt Mediator..Im/Pm me maar als je er behoefte aan heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 22 augustus 2022 Report Share Posted 22 augustus 2022 Sterkte Mediator. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 22 augustus 2022 Report Share Posted 22 augustus 2022 1 hour ago, Mediator said: De phonotrap is vaker wel onderschat. Dat zie je dan niet misschien hier. Er zijn hier trouwens ook digifans (niks mis mee overigens). Maar op andere fora zie je het wel terug. Goede draaitafel en goed element denkt men vaak vanzelf aan. Om goed te investeren in het phono gedeelte wordt vaak niet aan gedacht of men denkt dat men wel wegkomt met een redelijk eenvoudig ding. Op een bepaald niveau is de phonotrap een anker en komt de magie pas als je als phonotrap iets moois koopt. Onderschat niet...Misschien voor de nieuwe vinyl intreders? Ik kom dik 30 jaar geleden al van een Audio Research SP9mk2..Later van een Krell KSP7B en nu een Krell KSP Reference..Allemaal met een fantastische Phonotrap..Ook altijd intern Spijtig dat ik geen vinyl meer draai. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 augustus 2022 Report Share Posted 22 augustus 2022 (edited) 1 hour ago, Roots said: Spijtig dat ik geen vinyl meer draai. Wat niet is kan weer komen Roots! Wil je een top vinyl installatie hebben dan moet aan elk onderdeel maximaal aandacht worden gegeven: van phonotrap tot naald. Ik heb nogal wat phonotrappen voor Puresound in huis gehad, maar die Pass kloon van Roger is werkelijk erg goed ongeacht het geld wat die kost. Edited 22 augustus 2022 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 22 augustus 2022 Report Share Posted 22 augustus 2022 Dat weten we al lang Charles Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 augustus 2022 Report Share Posted 22 augustus 2022 1 minute ago, Roots said: Dat weten we al lang Charles Ik heb te lang bij de overheid gewerkt Roots. Dit is de LP methode die daar vaak wordt toepast (steeds de boodschap herhalen). Slimme mensen zoals jij hebben dat vaak wel door . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 22 augustus 2022 Report Share Posted 22 augustus 2022 Ik ben de TD-145 MK2 van mijn pa aan het servicen. Tot mijn grote vreugde bleek er een draadbreukje in de arm bekabeling te zitten, wat bij een TP-62 werkelijk waar een feest is. Vanavond eens even rustig voor gaan zitten en de gehele bekabeling voor een stukje Cardas 4x34AWG en nieuwe clips vervangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 22 augustus 2022 Report Share Posted 22 augustus 2022 Knap werk. Voor mij schrik en horror Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 22 augustus 2022 Report Share Posted 22 augustus 2022 Voor mij ook, maar de enige manier om er handig in te worden is gewoon doen. Hoewel ik die harde plastic plug uit de arm halen doodeng vond, om over het terug plaatsen nog maar te zwijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 22 augustus 2022 Report Share Posted 22 augustus 2022 Een vriend van mij heeft vele armen opnieuw bedraad, Het gaat niet altijd makkelijk. Ik het ook wel eens gedaan bij goedkope toonarmen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 augustus 2022 Report Share Posted 23 augustus 2022 Leuke klus en netjes gedaan. Pas wel op met het twisten van de bedrading. Met MM kan je het risico lopen zo een hoog af filter te bouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 23 augustus 2022 Report Share Posted 23 augustus 2022 De opbouw van de kabel is twisted pairs ( Cardas 4x0,33 AWG) en bedoeld als toonarm kabel. Je zou toch denken dat daar over is nagedacht… Overigens is alleen het stukje in de armbuis van ca. 20cm vervangen, dus ik vermoed dat daar niet meteen problemen van komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 23 augustus 2022 Report Share Posted 23 augustus 2022 Onlangs twee toonarmen opnieuw laten bekabelen met Sonore kabel door Audio analogue service Limburg. Simply the best. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 augustus 2022 Report Share Posted 23 augustus 2022 Ik veronderstel de oude kabel Kraus. De Nano tubes zullen wel niet passen toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 23 augustus 2022 Report Share Posted 23 augustus 2022 (edited) 51 minutes ago, carl said: Ik veronderstel de oude kabel Kraus. De Nano tubes zullen wel niet passen toch? Klopt Carl de oude kabel. Met nanotube speelt Cock zelf mee in zijn toonarmen, dus dat past ook. Edited 23 augustus 2022 by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 augustus 2022 Report Share Posted 24 augustus 2022 Had ik niet gedacht Ivan. Ik moet trouwens even kijken of Cock makkelijk bereikbaar is vanuit Schiedam met de fiets. Ik zit daar nu eenmaal per twee weken op te passen met Ellie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 24 augustus 2022 Report Share Posted 24 augustus 2022 Een 30 minuten op de fiets en als je een elektrische fiets hebt vast sneller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 24 augustus 2022 Report Share Posted 24 augustus 2022 Openbaar vervoer? Maar Schiedam - Cock lijkt me nog aardig stukje met de fiets... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 augustus 2022 Report Share Posted 24 augustus 2022 Ik ga het eens even bestuderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 24 augustus 2022 Report Share Posted 24 augustus 2022 (edited) 1 hour ago, carl said: Ik ga het eens even bestuderen. Van Schiedam naar hordijkerveld in Rotterdam is mogelijk in combinatie met de NS ok een optie, en dan station Rotterdam Lombardijen uitstappen en uiteraard dat met de fiets. Ik ben "geboren op Zuid" Edited 24 augustus 2022 by HansP Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 augustus 2022 Report Share Posted 24 augustus 2022 Met dank Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 24 augustus 2022 Report Share Posted 24 augustus 2022 Ik weet ook nog wel wat leukers, dan ga je met de metro naar R'dam en de leuvehaven, en bij de Spido stap je met met fiets en al over naar de Waterbus en stap je er weer van af als je bij Ridderkerk de Schans bent, iets te ver, maar met goed weer een leuke trip.!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts