SpaceJS Posted 27 november 2022 Report Share Posted 27 november 2022 29 minutes ago, Roots said: blijkbaar niet...Je moet wel heel de keten bekijken héh...Een zeer kostbare cd speler die alles al op orde heeft ga je niet aansluiten op een analoog insteekkaartje of jaag je niet weer door een processor heen. indien goed afgesteld doet de processor niets. Wanneer analoog aangesloten eventueel zeskanaals wordt de zaak op 96/24 omgezet eventueel zeskanaals en direct doorgezet naar de uitgang. Datzelfe voor wanneer ze hem digitaal aansluiten. De grote vraag is dan inderdaad waarom die dure SACD speler. Een gewoon loopwerk was voldoende geweest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 27 november 2022 Report Share Posted 27 november 2022 Het is meer de vraag doet die processor niets...En waarom zou je jou perfecte analoog signaal weer omzetten naar 96/24? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gydo Posted 27 november 2022 Report Share Posted 27 november 2022 29 minutes ago, Roots said: Leest de man mee? Neen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted 27 november 2022 Report Share Posted 27 november 2022 2 minutes ago, Roots said: Het is meer de vraag doet die processor niets...En waarom zou je jou perfecte analoog signaal weer omzetten naar 96/24? inderdaad, indien niet juist ingesteld kan die processor er gerust wat mee doen, maar goed gelet op de foto zou ik liever goter gaan wonen dan zoveel uitgeven aan een set die in de ruimte waarschijnlijk moeilijk tot zijn recht gaat komen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 november 2022 Author Report Share Posted 27 november 2022 2 hours ago, robx said: minder is meer Meer is soms beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 27 november 2022 Report Share Posted 27 november 2022 Die man kan beter paar mooie monitor speakers uitkiezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 28 november 2022 Report Share Posted 28 november 2022 Nog een dik vloerkleed over de tapijttegels gelegd, het klinkt met wat meer body heb ik het idee. Kleine geluidjes klinken duidelijker. Geen wereld van verschil maar toch! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 november 2022 Author Report Share Posted 28 november 2022 2 hours ago, Groovy said: Nog een dik vloerkleed over de tapijttegels gelegd, het klinkt met wat meer body heb ik het idee. Kleine geluidjes klinken duidelijker. Geen wereld van verschil maar toch! Alle beetjes helpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 28 november 2022 Report Share Posted 28 november 2022 Ja fijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 november 2022 Report Share Posted 28 november 2022 Het beste is het tapijt op de plek te hebben van de eerste reflectie via de grond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 28 november 2022 Report Share Posted 28 november 2022 Just now, kappa7 said: Het beste is het tapijt op de plek te hebben van de eerste reflectie via de grond. Of daar een poef, dik kussen, of een blok vilt. Dat schuif je opzij als je niet luistert. Grondreflecties zijn echter minder storend dan plafondreflecties, da's een evolutie dingetje. We leven nog niet lang genoeg in grotten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 november 2022 Report Share Posted 28 november 2022 Klopt maar het ging me eigenlijk om het volgende. Je ziet vaak wel een kleed liggen maar dan onder de koffietafel en het eerste reflectie punt is dan weer de harde vloer. Dan heeft het kleed niet veel meer zin meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 28 november 2022 Report Share Posted 28 november 2022 Het kleed ligt zowat tegen de ls aan. vloerbedekking is 3 cm dik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gydo Posted 28 november 2022 Report Share Posted 28 november 2022 (edited) Ik heb destijds een akoestische plafondlamp geplaatst. Omdat ze getrapt is opgebouwd dempt ze niet alleen het plafond, maar ook bovenaan de zijmuren. Is een Nederlands product, kostte wel een duit, nml 2725€. Wij wonen in een oud herenhuis en het plafond is 3,8 meter hoog. https://www.postacoustics.nl/ Edited 28 november 2022 by Gydo Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 november 2022 Report Share Posted 28 november 2022 Haha dat zou in mijn luisterruimte van 2.1M hoog niet echt passen. Wel een mooie oplossing overigens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 28 november 2022 Report Share Posted 28 november 2022 Dat is een hele mooie oplossing zeg!! Overigens heb ik zaterdag een behoorlijk audiofiele dag gehad. Met twee vrienden die de audio ook serieus nemen bij één van beiden op bezoek geweest om te kijken wat een subwoofer, Dirac en een andere versterker doen voor de weergave. Normaliter speelt hij met Sonics Anima monitoren en daar sinds kort een actieve Sonics subwoofer bij. Na de set te hebben aangesloten op een Devialet 200 met de crossover voor de sub op 100hz vielen we alle drie werkelijk waar van de bank. Doordat de Anima’s met hun kleine woofers nu onder de 100hz niets meer hoefden te doen kwam de hele set opeens compleet tot leven. Persoonlijk ben ik geen subwoofer liefhebber, doe mij maar een tweeweg met voldoende laag, maar dit was een erg leuke ervaring. De vriend waar we op visite waren gaat nu dus zijn voorversterker van een extra uitgang met 100hz high pass filter uitvoeren, om dan de subwoofer te kunnen gebruiken zoals qua integratie eigenlijk het mooist is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 28 november 2022 Report Share Posted 28 november 2022 1 hour ago, Gydo said: https://www.postacoustics.nl/ Erg mooie en slimme oplossingen. Lekker "ornamentaal" die lamp, ik mag dat wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 28 november 2022 Report Share Posted 28 november 2022 1 hour ago, kappa7 said: Haha dat zou in mijn luisterruimte van 2.1M hoog niet echt passen. Rechtop achter de luisterstoel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 december 2022 Author Report Share Posted 1 december 2022 Ik ben de 1e opnames aan het maken op de Nakamichi CR-1E. Heeft het zin? Ja denk het wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 1 december 2022 Report Share Posted 1 december 2022 Als je het leuk vind dan heeft het zin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 december 2022 Author Report Share Posted 1 december 2022 27 minutes ago, Groovy said: Als je het leuk vind dan heeft het zin De kwaliteit is verbluffend goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 december 2022 Report Share Posted 1 december 2022 Vandaag nog een keer wezen luisteren na de Spatial no 7 in Kampen. Dit in het kader van het zoeken naar een mogelijk nieuwe LS voor het souterrain. Blijft toch een mooie LS en met een voor mijn 70 watt buizen geschikt rendement. Ook de Blumenhofer FS 3 blijft nog steeds een goede concurrent. Maar eerst maar eens het souterrain klaar Zou in januari zijn, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 1 december 2022 Report Share Posted 1 december 2022 Dan ben je vast bij Novus Audio geweest, is het een beetje een leuke zaak. Is voor mij redelijk in de buurt en misschien leuk om eens langs te gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 1 december 2022 Report Share Posted 1 december 2022 4 hours ago, Tubejack said: Ik ben de 1e opnames aan het maken op de Nakamichi CR-1E. Heeft het zin? Wat ben je aan het opnemen? Ouderwets bandjes van de radio? Ja het heeft zin want je hebt er lol in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 december 2022 Author Report Share Posted 1 december 2022 1 hour ago, Seed7 said: Wat ben je aan het opnemen? Ouderwets bandjes van de radio? Ja het heeft zin want je hebt er lol in. Zoiets. Een cassette recorder uit 1988, een voor- en eindversterker van 1982. Klink zo goed, dat ik denk: "wat is er de afgelopen 40 jaar gebeurt?" Weinig vermoed ik. Lol heb ik zeker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts