Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... IV

Tubejack
 Share

Recommended Posts

29 minutes ago, Roots said:

blijkbaar niet...Je moet wel heel de keten bekijken héh...Een zeer kostbare cd speler die alles al op orde heeft ga je niet aansluiten op een analoog insteekkaartje of jaag je niet weer door een processor heen.

indien goed afgesteld doet de processor niets. Wanneer analoog aangesloten eventueel zeskanaals wordt de zaak op 96/24 omgezet eventueel zeskanaals en direct doorgezet naar de uitgang. Datzelfe voor wanneer ze hem digitaal aansluiten. 

De grote vraag is dan inderdaad waarom die dure SACD speler. Een gewoon loopwerk was voldoende geweest

2 minutes ago, Roots said:

Het is meer de vraag doet die processor niets...En waarom zou je jou perfecte analoog signaal weer omzetten naar 96/24?

inderdaad, indien niet juist ingesteld kan die processor er gerust wat mee doen, maar goed gelet op de foto zou ik liever goter gaan wonen dan zoveel uitgeven aan een set die in de ruimte waarschijnlijk moeilijk tot zijn recht gaat komen

Nog een dik vloerkleed over de tapijttegels gelegd, het klinkt met wat meer body heb ik het idee.
Kleine geluidjes klinken duidelijker.
Geen wereld van verschil maar toch!

Just now, kappa7 said:

Het beste is het tapijt op de plek te hebben van de eerste reflectie via de grond.

Of daar een poef, dik kussen, of een blok vilt. Dat schuif je opzij als je niet luistert. Grondreflecties zijn echter minder storend dan plafondreflecties, da's een evolutie dingetje. We leven nog niet lang genoeg in grotten.

Ik heb destijds een akoestische plafondlamp geplaatst. Omdat ze getrapt is opgebouwd dempt ze niet alleen het plafond, maar ook bovenaan de zijmuren. Is een Nederlands product, kostte wel een duit, nml 2725€. Wij wonen in een oud herenhuis en het plafond is 3,8 meter hoog.

https://www.postacoustics.nl/

Magnepan-set A2 (1 van 1).jpg

Edited by Gydo

Dat is een hele mooie oplossing zeg!!

Overigens heb ik zaterdag een behoorlijk audiofiele dag gehad. Met twee vrienden die de audio ook serieus nemen bij één van beiden op bezoek geweest om te kijken wat een subwoofer, Dirac en een andere versterker doen voor de weergave. Normaliter speelt hij met Sonics Anima monitoren en daar sinds kort een actieve Sonics subwoofer bij. 

Na de set te hebben aangesloten op een Devialet 200 met de crossover voor de sub op 100hz vielen we alle drie werkelijk waar van de bank. Doordat de Anima’s met hun kleine woofers nu onder de 100hz niets meer hoefden te doen kwam de hele set opeens compleet tot leven. Persoonlijk ben ik geen subwoofer liefhebber, doe mij maar een tweeweg met voldoende laag, maar dit was een erg leuke ervaring. 

De vriend waar we op visite waren gaat nu dus zijn voorversterker van een extra uitgang met 100hz high pass filter uitvoeren, om dan de subwoofer te kunnen gebruiken zoals qua integratie eigenlijk het mooist is. 

Vandaag nog een keer wezen luisteren na de Spatial no 7 in Kampen. Dit in het kader van het zoeken naar een mogelijk nieuwe LS voor het souterrain. Blijft toch een mooie LS en met een voor mijn 70 watt buizen geschikt rendement. Ook de Blumenhofer FS 3 blijft nog steeds een goede concurrent. Maar eerst maar eens het souterrain klaar 😀 Zou in januari zijn,

1 hour ago, Seed7 said:

Wat ben je aan het opnemen? Ouderwets bandjes van de radio?

Ja het heeft zin want je hebt er lol in.

Zoiets. Een cassette recorder uit 1988, een voor- en eindversterker van 1982.  Klink zo goed, dat ik denk: "wat is er de afgelopen 40 jaar gebeurt?"  Weinig vermoed ik.  Lol heb ik zeker 🙋‍♂️  

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...