kweetniet Posted 20 december 2022 Report Share Posted 20 december 2022 14 minutes ago, marc said: alsof iedereen - op welk forum dan ook - dezelfde mening heeft? Forum (naar de oude Grieken): openbare plek waar men met elkaar van gedachten kan wisselen. Dan is een ieder toch vrij om onderwerpen aan te halen en een discussie aan te gaan? En als je het een herhaling van zetten vindt en uitgemolken, dan doe je toch gewoon niet mee met de discussie? Maar om dan te zeggen dat iemand maar moet vertrekken? Er hangt een beetje een sfeer van “kom niet aan ons clubje”. Voor een (besloten) clubje zou dat ook prima zijn, maar voor een forum is dat jammer Hear hear Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 20 december 2022 Report Share Posted 20 december 2022 21 minutes ago, kweetniet said: En dan moet ik maar vertrekken naar de ongelovigen op hififorum omdat ze daar allemaal bij elkaar zitten, het zelfde als hier dus, dus je mag hier alleen posten als je gelijkgestemd bent... Zo erg is het nou ook weer niet. Zolang je ons maar gelijk geeft is er weinig aan de hand. Tis overal hetzelfde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 20 december 2022 Report Share Posted 20 december 2022 6 minutes ago, kweetniet said: Hear hear voor een goede discussie helpt het wellicht ook om je niet te laten provoceren, zonder olie op het vuur te gooien. It takes two to tango… Link to comment Share on other sites More sharing options...
kweetniet Posted 20 december 2022 Report Share Posted 20 december 2022 20 minutes ago, marc said: voor een goede discussie helpt het wellicht ook om je niet te laten provoceren, zonder olie op het vuur te gooien. It takes two to tango… Na verschillende keer onnodig een sneer te hebben gehad, gaf ik wat terug, uitdelen wel, maar niet kunnen incasseren. Maar ik heb mijn ervaringen gezegd en het is goed zo. Als laatste: ik weet dat hersenen je voor de gek kunnen houden. Maakt verder niet uit zo werken ze eenmaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 december 2022 Report Share Posted 20 december 2022 49 minutes ago, kweetniet said: En dan moet ik maar vertrekken naar de ongelovigen op hififorum omdat ze daar allemaal bij elkaar zitten, het zelfde als hier dus, dus je mag hier alleen posten als je gelijkgestemd bent... Wat mij betreft ben je van harte welkom Kweetniet en een beetje ongeloof kan zeker nooit kwaad Ik ben opgevoed met de technische mening van de lang geleden overleden Jan Kool van Luister. Ik ben op nagenoeg alles wat hij beweerde teruggekomen. Hij had wel een groot punt dat elementen en LS van wezenlijk belang zijn in een installatie. Hij zag echter te weinig het belang van versterkers, kabels e.d. Dit gegeven de beschikbare kamerakoestiek natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 december 2022 Report Share Posted 20 december 2022 (edited) Even terug naar het doel van dit topic. Een audiofiele dag. Vandaag de streamer ingemeten voor de benodigde ruimte voor het laatste stukje van de voeding. het buffer op de ATX stekker. De voeding zelf is klaar op het aansluiten van de powerled na. Het buffer op de ATX stekker bevat eigenlijk drie buffers. Voor 12V 5V en 3V. Voor de 5V voeding van de SSD zit al een buffer. Edited 20 december 2022 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
kweetniet Posted 20 december 2022 Report Share Posted 20 december 2022 32 minutes ago, carl said: Wat mij betreft ben je van harte welkom Kweetniet en een beetje ongeloof kan zeker nooit kwaad Ik ben opgevoed met de technische mening van de lang geleden overleden Jan Kool van Luister. Ik ben op nagenoeg alles wat hij beweerde teruggekomen. Hij had wel een groot punt dat elementen en LS van wezenlijk belang zijn in een installatie. Hij zag echter te weinig het belang van versterkers, kabels e.d. Dit gegeven de beschikbare kamerakoestiek natuurlijk. Bedankt, dat is sportief. ja, Luister, dat is lang geleden. Heel verstandelijke man dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
kweetniet Posted 20 december 2022 Report Share Posted 20 december 2022 23 minutes ago, Hans van Liempd said: Even terug naar het doel van dit topic. Een audiofiele dag. Vandaag de streamer ingemeten voor de benodigde ruimte voor het laatste stukje van de voeding. het buffer op de ATX stekker. De voeding zelf is klaar op het aansluiten van de powerled na. Het buffer op de ATX stekker bevat eigenlijk drie buffers. Voor 12V 5V en 3V. Voor de 5V voeding van de SSD zit al een buffer. Hans ik heb wat rond gekeken, maar wat zie ik? Juist. Jou op andere forums..dus daar dan ook maar niet aanmelden dan Sorry kon het niet laten. Knutsel ze, als jij daar plezier in hebt is dat het belangrijkste. Ik gaf alleen mijn mening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 20 december 2022 Report Share Posted 20 december 2022 55 minutes ago, kweetniet said: Als laatste: ik weet dat hersenen je voor de gek kunnen houden. Maakt verder niet uit zo werken ze eenmaal. Dat is een waarheid als een koe. Maar het werkt wel twee kanten op. voorbeeld: iK zet een andere interlink in mijn set en hoop op verbetering. En inderdaad die hoor ik. Maar het gebeurde mij ook vaak zat dat ik niks hoorde. Ik ken de valkuilen! Jij zet een andere interlink in je set (stel even dat je dat doet; je doet dat natuurlijk niet.) Jij denk al te weten dat er niks kan veranderen en ja hoor je hoort niks anders. Mijn conclusie: zowel de gelovers als de niet gelovers zijn gebiast. Alleen de gelovers zullen echter plezier beleven aan de verandering. (Kan natuurlijk wel wat kosten en dat heb jij dan weer niet.) groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 20 december 2022 Report Share Posted 20 december 2022 22 minutes ago, leobus said: Dat is een waarheid als een koe. Maar het werkt wel twee kanten op. voorbeeld: iK zet een andere interlink in mijn set en hoop op verbetering. En inderdaad die hoor ik. Maar het gebeurde mij ook vaak zat dat ik niks hoorde. Ik ken de valkuilen! Jij zet een andere interlink in je set (stel even dat je dat doet; je doet dat natuurlijk niet.) Jij denk al te weten dat er niks kan veranderen en ja hoor je hoort niks anders. Mijn conclusie: zowel de gelovers als de niet gelovers zijn gebiast. Alleen de gelovers zullen echter plezier beleven aan de verandering. (Kan natuurlijk wel wat kosten en dat heb jij dan weer niet.) groet, Leobus Ha ha, lekker relativerend Leo . Maar ik denk wel dat je gelijk hebt: het werkt beide kanten op.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kweetniet Posted 20 december 2022 Report Share Posted 20 december 2022 56 minutes ago, René N. said: Ha ha, lekker relativerend Leo . Maar ik denk wel dat je gelijk hebt: het werkt beide kanten op.... Ik snap wat je bedoelt, alleen dat geld in mijn geval dus niet zo, ik hoorde ook altijd over de verschillen, daarom ook verschillende merken geprobeerd in signaaldraadjes en speakerdraad, ik dacht toen ook dat er waarschijnlijk verschil zou zijn..Maar was er dus echt niet. En dan die marketing onzin en die betaalde gasten die er een oordeel over moeten geven Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 december 2022 Report Share Posted 20 december 2022 Ik heb verschillen gehoord die pas later door anderen op internet bevestigd werden. Mensen op verschillende werelddelen die dezelfde ervaringen hebben zou wel erg toevallig zijn. Daarnaast liet ik mijn vrouw kabels al of niet veranderen en ik hoorde het onmiddellijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kweetniet Posted 20 december 2022 Report Share Posted 20 december 2022 (edited) 39 minutes ago, carl said: Ik heb verschillen gehoord die pas later door anderen op internet bevestigd werden. Mensen op verschillende werelddelen die dezelfde ervaringen hebben zou wel erg toevallig zijn. Daarnaast liet ik mijn vrouw kabels al of niet veranderen en ik hoorde het onmiddellijk. Dat anderen de zelfde ervaringen hebben dat kan, maar waren er ook die die ervaringen niet deelde? Toch knap dat je dat gelijk merkte. Maar was er geen verschil in dikte en lengte? Zoals ik al eerder vertelde is dat dikte combinatie met lengte wel een klein verschil kan hebben. Edited 20 december 2022 by kweetniet Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 20 december 2022 Report Share Posted 20 december 2022 Uit de grond van mijn hart : Wat een oeverloos ge-OH over wel of geen (klank)verschillen van kabels. Een bekend onderwerp en wat in het verleden al zo vaak aan de orde is geweest en altijd met dezelfde uitkomst: Er zijn gelovigen en niet-gelovigen. Beiden hebben gelijk vanuit hun eigen bevinding cq standpunt en daarbij zou men het kunnen laten voor wat het is. Maar vaak houdt het dan niet op en barst het helemaal los. De ene gelovige probeert de ongelovige over de streep te halen met allerlei argumenten, die vanuit de gelovige klopt. Helaas werkt dat dan weer niet voor de ongelovige en komt met zijn/haar argumenten waarom er geen verschillen zouden zijn. Er brandt een nog heviger strijd voort en waar anderen zich ook tegenaan bemoeien en hun eigen bevindingen verkondigen. Eind van het verhaal : Het ontaardt in een soort welles/nietes en niemand heeft gelijk of juist wel gelijk (dit bezien vanuit het eigen standpunt of bevinding). Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 december 2022 Report Share Posted 20 december 2022 Ik ben een gebruiker Kweetniet en probeer de set zo te krijgen dat ik er met optimaal plezier naar luister. De verklaringen laat ik graag aan anderen over. Ik ben overigens wel altijd terughoudend geweest met tweaks. Bijvoorbeeld Kabels en onderzetters hebben in sommige situaties zeker zin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 20 december 2022 Report Share Posted 20 december 2022 Mijn audiofiele dag was vandaag : De 21ste wasdag van de Nessie Vinylmaster platenwasser en bezig met mijn laatste flesje (7e) Vinyllin schoonmaakmiddel. Nog ruim 1300 lp's te gaan. Ohhh en het verschil tussen een ongewassen en een gewassen lp is groot. Ik hoor duidelijk een verschil en valt uit in het voordeel van een gewassen lp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 20 december 2022 Report Share Posted 20 december 2022 Goed bezig. Ben je wel nog even zoet met die 1300 lp's. Maakt je ook een notitie op de binnenhoes met potlood? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 december 2022 Report Share Posted 20 december 2022 1 hour ago, audiofreak said: Uit de grond van mijn hart : Wat een oeverloos ge-OH over wel of geen (klank)verschillen van kabels. Een bekend onderwerp en wat in het verleden al zo vaak aan de orde is geweest en altijd met dezelfde uitkomst: Er zijn gelovigen en niet-gelovigen. Beiden hebben gelijk vanuit hun eigen bevinding cq standpunt en daarbij zou men het kunnen laten voor wat het is. Maar vaak houdt het dan niet op en barst het helemaal los. De ene gelovige probeert de ongelovige over de streep te halen met allerlei argumenten, die vanuit de gelovige klopt. Helaas werkt dat dan weer niet voor de ongelovige en komt met zijn/haar argumenten waarom er geen verschillen zouden zijn. Er brandt een nog heviger strijd voort en waar anderen zich ook tegenaan bemoeien en hun eigen bevindingen verkondigen. Eind van het verhaal : Het ontaardt in een soort welles/nietes en niemand heeft gelijk of juist wel gelijk (dit bezien vanuit het eigen standpunt of bevinding). Wat mij betreft heb je helemaal gelijk Ono. Waarom is daar toch die drang om een ander jou mening op te willen leggen? Het is een hobby waar je plezier aan zou moeten beleven en het lijkt er nu op dat nitwit er meer lol in heeft om een ander te overtuigen van zijn gelijk. Wat mij betreft doet hij zijn best maar, ik ben in elk geval wel klaar met zijn gedram. Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 20 december 2022 Report Share Posted 20 december 2022 1 minute ago, kappa7 said: Wat mij betreft heb je helemaal gelijk Ono. Waarom is daar toch die drang om een ander jou mening op te willen leggen? Het is een hobby waar je plezier aan zou moeten beleven en het lijkt er nu op dat nitwit er meer lol in heeft om een ander te overtuigen van zijn gelijk. Wat mij betreft doet hij zijn best maar, ik ben in elk geval wel klaar met zijn gedram. +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 20 december 2022 Report Share Posted 20 december 2022 De 3 dubbel LP's die besteld heb, zijn binnen. Dus draaien maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 20 december 2022 Report Share Posted 20 december 2022 (edited) Toon arm bedrading uit mijn Rega RP10 vervangen. In het witte kabeltje was al eerder een scheurtje ontstaan. Die koperen lipjes beginnen te corroderen na verloop van tijd. Van den Hul MCS150 erin gezet en kabel schoentjes van Van den Hul. Uiteraard zilversoldeer gebruikt en niet de minste welke ik nog had liggen. Mundorf 9,5% zilversoldeer. Met het priegel werk een kabel schoentje volgelopen met soldeer dus gelijk een nieuwe besteld. Voor de rest is het prima gelukt en heb ik alleen de aarde draad laten zitten. Verder de aarde van de massa van het linker kanaal gehaald en die apart laten lopen via toonarmbedrading die ik nog had liggen. Rega gooit de aarde altijd aan de massa van een kanaal. Voor mijn buizenpre is een aparte draad naar de buizenpre een stillere optie zo blijkt in de praktijk. Natuurlijk hoor ik geen verschil in de bekabeling want die bestaat natuurlijk niet. Net zoals kabouters niet bestaan, en engeltjes, vampiers, smurfen, etc. Laat ik zeggen dat het een mooie bekabeling is en nog betaalbaar. Ik heb de Van den Hul al in het verleden gebruikt bij mijn P7 van Rega. Voor de rest en de komende tijd vooral van muziek genieten. Edited 20 december 2022 by Mediator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 20 december 2022 Report Share Posted 20 december 2022 Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 20 december 2022 Report Share Posted 20 december 2022 2 hours ago, Vinyl_Fuchs said: Goed bezig. Ben je wel nog even zoet met die 1300 lp's. Maakt je ook een notitie op de binnenhoes met potlood? Zeker. Maar ik heb de tijd aan mijn zijde. Nee, ik maak geen notitie op de binnen hoes. Ik onthoud het gewoon. Bovendien kun je het ook zien, gewassen of ongewassen lp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 december 2022 Report Share Posted 20 december 2022 (edited) Dat doe ik nu wel weer Onno. Sterker nog als ik LP’s gekregen heb vermeld ik ook de herkomst. Maar íeder zijn eigenheden Edited 20 december 2022 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 20 december 2022 Report Share Posted 20 december 2022 6 minutes ago, carl said: Dat doe ik nu wel weer Onno. Sterker nog als ik LP’s gekregen heb vermeld ik ook de herkomst. Maar íeder zijn eigenheden Kun je toch ook in discogs neertikken middels edit-functie. Moet je natuurlijk wel op discogs zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts