Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... IV

Tubejack
 Share

Recommended Posts

2 hours ago, Mediator said:

Toon arm bedrading uit mijn Rega RP10 vervangen. In het witte kabeltje was al eerder een scheurtje ontstaan. Die koperen lipjes beginnen te corroderen na verloop van tijd. Van den Hul MCS150 erin gezet en kabel schoentjes van Van den Hul. Uiteraard zilversoldeer gebruikt en niet de minste welke ik nog had liggen. Mundorf 9,5% zilversoldeer. Met het priegel werk een kabel schoentje volgelopen met soldeer dus gelijk een nieuwe besteld. Voor de rest is het prima gelukt en heb ik alleen de aarde draad laten zitten. Verder de aarde van de massa van het linker kanaal gehaald en die apart laten lopen via toonarmbedrading die ik nog had liggen. Rega gooit de aarde altijd aan de massa van een kanaal. Voor mijn buizenpre is een aparte draad naar de buizenpre een stillere optie zo blijkt in de praktijk. Natuurlijk hoor ik geen verschil in de bekabeling want die bestaat natuurlijk niet. Net zoals kabouters niet bestaan, en engeltjes, vampiers, smurfen, etc. Laat ik zeggen dat het een mooie bekabeling is en nog betaalbaar. Ik heb de Van den Hul al in het verleden gebruikt bij mijn P7 van Rega.

Voor de rest en de komende tijd vooral van muziek genieten.

Mooie klus geweest, Altijd fijn als het weer op orde is.

Ik heb de platen op alfabetische volgorde van artiest staan Fuchs. Zo zoek ik altijd. 

Sinds ik met pensioen ben gebruik ik trouwens ook weer een papieren agenda - veel overzichtelijker!

WiFi werkt inmiddels weer. Voorheen Ziggo router en Netgear bekabeld parallel gebruikt voor WiFi middels handmatig toegewezen 4 kanalen. Schijnbaar is er een conflict ontstaan tussen de Ziggo router en de Netgear. Op aanraden van mijn buurman (ICT-er) nu enkel nog de Netgear als Accesspoint middels smartwifi en WiFi op de Ziggo router uitgeschakeld.

nou dan wat gezelligers: ik heb vandaag wat lomps gedaan. Een Vishay MKP1837 over de luidsprekerterminals gezet. is toch maar 10nF. 

Ik lijk me in te beelden (😁) dat alles net wat frisser/dynamischer klinkt. Nog een paar keer heen en weer proberen. 

groet

Meer flauwekulletjes als Schumann resonatortjes en Bybee dingessen (signal enhancers). Meer meer is meer beter.

En bij jou? 

De mkp1837's waarover ik sprak doen ook de digitale radio (het ziggo speeltje en jouw suggestie voor een Shiit) enorm opleven. Ik ben vast simpel of zo, maar dat speelt als een volwaardige bron mee.   

ps: ik ben intussen heel erg tevreden. maar nieuwe ideeen probeer ik ook

Edited by robx
meer meer is meer beter

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...