WanFie Posted 18 januari 2023 Report Share Posted 18 januari 2023 (edited) 48 minutes ago, Tubejack said: Hoe zie je dat Hans? In mijn beleving was hij op het oude hoofdkantoor van Albert Heijn ingeslagen. Daar staat een flinke bliksem afleider. Op buienradar blikseminslagen. Per uur en op een kaart te zien. Die in Amsterdam was tussen 21:00 en 22:00 uur. Op het door jouw genoemde tijdstip stond er geen inslag. Edited 18 januari 2023 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 januari 2023 Author Report Share Posted 18 januari 2023 27 minutes ago, Hans van Liempd said: Op buienradar blikseminslagen. Per uur en op een kaart te zien. Die in Amsterdam was tussen 21:00 en 22:00 uur. Op het door jouw genoemde tijdstip stond er geen inslag. Op buienradar was bijna niets te zien. Ik weet niet hoe nauwkeurig het is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 januari 2023 Report Share Posted 18 januari 2023 1 minute ago, Tubejack said: Op buienradar was bijna niets te zien. Ik weet niet hoe nauwkeurig het is. Geen idee, maar de door jouw genoemde inslag was waarschijnlijk een andere. Dat maakt ook niet uit. De verzekering heeft de schade na de inslag uitgekeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 januari 2023 Author Report Share Posted 18 januari 2023 (edited) 6 hours ago, Hans van Liempd said: Geen idee, maar de door jouw genoemde inslag was waarschijnlijk een andere. Dat maakt ook niet uit. De verzekering heeft de schade na de inslag uitgekeerd. Inslag gevonden! https://www.watwasdieknal.nl In mijn beleving was het later dan 20:05 Een van de flatbewoners paar honderd meter verderop had het over een bol bliksem. Er zijn best wat huizen hier die "geraakt zijn". Bijna nergens wat over gelezen. Gemeld door: MCK te Zaandam Knal rating: zeer hard Oorzaak: onweer Felle flits met directe zeer harde knal Inmiddels hebben we weer een TV (tje) De Ziggo aansluiting veiliger gemaakt met een scheiding trafo. Die er 2 jaar terug ook zat. Het lijkt allemaal goed te werken. Edited 18 januari 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 18 januari 2023 Report Share Posted 18 januari 2023 Ik moet de moed vinden mijn element opnieuw af te stellen. Door een persfout stond deze scheef. Een klein rond stuk plastic was niet meegesmolten. Ik hoorde het alleen als een soort tik. Maar dat was het niet. De plaat gaat de kliko in. Dat moet ik niet vergeten. Daarom draai ik nu dus voornamelijk CD’s. Maar ik mis het analoge geluid en een plaatje draaien. Dus dit weekend maar eens gaan kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 18 januari 2023 Report Share Posted 18 januari 2023 Is je element ontzet geraakt door een defect in een plaat? Niet bang dat je cantilever en ophanging beschadigd zijn geraakt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 18 januari 2023 Report Share Posted 18 januari 2023 22 minutes ago, Ivan10 said: Ik moet de moed vinden mijn element opnieuw af te stellen. Door een persfout stond deze scheef. Een klein rond stuk plastic was niet meegesmolten. Ik hoorde het alleen als een soort tik. Maar dat was het niet. De plaat gaat de kliko in. Dat moet ik niet vergeten. Daarom draai ik nu dus voornamelijk CD’s. Maar ik mis het analoge geluid en een plaatje draaien. Dus dit weekend maar eens gaan kijken. mijn ervaring: met een Dr. Feickert protractor kom je een heel eind. Ook een heel stuk secuurder dan allerhande mallen die vaak bij LPs worden geleverd. Ik heb onlangs mijn element opnieuw moeten stellen omdat ik mijn toonarmbedrading heb vervangen. Het is even heel secuur werk maar als het dan op zijn plaats valt is het verschil best groot en erg lonend. Ofwel het spoort als een malle en klinkt als een klok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 januari 2023 Report Share Posted 18 januari 2023 Als mal gebruik je natuurlijk degene die bij je arm hoort. In elk geval de instellingen die door de armbouwer zijn gespecificeerd. Op https://www.vinylengine.com/cartridge-alignment-protractors.shtml zijn er verschillende te vinden mocht je hem kwijt zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 18 januari 2023 Report Share Posted 18 januari 2023 42 minutes ago, Duclaasie said: Is je element ontzet geraakt door een defect in een plaat? Niet bang dat je cantilever en ophanging beschadigd zijn geraakt? Psies...Ivan zijn element gaat echt niet verschoven zijn....Je hebt serieuze schade aan je cantilever of naald Ivan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 18 januari 2023 Report Share Posted 18 januari 2023 Daar zeggen jullie zo wat. Ik moet dus wat beter naar het element en naald kijken. Balen. Wat een gedoe. Eens rustig voor gaan zitten dus dit weekend. Alleen met een simpele mal die ik heb krijg ik een werkend resultaat. Al die mallen die ik ooit heb aangeschaft waren niet zo succesvol. Heb natuurlijk ook de Hifi News plaat, die moet ik opzoeken. Zal eens bij de link kijken of daar wat tussen zit. Ja gekleurd vinyl en Ivan10 gaat niet samen, die Racoon Lp en Blof Lp ik moet ze beide nog de kliko in werpen, dan hou ik de hoezen maar. Zonde van het geld, maar ik heb al nieuwe exemplaren aangeschaft. Een netjes in het zwart, maar die klinkt weer anders dan de gekleurde, wat gedempter. “Maar Blof muziek hoort toch in de kliko?” Nee, één van mijn favoriete bands! “Racoons, voelen zich juist thuis in de vuilnisbak.” Ja maar deze had ik liever op de draaitafel. .. lol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 18 januari 2023 Report Share Posted 18 januari 2023 Leuke humor Ivan.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 18 januari 2023 Report Share Posted 18 januari 2023 Als je schade hebt is dat met een oscilloscoop en testplaat heel snel te zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 januari 2023 Report Share Posted 19 januari 2023 Henk Niemeyer beweerde indertijd dat hij al die mallen had nagemeten. Daar klopte dus weinig van. Volledig met George eens dat de mal van de fabrikant het beste is. Voorzover ik die niet heb, gebruik ik de mal van Mobile Fidelity. Vraag eens aan Cock wat hij adviseert als algemene mal Ivan. Ben ik wel benieuwd naar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 januari 2023 Author Report Share Posted 19 januari 2023 (edited) Gewoon die van Ortofon van €5? Met wat geduld en een scope passen de linker en rechter sinus exact boven elkaar. Mijn audiofiele dag contact opgenomen met Schiit en de dac opgestuurd naar de USA. Nieuwe Mac mini besteld. TV naar de reparateur. De Ziggo aansluiting nóg meer bestand tegen onweer gemaakt. 100% haal je nooit. Edited 19 januari 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 19 januari 2023 Report Share Posted 19 januari 2023 De mal van Dr. Feickert kan dienen voor iedere arm zolang je de afstand weet van je spindel tot het draaipunt van je arm. Bij mij is dat bekend en stel je dat eenvoudig in. Enige punt wat iets lastiger kan zijn is dat je het draaipunt van je arm moet bepalen maar als je secuur te werk gaat dan lukt dat bij mij in ieder geval prima. Vervolgens kun je precies je overhang instellen. En vervolgens je element nog in of uitdraaien zover dat nodig is. De Dr. Feickert is veel preciezer dan alles wat ik tot op heden heb gehad. Klinkt als een verkoop praatje maar is niet zo bedoeld. Gewoon een goede ervaring met dit product. Voorwaarde is wel zoals gezegd dat je de afstand weet van je spindel tot het draaipunt van je arm. Is dat niet het geval dan wordt het niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 19 januari 2023 Report Share Posted 19 januari 2023 6 minutes ago, Mediator said: De mal van Dr. Feickert kan dienen voor iedere arm zolang je de afstand weet van je spindel tot het draaipunt van je arm. Bij mij is dat bekend en stel je dat eenvoudig in. Enige punt wat iets lastiger kan zijn is dat je het draaipunt van je arm moet bepalen maar als je secuur te werk gaat dan lukt dat bij mij in ieder geval prima. Vervolgens kun je precies je overhang instellen. En vervolgens je element nog in of uitdraaien zover dat nodig is. De Dr. Feickert is veel preciezer dan alles wat ik tot op heden heb gehad. Klinkt als een verkoop praatje maar is niet zo bedoeld. Gewoon een goede ervaring met dit product. Voorwaarde is wel zoals gezegd dat je de afstand weet van je spindel tot het draaipunt van je arm. Is dat niet het geval dan wordt het niks. +1 en als je geluk hebt heeft je arm boven het scharnierpunt een imbus/gaatje/schroefje of wat dan ook. Bij Clearaudio, Reed en een deeel van de Thorens armen is het zodoende een makkie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 19 januari 2023 Report Share Posted 19 januari 2023 Mmmm. Zal eens kijken. Goed bezig Jack. Kijkt Schiit of er nog iets te redden valt? Zou wel fijn zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 19 januari 2023 Report Share Posted 19 januari 2023 2 hours ago, Tubejack said: De Ziggo aansluiting nóg meer bestand tegen onweer gemaakt. Nog wat "geclaimed" bij ziggo vanwege een ondeugdelijke aansluiting? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 19 januari 2023 Report Share Posted 19 januari 2023 9 minutes ago, Ivan10 said: Mmmm. Zal eens kijken. Goed bezig Jack. Kijkt Schiit of er nog iets te redden valt? Zou wel fijn zijn. Mocht je de Feickert Protractor willen proberen, je mag altijd langskomen met de DT… Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 januari 2023 Author Report Share Posted 19 januari 2023 1 hour ago, Ivan10 said: Mmmm. Zal eens kijken. Goed bezig Jack. Kijkt Schiit of er nog iets te redden valt? Zou wel fijn zijn. Met dat simpele malletje, heb ik ook mijn TD-2001 en DL-103 afgesteld. Ik heb er wel precies 2 center puntjes ingeslagen. Waar je naald boven en beneden in valt. Het kan misschien nog nauwkeuriger, maar het werkt aardig. Wat Schiit gaan doen weet ik nog niet. Ik heb gewoon verteld, wat er gebeurt is. Had ook een "blonde pruik" op kunnen zetten "hij doet het niet meer....." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 19 januari 2023 Report Share Posted 19 januari 2023 Dank Duclaasie, leuk aanbod Maar mijn vervoersmogelijkheden zijn beperkt tot het OV. Overigens wie klaagt over de onduidelijke teksten van Blof. Welkom. Deze persoon kan zich wenden tot de bassist Peter. Hij schrijft het merendeel van alle songteksten. Bij hun concert vorig jaar heb ik het boekje gekocht over de lyrics van zijn hand. Had overigens ook niet door dat leadzanger Paskal, eigenlijk de leadgitarist is. Het viel me op hoeveel solo’s hij had. Hoe doet die man dat, twee dingen tegelijk? Plus alle teksten uit je hoofd kennen. Wat goed! Ook al speelt Bas ook gitaar mee, en de piano natuurlijk. Na het lezen van het songtekstboekje wordt je er niet wijzer van, maar ik hou van het filosofische gehalte, zeker van de recentere albums. De eerste albums lijken meer te gaan over hoe je een leuke dame ontmoet in het café. Ach ja. Het mooiste album vind ik Omarm. Maar smaken kunnen verschillen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 19 januari 2023 Report Share Posted 19 januari 2023 Nee, je bent gedistingeerd grijs, Jack. Dus dat kan niet, zo’n pruik, dat doet afbruik aan je voorkomen. Leuk, ben benieuwd wat ze gaan vaststellen. Al is het maar voor de eigen knowhow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 januari 2023 Author Report Share Posted 19 januari 2023 (edited) 2 hours ago, Seed7 said: Nog wat "geclaimed" bij ziggo vanwege een ondeugdelijke aansluiting? Tegen bliksem is niet veel bestand. Mogelijk heeft Ziggo andere ideeën over "een deugdelijk aansluiting" anders was de aansluiting niet veranderd. Niet? Het nu naar mijn zin met een 1GHz scheiding trafo, 4G filter én randaarde direct, aan de aard elektrode. Voldoet waarschijnlijk ook nog aan de NEN1010. Edited 19 januari 2023 by Tubejack 4G vergeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 19 januari 2023 Report Share Posted 19 januari 2023 5 minutes ago, Tubejack said: anders was de aansluiting niet verander Niet iedere verandering is een verbetering. Ik zou daar gewoon eens een balletje opgooien, of eens met je rechtsbijstand praten. Wie is verantwoordelijk voor welk stuk kabel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 januari 2023 Author Report Share Posted 19 januari 2023 7 minutes ago, Ivan10 said: mooiste album vind ik Omarm. Maar smaken kunnen verschillen. Omarm is inderdaad een heel mooi Album ik heb hem op SACD. Over onduidelijke teksten. "Aan de kust" een van mijn favoriete nummers (er zij er meer) Zeer duidelijke tekst. Prachtig De zoute zee slaakt een diepe zilte zucht Boven het vlakke land trilt stil de warme lucht He! iemand slaat soms onverwacht maar zeker op de vlucht Alarmfase Twee is hier nauwelijks nog berucht Maar men weet het niet En zwijgt van wat men hoort en ziet Hier aan de kust, de Zeeuwse kust Waar de mensen onbewust Zin in mosselfeesten krijgen En van eten slechts nog zwijgen Als ze zat zijn en voldaan En weer rustig slapen gaan Hier aan de kust, de Zeeuwse kust Waar eenieder onbewust In het Duits wordt aangesproken Waar de ketting is gebroken En alle schepen zijn verbrand Maar er is niets aan de hand Vlissingen ademt zwaar En moedeloos vannacht De haven is verlaten, want er is nog maar een vracht En die moet in het donker buitengaats worden gebracht Gedenkt de goede tijden van zuiverheid en kracht Maar men weet het niet En zwijgt van wat men hoort en ziet Hier aan de kust, de Zeeuwse kust Waar de zomer onbewust Met een noodgang wordt genoten En waar wild en onverdroten Iedereen zijn gang kan gaan Tot men zat is en voldaan Hier aan de kust, de Zeeuwse kust Waar de liefde van de lust Steeds maar weer zal gaan verliezen Omdat ze nooit kan kiezen Tussen goed en niet zo kwaad Maar dat is zoals het gaat Hier aan de kust Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts