Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... IV

Tubejack
 Share

Recommended Posts

9 hours ago, audiofreak said:

Ik heb mijn Boston A25 gewoon opgesteld, omdat mijn luidsprekers bij de spuiter staan.

Spannend Audiofreak! Heb je de units en het filter volledig moeten verwijderen voor deze spuitklus? Was de lak te veel beschadigd geraakt of wilde je gewoon een andere kleur?

17 hours ago, Ivan10 said:

Spannend Audiofreak! Heb je de units en het filter volledig moeten verwijderen voor deze spuitklus? Was de lak te veel beschadigd geraakt of wilde je gewoon een andere kleur?

Ik ben 2 jaar geleden tegen mijn cd kasten gevallen en die vielen om. De schade viel uiteindelijk mee. De luidsprekerskast was wel beschadigd (putjes en kleine stukje lak eraf) aan de buitenkant en daarom zijn ze beiden luidsprekerkasten naar de fabrikant om ze opnieuw te laten spuiten. Er is en was geen schade aan de drivers of intern. Ik heb er dan ook nog gewoon mee doorgespeeld en geluisterd. Dat is alles. Ik heb wel ongelofelijk veel mazzel gehad, want de ravage was enorm. Veel cd hoesjes kapot ( minst erg en vervangbaar) en de enige schade verder was een lege spoel van het spoelendeck. Maar verder geen schade aan de installatie. De cd kasten waren heel mooi gevallen langs de draaitafel en de eindversterker. De zware luidsprekerstand en dito spoelendeck heeft de grootste klap opgevangen en de val vertraagd. 
Soms moet je wat mazzel hebben, zal ik maar zeggen.
 2021-10-25-18-05-40-Aangepast.jpg
De luidspreker en het spoelendeck ligt onder de cd kasten.
2021-10-25-18-42-28.jpg
Kortom, mazzel was het !! Het was ook het sein dat de betere jaren waren aangevangen, na een aantal jaren van (niet leuke) toestanden in de privesfeer en ziekte.

Als het de Ikea CD racks zijn, wel ik heb die bovenaan allemaal verbonden met een lange lat en vervolgens met 2 L-profielen aan de muur bevestigd, op die manier vallen ze nooit om. Trouwens die L- profielen zijn er bij geleverd.

De cd kasten waren van ikea en schermden de ingang af naar de slaapkamer. De 6 cdkasten waren /zijn verbonden met een grote triplex plaat aan de achterzijde met schroeven en spijkers en stonden toen nog niet vast aan de 2 zijmuren. Na mijn val, veroorzaakt door een nasleep van een eerdere TIA, heb ik dezelfde avond het geheel (de 6 cd kasten) vastgezet aan de zijmuren en bovenaan met een lat. De val kwam eigenlik een dag te vroeg, zeg maar. Want de 2 haken en lat lagen al klaar om het geheel vast te zetten.

Mazzel was het en voor mijzelf was mijn geluk dat de luidspreker met de zware stand de valsnelheid afremde. Anders was de schade nog groter geweest. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in 1e instantie niet durfde te kijken, maar wel deed. Als de schade wel groot was geweest, zoals mijn draaitafel en/of de eindversterker had ik alles (alle apparatuur en de gehele lp/cd/cassette/tape muziekcollectie) verkocht en mijn hobby en passie beëindigd. Had ik ook de websites van Puresound en Audiofreak offline gehaald en ook nooit meer shows en forums bezocht. Zo ziek zou ik ervan zijn geweest als de schade zo groot was geweest.

Edited by audiofreak

Zo heb ik een ongelukje gehad met mijn audiomeubel. Ik had de wielen te ver naar uit kant gemonteerd. Op een gegeven moment leunde ik er op en toen ging het kantelen. Echt overeind houden ging niet maar ik kon de snelheid van de val breken. Uiteindelijk viel de schade mee, die bleef beperkt tot een klein deukje in de console van de Emt aan de onderkant. De Luxman met  vu meters had gelukkig geen schade.

Zo, wat een geluk heb je gehad, Audiofreak. Ten eerste kunnen we het nog bespreken met je hier online. Want zo’n tia kan ernstige gevolgen hebben. Top, dat je dat te boven bent gekomen. En wat een durf en moed had je om toch te kijken en de schade te inspecteren door de kasten op te tillen. Hartaanval werk. Top bezig. Gelukkig viel het mee. Fijn dat de fabrikant de luidsprekers ook onder handen neemt. Dan zijn ze weer als nieuw. Goed nieuws alleen maar. En een waarschuwing voor alle audiofielen. Een ongeluk zit in een klein hoekje. 

12 hours ago, audiofreak said:

De cd kasten waren van ikea en schermden de ingang af naar de slaapkamer. De 6 cdkasten waren /zijn verbonden met een grote triplex plaat aan de achterzijde met schroeven en spijkers en stonden toen nog niet vast aan de 2 zijmuren. Na mijn val, veroorzaakt door een nasleep van een eerdere TIA, heb ik dezelfde avond het geheel (de 6 cd kasten) vastgezet aan de zijmuren en bovenaan met een lat. De val kwam eigenlik een dag te vroeg, zeg maar. Want de 2 haken en lat lagen al klaar om het geheel vast te zetten.

Mazzel was het en voor mijzelf was mijn geluk dat de luidspreker met de zware stand de valsnelheid afremde. Anders was de schade nog groter geweest. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in 1e instantie niet durfde te kijken, maar wel deed. Als de schade wel groot was geweest, zoals mijn draaitafel en/of de eindversterker had ik alles (alle apparatuur en de gehele lp/cd/cassette/tape muziekcollectie) verkocht en mijn hobby en passie beëindigd. Had ik ook de websites van Puresound en Audiofreak offline gehaald en ook nooit meer shows en forums bezocht. Zo ziek zou ik ervan zijn geweest als de schade zo groot was geweest.

Wat een verhaal zeg en dan ook nog die Tia. Gelukkig ben je hier nog en kan je nog van de hobbie genieten.

Wauw, wat een toestand dat zeg. Ook wel mazzel dat je zo'n FatBob hebt, die was denk ik wat lastig van de plek te krijgen. Leunt de cd-kast daar iets tegenaan?

Mooi dat het goed gekomen is, en ook dat je alles hebt kunnen behouden door de relatief weinige schade. Je zou denk ik wel creatief genoeg zijn geweest om een oplossing te zoeken om je passie wél uit te blijven oefenen mocht het mis zijn gegaan....

3 hours ago, René N. said:

Wauw, wat een toestand dat zeg. Ook wel mazzel dat je zo'n FatBob hebt, die was denk ik wat lastig van de plek te krijgen. Leunt de cd-kast daar iets tegenaan?

Mooi dat het goed gekomen is, en ook dat je alles hebt kunnen behouden door de relatief weinige schade. Je zou denk ik wel creatief genoeg zijn geweest om een oplossing te zoeken om je passie wél uit te blijven oefenen mocht het mis zijn gegaan....

Ik had de hobby dan opgegeven en had mijn andere hobby weer opgepakt.....reizen over de werelddelen. Ik wil nog steeds naar Nieuw-Zeeland, Canada, Japan, Vietnam.

En uiteraard naar Lutjebroek 🤣🤣🤣

Iets anders mijn schoonzoon had op aanraden van Roger 5 Bostons A 25 gekocht voor Surround. Hij heeft er nu twee in Stereo uitgeprobeerd en is er helemaal kapot van.

21 hours ago, audiofreak said:

"Help mijn man is klusser" (grapje).

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...