Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... IV

Tubejack
 Share

Recommended Posts

Inderdaad, Onno heeft veel geluk gehad dat de val gebroken is geweest. Maar het zal best wel een nare ervaring zijn geweest. Het is inderdaad achteraf makkelijk om te zeggen dat je beter dit of dat had gedaan. Ik heb bij mijn CD racks vooraan, onder de racks eerst een houten lat gelegd van ongeveer 8 mm, op die manier kantelden de racks al wat achterover en maakte ze al minder kans om te vallen. Alvast een tip voor wie de Ikea CD racks gebruikt. Ze bovenaan met een lat verbinden maakt ze ook stabieler. Ik gebruik trouwens nooit nagels, altijd vijzen of nog liever houten tappen of lamello's.

En in welke kleur worden je Masters gespoten ?

Edited by Bebatoli

4 hours ago, Jongensdroom said:

"Help mijn man is klusser" (grapje).

🤣🤣🤣🤣

1 hour ago, Roots said:

Oei daar ga je op afgerekend worden....Je moet juist steun betuigen en beterschap. :D 

Nee hoor.

Ik zie de (Amsterdamse) humor er wel van in.

7 hours ago, Bebatoli said:

In Nieuw Zeeland kom je niet binnen moest je niet gevaccineerd zijn, vrienden van ons kregen geen reispas.

Ik ben mijn hele leven al gevaccineerd tegen alle ziekten. Oud militair hé. En ook corona vaccinatie + 1 booster gehad.

40 minutes ago, Bebatoli said:

Inderdaad, Onno heeft veel geluk gehad dat de val gebroken is geweest. Maar het zal best wel een nare ervaring zijn geweest. Het is inderdaad achteraf makkelijk om te zeggen dat je beter dit of dat had gedaan. Ik heb bij mijn CD racks vooraan, onder de racks eerst een houten lat gelegd van ongeveer 8 mm, op die manier kantelden de racks al wat achterover en maakte ze al minder kans om te vallen. Alvast een tip voor wie de Ikea CD racks gebruikt. Ze bovenaan met een lat verbinden maakt ze ook stabieler. Ik gebruik trouwens nooit nagels, altijd vijzen of nog liever houten tappen of lamello's.

En in welke kleur worden je Masters gespoten ?

Wat vijzen zijn weet ik niet. Is vast iets Vlaams. Schroeven of krammen?

De Masters Three  krijgen dezelfde kleur weer. Rick heeft het wel gezegd, maar ik ben het weer vergeten(beetje dom van mij).  Het was iets met blauw. Maar avonds bij kunstlicht lijkt het zwart (maar dat is het niet).

Wat ik dan wel weer heb onthouden is dat de ei glans verf lang moeten uitharden. En daardoor wordt de verf keihard en minder gevoelig voor krassen e.d.

Edited by audiofreak

• 2 weeks later...

Mijn vrouw is net voor de Vierdaagse binnengekomen. Hartelijk toegejuicht door mij en de kinderen. We stonden vlak bij het oude huis en ze werd dus nog door meer mensen toegejuigd. Maar wat een kakofonie van herrie: werkelijk alles door elkaar.

33 minutes ago, carl said:

Mijn vrouw is net voor de Vierdaagse binnengekomen. Hartelijk toegejuicht door mij en de kinderen. We stonden vlak bij het oude huis en ze werd dus nog door meer mensen toegejuigd. Maar wat een kakofonie van herrie: werkelijk alles door elkaar.

Grappig , ik was er ook net. 

1 hour ago, carl said:

Heerlijk, vind ik toch altijd wel een feest, de intocht dan.

Wij waren in Cuijk. Een kennis liep ook mee. Maar niet gezien. De 4 daagse app werkte vandaag niet en ze kwam pas een uur later dan wat ze had geschat. Overigens wel uitgelopen. 

Wat ik dan weer niet begrijp, is dat al die wandelaars door die smalle straatje moesten en er daarbij overdovende muziek werd gedraaid. 

Maar wat een drukte....

Als je iemand kent die meeloopt is dat toch wel erg leuk. Maar verder probeer ik het te ontlopen. Het was bij mij overigens zeldzaam stil. 

Eigenlijk de hele week wel weer naar TV Gelderland gekeken die een leuk verslag uitzond van de 4 daagse.

Dit jaar niet geweest naar de intocht maar is altijd wel leuk om de mensen te zien die langs komen.

Ja ik weet het NED 1 had ook een vierdaagse verslag maar daar zie je voornamelijk de presentatrice die zich zelf voor al erg belangrijk vind.

• 1 month later...

Vandaag luisterboek gehad en we hebben heel veel LPs gedraaid. Wat opvalt is dat veel meer muziek zeer goed klinkt. Ben nog wel een beetje met kabels bezig. Speel nu met de TPR - zeer neutraal!

Ik heb naast de DIY TPR kabel nog de Kimber PBJ en een DIY Prefer kabel liggen. Beiden zeer betaalbaar. Daar probeer ik meestal tussen te kiezen. Voor de Phono kant wil ik zeker nog een Crystal Micro Diamond en de NanoTubes van Cock uitproberen. 

Neutraal is, wanneer het component zo weinig mogelijk toevoegt of weglaat. De originele opname dus zo weinig mogelijk aantast. Uiteindelijk gaat het er mij om dat de klank van instrumenten zo natuurgetrouw mogelijk wordt weergegeven. Maar helaas wordt er aan opnamekant vaak meer kapot gemaakt dan mij lief is. 

23 minutes ago, Hans van Liempd said:

Neutraal is, wanneer het component zo weinig mogelijk toevoegt of weglaat. De originele opname dus zo weinig mogelijk aantast. Uiteindelijk gaat het er mij om dat de klank van instrumenten zo natuurgetrouw mogelijk wordt weergegeven. Maar helaas wordt er aan opnamekant vaak meer kapot gemaakt dan mij lief is. 

Weet je Hans, daar heb je allemaal geen invloed op, behalve: iets kopen of niet kopen. Wat ik ronduit vervelend vind, is dat er op Qobuz steeds meer geremasterde opnames zijn. Ik heb liever het origineel dan het "gepruts" (ik chargeer) aan de originele bestanden.  Ik vind de originele CD regelmatig mooier. Langzamerhand ga ik meer fysieke media afspelen en staat streaming op plaats 3. 

1 hour ago, Hans van Liempd said:

Klopt helemaal. Maar het aanbod binnen Qobuz is zo groot, dat ik de slechte opnamen gewoon laat liggen. En dan blijft er nog heel veel moois over.

Die opnames waren m.i. niet slecht, anders was de originele CD ook slecht.  Wat ik mis bij Qobuz zijn meerdere versies. 

9 hours ago, Hans van Liempd said:

Dus een kip is geen mus...De vraag was hoe bepaal je dat?

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...