thingman Posted 18 juni 2021 Report Share Posted 18 juni 2021 (edited) 33 minutes ago, leobus said: komt qua prestaties echt in de high end range uit. (Wat dat dan ook moge betekenen.) Dat het, zoals met alles, altijd afwachten is wat het echt doet, alleen dan voor heel veel geld? Edited 18 juni 2021 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 18 juni 2021 Report Share Posted 18 juni 2021 1 hour ago, leobus said: Ik heb al een paar keer overleg gehad met Dion Audio over een eventueel krachtigere versie van de versterker die hij hier gedemonstreerd heeft. Hij denkt wel iets te kunnen bouwen wat aan mijn wensen voldoet, dus ik ga volgende week met hem overleggen wat dat dan zal gaan worden. In principe heb ik dus besloten afscheid te gaan nemen van mijn Modwright en mijn Belcanto’s. Wordt spannend. De weg er naar toe is in ieder geval leuk en ik verwacht eigenlijk het eindresultaat ook. Wat ik tot nu toe van Dion Audio gehoord heb, komt qua prestaties echt in de high end range uit. (Wat dat dan ook moge betekenen.) groet, Leobus Wat moet je daarmee aansturen dan? Jouw set-link in je profiel werkt niet meer. Vandaar mijn vraag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 18 juni 2021 Report Share Posted 18 juni 2021 42 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: Wat moet je daarmee aansturen dan? Jouw set-link in je profiel werkt niet meer. Vandaar mijn vraag. Deze speakers: heel verhaal, maar geeft wel een goede indruk. Inmiddels heb ik het mid/hoog filter buiten de kasten gehaald. http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=15591&hilit=Verity+kloon&sid=f62a597cbb89654342cd8ffabe3f0f53 groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 18 juni 2021 Report Share Posted 18 juni 2021 23 minutes ago, leobus said: Deze speakers: heel verhaal, maar geeft wel een goede indruk. Inmiddels heb ik het mid/hoog filter buiten de kasten gehaald. http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=15591&hilit=Verity+kloon&sid=f62a597cbb89654342cd8ffabe3f0f53 groet, Leobus Moooooi. Speaker op de achtergrond trouwens ook. En nog een mooie Akai "jeugdsentiment" receiver op de voorgrond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 18 juni 2021 Report Share Posted 18 juni 2021 Deze bedoelde je dus als inspiratiebron. https://verityaudio.com/product/parsifal-anniversary/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 18 juni 2021 Report Share Posted 18 juni 2021 (edited) 23 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: Deze bedoelde je dus als inspiratiebron. https://verityaudio.com/product/parsifal-anniversary/ Wel de Verity Parsifal, maar niet deze jubileum versie. Die was er toen nog niet. Ooit de vroegere Parsifal in Frankfurt op de beurs (Dat was de voorloper van die in München; kan je nagaan hoe lang geleden) gehoord. Was meteen verkocht, maar de prijs was ietsje te hoog voor mij. Dus zelf een kloon proberen te maken. Voor het filter dus hulp nodig gehad. groet, Leobus Edited 18 juni 2021 by leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 18 juni 2021 Report Share Posted 18 juni 2021 Nee dat snap ik. Ziet er in ieder geval geslaagd uit als kloon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 19 juni 2021 Report Share Posted 19 juni 2021 De audioset staat weer aan na de dagen van hitte. Leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 juni 2021 Author Report Share Posted 19 juni 2021 2 hours ago, Ivan10 said: De audioset staat weer aan na de dagen van hitte. Leuk. Produceert die van jou zoveel warmte Ivan? Vandaag flink het netwerk opgewaardeerd van DSL 40 down en 5 up naar Kabel 600 down en 40 up. Het was wel even een "dingetje" en ik heb de helpdesk van Ziggo een paar keer moeten bellen. Maar nu werkt het zoals ik graag wil. Met name mijn website is sneller geworden voor mensen met een vaste internetverbinding of 4 en 5G. Bij streamen met Qobuz merk ik geen verschil. Je ziet enkel dat blokken data (de muziek) heel erg snel binnenkomen. Maar ook op de DSL lijn ging dat snel genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 19 juni 2021 Report Share Posted 19 juni 2021 Hier staat de set alle dagen aan. Al is het maar een uurtje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 juni 2021 Report Share Posted 21 juni 2021 We zijn vorige week weer thuis gekomen van een paar weekjes vakantie in Nederland. Daarna de eerste staaroperatie gehad. Nu kan ik met dat oog weer fatoenlijk zien, maar moet het een week rustig aan doen. Dus veel muziek luisteren. Helaas was het vorige week wel erg warm op mijn zolder. Toch vielen me een paar dingen op. Toen ik de set na ruim twee weken weer aanzette, zat er weinig leven in. Dat duurde toch wel 'n uur, voordat dit weer enigszins terug was. Nou zet ik mijn spullen altijd wel uit (spanningsvrij), behalve de DAC, die blijft op standby. Die zal dus wel de oorzaak zijn geweest. Als tweede viel me op, dat er vorige week geen of nauwelijks muziek aan Qobuz is toegevoegd. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Zou er weinig aanbod zijn, of zou het een andere reden hebben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 juni 2021 Author Report Share Posted 21 juni 2021 1 hour ago, Hans van Liempd said: Als tweede viel me op, dat er vorige week geen of nauwelijks muziek aan Qobuz is toegevoegd. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Zou er weinig aanbod zijn, of zou het een andere reden hebben? Het meest recente spul is van 18 juni... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 juni 2021 Report Share Posted 21 juni 2021 4 hours ago, Tubejack said: Het meest recente spul is van 18 juni... Klopt, altijd op vrijdag. Maar vorige week was het wel heel weinig. In het Genre Jazz zelfs helemaal niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 juni 2021 Author Report Share Posted 21 juni 2021 Ik vinde de Hi-Res New Releases Playlist - Public by Qobuz Netherlands Blues/Country/Folk / Reggae / Metal / Electronic Wel lekker er zit erg mooie muziek tussen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 juni 2021 Report Share Posted 22 juni 2021 11 hours ago, Tubejack said: Ik vinde de Hi-Res New Releases Playlist - Public by Qobuz Netherlands Blues/Country/Folk / Reggae / Metal / Electronic Wel lekker er zit erg mooie muziek tussen. Dat klopt. Er staan veel nieuwe releases in. Zelfs per genre kun je die zien. De nieuwste staan altijd bovenaan. Maar Charles Mingus in Carnegie hall b.v. staat al een paar weken bijna bovenaan. Dat betekend, dat er niks is bijgekomen. Normaliter staan er elke week ca. 10 nieuwe albums onder Jazz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 juni 2021 Report Share Posted 22 juni 2021 Wel grappig dat verschil in luistergewoonten. Ik plaats altijd in Tidal in “mijn favorits” een aantal streams die me wel leuk lijken. Als het wat is beluister ik die over een periode vaak. Hetzelfde eigenlijk bij LP’s. Ik selecteer er een aantal die ik een tijdje veelvuldig draai en dan volgt een nieuw setje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 juni 2021 Author Report Share Posted 22 juni 2021 7 hours ago, carl said: Wel grappig dat verschil in luistergewoonten. Ik plaats altijd in Tidal in “mijn favorits” een aantal streams die me wel leuk lijken. Als het wat is beluister ik die over een periode vaak. Hetzelfde eigenlijk bij LP’s. Ik selecteer er een aantal die ik een tijdje veelvuldig draai en dan volgt een nieuw setje. Bij Qobuz, komt dat vanzelf naar je toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 juni 2021 Report Share Posted 22 juni 2021 Je moet je hersens natuurlijk wel een beetje in beweging houden Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 juni 2021 Author Report Share Posted 22 juni 2021 1 hour ago, carl said: Je moet je hersens natuurlijk wel een beetje in beweging houden Jack Kan toch. Playlist afluisteren en gelijk wat anders lezen of doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 juni 2021 Report Share Posted 23 juni 2021 Was maar een grapje hoor Jack. Mijn hersens worden regelmatig geconfronteerd met nieuwe uitdagingen. Een beetje teveel eigenlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 juni 2021 Author Report Share Posted 23 juni 2021 1 hour ago, carl said: Was maar een grapje hoor Jack. Mijn hersens worden regelmatig geconfronteerd met nieuwe uitdagingen. Een beetje teveel eigenlijk Zo studeren/studeerden onze kinderen ook. Ook hier uitdagingen genoeg. Ikzelf probeer het te doseren Carl en telkens iets af te ronden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 juni 2021 Report Share Posted 24 juni 2021 Sinds mijn formele pensioen doseer ik Jack en dat lukt eigenlijk ook wel aardig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 juni 2021 Author Report Share Posted 29 juni 2021 Voor anderen ben ik vaak met mooie dingen bezig. Eigen spullen blijven liggen... Maar daar stop ik even mee. Ik heb gisteren de buizen voor- en eind-versterker uit de woonkamer gedonderd. Al maanden, kraakt er bij het inschakelen van de voorversterker wat. Ook de eindversterker is nog niet helemaal zoals ik wil. Er staat nu een hele mooie vintage 100% FET voor- en eind-versterker. Dat werkt gewoon en heeft alleen al 3 phono aansluitingen. Heerlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 30 juni 2021 Report Share Posted 30 juni 2021 On 6/29/2021 at 1:56 PM, Tubejack said: Voor anderen ben ik vaak met mooie dingen bezig. Eigen spullen blijven liggen... Maar daar stop ik even mee. Ik heb gisteren de buizen voor- en eind-versterker uit de woonkamer gedonderd. Al maanden, kraakt er bij het inschakelen van de voorversterker wat. Ook de eindversterker is nog niet helemaal zoals ik wil. Er staat nu een hele mooie vintage 100% FET voor- en eind-versterker. Dat werkt gewoon en heeft alleen al 3 phono aansluitingen. Heerlijk Dan zit je in een vergelijkbare situatie als ik. Mijn buizen EV's staan bij de reperateur en mijn vintage Marantz 170dc heeft hun taken probleemloos overgenomen. Zonder hick-up's. Jij bent nog in gelukkige omstandigheid dit zelf op te lossen. Ik daarentegen.... Zal toch wel een soort van fetisj zijn die buizen.... Blijf echter volharden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 juni 2021 Author Report Share Posted 30 juni 2021 (edited) 1 hour ago, Vinyl_Fuchs said: Dan zit je in een vergelijkbare situatie als ik. Mijn buizen EV's staan bij de reperateur en mijn vintage Marantz 170dc heeft hun taken probleemloos overgenomen. Zonder hick-up's. Jij bent nog in gelukkige omstandigheid dit zelf op te lossen. Ik daarentegen.... Zal toch wel een soort van fetisj zijn die buizen.... Blijf echter volharden. De vintage voor-en-eind die er nu staat, daar ben ik ook heel gelukkig mee. Mijn buizen set heb ik zelf in elkaar gezet en de afgelopen 10 jaar steeds verder verfijnd. In 2008 heb ik een cursus van een jaar bij Menno van der Veen gevolgd als ontwerper van buizen versterkers. (er zijn meer mensen op dit forum die dat gedaan hebben) Er zijn nieuwe ontwikkelingen die al deels hier draaien zoals de SE-10 Eind van het jaar ga ik weer op cursus. Voor de gezelligheid en nieuwe ideeën, die ik en mijn collega's hebben en gaan delen. Dus ja ik ga zeker door. Ieder mens heeft gave's en talenten. Vaak krijg je dat van huis mee. Zo heb ik grote bewondering voor mensen die goed zijn met hout en metaal. Edited 30 juni 2021 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts