Vinyl_Fuchs Posted 7 juli 2023 Report Share Posted 7 juli 2023 (edited) Ik baal daar ook van. Zij het vanwege de extra kosten m.b.t. hernieuwde verkiezingen. En niet vanwege de koers/ beleid en kabinet samenstelling. Edited 7 juli 2023 by Vinyl_Fuchs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 7 juli 2023 Report Share Posted 7 juli 2023 (edited) Verkiezingen zijn naar mijn idee nooit weggegooid geld. Integendeel Maar het hoeft niet natuurlijk. Er kan net zo goed een nieuw kabinet gevormd worden op basis van de vorige verkiezingsuitslag. Verkiezingen hoeven maar eens in de 4 jaar. Maar het idee is dat de VVD bij nieuwe verkiezingen goed zal boeren als men kiest voor een wat hardere lijn wat betreft immigratie. Het blijft een lastig vraagstuk en ik heb wel eens het idee dat de weerstand tegen immigratie/ of de tolerantie t.a.v. immigratie makkelijk kan leiden tot een goede uitslag voor steeds rechtsere partijen. Rechts lijkt wereldwijd bezig aan een zorgwekkende opmars en met de onomkeerbare klimaatverandering staan we nog maar aan het begin van veel en veel grotere immigratiegolven. Delen van de wereld worden binnen afzienbare tijd oinbewoonbaar, zo lijkt het. Edited 7 juli 2023 by Kraus vonBentinck Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 7 juli 2023 Report Share Posted 7 juli 2023 Volgens mij is er geen quotum vastgesteld hoeveel asielzoekers een lid van de EU moet opnemen. Het is moeilijk om dat vast te stellen,maar dat moet wel gebeuren dan weet iedereen tot zover en niet verder.Er zijn niet genoeg woningen en de aanmeldcentra zitten overvol. Er zullen eerst meer en betere opvanglocaties moeten komen als men daadwerkelijk meer asielzoekers toe wil laten. Wat kan Nederland aan, dat is de vraag, ongebreidelde immigratie leid alleen maar tot problemen. En ja er komen ook nog klimaatvluchteling aan, dus is het noodzaak om afspraken te maken. En ook zo eerlijk mogelijk verdelen in de EU,en onwillige landen daarop aanspreken. Maar hoe lang houd je het vol als er jaarlijks vele duizenden asielzoekers naar het land komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 8 juli 2023 Report Share Posted 8 juli 2023 Ik bedoel niet zozeer de positie van de lijn waarop het beeld staat, maar juist of het geen lijn is. Met diepte in het beeld heb je het geluid zowel ver achter de speakers maar ook op lijn of voor de speakers. Persoonlijk kan ik niet meer luisteren naar dat op 1 lijn geluid, ook al is de klank geweldig, ik ervaar dan het beeld als ‘plat’. Maar ieder luistert op zijn eigen manier, dus als het voor jou werkt, dan is het goed. En elke kamer is weer anders en vraagt om een specifieke aanpak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 8 juli 2023 Report Share Posted 8 juli 2023 Ja, ben best wel een aantal keren bezig geweest met de plaatsing met wisselend succes. qwa formaat ben ik begonnen met 60x80 cm, nu zijn ze 80x110 cm dat beinvloed de weergave ook. in deze setting klinken ze opener met stevig laag en het klinkt pittig, ik ervaar geen nadelen,alleen het hoog klinkt niet zo fijn als bij High end luidsprekers, maar dat is bekent bij deze units. Het kan dus altijd beter. De kamer staat best wel vol maar niet rond de open baffles, die hebben de ruimte zij het niet qwa afstraing naar achteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 juli 2023 Report Share Posted 8 juli 2023 (edited) 15 hours ago, Kraus vonBentinck said: Verkiezingen zijn naar mijn idee nooit weggegooid geld. Integendeel Maar het hoeft niet natuurlijk. Er kan net zo goed een nieuw kabinet gevormd worden op basis van de vorige verkiezingsuitslag. Verkiezingen hoeven maar eens in de 4 jaar. Maar het idee is dat de VVD bij nieuwe verkiezingen goed zal boeren als men kiest voor een wat hardere lijn wat betreft immigratie. Het blijft een lastig vraagstuk en ik heb wel eens het idee dat de weerstand tegen immigratie/ of de tolerantie t.a.v. immigratie makkelijk kan leiden tot een goede uitslag voor steeds rechtsere partijen. Rechts lijkt wereldwijd bezig aan een zorgwekkende opmars en met de onomkeerbare klimaatverandering staan we nog maar aan het begin van veel en veel grotere immigratiegolven. Delen van de wereld worden binnen afzienbare tijd oinbewoonbaar, zo lijkt het. - Mijn idee is dat er behoefte is aan een kabinet waar men elkaar politiek makkelijker kan vinden. De Christen Unie kan zichzelf bijvoorbeeld wel erg humaan vinden maar om dieren en natuur geven ze niet veel gezien hun opstelling bij stikstof. Bij D’66 ligt dat weer heel anders. Zo blijf je praten in plaats van beleid te maken laat staan uitvoeren. - Ik heb niets tegen immigratie wel iets tegen massa immigratie. NL kan die grote aantallen gewoon niet aan wat opvang, huisvesting, gezondheidszorg, onderwijs e.d. betreft. Dat besefte ik me al meer dan 30 jaar geleden. - Natuurlijk kunnen we beter omgaan met klimaatverandering. Maar ik krijg direct een etentje aangeboden van iemand die me veel schuldig is. Ik heb de menukaart geraadpleegd. Wat denk je van escargots en bouillabaisse Kraus? Edited 8 juli 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 8 juli 2023 Report Share Posted 8 juli 2023 Eet smakelijk @carl. Ik denk ervan dat je voor de vissoep zeker moet zijn van een goed restaurant. Met dit warme weer kies ik liever voor een koude schotel, bijv rauwe andijvie met sinaasappel en cottage cheese. Misschien met een stukje ribeye. Maar wat het ook wordt, ik wens je een goed gezelschap en een attente ober. Dat kan de maaltijd maken of breken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 juli 2023 Report Share Posted 8 juli 2023 Net terug Kraus. Erg gezellig en een fantastische locatie. Het eten kon wel beter (haha). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 8 juli 2023 Report Share Posted 8 juli 2023 Wie gaat er dan ook slakken eten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 juli 2023 Author Report Share Posted 8 juli 2023 7 hours ago, carl said: - Mijn idee is dat er behoefte is aan een kabinet waar men elkaar politiek makkelijker kan vinden. Ik geloof dat ik weer een LP moet draaien, wat een onzin staat hier weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 juli 2023 Report Share Posted 8 juli 2023 Erg lekker op zich die slakken Roots. Dingen die ik vroeger “eng” vond vind ik nu wel lekker. Uiteindelijk zijn het oesters geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 juli 2023 Report Share Posted 8 juli 2023 (edited) 7 minutes ago, Tubejack said: Ik geloof dat ik weer een LP moet draaien, wat een onzin staat hier weer. Ik ben altijd wat voorzichtig om mensen van onzin te beschuldigen Jack (big smile). Maar natuurlijk is dat de kern van dit (elk) probleem. Die mensen die in het kabinet zitten staan inhoudelijk gewoon te ver van elkaar om het met elkaar eens te worden. Vroeg of laat moest dit tot problemen leiden. Edited 8 juli 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 8 juli 2023 Report Share Posted 8 juli 2023 Ik was blij om na een aantal dagen Ameland lekker muziek te kunnen draaien. Wat betreft de politiek: ik denk dat het enige is wat helpt een consortium van ondernemers kabinet maken. En dan niet alleen multinationals maar ook gewone MKB jongens. Ik vrees alleen dat de ambtenarij daar niet mee zal kunnen werken. Volgende week aantal dagen Rotterdam en dan meteen langs een paar mensen van het forum. De week erna al mijn nieuwe hifi spulletjes ophalen. Alles is veilig aangekomen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 juli 2023 Report Share Posted 8 juli 2023 (edited) Een consortium van ondernemers Pjotr - wat verwacht je er in godsnaam van Pjotr. Die mensen zijn toch met totaal iets anders bezig dan met het besturen van een land waarbij bovendien het journaille de hele dag bezig is je op een fout te betrappen. Ik denk overigens dat er wel competente bestuurders te vinden zijn. Veel plezier in Rotterdam. Edited 8 juli 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 8 juli 2023 Report Share Posted 8 juli 2023 Ik zie in de wereld van politiek en bestuur eigenlijk niemand met ondernemersvaardigheden. Die heeft het land heel hard nodig. Simpel voorbeeld, bel op vrijdagmiddag maar eens een overheidsinstelling met een ernstig probleem. Als je al iemand aan de telefoon krijgt mag je gelukkig zijn, laat staan een oplossing. Als ik een ondernemer op hetzelfde tijdstip bel met een vergelijkbaar probleem, dan wordt er zelfs overgewerkt om het op te lossen…. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 juli 2023 Author Report Share Posted 9 juli 2023 9 hours ago, carl said: Ik ben altijd wat voorzichtig om mensen van onzin te beschuldigen Jack (big smile). Maar natuurlijk is dat de kern van dit (elk) probleem. Die mensen die in het kabinet zitten staan inhoudelijk gewoon te ver van elkaar om het met elkaar eens te worden. Vroeg of laat moest dit tot problemen leiden. Jij leest toch ook het NRC. ? Meerdere partijen geven aan, dat de kabinetsval onnodig was. De VVD leidt dit land weer niet uit de problemen. Ondanks alles had ik tot voor kort nog wel enige sympathie voor Rutte omdat hij het goed doet in Europa en daar wél dingen voor elkaar krijgt. Maar nu hij zijn partij genoten, coalitie partijen etc als een baksteen heeft laten vallen. Hoeft hij voor mij niet meer. Maar goed, politiek op een forum werkt niet. De muziek, was gisteravond fantastisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 juli 2023 Report Share Posted 9 juli 2023 8 hours ago, pjotr27 said: Ik zie in de wereld van politiek en bestuur eigenlijk niemand met ondernemersvaardigheden. Die heeft het land heel hard nodig. Simpel voorbeeld, bel op vrijdagmiddag maar eens een overheidsinstelling met een ernstig probleem. Als je al iemand aan de telefoon krijgt mag je gelukkig zijn, laat staan een oplossing. Als ik een ondernemer op hetzelfde tijdstip bel met een vergelijkbaar probleem, dan wordt er zelfs overgewerkt om het op te lossen…. Noem eens een ernstig probleem wat niet wordt aangepakt vanaf vrijdagmiddag Pjotr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 juli 2023 Report Share Posted 9 juli 2023 (edited) 35 minutes ago, Tubejack said: Jij leest toch ook het NRC. ? Meerdere partijen geven aan, dat de kabinetsval onnodig was. De VVD leidt dit land weer niet uit de problemen. Ondanks alles had ik tot voor kort nog wel enige sympathie voor Rutte omdat hij het goed doet in Europa en daar wél dingen voor elkaar krijgt. Maar nu hij zijn partij genoten, coalitie partijen etc als een baksteen heeft laten vallen. Hoeft hij voor mij niet meer. Maar goed, politiek op een forum werkt niet. De muziek, was gisteravond fantastisch. Ik lees het NRC Jack en daar stond ongeveer hetzelfde in als ik een kwartier daarvoor tegen mijn vrouw had verteld. Een coalitie is net een huwelijk. Je moet elkaar wat gunnen anders kan je net zo goed ophouden. En bij elkaar blijven voor de kinderen werkt niet. Edited 9 juli 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 juli 2023 Author Report Share Posted 9 juli 2023 18 minutes ago, carl said: Ik lees het NRC Jack en daar stond ongeveer hetzelfde in als ik een kwartier daarvoor tegen mijn vrouw had verteld. Een coalitie is net een huwelijk. Je moet elkaar wat gunnen anders kan je net zo goed ophouden. En bij elkaar blijven voor de kinderen werkt niet. Precies Carl, dat geldt ook voor de VVD. Om de boel te laten klappen op migratie, terwijl er veel grotere problemen in Nederland zijn, vind ik heel erg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 juli 2023 Report Share Posted 9 juli 2023 2 minutes ago, Tubejack said: Precies Carl, dat geldt ook voor de VVD. Om de boel te laten klappen op migratie, terwijl er veel grotere problemen in Nederland zijn, vind ik heel erg. De grote problemen in NL zijn op dit moment migratie, stikstof en klimaat Jack. Daar zag ik dit kabinet werkelijk niet uitkomen met hun onwerkbare compromissen. Daarbij is de bezetting van dit kabinet niet sterk: Rutte is aangeschoten wild, Kaag wil het liefst terug naar Oost Jeruzalem en Hoekstra heeft een leuke vrouw maar dat is waarschijnlijk de enige persoon die op hem valt. Overigens is het ook tijd voor opruiming bij de oppositie te beginnen met Groen Links en de PvdA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 9 juli 2023 Report Share Posted 9 juli 2023 (edited) Stop de topic vervuiling !!!!!! Wat heeft de kabinets problematiek te maken met een audiofiele dag? Ga die discussie voortzetten in het offtopic gedeelte. On topic.... Mijn audiofiele dagen zijn anders dan anders. Ik luister sinds deze week naar de Boston A25 luidsprekers. Een kleine opdonder met grootse prestaties. Okee, je mist basfundament, maar zetten een groots 3D podium neer. En dat voor zo'n kleine boekenplank luidspreker. Voorlopig laat ik ze lekker staan. Eind van de komende week krijg ik ook nog een andere kleine vintage boekenplank luidspreker binnen, die niet groter zijn dan een melkpak. Dat worden geweldige audiofiele dagen. Edited 9 juli 2023 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 9 juli 2023 Report Share Posted 9 juli 2023 Het grote probleem is dat elke verkiezing telkens weer een aardverschuiving oplevert en uit het niets allerlei rare gelegenheidspartijenpartijen (BBB, Ja, Forum, PVV) met een grote vertegenwoordiging 'beloont'. Kortzichtige belangenpartijen met een ledenbestand van baantjesjagers, idealisten, cynici en spruitjeseters. Met ons kiesstelsel van evenredige vertegenwordiging zonder kiesdrempel geeft de uitslag wel een scherp beeld van wat er leeft in Nederland. In combinatie met alle achterlijke gedoe op de sociale media regeert bij de kiezer de waan van de dag. En omdat het politieke debat niks anders oplevert dan de laagste gemene deler zit er niks anders op dan te regeren met onwerkbare coalities die ook nog een meerderheid moeten zien te zoeken in zowel de tweede als de eerste kamer. Maar uiteindelijk krijgen de Nederlanders precies wat ze verdienen. We hebben het aan onszelf te danken. Democratie functioneert alleen bij een goed geschoolde, geinformeerde en geinteresseerde kiezer. Onze democratie is een ochlocratie. De betere kranten/opiniebladen/omroepen leiden een moeilijk bestaan maar twitter bloeit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 juli 2023 Report Share Posted 9 juli 2023 (edited) Een lid van de audioclub is meubelmaker, hij heeft een paartje corian luidsprekers gebouwd in de vorm van de Crystal luidsprekers en de units en filters van de A25 gebruikt. De originele en de corian versie hebben we naast elkaar gehoord. Na fatsoenlijke kastdemping "won" de corian versie met twee vingers in de neus. Die corianversie gaat nu bij verschillende leden langs om in verschillende situaties te kunnen beluisteren. Komende winter wil ik ze ook wel eens thuis beluisteren. Edited 9 juli 2023 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 9 juli 2023 Report Share Posted 9 juli 2023 1 hour ago, carl said: Noem eens een ernstig probleem wat niet wordt aangepakt vanaf vrijdagmiddag Pjotr. Intranet gemeente plat terwijl er het weekend gewoon gewerkt werd. Niemand te pakken te krijgen en dus flinke problemen op de werkvloer…. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 9 juli 2023 Report Share Posted 9 juli 2023 2 minutes ago, Hans van Liempd said: Een lid van de audioclub is meubelmaker, hij heeft een paartje corian luidsprekers gebouwd in de vorm van de christelijke luidsprekers en de units en filters van de A25 gebruikt. De originele en de corian versie hebben we naast elkaar gehoord. Na fatsoenlijke kastdemping "won" de corian versie met twee vingers in de neus. Die corianversie gaat nu bij verschillende leden langs om in verschillende situaties te kunnen beluisteren. Komende winter wil ik ze ook wel eens thuis beluisteren. Wat zijn “christelijke luidsprekers”? Alleen geschikt voor religieuze muziek of zo? Of zijn ze dan in kruisvorm gemaakt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts