pjotr27 Posted 20 juli 2021 Report Share Posted 20 juli 2021 4 minutes ago, Hans van Liempd said: Hier is het wél te koop: https://www.bambooimport.com/nl/bamboe-platen?gclid=EAIaIQobChMIms7ix_Hx8QIVQeR3Ch2zwg1_EAAYASAAEgKLTPD_BwE Ja en de foto's lijken uit Azie te komen. Ik kan me niet voorstellen dat hier geen fabrikant zit. Met name de 20 mm versie is erg interessant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 20 juli 2021 Report Share Posted 20 juli 2021 3 hours ago, René N. said: Vanwaar die opleving HEAR in één keer van de open baffles ? Maar spannend, van bamboo. Hoewel ik ze niet meer veel doe, maak ik daarvoor een uitzondering: ik kom wel op luisterbezoek . Nee hoor, is me helaas wat te ver weg.... Welkom in Sulawesi! Nee, momenteel zou ik hier niet naar toekomen...Laat mij eerst maar naar Nederland komen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 juli 2021 Report Share Posted 20 juli 2021 4 hours ago, pjotr27 said: Ja en de foto's lijken uit Azie te komen. Ik kan me niet voorstellen dat hier geen fabrikant zit. Met name de 20 mm versie is erg interessant. Dat zal wel te verkrijgen zijn lijkt mij. Het is inderdaad erg mooi hout voor de speaker. Ziet er gelijk ook mooi uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fonzy Posted 22 juli 2021 Report Share Posted 22 juli 2021 In die platen zitten soms holle ruimten hoor ik van een kenner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 juli 2021 Author Report Share Posted 22 juli 2021 (edited) Vandaag 2 oude Squeezeboxen tot leven gewekt. Goed voor Spotify en Qobuz. Hi-res boven 24/48 wordt gedownsampled en net als de rest omgezet naar Flac tot max zo'n 950 Kbits/sec LMS 8.1.1. draait nu op mijn Nas i.p.v. op mijn Mac. Squeezebox nummer 3 komt langzaam ook tot leven. Geen high-end, maar wat klinkt het lekker via een Schiit Modius Edited 25 juli 2021 by Tubejack Update Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 22 juli 2021 Report Share Posted 22 juli 2021 55 minutes ago, Fonzy said: In die platen zitten soms holle ruimten hoor ik van een kenner. Klopt. In mijn vorige open baffle had ik de steunen van snijplanken van Ikea gemaakt en werd "verrast" door gaten die er bij het doorzagen in bleken te zitten.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 juli 2021 Report Share Posted 22 juli 2021 ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar als je meubel panelen koopt om te verzagen dan lijkt het mij sterk dat daar ook de gaten van de snijplanken in zit. Dat lijkt mij toch wel iets anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fonzy Posted 22 juli 2021 Report Share Posted 22 juli 2021 hopelijk niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 23 juli 2021 Report Share Posted 23 juli 2021 21 hours ago, Fonzy said: In die platen zitten soms holle ruimten hoor ik van een kenner. Goede opmerking, ik ga het wel navragen voor bestellen of het echt massief is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 24 juli 2021 Report Share Posted 24 juli 2021 Twee luidsprekerboekjes voor zelbouw gekocht op MP. Vanmorgen voor een ls el5005 het hout gezaagd van Multiplex 19 mm. Maandag in elkaar schroeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 24 juli 2021 Report Share Posted 24 juli 2021 (edited) 6 hours ago, Groovy said: Twee luidsprekerboekjes voor zelbouw gekocht op MP. Vanmorgen voor een ls el5005 het hout gezaagd van Multiplex 19 mm. Maandag in elkaar schroeven. Als je dat gaat doen kan je er wel een apart topic voor openen en foto's (en een verslagje...) posten . Leuk om te volgen namelijk... Edited 24 juli 2021 by René N. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 24 juli 2021 Report Share Posted 24 juli 2021 (edited) Dat ga ik doen als ik zover ben. Maar dat duurt nog even. Ik ben ook bezig een afdak te monteren bij mijn zoon. Edited 24 juli 2021 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fonzy Posted 25 juli 2021 Report Share Posted 25 juli 2021 On 7/23/2021 at 7:53 PM, pjotr27 said: Goede opmerking, ik ga het wel navragen voor bestellen of het echt massief is. zagen ze t ook op maat voor je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 25 juli 2021 Report Share Posted 25 juli 2021 2 hours ago, Fonzy said: zagen ze t ook op maat voor je? Geen idee eigenlijk. Het lastige is dat het op een ander eiland wordt gemaakt, transport is lastig als je een grote plaat besteld. Dus beter is maar een ontwerp maken of zo laten zagen dat het transport mogelijk is. Indonesia is in totale lockdown vanaf morgen, dus voorlopig kan ik niet veel bestellen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fonzy Posted 25 juli 2021 Report Share Posted 25 juli 2021 Als je padouk kunt krijgen dat is ook muzikaal hout. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 26 juli 2021 Report Share Posted 26 juli 2021 16 hours ago, Fonzy said: Als je padouk kunt krijgen dat is ook muzikaal hout. Padouk is dacht ik Afrikaans hout. Nog niet tegengekomen. Er zijn hier wel heel veel andere tropische houtsoorten. Sommige heel licht en zacht, anderen loodzwaar en hard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 29 juli 2021 Report Share Posted 29 juli 2021 (edited) Gisteren even langs De Hoek geweest bij Music2. Zoals gewoonlijk liep het bezoek(je) weer ver uit. Ook nog even geluisterd naar de Trafomatic in combi met een nieuw model Blumenhofer. Dat klonk heel fraai met een mooi laag en geen poortruis. Ook nog even geluisterd naar de menselijke stem in de diversen ruimtes met een persoonlijk "live" optreden. Dat was heel realistisch en hij zat echt voor mij levenecht. Hulde !! Zelfs mijn meissie was onder de indruk van al die mooie spulletjes en ze vond de heren erg aardig. Edited 29 juli 2021 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 29 juli 2021 Report Share Posted 29 juli 2021 Meisjes hebben goede oren. Vaak beter dan de onze! Neem dat serieus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 juli 2021 Report Share Posted 30 juli 2021 Hoe vond jij die B&W van Marco nu Onno? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 31 juli 2021 Report Share Posted 31 juli 2021 11 hours ago, carl said: Hoe vond jij die B&W van Marco nu Onno? Heb ik niet gehoord, Carl. Anders had ik er wel iets over geschreven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 augustus 2021 Report Share Posted 1 augustus 2021 (edited) Druk bezig de platencollectie van mijn zoon te wassen. Heeft die bij me afgezet voor zijn vakantie in Portugal Helaas vanmiddag onweer. Dan gaat de stroom van mijn installatie op zolder er af. Dan ga ik mijn Karl May maar uitlezen. Edited 1 augustus 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 1 augustus 2021 Report Share Posted 1 augustus 2021 1 hour ago, carl said: Druk bezig de platencollectie van mijn zoon te wassen. Heeft die bij me afgezet voor zijn vakantie in Portugal Helaas vanmiddag onweer. Dan gaat de stroom van mijn installatie op zolder er af. Dan ga ik mijn Karl May maar uitlezen. Zo lang je geen gedonder hoort, is er geen onweer in de buurt. Uitzetten wanneer de tijd tussen flits en klap minder dan 6 sec is, lijkt mij voldoende. Dan is het onweer op ca. 2 km. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 augustus 2021 Report Share Posted 2 augustus 2021 Uiteindelijk heb ik geen klappen gehoord Hans. De tip onthoud ik verder wel. De Karl May met plezier gelezen. Die waar hij het over zichzelf heeft als Old Shatterhand en Kara Ben Nemsi ken ik van 50 jaar. De boeken daarna zijn vaak wel leuk leesvoer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 augustus 2021 Report Share Posted 4 augustus 2021 Vanmiddag even bij Roger geweest om de Jelco 750 d arm op te halen. Toch wel jammer dat die armen niet meer gemaakt worden want het is een juweeltje voor een zeer betaalbare prijs. Verder Rogers nieuwe Ayre niet beluistert maar wel bekeken. Hij ziet er werkelijk zeer indrukwekkend uit. Valt nog mee dat die in Rogers Audiorack past. Nu eerst de TD 321 in elkaar voor de klassieke draaitafel vergelijking. Hoop wel dat mijn Soundsmith element op tijd klaar is. Anders hoef ik me volgens Cock geen zorgen te maken want hij of Marco hebben altijd wel iets liggen. Dat komt dan wel in september. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 augustus 2021 Author Report Share Posted 8 augustus 2021 Vandaag mijn vintage FET set vervangen door buizen. Nou met die FET set kun je heel oud worden. Maar met een goede buizen versterker hoor je nóg meer de kwaliteiten van de Schiit Modius Het is bizar goed. Tussen 19:00 en 20:00 digitaal via de Ziggo kabel WDR4 klassiek geluisterd. Je kon af en toe de ruimte van de opnames horen. Met je ogen dicht, zag je mensen dansen op Straus en andere musici. Mijn vrouw houdt niet van klassiek, maar zat geboeid mee te luisteren op de bank naast me. Zo goed. Ik zeg het nog 1x en dan hou ik mijn mond. Wees er snel bij als je een muzikale dac zoekt voor weinig. Een belangrijke AKM fabriek is vorig jaar afgebrand en de gebruikte DA-converter in de Modius is een AKM 4393 dus dikke kans dat de Modius binnenkort niet meer leverbaar is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts